سلام.باید واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی و بدون تعرفه برای عموم مردم صورت گیرد تا قیمتها شکسته شود،دولت خودش میتواند با واردات گسترده خودرو و عرضه ان به نیازمندان واقعی خودرو به دلال بازی و مافیاگرایی پایان دهد.باتشکر
سلام.باید واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی و بدون تعرفه برای عموم مردم صورت گیرد تا قیمتها شکسته شود،دولت خودش میتواند با واردات گسترده خودرو و عرضه ان به نیازمندان واقعی خودرو به دلال بازی و مافیاگرایی پایان دهد.باتشکر
سلام.باید واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی و بدون تعرفه برای عموم مردم صورت گیرد تا قیمتها شکسته شود،دولت خودش میتواند با واردات گسترده خودرو و عرضه ان به نیازمندان واقعی خودرو به دلال بازی و مافیاگرایی پایان دهد.باتشکر
1-خودروهای ژاپنی و آلمانی کارکرده همین الان هم در تو خیابونها یه سرو گردن حتی از صفر کیلومترهای کره ای و چینی بهتر هستند.حالا شما خودت مقایسه کن با صفر کیلومترهای وطنی که به نظر میرسد اصلا مقایسه اش جفا در حق خودروهای کارکرده مذکور است.
2- بهانه گیری لازم نیست .حتما نمیبایست کارکردهای 30 ساله وارد شود.! محدودیت کارکرد و تست فنی و عمر میتواند لحاظ شود .همین الان هم تو شهر فولکس قورباغه ای دهه 30 و پیکان دهه 40وجود دارد.
3- در طول این سالها مسوولین امر به جای افزایش کیفیت و داخلی سازی بیشتر بر روی افزایش قیمت و ایجاد فضای فروش دلالانه کار کرده اند .چه عمرها و چه سرمایه هایی که به هدر رفت. اینکه دولت اجازه افزایش قیمت نداده که حرفی در حد همان حرف است.206 در طول 10-15 سال از 17 میلیون به 350میلیون رساندن چه تفسیری دارد برای شما آقای مقاله نویس.
4- فرمول عرضه و تقاضا در بازار دلالان محترم یعنی کشک.وقتی تقاضا برای دپو از طرف دلالان زیاد باشد ،عرضه هم سطح همان تقاضاست. در واقع درحال حاضر تقاضا یعنی ظرفیت پارکینگ دلالان و عرضه یعنی تولید به اندازه ظرفیت همان پارکینگها.مردم عادی هم که هیچ.آنکس که نیاز ندارد که نمیخرد و آنکس که نیاز مبرم دارد بایست مطیع اوامر دلالان باشد.
5- تا زمانیکه صنعت خودرو در دست آقایان و آقازادگان باشد منتظر اصلاح امر با هیچ فرمولی نباشید.هیچ!!!!
تو این وست فقط یه عده ای که سرمایه دارن سود میکنن ولی هیچ برنامه ای برای قشر ضعیف در نظر ندارن پیش فروش هیچ تاثیری بر کاهش قیمت خودرو نداره فقط فروش فوری به قول خودشون سالی ۲ ملیون میسازن اگر همش عرضه بشه کافی هست ولی اینا به یک کلک ۹۰ درصدش رو پیش فروش یک ساله میکنن ده درصد برا کشور جوابگو نیست
این چه حرفیه که میزنید !!! یعنی خودرو دست دوم وارداتی از پراااااید از پژو 405 از همه محصولات تولید داخل بی کیفت تر هست ?!!!!! لطفا وقتی گزارش تهیه میکنید واقعیت هارو بنوسید شما یک شرافت کاری دارین نباید هر مطلب کذب و غیر کارشناسی رو منتشر کنید . خودرو سازها سالهاست ده هزارنفر کارگر رو سپر بلای خودکردن و هر کاری میتونن با مشترین ها و مردم بدبخت میکنن . اگرم چیزی بگی میگن ده هزهر نفر بیکار میشه !!! اقا به همون کسی که میپرستید اگه اعتقاد دارید مردم ایران راضی هستن این ده هزهر نفر بشینن خونه کار نکنن حقوقشون رو ۸۰ میلیون نفر ماهی ۱۰۰۰ تومن هرنفر ایرانی میده اصلا یارانشون کم کنید بدین به کارگران خودرو سازی تا بشینن خونه کار نکنن حقوقشونم بگیرن ولی درب این خودرو سازی های داخل رو ببندید این خودروسازی هایی که با جون و مال و سرنوشت ملت بازی میکنن و با قلدری هر روز هم افزایش قیمت دارن . خواهش میکنم منتشر کنید تا برسه دست مسئولان
درود بر شرفت
اونی که این گزارش رو تهیه کرده حتی یک بارهم پشت فرمون پراید ننشسته
علیرضا
۱۱:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
منم موافقم . خودروسازها اومدن چند هزار کارگر کارخانه را بهانه قراردادند که اگه واردات کنیم اینها بیکار می شوند . پدر مردم را در آوردند با این دروغ هاشون . همه ملت حاضرند حقوق این چند هزارکارگر را بدهند و درب ایران خودرو و سایپا تخته بشه ولی واردات انجام بشه . شاید ملت یه نفسی بکشه . فقط ما ایرانی ها بدبخت هستیم که باید بخاطر یه مشت آقازاده - دلال - رانت خوار انحصار گر فقط فقط تولیدات ایرانی ( پراید پژو ) را مصرف کنیم . بابا اگه بگیم اشتباه کردیم ما کارخانه خودرو سازی نمی خواهیم دست از سرمون بر می دارید ؟؟؟؟ تو همین کشور افغانستان جنگ زده بهترین ماشین روز دنیا سوار میشن . مگه ما ایرانی ها کرامت نداریم ؟؟؟مگه ما آدم نیستیم که هی آشغالهای شما را باید بخریم .
محمد
۱۷:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
در شرافت نگارنده گان این قیبل مقابل که قطعا باید شک همراه با یقین در عدم نمود. اینها اونقدر مغالطه کار هستند که نمیدانند ورود انواع خودروهای خارجی دست دوم برای تولید و تعمیر قطعات و موارد دیگه حداقل برای یک میلیون نیروی ایرانی ایجاد اشتغال میکند .چون تنوع بسیار بالا نیاز به متخصص و قطعه ساز مجزای زیادی دارد
محمد
۰۸:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
زیرا وسایل نقلیه بی کیفیت به کشورهای دیگر فروخته میشوند.؟؟؟؟؟؟؟؟
طرف ماشین گرفته 200 میلیون نو نو رفته سرسیلندر عوض کرده .
طرح واردات خودرو هم انجام گیرد بازهم یه عده ای تو این بازار - رانت و انحصار در پیش می گیرند و هر قیمتی که دلشان بخواد روی خودرو می گذارند . باید همه بتوانند خودرو وارد کنند ما با 15 کشور همسایه هستیم و تجار ما با ید بتوانند ( هر تاجری فرقی نمیکند هرتاجری) با تعرفه گمرکی بسیار پایین حتی با تعرفه صفر درصد خودرو چه صفر چه کارکرده وارد کنند اینجوری این بازار خودروی لعنتی به یه سرو سامانی می رسد . تا کی مردم ایران باید حرص و جوش خورو را بخورند انقلاب که نکردیم زجر کش یه عده رانت خوار- انحصار گرها - دلال ها باشیم . تو را خدا بداد این مردم برسید وقتی می توانید با حذف تعرفه خودرو بهترین خودروی ارزان قیمت خارجی را وارد کنیم ( البته چند واردکننده دوبار انحصار گر واردات نشوند ) و مشکل بزرگ مردم را حل کنید چرا اینقدر مردم را زجر می دهید . شما خدمتگذار مردم هستید یا شکنجه گر مردم ؟؟؟؟؟؟
با سلام باور کنید مشکل ما کمبود خود رو نیست الان یک وسیله نقلیه در طی یک سال ده بار معامله شده بدون اضافه شدن یک کیلومتر ... باید اگر سالی دو بار بیشترمعامله برای یک ماشین شود ان معامله باطل شود تا جلو دلال ها گرفته شود
سلام هم وطن . بگم که واردات خودرو چه کارکرده و چه نو آن در هر حالت که بخوای درست فکر بکنی گران تر از خودروهای داخلی خواهداف بود یعنی سقف قیمت طوری نیست که از ماشینهای تولید داخل ارزان تر باشد . علت اصلی گرانی خودروهای داخلی به دلیل تامین قطعات و خدمات انهاست مصرف کننده نگران خراب شدن ماشینش نیست . لذا واردات خودرو نو و ست دوم اشتباه
2- بهانه گیری لازم نیست .حتما نمیبایست کارکردهای 30 ساله وارد شود.! محدودیت کارکرد و تست فنی و عمر میتواند لحاظ شود .همین الان هم تو شهر فولکس قورباغه ای دهه 30 و پیکان دهه 40وجود دارد.
3- در طول این سالها مسوولین امر به جای افزایش کیفیت و داخلی سازی بیشتر بر روی افزایش قیمت و ایجاد فضای فروش دلالانه کار کرده اند .چه عمرها و چه سرمایه هایی که به هدر رفت. اینکه دولت اجازه افزایش قیمت نداده که حرفی در حد همان حرف است.206 در طول 10-15 سال از 17 میلیون به 350میلیون رساندن چه تفسیری دارد برای شما آقای مقاله نویس.
4- فرمول عرضه و تقاضا در بازار دلالان محترم یعنی کشک.وقتی تقاضا برای دپو از طرف دلالان زیاد باشد ،عرضه هم سطح همان تقاضاست. در واقع درحال حاضر تقاضا یعنی ظرفیت پارکینگ دلالان و عرضه یعنی تولید به اندازه ظرفیت همان پارکینگها.مردم عادی هم که هیچ.آنکس که نیاز ندارد که نمیخرد و آنکس که نیاز مبرم دارد بایست مطیع اوامر دلالان باشد.
5- تا زمانیکه صنعت خودرو در دست آقایان و آقازادگان باشد منتظر اصلاح امر با هیچ فرمولی نباشید.هیچ!!!!
اونی که این گزارش رو تهیه کرده حتی یک بارهم پشت فرمون پراید ننشسته
طرف ماشین گرفته 200 میلیون نو نو رفته سرسیلندر عوض کرده .
آیا 100 میلیون نفر مهم تر است یا دو شرکت خودروساز داخلی!