همه چی تو کشورمون شده مافیا چه ربطی به چین داره!اندکی فکر لطفا!!!!
سیاوش
۱۰:۵۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
چین ابر قدرت دنیاست چی کار به خودرو سازی ما داره بنده خدا کل صادرات و واردات چین به ایران 20 ملیارده در صورتی که به آمریکا 500 ملیارد دلار صادرات داره همه دنیا برای این که اقتصادشون عقب نمونه چسبیدن به چین شما می گی مقصر چینه ؟؟ پرتی برادر من
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۱ تير ۱۳۹۹
دولتش از صنعتش حمایت میکنه نصف پول خریدار خودرو رو دولت پرداخت میکنه تا صنعت رشد کنه ولی ایران خریدار باید پول هنگفتی به دولت پرداخت کنه.
واقعا خوابی ،استان بحرین و...یادت رفته وابستگی از صفر تا صد
خریدار از صفر تا صد.
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۹
یعنی قبل انقلاب پیشرفته بودیم بعد اون عقب افتاده شدیم؟!!! خیر عزیز اگه دولتهای لیبرالی روی کار نمیومدند که فساد کنند وضعمون تو همه حوزه ها مثل حوزه نظامی بود پس لطفا مغالطه نکن
ناشناس
۰۲:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خود را با کره و ژاپن و آلمان مقایسه کنید نه ترکیه.
هر چند که از ترکیه هم خیلی عقب هستیم.
وقتی حکومتشان به وسیله افراد لایق اداره می شود، نتیجه اش می شود همین. چند ساله دیگه این تیتر با کمی تغییر مجددا منتشر می شود با این عناوین:
چرا خودروسازی ایران از عراق، افغانستان، پاکستان و ... از عقب افتاد؟
ما دیگه کم کم باید آرزویی ماشین دارشدن روباخودمون به گور ببریم ،چه برسه که بخوایم ماشین درحداستانداردجهانی داشته باشیم....ازما که گذشت ولی این رسمش نبود.
با سلام ما کلا از همه چیز فقط عنوانشو داریم مثلا حمایت تولید داخلی،تولید داخلی و... الگو صنایع کشتی سازی کره بهترین مدل هست برای توسعه در اکثر صنایع داخلی که حمایت با برنامه و کاهش حمایت طبق زمان بندی مشخص و تدریجی،که باعث میشه هم تولید کننده بتونه خودشو به سطح رقابتی شدن ببره و هم مصرف کننده هی تاوان نده که تولید داخلی با کیفیت پایین رو با اجبار استفاده کنه،حالا این اجبار اکثرا با وضع عوارض گمرکی بالا بر دوش مصرف کننده هست
چون اونجا هی نمی گند تولید ملی تولید ملی و دفاع کور کورانه از تولید نمی کنند و تولید کننده می داند که بازار انحصاری ندارد و باید بتواند با بهترین های دنیا رقابت کند
اگه ما الان تحریم هستیم و کاری نمی تونیم بکنیم چرا سال های قبل که تحریم نبودیم بجای طراحی خودرو جدید فقط پراید وانت و پیکان وانت و پرشیا وانت وسمند وانت طراحی میکردیم.
خودروسازی ما نباید تعطیل بشه بلکه باید ارتقاء و از نظر کیفیت بیشتر و بیشتر بشه خودرو سازی در تمام دنیا باعث اشتقال زایی شده ولی آنها از لحاظ کیفیت و پیشرفته و بروز بودن دائما در حال رقابت با رقبای خود هستند آخه پراید و سمند و پژو سی سال پیش چیه ما داریم تولید میکنیم چرا ارتقاء نمیدیم صنعت خودرو سازی خودمونو؟ مامیتوانیم اگر از همین حالا بصورت جدی کار علمی وتحقیقاتی را در مورد خودروسازی شروع کنیم
خودروسازی و لوازم خانگی و پوشاک سه صنعت مورد نیاز و ویترین یک کشور توسعه یافته است که در هر سه مورد ما به خاطر دلخوشی به نفت و وجود فساد رانتی و مدیران نالایق و عدم دیدگاه جهادی و استراتژیک به آنها ایران را از تکنولوژی و پیشرفت عملی آنها محروم کردیم و باید خجالت بکشیم
چونکه تو کشور ما همه مسولیین خودرو سازی به فکر سود بیشتر از جیب مردم هستند ولی در ترکیه خودرو سازان به فکر سود از طریق ساخت خودرو پیشرفته صادرات آن به کشورهای دیگر هستند
اگه ترکیه به اینجا از نظر خودروسازی رسید فقط به دلیل اینه که به شرکتهای خودروستز داخلیش فهموند که اگه نتونی خودرو با کیفیت و قیمت مناسب نسازی مطمنا خودرو خوب از خارج وارد میکنم
به همین دلیل بود که خودرو سازای داخلی ترکیه مثه رنو وارد عرصه رقابت با کمپانیهای بزرگ شدن و فهمیدن برای بقا مجبورن پیشرفت کنن.
نه اینکه دولت ما به بهونه خروج ارز و حمایت از تولید داخلی مانع ورود خودروی با کیفیت از خارج بشه و خودروسازای داخلی ( سایپا و ایرانخودرو) بجای افزایش کیفیت و امنیت هر روز فقط قیمت رو بر اساس خودروهای روزدنیا افزایش بدهند
چون دچار لابی گری شدن .چون هیچ رقیبی ندارن خودشون هستن و خودشون بنابراین نه رقابتی بر سر قیمت هست نه کیفیت.هر محصولی با هر قیمتی میدن تو بازار ککشون هم نمی گزه.
این پس رفته .
پول هم بی ارزش شد
خریدار از صفر تا صد.
هر چند که از ترکیه هم خیلی عقب هستیم.
چرا خودروسازی ایران از عراق، افغانستان، پاکستان و ... از عقب افتاد؟
مدیران ما سیاسی و ریشه نظامی دارند
چون دولتیه
به همین دلیل بود که خودرو سازای داخلی ترکیه مثه رنو وارد عرصه رقابت با کمپانیهای بزرگ شدن و فهمیدن برای بقا مجبورن پیشرفت کنن.
نه اینکه دولت ما به بهونه خروج ارز و حمایت از تولید داخلی مانع ورود خودروی با کیفیت از خارج بشه و خودروسازای داخلی ( سایپا و ایرانخودرو) بجای افزایش کیفیت و امنیت هر روز فقط قیمت رو بر اساس خودروهای روزدنیا افزایش بدهند