دوستان من از روغن موتور پروفی کار استفاده میکنم ۱۲ الی۱۳ هزار تعویض میکنم ،حدودا ۲۰۰پولشه، درسته که یه نیم لیتری صرفا ماشین من کم میکنه ولی به صرفه است موقع تعویض هم روغن درحد سالمه
چه قدر خنده دار به خاطر سیصد چهارصد تومن روغن عوض نکردن کلا موتور رو بیارم پایین چه قدر راه حل هاتون بچه گونه اس اصن لنت مگه زنگ میزنه که بخوام زنگ پاک کنم !!!!!!!!!!
سلام من یک خانم هستم. ده سال ماشین دارم تا حالا هم با مکانیک بدی برخورد نداشتم در صورت تعویض ..نقص وسیله خود ماشین را به من نشان دادند.فقط اینکه بعدها خلافی ماشین راگرفتم مربوط به زمانی بوده که در تعمیرگاه بوده ۵۰۰ هزار جریمه ماشین اومده و مربوط به مکانهایی است که من اصلا نرفتم.منم بی خبر بودم.ولی چون یک سال گذشته من نمیتونم ثابت کنم .
متاسفانه بعضی از مکانیکهابا ماشینهای مشتریها کارهای شخصی خودسون رو انجام میدهند البته گاها این کار شاگردها هم هست
مجتبی
۱۵:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
سلام عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
سلام. یکی از دوستان اعلام کرده بود که 206 اس دی مدل 98 داره که گاز نمیخوره و چراغ چکش روشن میشه.
بنده پژو 405 اس ال ایکس TU5دارم. حدود یه ماه پیش به ذیم مشکل برخوردم و ماشین اصلا گاز نمی خورد. تاجایی که بیشتر تنظیم موتوریا بهم گفتن باید دریچه گاز عوص کنم. اما یه تنظیم موتوری بهم گفت احتمال داره از سوکت برق دریچه باشه. ایراد هم همین بود. یه سوکت خریدم و عوص کرد و دوباره ماشین مثل ساعت داره کار میکنه. البته شاید ایراد شما از چیز دیگه ای باشه. ولی برای من اینجوری حل شد.
سلام پژو اس لیکس نود نه خرید م با کارکرد هفت صد و ده کیلومتر روغن تعویض کرد م گفتم روغن تو ظرف جدا برام گرفت کلا پولیتزر و رب روغن توی موتور بود واسگازینم یک لیتر ولی روغن خارجی با واسگازین شد سیصد و بیست تومان
چراغ چک با کوچکترین ایرادی ممکنه روشن بشه من یکسال است چراغ چک ماشین روشن است هر چه در توان داشتم راه رفتم ومسافرت انجام دادم یکی دو مرتبه دیاک زدم رفع شد بعد یکی دو روز ایجاد شد. خدا خیر بده مکانیکم گفت اعتنا نکن استفاده ات را انجام بده در همه اقشار خوب بود وجود دارد باید زحمت بکشی خوب را پیدا کنی.مکانیک ها هم افراد خوبی در میانشان هست مواردی هم که گفته شد وجود دارد شما باید زیرک باشی.
با جنسهاییکه داخل کشور ما هست ؟خنده داره؟لنت عوض میکردم۲سال کار میکرد....الان۶ماه نشده میرسه به آهن....روغن موتور ایرانی که آشغاله.....خارجی قیمتش گرونه ولی برای ماشین زیر پاییی...می ارزه....خداییش کیفیتش عالیه...قبل گرونی دلار عوض کردم با فیلتر ۱۶۰تومن...الان خدا داند؟
با کلیت این حرف که، البته برخی مکانیک های بی انصاف، نمیخوان ما برخی چیزها رو بدونیم موافقم ولی در مورد روشن شدن چراغ چک، این مشکل دلایل زیادی میتواند داشته باشد. که یکی از اونها درست بسته نشدن استپر گاز هست. و دلیل دیگه هم کثیف شدن استپر هتش... اینکه چی باعث روشن شدن میشه رو باید با نحوه کار کردن فهمید.
دوست عزیز اینا همه که گفتی اشتباه هستش.من خودم مکانیکم و روغن موتورم رو روی ۴۰۰۰ تا عوض میکنم.
اصلا شما فکر کن من اشتباه میگم یه سر به نمایندگی های کیا بزن و سوال بپرس روغنم رو چندتا عوض کنم.
سلام من مکانیک هستم و از این اطلاعات غلط واقعا متعجبم
اولا که چراغ چک به تنظیم موتور و دستگاه کامپیوتر مربوطه نه مکانیک
دوما روغن موتور های غیر استاندارد باعث شده عمر موتور کمتر و طبیعتا کار و بار مکانیک بیشتر بشه پس عاقلانه فکر کنید
و در ادامه باید بگم که جنس لنت اصلا فلز نیست که بخواد زنگ بزنه اگر منظور دیسک ترمز هست بهتره بگم دیسک حتی گرد و خاکم نمیگیره مگر اینکه ماشین اصلا حرکت نکنه به مدت طولانی
من مکانیک نیستم و شغلمم هیچ ربطی به مکانیکی نداره ولی تمام حرفات درسته.خودم روغن موتور رو روی چهار هزار عوض میکنم که عمر مفیدشم با برسی کردن همون چهار هزارتا.حالا روغنهای تمام سنتتیکه یکم بیشتر کار میکنن به شرطی که تقلبی نباشه. هرچی هم از این رنج بیشتر کار کنه بیشتر پدر موتور رو در میاره
وحید
۰۷:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
جنس لنت ترمز از فلز نیست؟؟!جنسش چییست او سه تاد عزیز
افشین
۱۴:۳۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام
بنده تعویض روغنی دارم
هیچ روغن موتوریدبیستر از ۵۰۰۰ هزارتا کار نمیده و کاملا فکر اقتصادیه که سر ۵۰۰۰ هزارتا تعویض بشه به دلیل اینکه انقدر پولدار نبستیم بخاطر تعویض نکردن روغن موتور بیاریم پایین .
من پژو ۴۰۵ دارم و توی موتور همیشه روغن فلزی توتال می ریزم که برای پژو بهترین روغن هستش و این روغن هر 5000 تا باید عوض بشه ..امتحان کردم یه سری روغن ماشین رو گذاشتم 5200 تا کار کرد بعدش ماشین دیگه جون نداشت حرکت کنه و بعد از تعویض روغن دوباره مثل اول سرحال شد ...
روشن شدن چراغ چک برای تمام قطعات الکتریکی سنسورها عملگرهاو...که دچاراختلال میشن روشن میشه که ممکن موقت یادائم باشه پس اینکه که میگیددریچه گازسفت نباشه خنده داره
۲عمرمفیدباتری ایرانی درشرایط استفاده ازکولر یکساله وبرای تست باتری تستربه خودباتری نصب میشه وربطی به سیم کشی نداره
۳روغن موتوربستگی به شرایط رانندگی داره یعنی اگه شما همشتوترافیک باشیدولی کیلومترکارکرد حتی به ۵۰۰۰تاهم نرسیدبایدتعویض شه
غالبا مکانیک ها اطلاعی از علم مکانیکی ندارند و فقط با خراب کردن ماشین مردم مکانیکی را کمی یاد گرفتند و متاسفانه فنی و حرفه ای هم هیچ آموزش ارزشمندی نداره که بده. ماشین ها را مردم به افراد که مغازه مکانیکی زدن میبرند و با مشکلات دیگری مواجه میشوند. متاسفانه بعضی مکانیک ها قطعات اصلی را از روی خودرو ها باز میکنند و تعویض میکنند.خلاصه قطعه دزدی مد شده . از طرفی مکانیک ها نمیزارن صاحب خود شاهد تعمیرات باشه. میخوام بگم مکانیکها غالبا علاقه ندارند مشتری هیچی بفهمه و اصلا نزدیک ماشین بشه . مکانیک حرفه ای در ایران بسیار کم است. با تأسف
اصلآ با عقل جور درنمیاد. با تعویض روغن دیرهنگام اون هم با روغنهایی که اصلآ کیفیت ندارند موتور باید تعمیر بشه.درمورد زنگ زدن لنتها بازم معقول نیست چون لنتها همیشه درمعرض رطوبت نیستند که زنگ بزنه،ازطرفی هرروز از صدبار بیشتر ترمز میکنیم ای ترمزگرفتن ها خودش عمل ساییدن لنتها میشه.و..
خود روغن موتور نوشته که به طور مثال ایرانول ۱۶۰۰۰ کارکرد ۷هزار کیلومتر باید باشد تواین گرانی تورمبالا به خاطر یه تعویض روغن ۵۰۰ تا بالا پایین باید کلی خسارت بپردازند
خیلی به ندرت میشه چراغ چک مربوط به دریچه گاز بشه و شما زمانی که دستگاه میذارید توسط مکانیک میتونید ببینید خطاها دلیلش چیه و خیلی کم میشه برا دریچه باشه.. دوم لنت چون همیشه در حال استفاده است زنگ نمیزند و جنسش اصلا آهن نیست که بخاد زنگ بزند و صداش مربوط به لنت های ارزون هست که جنسیت و مواد خوب به کار نبردن داخلش شما لنت خوب بگیر ده سال هم داخل اب و یخ باشه ذره ای صدا نمیده .. سوم این روغن که میگید مربوط به روغن های خارجی هست که اولا خیلی گرون هستند ی بار تعویض برابر چند بار تعویض همین روغنای ایرانی هست و روغنای تولید داخل اکثرا تقلبی هستند و مهم تر قلب ماشین موتوره و موتور به روغن و آب زندست که با این روغن بی کیفیت های موجود همون 5 هزار هم زیاده بعد 1000 تا میتونید مشاهده کنید که تفاوتی با آب ندارند از بس بی خود هستن.. چهارم باتری عمر مفیدش معلومه و زمانی که خراب بشه از استارت خوردن ماشین دقیق مشخصه
روغنهای خارجی در ایران همه بدون استثنا تغلبی هستند و بدلیل گرانی مردم فکر میکنن اصلیه.
بهترین روغن بهران و ایرانول و بسته به میزان استفاده از خودرو بین ۳ تا ۵ هزار باید عوض بشه واگر اصلا استفاده نکنی هم پس از ۶ ماه باید عوض بشه
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
تعویض به موقع روغن موتور از خسارت سنگین به موتور جلوگیری می کنه . ۱۶ هزار کیلومتر که گفتین بعدش دیگه نیاز به تعویض روغن موتور نیست چون بعد ۱۶ هزار کیلومتر خود موتور باید تعویض بشه .
داداش شما احتمالا ک نه 100 درصد ماشین رو ماهی یک بار اونم تا سر کوچه میبردی و برمیگشتی خونه
یا احتمالا ماشینت چراغ روغن رو کیلومتر نداشته
چ بووووووود بعد یکسال
اولاخودرویک عالمه سنسورداره که درصورت خرابی اکثرشون چراغ چک روشن میشه.دوماصدای لنتهااکثرابخاطرمرغوب نبودن جنس وآزبستیه که درلنت مصرف شده سوماروغنهای داخلی اکثرابیکیفیت وتصویه شده هستندلطفا چهارمالنت وترمزمستقیم باجان مردم سروکارداره پس بهتره حرفه ای عوض بشه نه اینکه ازاینترنت سرچ بشه یا....
بله باید نسبت با قطعات اجرت تعیین کنند یعنی دیکس و صفحه ۹۰هزاری شده ۶۵۰ باید اجرت هم تعقیر کند
وحید
۱۹:۰۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
چون مردم از مکانیکی سر در نمیارن مکانیکها از فرصت سواستفاده میکنند پول هنگفتی میگیرند بر فرض الکی میگه فلان قطعه باید تعویض بشه بیست دقیقه رو ماشین کار نکرده میگه چهارصد تومن
سال هاست روغن موتور کاسترول مگناتک استفاده می کنم و تا حالا نشده زیر 10000 کیاومتر آن را عوض کنم. مادامی که روغن موتور بیش از حد مجاز کم نشود و چسبندگی لازم را داشته باشد میتوان از آن استفاده نمود.از زمانی که شخصا ماشین سمند خود را از نمایندگی گرفتم (سال ۹۴) تا حال حتی واشر سرسیلندر هم عوض نکرده ام در حالی که ماشین نزدیک به 300000 کیلومتر هم راه رفته است.(محل کار من خارج شهر است و هر روز با ماشین خود از این مسیر که ۲ ساعت رفت و برگشت دارد استفاده می کنم)
اگر روغن موتور زیاد استفاده بشه دوده و سیاهی اون باعث رسوب در روزنه های رینگ روغنی میشه و عملا روغنکاری درست انجام نمیشه،من بشخصه خودم سالی یکبار روغن ارزان چهل میگیرم و به مدت یک روز با اون روغن ماشینو استفاده میکنم و بعد میرم تعویض روغن،تا رسوات اضافی با این روش پاک بشه.تعویض روغن با ۵ تا ۶ هزار کیلومتر هم منطقی تره
اگر روغن موتور زیاد استفاده بشه دوده و سیاهی اون باعث رسوب در روزنه های رینگ روغنی میشه و عملا روغنکاری درست انجام نمیشه،من بشخصه خودم سالی یکبار روغن ارزان چهل میگیرم و به مدت یک روز با اون روغن ماشینو استفاده میکنم و بعد میرم تعویض روغن،تا رسوات اضافی با این روش پاک بشه.تعویض روغن با ۵ تا ۶ هزار کیلومتر هم منطقی تره
من روغن ۲۰۶ ۹۳ رو همیشه بالای ۱۰ هزار عوض کردم تا الان خداروشکر اصلا مشکل نداشتم باهاش اون تعویض روغنی که بهت میگه ۵ هزار تا خب معلومه باید بگه چون داره نون در مییاره از این کار شما خودت باید باهوش باشی مطالعه کنی
من روغن ۲۰۶ ۹۳ رو همیشه بالای ۱۰ هزار عوض کردم تا الان خداروشکر اصلا مشکل نداشتم باهاش اون تعویض روغنی که بهت میگه ۵ هزار تا خب معلومه باید بگه چون داره نون در مییاره شما خودت باید باهوش باشی مطالعه کنی
1- روشن شدن چراغ چک موتور : این مورد مربوط به سیستم سوخت رسانی انژکتوری می باشد و شامل چند قطعه حیاطی است. مانند کوئل ، سنسور اکسیژن ، سنسور دور موتور ....
2- باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند: تست باتری امری راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
3- تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر : عمر مفید روغن موتور به شاخصه های متعددی وابسته است . میزان دمای کاری موتور و شرایط کارکرد موتور و خود روغن موتور در این عدد تاثیر گذار هستند و کسی نمی تواند کیلومتر مشخصی را اعلام کند. در بهترین شرایط سعی کنید کمتر از میزان اعلام شده در بسته بندی روغن موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنید.
4- صدای لنتهای ترمز به دلیل زنگ زدگی است :
این مورد تایید نمیشه و دلیل صدای لنت میتونه از کم بودن میزان لنت و رسیدن به فلز هشدار دهنده نصب شده در کنار لنت ترمز باشد. با این کار راننده از کم بودن میزان لنت با خبر شده و می تواند به تعویض لنت اقدام کند.
ممنون مطالب خوبی بود. اما کیفیت روغن ها با ۱۱۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ کیلومتر خسارات سنگینی به خوورو وارد میکند کنترل سطح روعن مهم است اطلاعات نگهداری خودرو بیشتر از این حرفهاست توی این گرونی قطعات واین اطلاعات بسیار ناقص است
من پیکان دارم راست میگه اصلا لازم نیست عوض بشه
من حدودأ ۱سال پیش خریدم چون روغن کم میکرد هر۱۰روز یه لیوان روش میریزم از همون موقع به همون روال داره کار میکنه میتونم قسم بخورم بهتر هم شده
میفروشم مدلش ۷۹ بنزینی ،اسلامشهر هستم
ده ها دلیل برای چراغ چک هست. باتری هم وقتی آمپر سنج و دستگاه میذاره، معلوم میشه که خرابه یا نه. با این روغن های گازوئیلی و چسبی موجود در بازار هم باید هر 5000 تا عوض بشه وگرنه خرج موتور و سرسیلندر میذاره روی دستتون. تعویض لنت هم کار فنی و خطرناکیه. آدم کاربلد باید انجام بده. خلاصه کار فنی ماشین رو اگه بخوای خودت انجام بدی، باید بلد باشی وگرنه خرج بیشتر میذاره روی دستت
چراغ چک فقط ایرادهای برقی رو نشون میده در صورتی که دریچه گاز یه ایراد غیر برقی هستش حداقل میگفتید سنسور دریچه گاز متطقی بود که البته اونهم فقط با تعویض درست میشه عمر باطری هم ربطی به بست باطری نداره سولفاته شدن فقط باعث دیر استارت خوردن و ضعیف شدن نور چراغها میشه عمر باطری بخاطر استارت زیاد و یا روشن ماندن وسایل و جراغها در خالت خاموس بودن خودرو وتبخیر اب باطری هستش
خودرو ساز چرا روغن رو هر ۱۶۰۰۰ عوض کنن ملت میخاین چه بلایی سر مردم بیارین .
دوستان روغن رو هر ۴ یا ۵ هزار عوض کنین تا خودروتون همیشه سالم باشه و به سود خودرو سازان و مکانیک ها کار نکنین
موارد بسيار آموزنده بود ... بهتر بگويم بيشتر وسايل الكترونكي از كثيفي است و اگر شما اسپري الكل داشته باشيد مي توانيد بسياري از وسايل را به سادگي و بدون هيچ گونه زحمتي عيب را برطرف كنيد مثلا اكثر موتورهاي پنكه و هواكش با روغن كاري و تميز كاري دوباره مثل اول ميشود و به مرور زمان با سولفاته شدن قسمت كانتكهاي و گرد غبار روي ذغال از كيفيت آن كاسته ميشود وقتي تميز ميكنيد و كمي سمباده ميزنيد مثل روز اول ميشود و قطعات خودرو و الكترونيكي و سيم كشي ها و اتصالات از كثيفي است ... آيا متوجه شديد وقتي موتور خودرو را ميشوريد بسياري از عيب برطرف ميشود اين همان معجزه تميزي است پس با اينترنت ميتوانيد برخي از عيبوب وسايل را با دانش و كمي خلاقيت برطرف كنيد . با سپاس
تجربه میگه هیچ کدوم از این مطالب قابل استناد نیستن
در ضمن خیلی وقتها پرداخت یه هزینه کم خیلی بهتر از دودمان شدن تمام زندگی آدمه .
آخه تعویض لنت به دست خودمون چیه که پیشنهاد میدید !!!!!!!!
تعمیرات خودرو در نظر اول ساده به نظر میرسد اما نکاتی مهم وجود دارد که با آموزش و تجربه در سالها کار تعمیرات خودرو حاصل میگردد و نتیجه آن چند وجهی شدن تجربه و دانش مکانیکی یک تعمیر کار است .
پیشنهاد میگردد قبل از دست به آچار شدن حداقل با یک مکانیک مشاوره کنید .
#من مکانیک نیستم.
روغن موتور رو هم میتوان تا ۲۰۰۰۰ هزار تا هم عوض نکرد ولی استانداردش ۵۰۰۰ است اونی که شما میفرمایند مربوط میشه به روغن های اصلی که تو ایران وجود نداره بنابراین باید هر ۵ تا عوض بشه وگرنه در طولانی مدت باعث جرم داخل موتور میشه و هزینه های دیگر رو به راننده ها تحمیل میکنه
دقیقا درسته. توی خودرو دو تا سیستم حیاتیه و با جون سرنشین سر و کار داره. یکی سیستم تعلیق (فرمان) و یکی هم ترمز.
حتما برای تعویض لنت به ترمزساز (و نه مکانیک) مراجعه کنید چون علاوه بر تعویض به طور کامل سیستم ترمز رو چک میکنه. درسته هزینه داره اما جونتون بیشتر میارزه.
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
خواستم یه راهنمایی واسه اونایی که مشکل استپر موتور دارن را بگم
با یه پیچ ومهره میشه راحت این کار را حل کرد. استپر خراب
را برداشته واون ته ان که سیم بسته را جدا کرده ویه پیچ ومهره
به ان نصب کرده وبه صورت دستی گاز موتور را تنظیم کنیدودیگه خراب هم نمیشه ومثل ساعت کار میکنه. هزینه بیخود بابت استپر ندهید نهایت دوماه کار میده. ومیدونم خیلیا این مشکل را دارن
تشکر همگی
بنده پژو 405 اس ال ایکس TU5دارم. حدود یه ماه پیش به ذیم مشکل برخوردم و ماشین اصلا گاز نمی خورد. تاجایی که بیشتر تنظیم موتوریا بهم گفتن باید دریچه گاز عوص کنم. اما یه تنظیم موتوری بهم گفت احتمال داره از سوکت برق دریچه باشه. ایراد هم همین بود. یه سوکت خریدم و عوص کرد و دوباره ماشین مثل ساعت داره کار میکنه. البته شاید ایراد شما از چیز دیگه ای باشه. ولی برای من اینجوری حل شد.
اینکه ماشین رو خاموش کنی و دو سه نفر استخدام کنی که
ماشینو هول بدن اینجوری ۱۰۰۰۰۰۰ تا هم کار میکنه آخه آدم
این چه آموزشی هست تو هر قشری آدم خوب بد هست ....
16000کیلومتر برای تعویض روغن خیلی زیاده.در کل روغن موتور هر چی زودترعوض بشه عمر موتور بیشتره.
اصلا شما فکر کن من اشتباه میگم یه سر به نمایندگی های کیا بزن و سوال بپرس روغنم رو چندتا عوض کنم.
اولا که چراغ چک به تنظیم موتور و دستگاه کامپیوتر مربوطه نه مکانیک
دوما روغن موتور های غیر استاندارد باعث شده عمر موتور کمتر و طبیعتا کار و بار مکانیک بیشتر بشه پس عاقلانه فکر کنید
و در ادامه باید بگم که جنس لنت اصلا فلز نیست که بخواد زنگ بزنه اگر منظور دیسک ترمز هست بهتره بگم دیسک حتی گرد و خاکم نمیگیره مگر اینکه ماشین اصلا حرکت نکنه به مدت طولانی
بنده تعویض روغنی دارم
هیچ روغن موتوریدبیستر از ۵۰۰۰ هزارتا کار نمیده و کاملا فکر اقتصادیه که سر ۵۰۰۰ هزارتا تعویض بشه به دلیل اینکه انقدر پولدار نبستیم بخاطر تعویض نکردن روغن موتور بیاریم پایین .
حالت خوبه عزیزم ؟
۲عمرمفیدباتری ایرانی درشرایط استفاده ازکولر یکساله وبرای تست باتری تستربه خودباتری نصب میشه وربطی به سیم کشی نداره
۳روغن موتوربستگی به شرایط رانندگی داره یعنی اگه شما همشتوترافیک باشیدولی کیلومترکارکرد حتی به ۵۰۰۰تاهم نرسیدبایدتعویض شه
بهترین روغن بهران و ایرانول و بسته به میزان استفاده از خودرو بین ۳ تا ۵ هزار باید عوض بشه واگر اصلا استفاده نکنی هم پس از ۶ ماه باید عوض بشه
یا احتمالا ماشینت چراغ روغن رو کیلومتر نداشته
چ بووووووود بعد یکسال
2- باتری خودروها به ندرت نیاز به تعویض دارند: تست باتری امری راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد.
3- تعویض روغن موتور در هر ۵ هزار کیلومتر : عمر مفید روغن موتور به شاخصه های متعددی وابسته است . میزان دمای کاری موتور و شرایط کارکرد موتور و خود روغن موتور در این عدد تاثیر گذار هستند و کسی نمی تواند کیلومتر مشخصی را اعلام کند. در بهترین شرایط سعی کنید کمتر از میزان اعلام شده در بسته بندی روغن موتور اقدام به تعویض روغن موتور کنید.
4- صدای لنتهای ترمز به دلیل زنگ زدگی است :
این مورد تایید نمیشه و دلیل صدای لنت میتونه از کم بودن میزان لنت و رسیدن به فلز هشدار دهنده نصب شده در کنار لنت ترمز باشد. با این کار راننده از کم بودن میزان لنت با خبر شده و می تواند به تعویض لنت اقدام کند.
موفق باشید.
من حدودأ ۱سال پیش خریدم چون روغن کم میکرد هر۱۰روز یه لیوان روش میریزم از همون موقع به همون روال داره کار میکنه میتونم قسم بخورم بهتر هم شده
میفروشم مدلش ۷۹ بنزینی ،اسلامشهر هستم
دوستان روغن رو هر ۴ یا ۵ هزار عوض کنین تا خودروتون همیشه سالم باشه و به سود خودرو سازان و مکانیک ها کار نکنین
در ضمن خیلی وقتها پرداخت یه هزینه کم خیلی بهتر از دودمان شدن تمام زندگی آدمه .
آخه تعویض لنت به دست خودمون چیه که پیشنهاد میدید !!!!!!!!
پیشنهاد میگردد قبل از دست به آچار شدن حداقل با یک مکانیک مشاوره کنید .
#من مکانیک نیستم.
حتما برای تعویض لنت به ترمزساز (و نه مکانیک) مراجعه کنید چون علاوه بر تعویض به طور کامل سیستم ترمز رو چک میکنه. درسته هزینه داره اما جونتون بیشتر میارزه.