بله وقتی تسهیلات میگیرن میگن ما خودروی ایرانی تولید میکنیم ، وقتی میخوان گرون کنن میگن ما متاثر از قیمت دلار و قطعه وارداتی هستیم..اینه که ایران خودرو شتر مرغی شده که نه تخم میزاره نه پرواز میکنه
البته برادر یا خواهر عزیز شتر مرغ تخم می گذارد فقط پرواز نمی کند به شترمرغ گفتند بار ببر گفت من مرغم گفتند پرواز کن گفت من شترم
احمد
۱۶:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
همه 0 تا 100 کارهای خودرو در دست شرکتهای خودرو ساز و شرکتهای پخش است مثلا برای یک قطعه 4کیلوگرمی از اهن معمولی قیمت تا 10 برابر مواد اولیه تعیین میکنند و با مافیا بازی اجازه ساخت و توضیع به دیگران هم نمیدهند و...حالا به هر صورت اگه لازمه جناب مسئول یه مالیاتی هم به نفس کشیدن خلق الله ببندید کسری بودجه خودروسازان رو جبران کنیم نکنه تلف بشن خدای ناکرده !!!
تولید و عرضه خودرو رو افزایش بدن تا زیان انباشته نداشته باشن!! وقتی دوتا شرکت با کلی زیر مجموعه در سال ۱۰۰۰ خودرو عرضه نمیکنه، باید زیان انباشته داشته باشه! بی لیاقتی مدیران این دو خودرو ساز و بی کفایتی وزیران مربوطه عامل اینهمه نابسامانیه! مدیریت این دو شرکت رو بِدَن به من تا مشکلشونو رفع کنم
فعلا مردم مجبور به خرید این ها هستند ولی مطمئن باشید زمانی که دولت مجبور به حذف تعرفه گمرکی خودروی خارجی شد دیگه کسی به این دو خودرو ساز نگاه هم نمیکنه
کدام تعادل باید ضرر ایران خودرو را از جیب مردم تامین کنید.
واقعا بیشرمی تا چه حد کدام ماشین مگر میشود ماشین خرید
تو وامثال تو فقط به فکر دبه نفع پولدارها و دولت روحانی کار میکنید .
وقتی برای ۲۵ هزار خودرو بالای ۵ میلیون متقاضی وجود داره باید فاتحه اقصاد رو خواند . چون خودرو سازن با اطمینان میداند هر خودرو با هر قیمتی تولید کند برایش مشتری دست به نقد دارد .
این حمایت از تولید نیست .
ای حمایت از تورم و گرانفروشی است.
باور دارم اگه پراید ۱۵۰ میلیون هم شود از این تعداد ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر , یک نفر هم کم نمیشود
خوب وقتی قیمت یک پزو پارس به 210 ملیون تومان می رسه معلوم فروش خودرو متعادل میشه چون دیگه مردم قدرت خرید ندارندخواهش میکنیم این دو خودرو ساز تعطیل کنید این همه کشته نمی دیم
جناب مدرس خیابانی با طرح افزایش سه ماه ونرخ ارز ۲۴۰۰۰ تومانی تا دهها سال دیگه هم نمی تونید بازار رو کنترل کنید.شما مدیران نالایق وبی تدبیر هیچ وقت به فکر مردم ومصرف کننده واقعی نیستید.
ارزش ریالی و جانی پراید و هر ماشین ساخت ایران از لحاظ فلزی فقط 5 م تومان هست و نهایت نهایت با تکنولوزی غیربومی و خدمات 10 م بقیه زورگیری و حرزام خوری دزدی مدیران و پاداش و حق مدبر و حف مسکن و.. انهاست خودروی کره ای مونتاز 50 سال قبل
منظور تعادل برای خودتون است نه مردم...
وگرنه پراید که یک روز 20 میلیون تومن بود یهو شد 40 میلیون بعد 90 میلیون بهش نمی گن تعامل بهش میگن بی مسئولیتی بی کفایتی و بی تدبیری...
که البته شما مسئولین بی کفایت اینا نمی فهمید...
جز مردم که این روزها دلشون به همین ماشین ارزان خوش بود که حالا پراید هم براشون شده یک آرزو
سلام.پیشنهاد من اینه که براکسانی که بیشتر ازیک خودرو دارند مثل مسئله مسکن مالیات وضع بشه همون مالیات براعایدی.وهمچنین براکسانیکه درزمینه خرید وفروش خودرو دلالی می کنند بازمالیات وضع بشه که اگه این اجرایی بشه دست دلالها کوتاهترمیشه که باعث حرج ومرجند
سلام.اگه منظورتون ازتعادل بازارخودرو گرون کردن توسط خودتونه که بله درسته به تعادل رسیده مگراینکه بخواید یه تعادل دیگه اجراکنید وبازگرونترکنید.که البته جای تاسفه که کشورهای کوچک همسایه ما که قدمتی هم ندارند باید سواربر ماشین های آنچنانی بشند حتی افرادی که ازنظر اقتصادی ضعیفند بعد ایرانی باشرف وقدمت تاریخی بالا باید برای ثبت نام یک تیبا۱که کیفیتی هم نداره کلی پول بده تازه اگه اونم اسمش دربیاد .جای تاسفه
قلبم به درد اومد از مظلومیت این خودرو سازها که اینهمه مدت خودروی بی عیب ونقص و با کیفیت رو با قیمت ارزان به مردم می دادن و به خاطر این خدمت ارزشمند شون هی متضرر می شدن و به روی مردم هم نمی آوردن،شماره حسابی معرفی کنید که مردم بتونم بهشون کمک کنن!!!!!
واقعا جای سواله چطور خودرو سازها خودرو را چند برابر قیمت که می فروشند با تغییر آب و هوا هم که قیمت رو می برن بالا باز هم در حال زیان دیدن هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خدایا صدای مارو تو بشنو
واقعا جای سواله چطور خودرو سازها خودرو را چند برابر قیمت که می فروشند با تغییر آب و هوا هم که قیمت رو می برن بالا باز هم در حال زیان دیدن هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خدایا صدای مارو تو بشنو
جای تعجب است مدیران قبلی با مدیریت غلط خودشان این زیان انباشته را به ارث گذاشته اند و من بازنشسته باید با گران خریدن خودرو این زیان را جبران کنم ، واقعاً که چه توجیه جالبی است!!!!!!
اخه مسخره ها طوری میگه بازار خودرو داره متعادل میشه که اینگار این لگنها قیمتشون زیر پنجاه ملیون شده ...اخه خب مشخصه که قیمت بازار با قیمت کارخانه داره یکی میشه ..چون کاراخانه داره قیمتها رو از بازار ازاد میگیره و رو خودری بی کیفیت اعمال میکنه...
سرپرست وزارت صمت از تولید خودروهای بی کیفیت و افزایش 55 درصدی خودرو در 5 ماه گذشته ناراضی است و می خواهد حداکثر فشار تولید و انحصار خودرو فقط به مشتری و مصرف کنند بیچاره ورارد شود زیرا مردم مجبور هستند از کالای انحصاری گرانی و بی کیفیت استفاده کنند
حقوق کارگر و کارمند 15 درصد افزایش داشته باشد و به ارز ارتباطی ندارد ولی خودرو 55 درصد افزایش داشته باشد و مرتبط ارز می باشد، پس حق مصرف کننده چه می شود!!!
کی گفته معوقهاصفرشده رفیق خودم برج۶پارسال تکمیل وجه کرده هنوزسایبا خودروش تحویل نداده وخودم برج۴تکمیل وجه کردم گفتن یک ماهه خودرو تحویلت میدیم هنوز ندادن
زمانی تکمیل وجه کردیم وکل پول ماشین را دادیم ارز13تومان بود اونا پولها را گرفتن وچه کار کردن؟؟؟؟
تصور دلالی ارز که نمیشه داشت؟؟؟؟؟ولی در هر صورت پولها یا ارز 13هزارتومانی را گرفتن والان ارز24نومانی وهنوز میگن تحریم هستیم وماشین تولید نمیشه وماشین به ما تحویل نمیدن ..چرا هیچکس از ما مردم که اینهمه ضرردادیم حمایت نمیکنه؟؟؟؟
بقول یکی از همین مردم ماشین رایگان هدیه دادن هر روز یک نوع جدید!!!از خودرو تکراری رونمایی کردن پاداش هایی انچنانی به مدیران دادن و......
خوب خرج خودرو سازها زیاداست وزیان انباشته به همرا ه معوقاتی که هنوز نتوانستن به صفر برسانن......لطفا نظر مراهم به گوش مسوولین برسونید...
امیر
۱۴:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
خوب شد معنی تعادل را فهمیدیم افزایش قیمت
در تمام دنیا قیمت خودرو پایین آمده بجز ایران
با پو ل یک پژوپارس و با دلار ۲۵هزار تومانی می شود یک خودرو کلاس متو سط در اروپا خرید
انباشت ضرر واقعا مردم را چی فرض می کنند
تصمیم گرفتید واردات خودرو نداشته باشید که این دو شرکت هر کاری دلشون خواست بکنن و مسئولان ایران خودرو و سایپا میکنن که معتقدن زیر قیمت تمام شده خودرو رو میفروشن. .ماشینای بیست سال کار کرده ی خارجی شرف داره به ماشین صفر این دو تا لگن سازی
هر چه از جان و مال این ملت بی پناه می مکند باز هم زیان انباشته دارند
۱- متناسب با تولید و در آمدزایی خود نیرو جذب کنند آن هم ماهرترین نیروها نه با سفارش نماینده مجلس و وزیر و معاون وزیر و هر کس ایشان پیشنهاد کردند
۲- مخارج و هزینه های اضافی را کاهش دهند، نه منظورم کاهش کیفیت خودرو نیست بلکه افزایش کیفیت برای سودآوری بیشتر است در عوض خرج همایشها و مراسمات و مسافرتهای خارجی و تفریحات هیئت مدیره ها و آقازاده هایشان از جیب مشتری پرداخت نگردد بلکه از سود شرکت پرداخت شود
۳- اگر شرکت زیانده است هیچ مبلغی به عنوان پاداش و اینها نباید به مدیران و هیچ سودی هم نباید به سهامداران پرداخت شود اگر پرداخت می شود یک شرکت زیانده طبق قانون حق چنین کاری ندارد برای یک شرکت در معرض ورشکستکی اولویت اول کاهش هزینه ها و پرداخت بدهی ها است
سلام
زحمت کشیدن اگه نمیتونن خودرو تولید کنن این حرفا چیه کجا خودرو در هر سال چندبار گرون میشه معلومه وقتی شما قیمت کارخانه رو بالا میبرید بازارم گرون میشه منظورتون از قیمت واقعی خودرو همون قیمت آزاده که دلالای خودتون دارن میفروشن
باید بهتون جایزه بدن یه بازار انحصاری دارین قبل از فروش پول از ملت میگیریم هر روز کلی قطعات ماشین میدزدین وبه اسم اپشن به ملت قالب میکنین بازم زیان انباشته دارین میاین رسما تولید متوقف کنین و سر گردنه مردم اذیت کنین شاید رضایت دارین
ایران خودرو و سایپا چه زیان انباشته ای دارند؟!
جز اینکه پول یه ماشین نامعلوم را یکی دوسال قبل با مبلغ چندبرابری میگیرن؟!اقای وزیر شما با مردمی یا برعلیه مردم؟!!
واقعا بیشرمی تا چه حد کدام ماشین مگر میشود ماشین خرید
تو وامثال تو فقط به فکر دبه نفع پولدارها و دولت روحانی کار میکنید .
این حمایت از تولید نیست .
ای حمایت از تورم و گرانفروشی است.
باور دارم اگه پراید ۱۵۰ میلیون هم شود از این تعداد ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر , یک نفر هم کم نمیشود
اجرتون با اقا امام زمان
اصلا مشکل حل نشده .سری به بازار واقعی خودرو بزن ببین واقعیت چیز دیگریست.
اصلا مشکل حل نشده .سری به بازار واقعی خودرو بزن ببین واقعیت چیز دیگریست.
وگرنه پراید که یک روز 20 میلیون تومن بود یهو شد 40 میلیون بعد 90 میلیون بهش نمی گن تعامل بهش میگن بی مسئولیتی بی کفایتی و بی تدبیری...
که البته شما مسئولین بی کفایت اینا نمی فهمید...
جز مردم که این روزها دلشون به همین ماشین ارزان خوش بود که حالا پراید هم براشون شده یک آرزو
حقوق کارگر و کارمند 15 درصد افزایش داشته باشد و به ارز ارتباطی ندارد ولی خودرو 55 درصد افزایش داشته باشد و مرتبط ارز می باشد، پس حق مصرف کننده چه می شود!!!
تصور دلالی ارز که نمیشه داشت؟؟؟؟؟ولی در هر صورت پولها یا ارز 13هزارتومانی را گرفتن والان ارز24نومانی وهنوز میگن تحریم هستیم وماشین تولید نمیشه وماشین به ما تحویل نمیدن ..چرا هیچکس از ما مردم که اینهمه ضرردادیم حمایت نمیکنه؟؟؟؟
بقول یکی از همین مردم ماشین رایگان هدیه دادن هر روز یک نوع جدید!!!از خودرو تکراری رونمایی کردن پاداش هایی انچنانی به مدیران دادن و......
خوب خرج خودرو سازها زیاداست وزیان انباشته به همرا ه معوقاتی که هنوز نتوانستن به صفر برسانن......لطفا نظر مراهم به گوش مسوولین برسونید...
در تمام دنیا قیمت خودرو پایین آمده بجز ایران
با پو ل یک پژوپارس و با دلار ۲۵هزار تومانی می شود یک خودرو کلاس متو سط در اروپا خرید
انباشت ضرر واقعا مردم را چی فرض می کنند
خودروهای بی کیفیت تو 2 سال گذشته 300 تا 400 درصد گران شدند و این دنبال گران کردن مجدد است
۱- متناسب با تولید و در آمدزایی خود نیرو جذب کنند آن هم ماهرترین نیروها نه با سفارش نماینده مجلس و وزیر و معاون وزیر و هر کس ایشان پیشنهاد کردند
۲- مخارج و هزینه های اضافی را کاهش دهند، نه منظورم کاهش کیفیت خودرو نیست بلکه افزایش کیفیت برای سودآوری بیشتر است در عوض خرج همایشها و مراسمات و مسافرتهای خارجی و تفریحات هیئت مدیره ها و آقازاده هایشان از جیب مشتری پرداخت نگردد بلکه از سود شرکت پرداخت شود
۳- اگر شرکت زیانده است هیچ مبلغی به عنوان پاداش و اینها نباید به مدیران و هیچ سودی هم نباید به سهامداران پرداخت شود اگر پرداخت می شود یک شرکت زیانده طبق قانون حق چنین کاری ندارد برای یک شرکت در معرض ورشکستکی اولویت اول کاهش هزینه ها و پرداخت بدهی ها است
زحمت کشیدن اگه نمیتونن خودرو تولید کنن این حرفا چیه کجا خودرو در هر سال چندبار گرون میشه معلومه وقتی شما قیمت کارخانه رو بالا میبرید بازارم گرون میشه منظورتون از قیمت واقعی خودرو همون قیمت آزاده که دلالای خودتون دارن میفروشن
جز اینکه پول یه ماشین نامعلوم را یکی دوسال قبل با مبلغ چندبرابری میگیرن؟!اقای وزیر شما با مردمی یا برعلیه مردم؟!!