در خصوص صحبت کارشناس و طرفدارهای کامنت هایی که میگن بقیه خودرو ها اجازه از شرکت مادر دارد ، باید عرض کنم . خودرو ۲۰۷تولید شده در ایران . بدون مجوز شرکت مادر ساخته شده و کلا فیس لیفت خودرو ۲۰۶ هستش ، با یه سرچ در گوگل متوجه میشوید که ساخت این خودرو ۲۰۷ در فرانسه اصلا به این شکل نیست . که البته این حتی کپی هم نیست چون موتور ۲۰۶ بر روی ۲۰۷ و به اسم ۲۰۷ ، منبع اطلاعات ویکی پدیا ،
افرین به جوانان تبریزی دست مریزاد ان شاالله به زودی شاهد یک خودروساز خصوصی با معیارهای استاندار باشیم تا بلکه در این شرکت فرغون سازی که مافیای خودرو هستن به زودی تخته بشه
اگر پیام شخصی را دستکاری و سانسور میکنید لطفا کل پیام رو منتشر نکنید نه اینکه قسمتی رو که حقیقته سانسور میکنید و بقیشو نشر میدید با این کار حق الناس که همان آزادی بیان هست رو پایمال میکنید و حق رو خفه میکنید..
اگه خودرو سازی شبیه شعبده بازی باشه میشه اینجور خبرهارو باور کرد. ولی اگه شخصی یه دفعه ای و بدون هیچ تجربه قبلی بتونه مثلا آلیاژ بدنه خودرویی در کلاس لامبورگینی و یا موتور ۶۵۰۰ سی سی ۱۲ سیلندر تولید کنه و بدون هیچ مشکلی کار کنه کاملا غیر منطقی و غیر واقعیه.
مگه این دوتا خودروساز میذارن کسی خودرو سازی خصوصی راه بندازه. انحصار دست اینا هست فقط. یادتونه رایتل تا چندین سال انحصار اینترنت تری جی رو داشت و چقدر کند بود؟ ولی انحصار ک از بین رفت همه ایران اینترنت پر شد و رایتل هنوزم همونه ک بود
از این دست نبوغ و نو اوری باز هم بود مثلا فرستادن یک میمون به فضا که در برگشت تبدیل به میمون دیگری شد و ایران بعنوان اولین تغییر دهنده چهره در فضا یا فیس لیفت
ثبت شد ه
Iran (Islamic Republic of)رایش سوم
۱۷:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروهای خورشیدی و مغناطیس آهنربایی به راحتی قابل ساخت و بهره برداری کلان در ابعاد زیاد هست که با سرعت ها و خیابان های ایران کاملا سازگار و با حداقال فوتی تصادفی هست ولی مافیای که میلایاردها دلار نفع می برد جان و مال ادم ها برایش پشیزی نمی ارزد و هیچ وقت این کار را نمی کنند.
باسلام.مگرمهندسی معکوس چه اشکالی داردکه ساخت خودروسازی جوانان ایرانی راکه دراین عرصه واردعمل شدندزیرسوال میبریم زیرسوال بردن هرکاری اگربه پیشرفت اون محصول شودبسیارهم خوب است امانبایدخدای نکرده باعث شودکه دلسردی رابه این عزیزان تزریق کند.مهندسی معکوس سالهاست درایران شکل گرفته وخداراشکرباعث پیشرفت کشورهم شده.الان این مهندسی واردخودروسازی شده بایدازاین جوانان حمایت بی چون چراشودمطمعن باشیدسالهای آینده شاهدبهترشدن وبروزشدن این خودروهادرایران عزیزخواهیم شدهمانطوراین مهندسی معکوس الان مارادرقدرت هوای مثل پهبادها،وسایل پزشکی،توپ خانه ای،دریائی وغیره صاحب طرحهای جدید وحرفهای نو وساختن کرده است.
سلام چرا ننوشتین این مهندس معکوس از بهترین مهندسان کلانشهر تبریز است فک کنم زورشون نیاد این لامبورگینی در ماشین سازی تبریز با تلاش چندین مهندس تبریزی ساخته شده است...
خودروساز های داخلی به این افراد نگاه کنند و از آنها استفاده کنند والله اگر به جوانان و نخبگان و صنعتگران و اساتید دانشگاه توجه بشود و به آنها امکانات بدهند برای دولت و کشور کار می کنند ولی افسوس ؟!
جوری میگن باید استاندارد باشه انگار ماشین های ایران خودرو و سایپا استاندارده!!!! حداقل اینا قیافه و آپشن دارن. سایپا و ایران خودرو خیلی سو استفاده کردند امیدوارم یکی دمشون رو قیچی کنه
اگر آهن کهنه هم باشه بهتر از محصولات خودروسازهای به اصطلاح ایرانیه که چوب توی آتیش دشمن میندازند(مثل جناب پراید) و با قیمتهایی به سبک جوامع امپریالیستی گند زدند به تفکرات مردم.
خودروهای دست ساز کپی نیست،دزدیه.اگه قانون جهانی در ایران اجرا بشه تمام صنایعی که به قول خودشون مهندسی معکوس کردند باید پلمپ بشن.چون تکنولوژی را دزدیدند.
بارها شنیدیم که شرکت های معتبر جهانی مثل سامسونگ و اپل و ....بخاطر دزدی ثبت اختراعی،دادگاه شرکت متخلف را تا چند صد میلیون دلار جریمه کرد...
مساله اصلی تیتریه که زدین. مشکل ما تو ایران اینه که دوست داریم همه چیزهای اختراع شده رو دوباره اختراع کنیم و اصلا واسمون مهم نیست که دیگرانی از سالها قبل کلی وقت و پولشونو هزینه کردن و اونو ساختن و فقط لازمه که از تجربه اونا استفاده کنیم. مسیر پیشرفت اصولی تو خودرو سازی روشنه. نمونه اش ترکیه. سالهاست که مونتاژ کار شرکتهای بزرگ خودرو سازیه دنیاست و حالا چند وقتیه تصمیم گرفته از این تجربه بزرگش استفاده کنه و خودرو ملی خودشو تولید کنه. چون راه درست و اصولی رو انتخاب کرده حتما موفق میشه.
طراحی موتور ماشین اصله و این که چرا کپی کاری محض یک ماشین خارجی؟ وقتی میتونید قطعات رو سر هم کنید خوب کلا یه ماشین جدید و با ظاهری جدید و منحصر به فرد طراحی کنید، اصول رو باید یاد گرفت و با توجه به اون دانش طراحی ، یک موتور جدید طراحی کرد
طراحی موتور ماشین اصله و این که چرا کپی کاری محض یک ماشین خارجی؟ وقتی میتونید قطعات رو سر هم کنید خوب کلا یه ماشین جدید و با ظاهری جدید و منحصر به فرد طراحی کنید، اصول رو باید یاد گرفت و با توجه به اون دانش طراحی ، یک موتور جدید طراحی کرد
طراحی موتور ماشین اصله و این که چرا کپی کاری محض یک ماشین خارجی؟ وقتی میتونید قطعات رو سر هم کنید خوب کلا یه ماشین جدید و با ظاهری جدید و منحصر به فرد طراحی کنید، اصول رو باید یاد گرفت و با توجه به اون دانش طراحی ، یک موتور جدید طراحی کرد
خب این که خیلی خوبه و فرصت استثنایی هست تا صنعت خودروسازی را از انحصار در آورد. پس معلوم می سه که ظرفیت تولیدخودروی با کیفیت در ایران وجود دارد ولی برخی ها ظاهراً از این ظرفیت خوششان نمیاد و سودشان در ساخت ماشین بی کیفیت هست
والا به جوانا میدون بدن خودرو های بهتر و ارزون تر و با کیفیت تری درست میکن تا این دوتا آشغال ساز داخلی این دوتا کارخونه برن آفتابه لگن درست کنن بهتر تا این آشغالا که تو پاچه ملت مکنن
خودرو سازی حمایت میخاد نه مثل ایران.وقتی اراده نباشه آینده متصور نیست،درجا زدیم،به زور یه ملیون تولید داریم،صادرات نداریم،قیمت ۴برابر تمام شده هست.گریه گریه گریه.
کپی لامبورگینی ، با موتور پراید ؟ نمیتونه احداث کارخونه کنه چون حق کپی رایت رعایت نمیشه، شرکت لامبورگینی در صورت تولید به صورت گسترده میتونه شکایت کنه.
ولی اگه بتونن با طراحی جدید تولید کنن میشه امیدوار بود.
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از دلایل موفقیت خودروهاییی مثل لامبورگینی تجربه زیاد این خودرو سازه که این تجربه باعث شده به مرور و پله پله راه موفقیت طی بشه. این چیزی که تو ایران ساخته شده به احتمال زیاد فقط یه کپی از روکش و طرح بدنه لامبورگینی باشه وگرنه تکنولوژی و دانش طراحی موتور و حتی جنس بدنه این نوع خودروها تو ایران اصلا وجود نداره.
چرا هیچکس از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران چیزی مطالبه نمیکند به نظر میرسد ایران خودرو و سایپا ظاهر قضیه هست و اصل سازمان گسترش هست که تصمیم گیری میکند
این کارشناسا مضخرف میگن معمولا . این ماشین نشون میده ما میتونیم ضمنا بهتر از پراید هست که اینقدر پروداکشن پروداکشن میکنه این کارشناس. همینا مانع پیشرغفت صنعت کشور هستن.
سلام
از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم تا یک گزارش واقعا جنجالی از این موضوع تهیه و در تلویزیون پخش کنید تا برخی از مسئولان با منفعت طلیب های خاص،نتوانند این جوانان با استعداد را ناامید و خانه نشین کنند و در مقابل افکار عمومی رو در رو شوند.
نظر کارشناسه عشقه: ماکت. کپی.به در نخور.در شان خودرو ساز نیست به این طرحها نگاه کنه.
و در اخر :باید از جوانان حمایت کرد
خخخخخ اینم کارشناس باشگاه خبرنگاران
نیازی نیست که از ساخته دیگر کشورها تقلید کنیم ،با کمی تلاش و همت مضاعف و خلاقیت میشه بهتر از اون هم ساخت ،این نه تنها به خودرو سازی که در تمامی صنایع ،مخصوصا هواپیماهای مسافربری میتونیم به جایی برسیم که جای بزرگترین شرکت های هواپیماسازی رو در کل دنیا بگیریم ،فقط نباید خودمونو دست کم بگیریم.
این آقا و یا برادرش جز یکی ازین دو خودروساز بوده ، حتی موقع مصاحبه با شما ام میترسه که نکنه اگه من این مورد رو تشویق کنم یه روز جای اون دوتا مونتاژ کار رو بگیره ومردم از ما نخرن حتی با احتمال نیم درصد و اون ترسه از رقیب موج میزنه ، چه بترسی و چه نترسی چه به این بگین کپی چه نگین یروز درست میشه ، رانا کپی ۲۰۶ نیست یا محصولات سایپا جمعی کپی پراید نیست
این انحصار هر جا باشه اون بخش رو نابود می کنه اصلا مبناش بر پایه بی اخلاقی هست که طرف از ترس محصول بهتر و رقیبی که نمی تونه باهاش رقابت کن دست به این کار کثیف می زنه باید بساط انحصار طلبی از این کشور جمع بشه .
مافیای خودرو در ایران به هر نحوی طی این چند سال در تلاش هستند ک استعدادهایی چون این جوانان رو از مدار خارج کنند و متاسفانه کارشناسان ک توسط همین مراکز قدرت اظهار نظر هایی عجیب ارائه میدهند چنانکه ما در ایران زندگی نمیکنیم و همگی سوار بر بهترین برندهای جهان هستیم ک حرف از استاندارد میزنند گویی ک ارابه های مرگی ک به قیمت های نجومی و فاقد هر گونه ایمنی به مردم تحویل میدند قطعا هر گونه تلاشی برای از بین بردن انحصار و ایجاد بازار رقابتی به سود مردم خواهد بود
تمام صحبت های این ب اصطلاح کارشناسان این بود ک آقا ساختی ک ساختی خب چکار کنیم
ن حمایتت میکنیم ن میزاریم ک خودت ی کاری کنی
از من میشنوین تو ایران ب جایی نمیرسین برید خارج از ایران
اگر من این مافیای دو خودروساز داخلی رو دیدم، هرگز نمیزارن این پروژه ساخت خودروی جدید به ثمر برسه. وقتی از پراید و تیبا و ساینا وغیره 95درصد سود به جیب میزنن چرا بخاطر مردم بیان از نصف سود بگذرن و کیفت بالا ببرن
پراید ما هم تست تصادف از جلو و بغل و سایر تست ها را پشت سر گذاشته و استانداردهای لازم را طی کرده یا .... یه هوی شده معاون و دستیار ویژه حضرت قابض الارواح .
اول اینکه این ماشین چه کپی چه غیر کپی به تمام ماشین های ایران خودرو و سایپا و به کل صنعت خودروسازی ایران می ارزه دوم اینکه آدم هایی مثل شما دوس ندارند این جوانان پیشرفت کنند و پیشرفت آنها به ﺽرر جیب شماشست سوم کسانی که خودرو را با کمترین امکانات تونستن بسازن مطمئنا اگر تشویق بشن و امکانات بهشون داده بشه بهترین ازین را خواهند ساخت چهارم آقای به اصطلاح کارشناس در بیشتر کشورها اکثر خودروهای لوکس و گران قیمت رو مثل سایپا و ایرانخودرو فله ایی نمیفروشن بلکه ثبت سفارش میکنن و یا تعداد کم در یک سال تولید میکنن. تا زمانی که آدم هایی مثل شما در ایران هست این کشور پیشرفت نخواهد کرد
باسلام از بیانات کارشناس معلوم است که از ساخت این کاردستی ها خیلی ناراحت شده در ایران قانون کپی رایت در هیچ چیزی اجرا نمیشه ولی حالا دارن از کپی رایت حرف میزنن میدونی چرا چون شاید روزی برسه که این جوانان کاردستی ساز روزی بشن رقیب این صنعت ها مافیایی خودرو تو ایران
توروخدا به گزارشگرای تلویزیون بگین برن یک گزارش تلویزیونی درست بگیرند و در تلویزیون ملی پخش کنین تا این جوونای خلاق انرژی بگیرند و تشویق بشن و مجلس هم باید از این جوونا تقدیر کنه ...باید به این افراد صدها جایزه داد
ای کارشناس صنعت با این نظر بی پایه اش و همه کسانی که سنگ می اندازند جلوی پای جوانان رو باید اعدام کرد
اگر این پنج جوان تو امریکا یا اروپا بودند از همه امکانات بهره مند می شدند .
دعا کنید در آینده بجای حمایت چوب لای چرخ این جوانان خلاق نگذارند که عطای اینکار و به لقایش ببخشند و از این کشور که دوست دارند به این آب و خاک خدمت کنند برای همیشه مهاجرت کنند و استعدادهاشون بسوزه ... و باز دوباره ما بمونیم و ایرانخودرو و سایپای خسته کننده و تولیدات آزاردهنده و قدیمی ...
کارشناسان تا وقتی که حرفی و چیزی به سود و منافعشان نباشه که حرفه دقیقی نمیزنن گذشته از اون مگه این مفت خورا و انحصار طلبا اجازه میدن کسی کاری رو بکنه که پیشرفت جامعه توش باشه اونا اصن نمیخان جز این دو محصول مزخرف چیزی دیگه تو کشور تولید بشه
چنتا جوون اومدن انحصار شکنی کنن که از حالا به بعد همه عالم دست به دست هم میدن تا پیشرفت و ثبت نشه این اتفاق و ایدشون
قبلا اتوبوس ومینی بوس ها را بصورت شاسی از ایران خودرو تحویل میگرفت یک شرکت و با اتوبوس خاص تولید میکرد ومردم میگفتند اطاق ایران پیمائی و استحکام و راحتی بیشتری نسبت به اتوبوسهای ایران خودرو داشت وهم ظاهر زیباتری داشت حتی یخچال هم درون آن تعبیه میکردند و نوشابه و یا آب خنک به مسافران میدادند وبه همین خاطر طرفداران زیادی داشت ولی کسی حرف از استاندارد نمیزد ویا ساخت ماشین های آتش نشان آنهم. شرکتهای جدا از ایران خودرو میساختند
خوب کاری ندارد این ماشین را آزمایش فنی و استاندارد از آن بگیرند و ظاهر آن را از لامبورگینی تغییر دهند تا شرکت مذکور مدعی نشود
الان شرکتهای خودرو سازی از طرحهای کشورهای دیگر کپی برداری میکنند ودر بازار دنیا بفروش میرسانند کسی کاری ندارد ولی آن ماشین اصل یک ابوهت خاص خود را دارد چون اصل است
الان در کشورهای دیگر فرش ایرانی و زعفران ایران حتی صنایع دستی ایران را کپی میکنند و د. بازار دنیا بفروش میرسانند مهم این ابتکار وذوق این جوانان است
الان در صنایع نظامی انواع سلاح ها هم مهندسی معکوس میشود و هم ابتکار از آن خلق میشود حالا دولت ایران بگوید پهباد فقط باید از کشور سازنده بخریم وهمه آنها با کیفیت خوبتر از کشور سازنده ساخته شده وبرای کاربر هیچ خطری ندارد
کمی سنگ جلوی پای جوانان نگذاریم تا آنها طرح خود را به دیگران نفروشند
جوان ایرانی با اتکا به خدا و دانش خودش خودرو دست ساز تولید میکنه
اونوقت مسئولان وزارت صمت در راستای حفظ منافع مافیای مونتاژ خودرو عمدا مقدمات ثبت این نوع تولیدات را فراهم نکردن
تا همچنان رویه انحصار خودرو بدون هیچ تهدیدی به سودآوری خود پرداخته و دائما بدروغ سنگ کارگران دوخودروساز را به سینه می زنند که اگر از سایپا و ایران خودرو حمایت نکنیم کارگرانش بکار می شوند!!!!
به جای لیمیتد پروداکشن از واژه تولید محدود استفاده کنید لطفا. در ضمن واژه تولید انبوه مس پروداکشن است که به اشتباه در متن مست پروداکشن نوشته شده. اصلاح بفرمایید
این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: بحث دیگر این است آیا این ماجرا یک دست آورد صنعتی محسوب می شود یا خیر؟. باید گفت این خودروها دست آورد نیست و یک کاردستی به شمار می رود و نمی توان گفت که خودرویی خاص ساخته شده است، که در حد کار دستی بسیار خوب است.
به آقای کارشناس میگفتید اگه یه کاردستی حداقل کار دستی یه آدم باسواده .ماشین های تولید ایران خودرو و سایپا کاردستی یه پیش دبستانی.خاک بر سر کارشناسی که اینجوری فکر میکنه
فقط چرا گیر دادین ب مجوز تردد خودرو دست ساز؟؟؟
ثبت شد ه
لوکس می سازند اگه وارد سیستم
این دو خودروساز کشورشوند
شکی نیست
و آلوده به رانت می شوند
امیدوارم نظر بنده ثبت
کنید
اینکار برای مرفهان و سرمایه داران و تنوع طلبان سودمند است.
بارها شنیدیم که شرکت های معتبر جهانی مثل سامسونگ و اپل و ....بخاطر دزدی ثبت اختراعی،دادگاه شرکت متخلف را تا چند صد میلیون دلار جریمه کرد...
چقدر خبر ردگم کنی تا کی؟!!!
ولی اگه بتونن با طراحی جدید تولید کنن میشه امیدوار بود.
از تيبا و پرايد كه بهتره
تو کشور ما قانون کپی رایت اجرا میشه؟
از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم تا یک گزارش واقعا جنجالی از این موضوع تهیه و در تلویزیون پخش کنید تا برخی از مسئولان با منفعت طلیب های خاص،نتوانند این جوانان با استعداد را ناامید و خانه نشین کنند و در مقابل افکار عمومی رو در رو شوند.
و در اخر :باید از جوانان حمایت کرد
خخخخخ اینم کارشناس باشگاه خبرنگاران
مثلا پراید رو تست تصادف انجام دادین
نگو.....
ن حمایتت میکنیم ن میزاریم ک خودت ی کاری کنی
از من میشنوین تو ایران ب جایی نمیرسین برید خارج از ایران
اگر این پنج جوان تو امریکا یا اروپا بودند از همه امکانات بهره مند می شدند .
چنتا جوون اومدن انحصار شکنی کنن که از حالا به بعد همه عالم دست به دست هم میدن تا پیشرفت و ثبت نشه این اتفاق و ایدشون
و شورای رفاقت......
خوب کاری ندارد این ماشین را آزمایش فنی و استاندارد از آن بگیرند و ظاهر آن را از لامبورگینی تغییر دهند تا شرکت مذکور مدعی نشود
الان شرکتهای خودرو سازی از طرحهای کشورهای دیگر کپی برداری میکنند ودر بازار دنیا بفروش میرسانند کسی کاری ندارد ولی آن ماشین اصل یک ابوهت خاص خود را دارد چون اصل است
الان در کشورهای دیگر فرش ایرانی و زعفران ایران حتی صنایع دستی ایران را کپی میکنند و د. بازار دنیا بفروش میرسانند مهم این ابتکار وذوق این جوانان است
الان در صنایع نظامی انواع سلاح ها هم مهندسی معکوس میشود و هم ابتکار از آن خلق میشود حالا دولت ایران بگوید پهباد فقط باید از کشور سازنده بخریم وهمه آنها با کیفیت خوبتر از کشور سازنده ساخته شده وبرای کاربر هیچ خطری ندارد
کمی سنگ جلوی پای جوانان نگذاریم تا آنها طرح خود را به دیگران نفروشند
اونوقت مسئولان وزارت صمت در راستای حفظ منافع مافیای مونتاژ خودرو عمدا مقدمات ثبت این نوع تولیدات را فراهم نکردن
تا همچنان رویه انحصار خودرو بدون هیچ تهدیدی به سودآوری خود پرداخته و دائما بدروغ سنگ کارگران دوخودروساز را به سینه می زنند که اگر از سایپا و ایران خودرو حمایت نکنیم کارگرانش بکار می شوند!!!!
نمیخواد خودروی لوکس تولید کنید یعنی موندم تجعیزات الکترونیکی این ماشین رو از کجا ساختید که ما حتی تو آزمایشگاه دانشگاهمون شریف هم نداریم
یکم خجالت خوب چیزی هستش
به آقای کارشناس میگفتید اگه یه کاردستی حداقل کار دستی یه آدم باسواده .ماشین های تولید ایران خودرو و سایپا کاردستی یه پیش دبستانی.خاک بر سر کارشناسی که اینجوری فکر میکنه
شماها هرچیزی که به سود خودتون نباشه میگوید صرفه اقتصادی نداره
بی چاره ما مردم که باید پراید بخریم قیمت تویوتا
چرا وقتی بر روی لینک آبی رنگ فائزه شعبانی اصل می زنم ،
صفحه ای باز نمی شود ، مثلا عکس و مشخصات .