نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
وجود مهریه یکی از عوامل انصراف از ازدواج و افزایش ...
United States of America
علیرضا
۱۱:۲۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
ازدواج یک انتخاب است نه یک تکلیف من خودم هرگز ازدواج نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
پول نیست
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
یکی از دلایل عدم ازدواج قانون مهریه و نفقه و اجرت المثل هست ، قوانین ازدواج یکطرفه به نفع زنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
علت گرانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
علت گرانی است
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۴:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودم به تاهل فکر نکردم
ولی اطرافیانم میگن که شرایط ازدواج رو دارم و می تونم اقدام کنم و گاهی اصرار هم می کنند
با همه اینها
تجردگرایی رو دوست دارم
مجردی رو خیلی دوست دارم
تنهایی و تجردم رو خیلی دوست دارم
به تنهایی و تجردم خیلی احترام می ذارم
خوشم نمیاد یکی دیگه مدام آویزونم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
29 سالمه .بعد از مدت ها جستجو و مصاحبه و... بلاخره یه کار مرتبط با رشتم پیدا کردم(12-13 ساعت کار در روز ،پشت میز نشینی هم نیست )با حقوق 5-6 تومنی.حالا مسئولینی که میان و تئوری میدن،با این اوضاعی که درست کردن از قیمت مسکن،خودرو،پوشاک ،مواد غذایی و... بیان و محاسبه کنن که بنده باید چه مدت کار کنم تا حداقل شرایط ازدواج رو پیدا کنم؟ (20 نمره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
به فکر نسل ده 1420 باشید
20 سال دیگه این مملکت درست نمیشه
جوون های الان هم به فکر بدبختی هاتون توی پیری باشید
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بی پولی علتش
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه کار دارم نه مسکن ، نه پس اندازی ، یه شندرقاز هم داشتم گذاشتم بورس اونم خوردین ، شنیدم که برای گرفتن وام ازدواجم که سنگ که سهل صخره میزارید جلو پای آدم !
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۵:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
شغل مناسب باشه من همین الان ازدواج میکنم مشکل اشتغال و درامد مانع اصلیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقا ما کار نداریم چرا باید ازدواج کنیم یکی دیگه رو هم مثل خودمون بدبخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
برو خبری، خودت چرا مجردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشکل مردم مسیولین هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینقدر برات مهم هست
بگو یه سایت طراحی کنند
بیکارها رو شناسایی کنند
بی مسکن ها رو شناسایی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
برا ما دهه شصتی ها تو جوانی هیچ کاری نکردید
فقط گفتید؛
بیا رای بده
بچه بزا
طرف کار نداره، مسکن نداره، زن نداره، اینقدر حرف نزنید
کار کنید از ما که گذشت به فکر این دهه 80،90 برسید
Iran (Islamic Republic of)
پزشک
۱۰:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقا من یه پزشکم که تازه فارغ التحصیل شدم. کار هم میکنم درامدم ده یازده تومن میشه به زور. اگه بخوام یه پراید بگیرم باید ده ماه هیچی نخورم و هیچ کاری نکنم تا شاید یه پراید بگیرم. ازدواج که بماند! ۲۸ سالمه با این محاسبات تا ۴ سال دیگه هم نمیتونم وسایل اولیه ازدواج رو فراهم کنم.
الان بعضیا میگن انتظاراتت زیاده. نه اقا! تنها چیزی که میخوام اینه که وقتی تو جلسه خواستگاری میگن شما به عنوان یه دکتر چی داری بتونم بگم یه کم پس انداز و یه پراید!
این وضع منه...
حالا جوونای دیگه که نه شغل دارن نه درامد نه پدر پولدار چیکار کنن...
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۵:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوشبحالت من شرایط شمارو داشتم همین الان دست بکار میشدم مهم داشتن شغله نه پول شما لیاقتتونو با پزشکی اثبات کردین پس نیاز به اثبات شایستگی ندارین یه یا علی بگین زندگی رو شروع کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
من به شخصه آرزومه با یه آدم خوب و متشخص ازدواج کنم همیشه پول ملاک نیست عرضه داشتن طرف مهمه و تفاهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی خودرو به قیمت خانه وخانه به قیمت هواپیما شده چطور می توان با حقوق 3 میلیونی از دواج کرد تکلیف بیکار ها بماند هرکس این معادله حل کرددرموردازدواج حرف بزند وگرنه سکوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سربازی نبرن که دقیقا زمان کار پیدا کردن برای ازدواجه حالا اگه بتونه اون کار پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ۳۵ سالم ازدواج نکردم خیلی پشیمونم...الان از خدا میخوام که هرچه زودتر ازدواج کنم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. از خدای متعال برای همه بندگانش و همچنین شما، ازدواج و زندگی الهی و امن و موفق مسئلت دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشاالله خدا یه همسر خوب قسمتت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو یک جامعه مردسالار همیشه مقصر زنان هستن‌ . آقایان عرضه ندارن شغل پیدا کنند مقصر خانم ها هستن که شاغل هستن. آقایان حتی حاضر نیستن حق زن که مهریه است رو پرداخت کنن. بعد از خانم ها جهاز چند صد میلیونی می خوان که باز هم تامین وسایل منزل وظیفه خودشونه.آقایان درس نمی خوانن بعد می گن چرا خانم ها تحصیل کرده هستن . قبول کنین که آقایان در سال های اخیر همپای خانم ها پیشرفت نکردن و برای اینکه سرعت پیشرفت اقایان کمه نباید خانم ها را متوقف کرد. اینکه مردها مسئولیت پذیر نیستن و خیلی تنوع طلب و بی بندوبار شدن هم تقصیر خانم هاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه قبول نمیکنم که سرعت پیشرفت اقایان کمه.
خانم ها دارن با سرعت توی مسیر بیراهه میرن و بعضا مثلا شما خوشحالن که سرعت گرفتن ولی حواستون باشه چون یه جایی میرید که خودتون نمیدونید
حرف های شما جملات غلطی هست که قشنگ بیان شده
مهم سرعت گرفت نیست مهم توی مسیر رفتنه.
الان کشور های غربی به این نتیجه رسیدن که کار کردن زن باعث از بین رفتن روابط خوانوادگی و تحکیم خانواده میشه دارن تلاش میکنن تا این وضعشون رو درست کنن ولی ما کورکورانه داریم فقط تقلید میکنیم.عین یه بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه بابا کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بانظرت مخالفم کدام انسانی ازپیشرفت بدش می اید مرد سالاری مرده الفاتحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناشناس ۹:۵۶ منظورت رو متوجه نمی شم. خوب ایشون هم داره از معایب جامعه مردسالار می گه دیگه . مردسالاری رو که تایید نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزم یادت رفته یه نکته دیگه رو بگی. آقایون الان دنبال دخترهایی با پدر پول دار و مسن هستن . کسی دنبال ما معمولی ها نمیاد. الان همه می خوان زن پولدار بگیرن خرجشون رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقا شرایط هیچ جوره مهیا نیست بعد از تجردگرایی میگید؟ کی تجردگرا هست؟؟ ملت میخوان ازدواج کنن
شما بحث اشتغال و امنیت خانواده رو حل کن ببین مردم ازدواج میکنن یا نه بعد از تجردگرایی بگو
همیشه باید استثناها رو نگاه کنید که حرف خودتونو ثابت کنید که موضوع ربطی به اقتصاد نداره در صورتی مشکل اکثر افراد همین اشتغال و اقتصاد هست و در مرحله دوم نبود امنیت خانوادگی که با قوانین مزخرف باعث بالا رفتن آمار طلاق شده اید ، موارد دیگه مثه سربازی و ولنگاری های اخلاقی اجتماعی و ... هم دخیل هست اینقد جامعه ول شده و فساد همه گیر شده که طرف نیازی به ازدواج نمیبینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
والا اطرافم دهه هشتادیا دارن از دهه هفتادیا هم پیشی میگیرن نمیدونم چرا اما زودتر از ما دارن ازدواج میکنن :/دهه شصتیا که بدبختن
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
البته باید توجه کرد که دهه هشتادیا خیلی زود طلاق می گیرن . شاید پرداختن به مفهوم و چرایی ازدواج و انتخاب همسر مناسب مهم تر از افزایش تعداد ازدواج باشه
Iran (Islamic Republic of)
ارتا
۲۰:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما شغل رو فراهم کنید همه آرزوشون هست ازدواج کنند یبار تو وای جی سی اعلام کنید افراد بیکار فقط اسم بنوین تو سایت شما تا ببینید میلیونها ایرانی آرزوشون یک شغل با آبرو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
منظور از شغل ابرو دار چیه؟؟؟؟ کارعار نیست
Germany
کشورپرست
۱۴:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
طرف دکتری و ارشد گرفته یک شغل آبرومند میخواد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به عنوان یک پسر دهه شصتی نزدیک چهل سالگی میگم که دیگه ازدواج از ما گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. ناامیدی از حربه های شیطانه. وقتی خدای مهربان نعمت حیات داده یعنی باید زندگی کرد.
Netherlands
علی
۲۰:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی حالم به هم میخوره از این ناکارشناس هایی که میان تو تلویزیون میگن وضع اقتصادی و فلان بهونس . انسان در فقر هم باشه مانعی برای ازدواج و فرزند آوری نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشکل اصلی در بحث ازدواج تغییر سبک زندگی است که از سبک زندگی آرامش بخش و آسان ایرانی و اسلامی به سبک مادی گرای خیلی تندرو غربی رفته است. بهتر است سبک زندگی را عوض کنیم انسان باید خود را اصلاح کند نه دنبال مقصر بگردد. بعد منظور از ازدواج فقط تامین کمبود ها نیست انسان در ازدواج دنبال آرامش است. دختران و پسران باید از صفر شروع کرده و باهم زندگی زیبا بسازند که لذت بخش باشد
به امید ازدواج همه هموطنان عزیز مجردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نفست از جا گرم درمیاد از صفر بیان چی بخورن کجا زندگی کنن و. . . الان حداقلها واسه شاغلینم به زور درمیاد اگر بیکار نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشكل اصلي بيكاري يا درآمد ناكافي براي شروع زندگي و ازدواج جوانان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما شرایط ازدواج جوان ها رو فراهم کنید بعد بگید جوانان دنبال تجردگرایی هستن. تو این وضعیت اقتصادی دو موتوره کار کردن هم کاری رو پیش نمی‌بره. کار و مسکن جوان ها رو درست کنید بعد مدعی بشید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید به متاهل‌هایی که توصیه می‌کنند ازدواج نکنید و مجرد بمونید حق داد. مهریه‌ها سنگینند و زنها پر توقع و بد اخلاق. کدوم عاقلی خودشو چند میلیارد تومن بدهکار می‌کنه تا مجبور باشه با دشمن خودش تا آخر عمر زیر یک سقف زندگی کنه و زجر بکشه؟ میدونید طرف مهریه رو طلب کنه به خاک سیاه میشینید؟ هر چی تو این اوضاع بد اقتصادی زحمت کشیدید به باد فنا میره. پس اگه میخوایید ازدواج کنید حداقل زیر بار مهریه سنگین نرید در غیر اینصورت مجرد بمونید بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مهم ترینش نبود شغل هستش.سربازی هم هست
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۶:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با حقوق 3 و 4 تومنی مگه میشه زندگی رو اداره کرد ، آدم این پولو بخوره یا کرایه خونه بده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند تا دلیل داره
۱_ عقاید غرب‌گرایانه ۲_ نبود پول کافی مورد انتظار پدر و مادر عروس
( معمولا اونا پولتو میخوان تا خودتو) ۳_ شاغل شدن بیشتر زنان نسبت به مردان که موجب عدم توانایی اونها برای ازدواج و فرزندآوری میشه. خب حق هم دارند ، به هرحال مرد و زن هرکدوم وظایف خودشون رو دارند ، البته اون چیزی که هست اینه که هیچ دختری هم راضی نمیشه که اون بخواد کارکنه و شما خانه دار بشی خخخخ
و خب قطعا یک مرد نمیتونه مادر خونه همونطوری که زن نمیتونه پدر خونه باشه.
۴_ بهانه ای مثل تحصیل که واقعاً ربطی نداره مگر اینکه بخوای موقع امتحانات ترم دانشگاه باردار باشی .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام چیزهایی که گفتی چرنده به نظرم برو تیمارستان خودت رو بستری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاغل بودن بودن بانوان و زندگی تجمل گرایانه را قبول دارم
Netherlands
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوک نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببینید ، شما فقط جنبه ظاهری نظر بنده رو می‌بینید
ضمن اینکه ، این نظرات بدون تعصب مذهبی هستش ، و منطقی هستش
بزارید بهتر بگم ، اگه بخواهید کلی نگاه کنید نه از زاویه دید خودتون ، بلکه از زاویه نسل اینده ای که تحت این شرایط تربیت بشن نگاه کنید بسیار اینده ای درخشان تر رو مشاهده میکنید
اگرهم که جوکه بخندید لذت ببرید
ناشناس اول ، واقعا بی ادب هستید و متشکرم که از نظر بنده تعریف نکردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به خطر افتادن استقلال شخصی دختر و پسر و محدود شدن و از دست دادن آزادی عمل در زندگی مشترک، کاملا هم درسته
ترس از مهریه رو به خوبی بررسی نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پدر و مادرهای ما که عمری زندگی مشترک داشتن با این وضع اقتصاد به سختی دارن روزگار میگذرونن پس ما که تکلیفمون مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نبود کار، مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
برا جوانان چکار کردید که بخوان ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی خبر میزارید یه نگاه واقعی به جامعه داشته باشید این همه جوون بامدرک بیکار این همه گرونی این همه خانواده هایی که به زور خرج زندگی خودشون می گذروند این همه اجاره گرون یه وام ازدواج میدهند تا آخر بدهکار به بانک به چه امیدی ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستان دهه هفتادی من توی دانشگاه وخوابگاه که جز بهترین افراد پاک جامعه هستند هیچکدام نه کار دارن نه زن چون اقتصادخوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دهه شصت و هفتاد خیلی بد شانسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ترس‌های تجرد شامل؛ ترس از اینکه خانواده یا اجتماع مرا طرد کنند، ترس از تنهایی و تنها ماندن تا پایان عمر، طرف خودش نمیدونه چی میگه!
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
البته چنان فرزندی بودم ک عیب و ایرادهایی والدین مو به کسی نمی گفتم و حتی بعضیا خیال میکردن تو آرامش مطلق بزرگ شدم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من شخصا ب سن تجردی رسیدم
علت اصلی ش رفتارهای خشونت آمیز و بی ادبانه والدینم بوده متاسفانه تو دوران ما نه مشاوره حاذقی بود نه مرکز بهزیستی که بهش مراجعه کنم اگه هم بود اطلاع نداشتیم

بنظرتون پدری ک راه حلش برای آروم کردن یک مسئله خانوادگی ( که راحت میشد حل کرد) آتش کشیدن خانه باشه چ روحیه یی برای فرزند میذاره ک امید ب زندگی مشترک در آینده داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا خداااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا بهتون صبر بده بهتر قانون به این خانواده کمک کنند تا قتل دیگه ای از نوع خشونت پدر ظالم نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
هرچی باشه پدرتون که هست
تا الان شده یکبار خودتون رو جای اون بزارید
و ناشناس ۱۵:۲۱ : اسم پدر رو با کلمه ظالم کثیف نکنید، کسی که فرزندش رو میکشه یک روانیه که باید عفو بخوره و بره تیمارستان برای مداوا نه اینکه روش اسم پدر رو گذاشت . در ضمن قتل های زیاد توسط مادری های باردار که جنین سقط میکنند متاسفانه زیاد رخ میده که رسانه‌ ای نمی‌کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
واویلاااااااان. خدا بداد پدر مادرت برسه معلوم نیس چیکارشون کردی که کارشون به آتیش کشیدن خونه رسیده به نظرم یکم رو کارات فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
از سر خوشی که مجرد نموندن این وضعیتی هست که شما به وجود آوردین.

شرایط فراهم بشه چرا که نه خودم اولین نفر هستم وقتی میبینم هنوز تو خرج خودم موندم چرا یه نفر دیگه رو بدبخت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من مجردم دوست دارم ازدواج کنم اما سربازی مانع شده چون کار ثابتی ندارم و دانشجو ام و وضعیت اقتصادیم بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سربازی مساوی با علافی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ان شاالله دولت بعدی به فکر جوونا و ازدواجشون باشه.
این دولت که خبری نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نگرد نیست.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خشکسالی را با تکنولوژی میتوان مهار کرد که پول میخواهد،
سیل را با سازه های ایمن میتوان کنترل کرد که پول میخواهد،
زلزله را با ساختمان های مقاوم میتوان پیشگیری کرد که پول میخواهد،
کاهش جمعیت را با ازدواج جوانان میشود حل کرد که پول دلیل اصلی و امنیت روانی اجتماع دلایل بعدی است که پول میخواهد،
بهداشت جسمی و روحی افراد جامعه ی ایران با رفاه و افزایش کیفیت خدمات بهداشتی حل میشود که پول میخواهد
خداوند جهان ما را مادی درست کرده، بعضی افراد متوهم هستن، فکر میکنند با شعار و حرف های تند و اهدافی که باعث مرگ هزاران انسان میشود می توان جهان مادی را درست کرد،با فلسفی بافی نمی توان این جهان را آباد کرد،
عملکرد امامان و عقل انسان میگوید باید بعضی اوقات تقیه کرد،ولی بعضی چون نیازهای مادی خود و فرزندانشان تامین است این را نمیفهمند،
ما ایرانی ها شیعه هستیم و وطنمان را دوست داریم،مذهبمان و دینمان را هم دوست داریم، چرا باید در تنگنا بمانیم تا اهداف یکسری متوهم تامین شود،که آن هم نمیشود با این وضع،
عقل انسان میگوید اگر این وضع بی پولی و بهره برداری و توسعه بدون در نظر گرفتن تمام ابعاد اجتماعی و ...، این کشور پیشرفت نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
منی که شش سال کار میکنم تو یه شرکتی باحقوق کارگری وقتی تنها پس اندازم بشه مبلغ خرید یه پراید لگن دیگه ازم انتظار ازدواج نداسته باشید دیگه گذشت اون قدیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شماره این زهرا ۳۲ ساله رو میشه بدید شاید بتونم سر عقل بیارمش
رضا از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از دلایل عدم ازدواج مهریه است اکثر خانم ها مهریه بالا می خواهند وقتی هم که مشکلی بوجود آمد آن را به اجرا می گذارند به دادگاههای خانواده بروید تا متوجه شوید ، حداقل طلا که خانم ها مطالبه می کند یک سرویس 50 میلیونی است البته اکثرا این کارها را می کنند به آن گروه حداقلی کاری نداریم ، هزینه یک عروسی ساده حداقل 30 میلیون است ، پرداخت نفقه یا خرجی هم با مرد است ، کرایه منزل ، نداشتن شغلی که بشود روی آن حساب کرد هزینه سنگین بزرگ کردن بچه ، و هزار تا مورد دیگر ، خوب بیکار هستی خودت را در این همه دردسر گرفتار کنی ، تازه موبایل گران قیمت هم می خواهند ، باید سالی حداقل یکبار بروی مسافرت و هر هفته هم ببری اطراف شهر ، باید هزینه تحصیل خانم را هم بدهی اما وقتی شاغل شد درآمدش مال خودش است ، باید خرید خانه و تهیه نان و غیره را هم انجام دهی ، ازت باغ و ویلا هم می خواهند ، ماهی یک دفعه هم باهات قهر می کنند و یا بهت فحش می دهند ، بچه هم که بزرگ شد کل دار و ندارت ، را می خواهد ، و بعد کلی هم بهت توهین می کند هر کی این زندگی را دوست دارد بفرماید جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا همه ی از دست دادن ها و بار مالی برای مرد هستش؟ چرا موقع طلاق زن به مرد از نظر مالی چیزی رو نده که عمرش رو تلف کرده به پای این زن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
۱_ شما اگه دوست نداری که زنت کار کنه میتونی ، منع اشتغال کنی
البته در صورتی که در قرار داد موقع عقد حواست باشه داری چیو امضا میکنی
۲_ اگه انتخاب درست داشته باشی مطمئن باش ، بهترین هارو داری
۳_ لذت زندگی به همینه که چیزی داشته باشی و به بچه بدی و تا بچه نداشته باشی درک نمیکنی
۴_ بستگی داره که شما از زندکی چی بخوای ، پول یا زندگی
پول و ماشین و سکه ساخت دست انسان هستند اما همسر مخلوق خداست و بچه هم هدیه خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از دلایل عدم ازدواج مهریه است اکثر خانم ها مهریه بالا می خواهند وقتی هم که مشکلی بوجود آمد آن را به اجرا می گذارند به دادگاههای خانواده بروید تا متوجه شوید ، حداقل طلا که خانم ها مطالبه می کند یک سرویس 50 میلیونی است البته اکثرا این کارها را می کنند به آن گروه حداقلی کاری نداریم ، هزینه یک عروسی ساده حداقل 30 میلیون است ، پرداخت نفقه یا خرجی هم با مرد است ، کرایه منزل ، نداشتن شغلی که بشود روی آن حساب کرد هزینه سنگین بزرگ کردن بچه ، و هزار تا مورد دیگر ، خوب بیکار هستی خودت را در این همه دردسر گرفتار کنی ، تازه موبایل گران قیمت هم می خواهند ، باید سالی حداقل یکبار بروی مسافرت و هر هفته هم ببری اطراف شهر ، باید هزینه تحصیل خانم را هم بدهی اما وقتی شاغل شد درآمدش مال خودش است ، باید خرید خانه و تهیه نان و غیره را هم انجام دهی ، ازت باغ و ویلا هم می خواهند ، ماهی یک دفعه هم باهات قهر می کنند و یا بهت فحش می دهند ، بچه هم که بزرگ شد کل دار و ندارت ، را می خواهد ، و بعد کلی هم بهت توهین می کند هر کی این زندگی را دوست دارد بفرماید جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوون میتونه خونه بگیره یا شغل با درامد با رفاه نسبی داشته باشه؟وقتی یک خونه و ماشین رو نتونی بخری دیگه این نیازهای اولیه ات برا ورده نشه و همچنین توقعات بالای خانواده ها و دخترها و مساله ی مهریه سنگین که تعهدی سنگین هستش، جوونا به ازدواج فکر نخواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
این که یه جوون بتونه خرج خودش رو در بیاره و دستش به پیش پدر و مادرش دراز نباشه خیلی همت کرده
ازدواج پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیشترین مجردها جوانها وضع خوب کار دار هستند فقرا زودتر ازدواج می کنند اینها یک نظریه کاملا اشتباهی است که فقر باعث جلوگیری از ازدواج شده است تنبلی یا جوانهای غیر اجتماعی هستند که خجالتی بدون برنامه در زندگی هستند ازدواج نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نگاهی به اقتصاد کنید متوجه علت می شوید
چرا دنبال پرتغال فروشید شما !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کار و درآمد نیست چه جوری ازدواج کنن؟
شعار ندیم لطفا واقع بین باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه وقتهایی حالم از این خبر ها بد میشه انگار طرف اصلا تو جامعه نیست وقتی میدونی درد مردم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا شکرت که بین این همه خبر گرونی این خبرهارو میشنوم و دلم خنک میشه که مملکت کلا داره به نابودی میکشه. لیاقت ما جوونا رو نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشکل اصلی دولته نه مردم و جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نبود کار، مسکن، هزینه ازدواج و حقوق شهروندی عامل تجرد است. لطفا واقعیات رو ببینید بدنبال خبر کذب نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجرد ماندن و بر باد رفتن عمر نتیجه مصائبی است که شما در این 42 سال برسر مردم اوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت دشمن ملت ازروزتولدیک فرزند تادوسالگی باید 50ملیون تومان پول خریدپوشک یامامی داد اونم اگربچه تو24ماهگی بتونه بگه مامان بابا جواب بدین ایامیشه ازدواج کردبقیه مخارجش هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای مسِِآولین کشور مهم نیست هر کجا احساس کردن کمبود جمعیت دارن برادران افغان مهاجر که تو ایران هستن رو شناسنامه میده کمبود نیروی کار رو جبران میکنن اینها اصلان براشون مهم نیست که جوان نمیتونه ازدواج کنه وگرنه یک فکر اساسی میکردن..ما خیلی وقت هست مرده متحرک هستیم هیچ ارزشی نداریم حتی به اندازه یک مهاجر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من خونه و ماشین و کار دارم ولی مجردم. مجرد بودن درد سرای خودشو داره که به نظرم اصلی ترینش احساس بلا تکلیفیه. هر چقدر هم که سعی کنی با کار و رفیق این خلاء رو پر کنی نمیشه.از طرف دیگه چیزی که از تجربه زندگی دیگران میشه دید خیلی از خانمها پر توقع شدن و بعضا تحمل مشکلات معمولی و روزمره زندگی رو هم ندارن و متاسفانه در این مواقع بعضیاشون از مهریه به عنوان اهرم فشار علیه مرد استفاده میکنن.در کل انتخاب شریک زندگی کار در عین حال هم سختیه و هم آسون.شاید شانسی هم باشه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلایلش رو به ترتیب میگم خدمتتون :

اول اینکه ما جوونهای ایرانی نه ولگرد هستیم نه بی ادب و نه بیخیال زندگی یا هرچیز دیگه ایی و بسیار هم باهوش و با استعداد هستیم و محترم پس اگه مجرد هستیم دلایلش در جای دیگست که خدمتتون میگم .

1 : شرایط بسیار بد اقتصادی که با حقوق 10 میلیون هم نمیشه از پسش براومد
2 : نبود شغل کافی ( اداره های کشور که باید با پارتی وارد شد یا خیلی تخصص بالا داشته باشی که اونا دعوتت کنن ) از طرفی هم نمیشه انتظار داشت اگه شغل اداری وجود نداره پس همه میتونن کارآفرین بشن . در نتیجه شغل کافی وجود نداره
3 : امید به آینده تقریبا نزدیک به صفر هستش
اینها تنها بخشی از مشکلات ما جوانان هستش و نه بهانه جوی ( مشکل اسمشه واقعا ) نه بهانه جویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران درحضورمردنامحرم ازجوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب خداروشکر مشکل ازدواج حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
جامعه رو به ورشکستگی اقتصادی کشوندین انتظار ازدواج هم دارین ؟؟؟؟؟!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا عاقبت مارو بخیر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ایکس
۱۱:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کار نیس حاجی 5 ساله دانشگام تموم شده هنوز بیکارم الان سگ ارزشش از ما بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چنان ملت ایران رانابود کردی که طرف ازدواج وفراموش کرده فعلا به فکر صف نان وشیرو مرغ وشکره
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۱:۴۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای اینکه آمار ازدواحج افزایش یابد باید اول اشتغال جوانان(مرد)را افزایش داد و از اشتغال زنان خود داری گردد .وقتی زنان ایرانی کار دارن وبلعکس مردان ایرانی بیکار خوب این خودش باعث میشه تعداد فرزند آوری کم بشه چون زن میره سر کار و وقت بچه دار شدن ندارن. برگردیم به زمان قبل انقلاب و یه نگاهی عمیق بیندازیم در آن زمان که مردها کار میکردن و زنها بچه دار اصل اسلام همین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه جای دنیا دارند کم کم به همین نتیجه میرسند که جای زن توی خونه است ولی یه عده همچنان به فکر اینند که مدل غربی خوبه و مدل سنتی ایرانی بد و بی کلاسه بدون اینکه فکر کنند چی به سر خودشون و جامعه خواهد اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
توصيه به پيرمجردها زياد جلوي پدر ومادراتون آفتابي نشين چون خيلي رو اعصابشون هستيد
Iran (Islamic Republic of)
الف میم
۱۲:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکهویی دیدی مارو تکه تکه کردن مثل اون کارگردانه !
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخخ :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من مجردم و اصلا از مجرد بودنم راضی نیستم اما اگه قراره با کسی ازدواج کنم که مطابق معیارهای من نیست هرگز این موقعیت رو با اون موقعیت عوض نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبلا یه نفر کار میکرد خرج ده نفرو میداد الان ده نفر کار کنن خودشون رو نمیتونن سیر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبلا یه نفر کار میکرد خرج ده نفرو میداد الان ده نفر کار کنن خودشون رو نمیتونن سیر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبلا یه نفر کار میکرد خرج ده نفرو میداد الان ده نفر کار کنن خودشون رو نمیتونن سیر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
این سیاست غلط دولت در برنامه ریزی و توسعه هست
فرهنگ و اقتصاد در مسیر غلط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلیل اصلی و به جرات بیشترین دلیل عدم ازدواج متاسفانه شاغل بودن خانمهاست .مثلا الان شما زیرمجموعه خودرو سازها و خودروسازها ی داخلی رو مشاهده بفرمایید، خوب خانمی که حقوق 8 تا 10 میلیونی داره چرا باید به فکر ازدواج باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کلا زن نباید کار کنه، کار مال مرد هست. حقیقتی که هرچند میان این زیر کلی به من حرف ناسزا میدن، اما به خودمان بیاییم. آیا مرد میتونه مادر خوبی باشه؟ نه طبیعتا، زن و مرد هر کدوم وطایفی دارند‌. زن نباید شاغل باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از عوامل نابودی جوامع زن سالاریه. زن سالاری حتی امپراطوریهای قدرتمند رو نابود کرده. نمیشه کار مرد رو به زن و کار زن رو به مرد سپرد. فمنیستها و باقی این جک و جونورهای روانی که غرب به جون این دنیا انداخته چه خوششون بیاد چه نه مرد و زن هم از نظر بیولوژیکی هم از نظر روحی با هم تفاوت دارند پس غیر از جامعه به نفع خودشون هم هست که دست از این دلقک بازیها بردارند
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون شوهر نکردیم مجبور شدیم بریم سراغ کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشکل اصلی کشور و این تغییر در تفکرات، مسائل اقتصادی است و مسائل اقتصادی هم تابع تصمیمات غلط سیاسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی دولت اجازه میدهد عده ای همه ثروت کشور را در جیب خود انبار کنند نتیجه همین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه اینها ثمره اسلام ناب محمدی و نظام مقدس جمهوری اسلامیتونه. تو این حکومت هر چی که براش تلاش و تبلیغ کردین برعکس شد. من ۳۲ سالمه و مجرد. هیچوقت ازدواج نمیکنم. اگرم فرض محال ازدواج کنم حاضر نیستم باعث بوجود اوردن بچه ای بشم که مثل ما تو این مملکت افسرده و سرخورده بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
گل گفتی
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه نکن، اسلام محمدی یعنی فرمان خدا. فرق داره با تصور تو‌ و ورای تصور و درک توست. سعی کن درک و دنیابینی وسیعی را به کار بگیری تا این گونه قضاوت راجع به دین حق نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
توی کشوری هم شما عاشقشی هیچ مشکلی نیست همه در رفاه هستن همه ازدواج کردن همه خانه دارن همه ماشین دارن همه انقدر پول دار که کار نمیکنن اصلا خودکشی نمیکنن امنیت شان عالیست و شب ساعت 21 میتونن تنهایی بیرون برون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما احتمالا یه ادمی هستی که شغل نداره اونم بخاطر اینکه دوست داره یه شغل پشت میز نشینی داشته باشه پس کوتاهی خودت رو گردن اسلام و انقلاب ننداز
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا اونجا که من یادمه همیشه دین اسلام به ازدواج سهل آسان تاکید داشته حالا این که نهادهای مربوطه کم لطفی کردند و مردم دنبال تجملات هستن دیگه اون مشکل خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
این کاری بود که مسئولان در امور اقتصاد کشور انجام دادن.اجاره یک واحد ۵۰متری میانگین ۳۰۰میلیون تومان با کدام درآمد جوان ازدواج کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلیل اصلی فقر و بدبختی و بی شغلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سربازی رو یادتون رفت بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سربازی همیشه بوده. وضع اقتصادی هم نمی‌تونه عامل باشه چون قبل از انقلاب که وضع به مراتب بدتر بود اوضاع ازدواج اینجوری نبود. به نظرم مهمترین عامل مهریه‌های سنگینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام نه امنیت شغلی داریم نه امنیت اقتصادی.چطورازدواج کنیم توی این تورم وگرونی؟؟؟نه خونه ای نه پس اندازی هیچی نداریم.والادوستندارم شرمنده دخترمردم بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ساغول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیشتر مواقع دلیل اصلی والدین هستند، من خودم به شخصه چند مورد میشناسم که کلا میخواهند ازدواج کنند اما والدین میگن مانع درس خوندنتون میشه.تو سن ۲۵ سالگی اونم
فقط چیزی که جالبه اینه که خود پدر و مادراشون تو سن ۱۸ _۱۹ سالگی ازدواج کردند
و یک چیز دیگه هم ، ( البته بدون تعصب مذهبی و سیاسی )
عقاید مزخخخخخرف ، غربگرایانه و برهم زننده عشق و محبت هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی جوان ها توان مالی ازدواج ندارن و از طرفی دیگر روابط جنسی خودشون خارج از شرع تامین میکنند دیگه ازدواج کسی نمیکنه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
از این متن برداشت کردم دختر به دلیل استقلال و موقعیت شغلی و اسان بودن راه تحصیل قصد ازدواج نداره باید فکری براش بشه!!! خیلی کند مغزین شماها دیگه کی هستین ینی دختر باید در تنگای مالی قرار بگیره شوهر کنع؟ بعد میگین اهن پرستم هس شما دیدگاه خودتو تغییر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا تا ۳۰ اصن نباید به ازدواج فک کرد ‌... پسر ۳۵ به بعد دختر ۳۰ به بعد که اونم زوده
Iran (Islamic Republic of)
میگ میگ
۱۱:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ازدواج کنیم که با جنگ و دعوا و آبروریزی جدا شیم خب از همون اول ازدواج نمی‌کنیم راحت خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
Yjc خواهشا لطفا چاپ کن واقعیت رو میگم و بی احترامی نمیکنم....عزیزان دلیل ازدواج نکردن اولا بیکاری, عدم وجود سرمایه کافی, عدم داشتن سرپناه و دوم اینکه پسرای که از نظر مالی مشکلی ندارن و حتی تو رفاه هستن اگه ازدواج نمیکنن به خاطر اینکه مقصر دختران هستن چرا ؟چون بی بندو باری رو گسترش دادن حجاب که رعایت نمیکنن که هیچ هر روز سوار انواع ماشین میشن و هر روز با یکی هستن.. وقتی پسر میبینه که هر روز با یکی هست ایا ازدواج به سرش میزنه ؟؟؟ این همه فساد و بی بندوباری مگه میزاره اونی که حتی موقعیت مالی خوبی داره ازدواج کنه ؟؟ اینها همش تقصیر این مسولین بی کفایت ما هستش که فکرشون شد پر کردن جیب خودشون.
ممنون که چاپ میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بزرگترین‌مشکل‌ازدواج‌ مرد‌هاست‌اگه‌مردها‌غریت‌داشتند‌وضعمان‌این‌نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط هچی نگو خودت می دونی منم می‌دونم همه میدونن ریشه بدبختی ملت کجاست پس نمک رو زخم نپاش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه عصبی. شما یه لطفی به جامعه بکن ، بی خیال ازدواج بشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بزرگترین مشکل ظاهر سبک زندگی در درجات بعد اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. به نظرم سهم مشکلات فرهنگی بیشتر از مشکلات اقتصادیه. خیلی از کشورهای دنیا فقیرتر هستن اما شاید آمار ازدواجهای موفقشون بیشتر از ایران باشه. راحت طلبی، مسئولیت گریزی، پایین بودن آستانه تحمل جوونا، الگوهای نادرست برای همسرگزینی، و اهمیت بیش از حد به مادیات و کم توجهی به موارد مهمتری مثل دینداری و سلامت اخلاقی همسر آینده، همگی میتونن مانع ازدواج موفق بشن.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
حاجی تجرد گرایی چیه در میاری از خودت. نه پول داریم نه کار با چی بریم ازدواج کنیم اخه؟شما کار بده من همین فردا ازدواج می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
در کل مسایل و مشکلات جامعه خیلی مهم هستن جنگ، اقتصاد فروپاشیده ، بیکاری مثل یک بیماری وراثتی خونوتده ها رو از هم پاشونده. پدر هایی که بیماری روانی گرفتن به همین دلایل روانی شدن الانم برا بچه هاشون به ارث گذاشتن. م
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خود پدر مادر این جوانها دارند طلاق میگیرن بخاطر فقر و فساد و اختلاس سیتماتیک در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این گرانی اجاره مسکن و بقیه موارد که صدها برابر شده . چطوری ازدواج کنند . هیچ کجای دنیا اینطوری نیست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظر من سن تجرد گرایی تو پسر ها به 40سال هم رسیده. وقتی طرف پول نداره زندگی خودش رو بچرخونه بیاد یه نون خور دیگه هم به خودش اضافه کنه؟؟؟؟؟ به نظر من شما باید به فکر شکاف های اجتماعی باشید که از این تجرد گرایی بیرون میاد.
من الان دانشجوی ترم ۲رسته برق دانشگاه هستم. ترم ۲ یه درس عمومی به ما دادند به نام دانش خانواده در این کلاس به ما فواید ازدواج رو میگن و به خاطر بحث های که وجود داره دختر ها رو از پسر ها جدا کردن. تا الان که من در گروه رشته خودم با دوستان صحبت کردم اکثرا همین نظر رو دارن که اصلا چراااا ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
می توانم ازتون خواهش کنم برای مقدمات ازدواج هم تلاشی کنید؟؟!!!!ایا این مرد به عنوان مسول زندگی باید مسول بدبختی ها و شرمنده ناتوانی ها باشد؟؟!!!چرا باید اجاره خانه از پارسال برج دو یا سه تا الان دوبرابر شود؟؟؟!!ایا درامد ها دوبرابر شده؟؟؟!!! شما را به خدا قسم به عنوان یک بچه مسلمون میگم،کمک کردن و کار کردن در این زمینه هم میدان به حساب میاید کمی در این زمینه تلاش کنید !! خدا میبیند چرا باید زهن یه خاته که پارسال سیصد میسلون بوره الان به هقتصدو پنجاه میلیون؟؟؟!!!ایا این میدان نیست؟؟!!این حوان با ایت شرایط می تواند به ازدواح فکر کند؟؟؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟
۱۲