دوستان واردات خودرو باید ازاد بشه چون خودروی داخلی (البته اسمش داخلیه)قطعات و از خارج وارد میکند بعد گران به مردم میفروشد .
هر خودرو داخلی نزدیک به۸۰تا ۲۰۰ میلیون تولید نقدینگی میکنه مردم خودرو نمی خرن که چون نیازدارن بلکه طرف میخره میبره بیرون با قیمت بالا میفروشه الان تمام نمایشگاه ها پر از ماشینه
اگه واردات آزاد بشه خود به خود کارخانه های داخلی کیفیت محصولاتشون رو میبرن بالا چون چاره ای جز این نمی مونه براشون چون مردم حق انتخاب پیدا میکنن توی ای حوزه.هر پیامدی هم داشته باشه داشته باشه..همون خط تولید یه چیز بهتر تولید کنه ن ماشین بی کیفیت و انتخاب اجباری
خودرو سازان چه گلی گزاشتن روی مردم ایران چرا ما نباید مثل عراق که یک کشور بی درو پیکر هست باید بهترین ماشینها سوار بشن ولی مردم ایران به این خوبی که از دولت حمایت میکنند ماشین خوبی نداشته باشن به خاطر دو شرکت سایپا و ایران خودرو یه کم فکر کنی نباید اینجوری باشه به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی تا الآن شرکت سایپا و ایران خودرو نتوانستن خواستهای مردم برآورد ه کنن چرا باید یک پراید 190میلیون باشه در صورتی که یک ماشین خارجی که امنیت جانی دارد و بهترین ماشینها ی روز دنیا با قیمت عالی تری خریداری میشود پس باید خودرو وارداتی آزاد باشه تا خودرو سازان رقابتی کار کنن
اگه ب مقدار مشخص خودرو واردبشه وکنترل شده هم قیمت پایین میاد . هم کارخانه ها آسیب نمیکنند قدرت خرید هم تقریبا برای کسی ک خودرو نداره راحت تر میشه وبین کارخانه های خودرو سازی هم رقابت بوجود میاد
تو رو خدا اگه به ان خدا اعتقاد دارید به فکر قشر ضعیف جامعه هم باشید پراید مدل ۷۹ شده واسم ارزو پراید ۷ ملیونی شده ۱۷۰ ملیون دلار ۳۰ تومن بود پراید ۷۰ تومن شد گفتن قیمت دلار رفته بالا حالا دلار شده ۲۸ تومن پراید شده ۱۷۰
سبب گرانی خودرو اول تولید کم خودرو در چند سال اخیر هستش و دوم بنگاه های خرید و فروش خودرو ،من خودم ماشین پرایدم رو بردم نمایشگاه بفروشم و چند روزی در بنگاه میبردم خودم چند مورد دیدم که دلال خودرو ۲۰۶ رو از مصرف کننده خرید ۶۵ میلیون و ۲ روز بعد فروخت ۱۰۳ میلیون این خبر مربوط به ۲ ساله پیش هستش که بردم ماشینم رو بفروشم دیدم.
مهیار تولید خودرو کم نیست مالیات ورود ماشینهای خارجی کمک خوبی به بودجه دولت میکند و دود هم کمتر میشه
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
وارد کنندگان خودرو با آزاد شدن واردات خودرو منتفع می شوند ، لذا با آدرس های غلط به مردم دادن به دنبال ایجاد جو روانی و فشار برای تصویب این طرح هستند ! که به دلایل ذیل امکان آزاد سازی آن وجود ندارد . اول ، شرکتهای خودروساز داخلی ورشکسته می گردند که در اصل خود دولت هست ! دوم ، درست است که دولت ارز برای واردات اختصاص نمی دهد ، ولی تقاضا ارز در بازار آزاد افزایش می یابد پس قیمت ارز بالا میرود ! سوم ، ارزهای نزد مردم برای واردات خودرو به خارج سرازیر می گردد و دولت در داخل با نوسان قیمت دلار با این دلارها کاسبی می کند ! چهارم ، خودروهای چینی توسط چه شرکتهای وارد می گردد و متعلق به کیست ؟ و این خودروها چرا با این قیمت گران عرضه می گردد ! شرکت کرمان خودرو متعلق به کیست ! همانها اجازه واردات نمی دهند ! پنجم ، با اصل اقتصاد مقاومتی سازگار نیست ! ششششم ، اگر قرار باشد خودرو وارد گردد ، الان خودروها پشت در گمرک پارک شده اند !!!!
هیچ مسئولی دلش به مردم نسوخته ونمیسوزه چون کشورماقانون جنگل حکم روااست پارتی بازی کشورماراخراب کرده دولت خودش اینجورمیخاد واردات خودروبایدازادبشه تاقیمتهاپاین بیاد
ربطی به پاین آمدن قیمتها ندارد مالیات ورود ماشینهای خارجی کمک خوبی به بودجه دولت میکند و دود هم کمتر میشه
حسین ازارومیه
۱۸:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
بایدهم ازادبشه بیش از22باردرقرعه کشی شرکت کردیم با3نفری درخودخانواده الان من 53سالم شده هنوزنتوانستم ماشین بخرم ایاتوکشوراسلامی ملت ایران سزاوارقرعه کشی هستند انصافتان کجارفته چرایک نفرنیست درخودروسازی راگل بگیره ؟چرابایدنیروی اضافی استخدام کنندالان حقوق انهارابکشندروی ماشین تاکی ازجیب مردم مایع بزارید والله به الله گرسنه های آفریقا ازماخوب زندگی میکنند شماراسپردیم به خدای متعال تقاس ماراخداوندازشمابگیردهرروزگرانی هرروزگرانی بااین وجودمیگن تحریم اسرنداردبله برای شمااسرنداردولی مارابه خاک سیاه نشانده تواین سن من هنوزنتوانستم یک ماشین بی کیفیت خودمون رابخرم تازمانیکه قرعه کشی ماشین تمامی نداشته باشه قیمتهاپاین نمیاد الان ایران شده سرمایداری طرف دارفودال قشرضعیف آنزمان بیادمیادخدای نکرده جنگی بشه توجنگ بله همیشه قشرضعیف جلوهستندولی توخوردن سرمایدار
آزاد هم بشه برای قشر ضعیف فایده ای نداره چون من تو برنامه تهران ۲۰دیدم یه کارشناس میگفت قیمت ها بین ۹۰۰ میلیون تا دو میلیارد میشه
باید خودروهای باکیفیتی وارد کنن که مردم ضعیف هم بتونن ماشین با کیفیت بخرند و سوار شوند
اگه راست میگین بیاین خط تولید جنرال موتورز و یا فورد را دوباره راه اندازی کنید تا مردم بتونن با کمترین پرداختی بهترین ماشینها رو سوار شن اونموقع میخوام ببینم کی میاد این آشغالهای مونتاژی چین و حتی فرانسوی رو بخره
آخجون بالاخره انحصار گرایی از بین رفت. رقابت عادلانه بهبود محصولات پژوپارس هیبریدی باهمان قیافه ۳۰ سال پیش سمند ال ایکس برقی سربالایی ها رو با دنده ۰ باید بری و ....
دروغ میگویند خودرو الکتریکی میخواهند وارد کنند ۱۶ سال پیش در زیباکنار گیلان ما کارخانه تولید خودرو الکتریک داشتیم به نام آرین سونیک که آقای جمشید آرین مدیر عامل و مخترع آن بود اجازه ندادند تولید کند و کارخانه را تعطیل کردند و وی را مجبور به خروج از ایران کردند
اگر راست مگویند از ایشان دعوت به بازگشت به وطن و شرایطی ایجاد کنند که وی بتواند تولید خودرو الکتریکی را آغاز کند
Jamshjdarianassl@
چرا حرف نا مربوط ميزني همه جاي دنيا نمايشگاه خودرو هست يعني نمايشگاه هاي ساير دنيا معصوم هستن و فقط نمايشگاه هاي ما سو استفاده كن؟ خوب اگه نمايشگاه دار ميتونه اينجوري بازار خراب كنه چرا بقيه دنيا اينطوري بازارش خراب نميشه
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
به نظر من بعنوان یک ایرانی که هیچ حقی ندارم .باید بگم آقایان نماینده وکارشناس هر موقع توانستید قیمت مرغ وتخم مرغ را درست کردید بدان میتوانید کاری دیگر بکنید چرا هیچ وقت قانونی تصویب نمیشود به نفع مردم
سلام
مسئولین که به فکر مردم نیست ولی شما که خبرها خوبی مثل این خبر نشر میدید حداقل سوال کنید که چه کسی میتونه این طرح واردات اجرا کنه ؟ چطوری ؟ اصلا جواب میده ؟ میشه واقعا بدون خروج ارز اجرایی کرده ؟ یا فقط ی عده خاسی به سود میرسن ؟ باشگاه خبرنگار جوان مسئولیت خبرنگاران خیلی بیشتر از اینهاست شما چشم و گوش و زبان مردم هستید خواهشمند شما هم انحصار کسی نباشید اخه مابیام نظر بدیم هیچ اتفاقی نمی افتد ولی شما می تونید مسئولین مجبور کنید آزاد باشید اگه آزاد نباشید حرف نزنید کشور پیشرفت نخواهد کرد مطالبه مردم محقق نمیشود بخواهید از مسئولین پاسخگو باشند ان شاء الله همه چی درست خواهد شد .
سلام اقایان مسعول شما فقط ماشین وارد کنید تا ماشین ارزون بشه این مسخره بازیا چیه نباید ارز خارج بشه مردم دارن نابود میشن مردن ۳۰میلیون ندارن بدن یک پراید مدل پایین فردا هم مثل اقای روحانی از الکی بگین امریکا نمیزاره وقتی ماشین میشه وارد کرد وقیمتها رو پایین اورد چرا نمیکنید
یا نمی فهمند یا خودشون به نفهمی زدن یا ملت خر فرض کردن احتما اینا دستشون با خودرو سازا تو یک کاسه هست عرض حاصل از صادرات خودرو یا قطعات خودرو صادرات خودرو به کجا ژاپن یا آلمان........
واردات ازاد بشه خیلی خوبه اما برای کی خوبه؟ یه کارمند و کارگر چند سال باید کار کنن تا بتونن یکی از خودروهای وارداتی مثل bmw رو بخرن؟ چند درصد از اقشار جامعه میتونن این ماشین هارو بخرن؟ اونایی که نمیتونن محکوم به خرید خودروهای بی کیفیت داخلی هستن.اونی که بر فرض ساینا داره اگه شکایت کنه بهش میگن برو خداتو شکر کن همینو داری.خیلی ها همین هم که تو داری سوار میشی ندارن و متاسفانه این چرخه همیشه در حال تکرار شدنه.
بابا دل مسءولین دلسوز به خاطر مردم همیشه در صف سوخته وبه نوعی دیگر رانت را زمینه سازی میکنند که فقط یه عده محدود بتونند خودرو وارد کنند و چندین برابر قالب مردم همیشه در صف کنند. اگر شرف دارید که ندارید. واردات خودرو را آزاد کنید و گمرک را حذف کنید و ادعا کنید که بخاطر مردممان این رفاه را ایجاد میکنیم. 40 سال محدودیت چرا کشورهای جنگ زده مثل سوریه عراق و افغانستان بیشتر از ایرانی بهترین ماشین ارزانترین وسیله نقلیه را سوار بشد و آنوقت ایرانی فقط در حسرت بماند. خداوندا خودت فرجی حاصل بفرما و ایران را از شر کسانی که فقط رانت ودروغ ودغل و اختلاس میکنند برهان. خداوندا خاک مرا وطن مرا از لوس کسانی که در ظاهر مقدس و در باطن مفسد هست برهان.
الهی آمین
اما با این حرفا من و شما را فردا میکنند تو گونی
آخه همشون همینند که میگی
خخخ
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
کدوم جوانان نا امید بشن؟ انحصار دادین دست دوتا خودرو ساز اینا هم باهم دستشون تو یه کاسه هست. اینا رقیب هم نیستن رفیق هم هستن با ماشین های بی کیفیت و قیمت دلخواه.
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
کدوم جوانان نا امید بشن؟ انحصار دادین دست دوتا خودرو ساز اینا هم باهم دستشون تو یه کاسه هست. اینا رقیب هم نیستن رفیق هم هستن با ماشین های بی کیفیت و قیمت دلخواه.
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
واقعا هدفشون آقازادهها هستند که سوار خودروهای لوکس بشن بعد ما باید تو صف ثبت نام خودرو باشیم تو تمام دنیا انتخاب با مصرف کننده است تو آلمان هم که بری میبینی خودریه فرانسوی یا آمریکایی ژاپنی حتی کرهای هست چرا چون بعث رقابت به نفع مصرف کننده است ..تو ایران رقابت تو افزایش قیمت هست .بعد گفتن در مقابل صادرات خودرو و قطعات خودرو اجازه واردات دارند منظورشون اینه خوده آقا گرگه بره خودرو وارد کنه وبیا د چندین برابر بفروشه به یه عده دزد دیگه به این ترتیب دارن نون قرض میدن به هم آقایون دانشمند مجلس قرار شد مشکل عرضه خودرو از طریق واردات خودروهای کلاسیک و معمولی حل بشه تا تعادل به بازار برگرده تا قیمتها ثابت بشه تا مردم ۳سال تو صف خودرو نباشن تا خودرو از حالت ثبت نامی خارج بشه. ضاهرا هدف شما کسب در آمده از واردات خودرو هست نه ثبات بازار..............
بختیاری
۲۳:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
بله ما رقابت داریم هر که بگه ما رقابت در صنعت خودروسازی مون نداریم حرف مفتی میزنه ما رقابت داریم آنهم چه رقابتی!!!!!!!!؟؟؟؟
رقابت بر سر افزایش قیمت روزانه دو لگن ساز وطنی !!!!!!!!!
فقط ما این رقابت را طی دو سال آنهم با سرعت سرسام آور و جت مانند دیدیم!!!!!!
هر کس دنبال سنگ اندازی در واردات باشه همون کسیه که حق السهم از بازار سیاه تابوت سازی ایران خودرو و سایپا داره و نون تو خون مردم بیچاره میزنه
مگه چقدر میشه تحمل کرد
سلام لطفا اطلاع رسانی شود امیدوارم مجلس شورای نگهبان طرح آزادسازی واردات خودرو بدون هزینه گمرکی که میبایست اوائل انقلاب اجرامیشدسریعا تصویب واجرایی وعملی کنند ودست مافیایی خودروازآقازاده های در کوتاه شودوخودروازاتحصاری ورانتی خارج شود قیمت مثل اوایل انقلاب باشد!!
خوش به حال خودرو ساز المانی - فرانسوی - امریکایی - ژاپنی - کره جنوبی - و و و
بد به حال خودرو ساز ایرانی
تو این زمینه هنوز دستمون به شرکت های غربی درازه! اونم بعد از چهار دهه
اونوقت میگید چرا اقتصاد اینجوریه - این همه گرونی برای چیه - چرا ارزش پول ملی رو به زواله
بخاطر تنبلی و بی ارادگی شماست دیگه!
شما سیر تکامل خودروهای کشورهای اروپایی وآسیایی وآمریکایی را یه نگاه بندازین در طول ۵۰سال اخیر. سیر تکامل خودروهای سایپا وایران خودرو را هم ببینید..تکامل ماشینای ایرانی این بوده که یا وانت شده یا هاچ بک شده موتور این ماشین را انداختن روماشین دیگه و....
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
واردات خودرو های همقیمت خودرو های داخلی باید آزاد بشه یا تعرفه ی پایین
که دیگه بجای قرعه کشی و دپو این خودروسازان های گردن کلفت بیفتن به التماس
وقعا تحقیر آمیزه که برای فروش ۱۰۰ خودرو قرعه کشی میکنن درحالی که با ارز آهن مس رنگ و هزار کوفت دولتی و یارانه ای دیگه
۱۰۰۰۰ خودرو تولید میکنن و دپو میکنن و دوبرابر تعداد قرعه به دلال میفروشن
تا انحصار تولید و منتاژ از این دو خودرو ساز بالخصوص خارج نشود و قدرت و ثروت دولت و بخش خصوصی از طرفی و علم جوانان و نیروهای مسلح پای صنعت خودرو نیاید هیچ طرح و لایحه ای دردی از مردم متوسط و پایین ملت دوا نمی کند
بر فرض خودرو وارد شود چه خودرویی وارد می شود؟ آیا خودرویی با قیمت پایین تر از پراید به دست این مردم می رسد؟ کلا کلا
همه از مجلس گرفته تا شورای وتشخیصمصلحت همه دستشان تو یک کاسه است .کی به فکر مردم است هیچ کس کی رانت درست میکند دولتیها پدر مروم را بعدچهل سال در اوردید با قطر چکانی نان به مردم میرسه چرا دزدی هم حدی دارد .بقول قدیمیها سر گردنه را بگیر با انصاف شما دولتی ها هیچی نداری چون تا حالا هیچ کاری نکردید .فقط بفکر جیب خودتان هستند دولت انقلابی اگه راست میگی لاعقل کار خودر سازان را درست کن که مردم را نچاپند دست همه تو یک کاسه است توی این مملکت هیچ ارزویی وجود نارد چغدر ارزو برای یک خودرو کجای دنیا دیدید که اینجوری به سر مردم بیارند .دولت باید جلو این رانت را بگیرد ثابت کند .ولی گمان نمیکنم متاسفم
باید درها برای هرکس که می خواهد سرمایه گزاری در تولید و مونتاژ خودرو باکیفیت هیبریدی و برقی بکند باز شود ما نباید از کار منتاژ بترسیم چون قدم اول تولید منتاژ است هر دو خودروساز داخلی یک روزی منتاژکار بوده اند اما نکته مهم بخش تحقیق و توسعه کار منتاژ هست که باید سریع از حالت منتاژکاری کارخانه را در بیاورد
این قانونی که تصویب کردند از کل ایراد داره نه تنها هیچ کمکی در حل کیفیت و گرانی خودرو نمیکنه شما دقت کنید حتی کارشناسان اقتصادی و کارشناسان بازار خودرو هم نمیتونند تشخیص بدند زمانی که واردات خودرو با شرایط خاص اعمال میشه تنها کسانی میتونند خودرو وارد کنند که حتما یا خودرو صادر کنند یا ارز داشته باشند یعنی همون کسانی که دلال و مافیا بودند الانم همون ها هستند قیمت دست خودشون هست و کمکی نه به کیفیت خودرو شده نه به مردم فقط هزینهایی بر دوش مردم گذاشتند همش تصمیمات غلط و اشتباه از همون بدنه قبلی برداشتند کسایی گذاشتند بر صمتهای ولی هیچ کاری نمیکنند
خیلی به مخ تون فشار نیارید. من یه تویوتا 1983 دارم لطفا همونو از رده خارج نکنید. یه دود اگزوزش به صد تا پرایدتون می ارزه. کار هون تون نیست ماشین وارد کنید.
این حلبی سازها اگه خودروهاشون رو سرازیر بازار داخل کنم که قیمت فروش میریزه. مجبورن به قیمت مفت بفروشن افغانستان و عراق و... تا قیمت همینطور بالا بمونه. از طرف دیگه هم خودشون چون دارن وارد میکنن هر قیمتی که دوست دارن رو رو خودرو وارداتی میزارن. یه جورایی گوش پولدارها رو هم میبرن .
آقایان مسئول وقتی تو سخنرانیتون میگین مردم ایران شایسته ی بهترین ها هستن،یا ماشین خوب واسه ی همه ی اقشار جامعه وارد کنید یا تولیدات داخلی رو با کیفیت و مورد پسند نمایید.آخه زه بغل درب خودرو شد آپشن؟ضبط صوت شد آپشن؟
مسئولان ما فقط به فکر ثروتمندان هستند.فقرا در ایران اصلا حساب نمی شوند و دارند زیر فشار اقتصادی له می شوند.اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم یکی هستند.فرقشان فقط در منافع حزبی خودشان است.
واردات خودرو دقیقا قراره چه دردی از جامعه فقیر ایران که به همت مسئولین ماشاءالله بیشتر جمعیت کشور و شامل میشن درمون کنه.مسئولین با این قوانین فقط دارن زور خودشونو و بچه هاشونو میزنن تا راحت تر بتونن ماشین خارجی لوکس سوار بشن.یه عده از ملت هم از سر بی اطلاعی وقتی بحث واردات خودرو میشه جشن ملی میگیرن.خودرو وارداتی قراره با قیمت دلار وارد بشه.قیمت دلارم که مشخصه یه ماشین بدردبخور صفر خارجی حداقل ۲۰ هزار دلار قیمت داره.با دلار ۲۷۰۰۰ تومن میشه ۵۴۰ میلیون تومن.با هزینه عوارض و گمرک بیشتر از دوبرابر میشه.یعنی برای یه میلیارد.حالا هموطنانی که پول خرید پراید ۱۰۰ میلیونی رو ندارن خوشحالن که واردات ماشین داره آزاد میشه.
آقا بزارید واردات آزاد بشه.تولید کننده های داخل تو این چند سال ک واردات ممنوع بودچ گلی ب سرمردم زدن.جزاین ک پرایدآشغال ک قیمتش ۱۰تومن بود بردنش تا ۱۵۰تومن.آقا مردم جنس باکیفیت باقیمت مناسب میخوان.ن فرغون با قیمت سر به فلک کشیده.خواهشنا نظرات انتشار بدین
متاسفانه تورم میانگین 42 ساله ایران بالای 25 درصد ورشد اقتصادی کمتر از 2 درصد را داشته ودرسال پیش تورم بالا 50 درصد ورشد منفی 12 درصد را رقم زده ایم علت را در مردم دولت ومجلس وشورا نگهبان باید جستجو کرد زیرا وقتی ملتی سواد اقتصادی ندارد وسالانه 1.2 میلیون به جمعیت اضافه میکند ولی تولید کار وساختمان کمتر از 200 هزار وتولید اتومبیل کمتر از 600 هزار است چرا نباید گران شود چرا در اروپا تورم 2 درصد است وسالانه رشد جمعیت منفی است وقتی باروری زنان ایران 3 بچه باشد جمعیت 3 برابر هر 50سال واگر باروری 2 بچه جمعیت 2برابر واگر باروری یک بچه باشد جمعیت ثابت است ودراین حالت سالانه 400 هزار متولد 400 هزار فوت کرده وجمعیت ثابت و به جای 15 میلیون دانش اموز 5 میلیون دانش اموز داریم ومدارس به بیمارستان تبدیل میشود وقتی جمعیت ایران 3برابر شده ولی تعداد شورا نگهبان 12 نفر ثابت است واز بخش تعاونی واصناف وبخش خصوصی درمجلس وشورا نگهبان نیروی به غیر وابستگان دولتی فردی نباشد نتیجه ان تورم 50 درصدی است درحالی که اتریش وایران هر دو 400میلیارد دلار تولید ناخالص دارند اما ایران 5000 دلار سرانه هر نفر با جمعیت 80 م واتریش سرانه هر نفر50000 دلار با جمعیت 8 میلیون یعنی 10 برابر ثروتمندتر از ایرانیان است زیرا نان خور کمتری دارد
با توجه به اینکه در کشورهای اروپای تا 2025 خودرو بنزینی ممنوع میشود و درحال حاضر خودرو های یورو 6 با مصرف ا یا 2لیتر بنزین در 100کیلومتروجود دارد کاشکی مجلس برای کاهش الودگی هوا فقط خودرو کمتر از 2لیتر بنزین را مجاز میکرد
مسئولین دولت و نمایندگان مجلس فقط زورشان به مردم میرسه چون وقتی یه طرحی که قراره به سود مردم باشه رو میخوان تصویب کنن انقدر بند و تبصره عجیب توش میذارن که هیچ خیری به مردم نرسه ولی اگه یه طرحی به ضرر مردم باشه سریع تصویب میشه و هیچ کس هم از مفادش آگاهی نداره
این انحصار روی انحصار بود نه مصوبه ورود خودرو ! در حقیقت باز هم رانت وررود خودرو رو به مافیای خودرو تقدیم کرد ! وقتی که فقط مافیای خودرو میتونه واردات انجام بده این معنی که همون انحصار ! به قول دوستی واردات خودرو رانت و مافیای نظام نه مافیای دولتی که با عوض شدنش تغییر بکنه !!!! متاسفانه این مصوبه خیلی تاثیری بر قیمت و. کیفیت خودرو نداره و نمیتونه بازار رو اصلاح کنه ! جون اولا" انحصار بازاار خودرو و قطعات اون در دست مافیاست !!! دادن انحصار به مافیا تاثیری بر بازار خودرو نداره ! توقع میرفت که دولت رئیسی مافیا شکن باشه نه حامی مافیا !!! برای مجلس و دولت متاسفیم !!!
مگه ایرانخودرو و سایپا میزارن که هر کسی خط تولید راه بندازه.مگه ده پونزده سال پیش خط تولید پوروتن زده نشد ؟؟؟
مدیران ابن دو شرکت کاری بهشون کردن که از ایران فراریشون دادن
عرضه نداریم باندازه یک کشور فسقلی صنعت داشته باشیم با دور زدن افکارعمومی چند پشیز ارز را خارج میکنند برای تامین خودروی مورد نیاز ثروتمندان و تنها کشوری هستیم پر ادعا خخخخ
باسلام
50 سال پیش همین کشوروهمین ملت کادیلاک ایران وشورولت ایران بیوک ایران نیسان رنو اریا شاهین سیمرغ وانت جیپ اهو کامیون ماک اتوبوس مینی بوس خلاصه همه چی توتمام زمینه هالوازم خانگی وغیره تولید میکردن وباوجودی که وارداتم ازادبود ولی اکثر مردم تولیدداخل رواستفاده میکردن چون هم کیفیتشون خوب بود هم قیمتش بنظرتون علتش غیرازناکارامدی نظام مدیریتی چیزدیگه میتونه باشه.
خانه ازپای بست ویران است.
بازم مارو فيلم كردن
كاري كنيد اين خودرو به دست مردم عادي برسه
من كارمندم ، بودجه ندارم صادر كنم
پس دوباره آقازاده ها نفع مي برن
ما هم دوباره پرايد!!!!!!!!!!
نتیجه کار اینکه اینها نمیزارند نه خودرویی وارد بشه و نه قیمتها پایین بیاد اینطور که معلومه خودرو با شرایط ویژه باید وارد بشه و محدودیت در واردات داریم و از طرفی حمایتهای زیادی از خودرو داخلی میشه هیچ تغیری در روند قیمتها نخواهد افتاد فقط قیمتها هم ماشینهای داخلی و هم خارجی افزایش خواهند یافت این سیاستی هست که دنبال میشه
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
همین الان ماشینای چینی جز خودروهای لوکس محسوب میشن و مشمول مالیات هستن. دیگه از بنز و bmw نگم برات
بهداد
۱۲:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اخه چرا مردم مجبورن گاری سوار شن بخدا که ظلمه در حق مردم خانواده ای چهار نفره سوار این گاری ها میشن و بسبب بیکیفیتی هر چهار نفر از بین میرن بخدا قسم خون اینها گردم مسولینه بیدار شین از خواب ولله جواب داره مسولین نمیگذارند خودروی با کیفیت ارزان دست مردم برسه اقا وقتی نمیتوانند خودروی با کیفیت بسازن بزارید در کارخانهاشون بسته شه جون مردم بیشتر ارزش داره
برای همین خودرو بیکیفیت بقول شما پس چرا سرودست میشکنید؟!!!!!
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
مسولین کاری بجون مردم ندارن فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه بهداد
حامد
۱۲:۲۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
این طرح کلا ایراده
اینکه بدون خروج ارز خرید انجام بشه ، یعنی خرید خودرو خارجی باز هم دست یک سری افراد خاص قرار میگیره.
و از اونجا که این مملکت صاحب نداره ، هر کسی یه قیمتی برای خودرو میده ، پس به احتمال خیلی زیاد شاهد فروش خودرو خارجی با قیمت های چندبرابر نسبت به قیمت های واقعی اون خواهیم بود. (نمونه خودرویی که قیمتش 400 میلیون تومان هست ممکنه با قیمتی نزدیک به 1 تا 2 میلیارد به فروش برسه)
ایراد خودت داری حامد
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا این طرح از کل ایراد داره چون ارز دست افراد خاصی هست همون کسانی که قبلا مبادرت به واردات خودرو میکردند پس قیمت خودرو هم دست خودشون هست نه تنها تغیری در قیمت بازار ایجاد نمیشه بلکه گرانتر هم میشه
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
این طرح مافیای واردات خوردو ، گروه اقتصادی گلستان ( خانواده گرامی ) ، که شرکت های اطلس خوردو ( کیا ) آسان موتور ( هیوندای ) محور ماشین ، آسان خودرو و .... برای اون هاست رو تقویت میکنه و هیچ فایده دیگری نداره ، خودروهای وارداتی با قیمت ها چندین برابر قیمت کارخانه سازنده هم وارد خو اهند شد و سودی که مردم باید بکنند به جیب گمرک و دولت و خانواده گرامی میره
اخه با عقل جور در ماید که نماینده مجلس را باید شورای نگهبان تایید کند تا وارد مجلس شود و نمایندگان مجلس هم اگر لایحه ای را با درصد بالا تصویب کنند بعد بار دوم شورای نگهبان تصویب ان لایحه را نه پذیرد ایا به نظر شما ما احتیاج به مجلس داریم و این که می گویند مجلس در راس امور است ایا این دروغی بیش نیست و کلاهی است که سر مردم گذاشته میشود و یا شعاری است که برای فریب مردم طراحی شده است .خبرنگاران جوان این سوال را با انهای که این اداها را میکنند به پرسید و جواب ان را در سایتتون بگذارید .و اگر شورای نگهبان همه کاره است چرا برای مجلس این همه خرج میشود .
سیاست نداری
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۱:۴۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
از چاله به چاه افتادیم وقتی کارها را با خیانت نماینده های مجلس به شورای رفاقت دو خودرو ساز محول کند اینها که بودنند این چنین شد البته پول هنگفتی در هیئت مدیره ها شرکت ها وابسته جابجا میشود سهم هر یک هم محفوظ است مابقی حرفها سرگرمی هست
حرفهای مفت میزنی
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند واجناس دیگر بالا نمیره !!!!!عالیه
حسین
۱۱:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
همین کره جنوبی که بازار خودرو جهان رو قبضه کرده ،یک زمانی واردات خودرو در آن ممنوع بود...و مردمانش سال ها پراید سوار میشدن، از وقتی آزاد سازی واردات خودرو انجام شد ، توانست مافیای خودرو کشورشون رو نابود کنن و شرکت های خودرو سازی رو مجبور به بروز رسانی کنن... کشور عزیز ما ایران از نظر علمی و دانشگاهی و حتی صنایه ،قدرت ساخت ماشین های لوکس رو دارد، اما کارخانه های خودرو سازی از این سرمایه ملی استفاده نمیکنن، چون وقتی مردم مجبورن پراید بخرن اون ها هم ،فقط پراید میفروشن!!!!!
برادر عزیز 60 ساله که ما تولید به اصطلاح خودرو داریم . شما بفرمایید کجای این صنعت پیشرفت داشته.؟
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
برادر عزیز 60 ساله که ما تولید به اصطلاح خودرو داریم???90 درصد خودرو خیابان ایرانیه
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
عزیز باید پیشترها خودت را با کره مقایسه میکردی اصلا مقایسه ایران و کره اشتباه است کشور ما سیستمش فرق داره واردات خودرو برای این کشور لازمه مگه اینکه تولید ایران ما هم به مرز ده ملیون نزدیک و یا بیشتر شود که اینکار فعلا رویایی است و غیر ممکن!!!!
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اگر واقعا این روش جادویی واردات بدون خروج ارز شدنی هست امکانش هست برای همه اقلام کالا های اساسی انجام دهید که اینقدر گران نشود
این کارشناس محترم خودرو مخالفتش با واردات خورد کاملا درسته ...اگه خودر وارداتی با قیمت جهانی در کشور فروخته بشه کسی تمایل به خرید آشغال های که ایران خودرو و سایپا با قیمت های بالا به مردم میندازن نداره .... مردمو مجبور می کنید آشغال های این دو شرکت و بخرن
تولید خودرو داخلی که تکلیفش روشنه و وضعیت را می بینید حالا هم واردات براش تصمیم گرفته شده، هر کسی یه سازی می زنه. فقط تو تصمیم گیری هاتون مردم را دریابید.والسلام
انقدر درباره ی رقابت رقابت حرف میزنید ما رقابت رو هم با چشمانمون دیدیم تو این زمانیکه واردات ممنوع بود که ایرانخودرو و سایپا در بالابردن قیمتها روز به روز به رقابت پرداختند. واردات رو آزاد کنید ببینید این نظرکارشناسی شما فقط در حد همین متن بالا بیادگار خواهد موند نه بیشتر. حالِ امروز و وضعیت الان هم برگرفته از نظرات کارشناسی شماها بوده
چند ساله حلبی سازها هر کاری دوست داشتن سر مردم دراوردن حالا تو اومدی میگی واردات خودرو خارجی با حلبی سازهای ما برابر نیست. معلومه که برابر نیست. اینا به فکر خالی کردن جیب مردم بودن, اونا به فکر ارتقا کفیت خودروهاشون. در ضمن چی به تو میرسه که این حرفای مفت رو زدی.
واردات خودو باید براساس کارت ملی انجام شود هر شخصی که خودرو ندارد حق داشته باشد یک خودرو ارزان قیمت باکیفیت کمتر از 10000 دلاری بدون حق گمرکی وارد کندویا کسانی که کسانی میوه جات ویا هراقلام خاصی صادرات انجام می دهندبه جای دریافت ارز خودرووارد کنند نمیشود که تا ابد واردات خودرو ممنوع باشد وخودروبی کیفیت با 5 برابر قیمت واقعی به خورد مردم داد
دقیقا میشه بفرمایین مثلا با ۱۰ هزار دلار چه خودرو با کیفیت صفر خارجی میشه وارد کرد
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
بدون حق گمرکی ????خوابی???
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
۴۳ ساله مشکل خودرو حل نشده ۴۳۰ سال دیگه هم با این روند حل نخواهد شد.قانونی که نمیشه اجرا کرد نباید تصویب بشه.واردات خودرو آزاد شده اما با دهها شرط غیرمنطقی.مشکل خودرو و فیلتر و حجاب و این چیزا در این کشور حل نخواهد شد
یه بازی جدید برای پرتر کردن جیب خودرو ساز ها.واردات خودرو به شرط صادراتش>؟!!!!!یعنی چی؟یعنی تیبا بدیم بنز بیاریم اونوقت همین تیبا هم که طلا میشه.واردات هم که باز منحصر به خودرو ساز ها میشه یعنی میشه هم انحصار در تولید هم انحصار در واردات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11چقد خنده داره
سود خودشون رو کردن الان دیگه میخوان اجازه واردات خودرو اونم نه صفرش بلکه ۴ تا ۵ سال کار کردش رو بدن اونم با تعرفه واردات ۱۰۰ درصد قیمتش هم میشه ۵ میلیارد خسته نباشید واقعا دله دزدا
مسولین خودشان از همه نظر مردمو تحریم کردند خودشون در برنامه هایشون اعتراف میکنند نه که رسوا کردن خودشونو ولی کجاست گوش شنوا دلسوز مردم کسی نیست نه مجلس ونه دولت اگر دلسوز بودند این همه دارو نمیذاشتند داخل گمرک فاسد بشه گمرک مقصر کردند یا وزیر بهداشت یا اصل ۴۴ که دم از خصوصی مزنند کدوم سازمان مقصرشد
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
یک درصد تو بازار اثر نداره چرا چون امتیاز واردات از همین الان مشخصه در اختیار یه تعداد آقازاده هست با قیمت دوبرابر میدن ملت
یک درصد تو بازار اثر نداره???
این بازی جدید برای پر کردن بودجه دولت هسته جانم
مصطفی
۰۸:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
یک قشر خاص از خودرو خارجی استفاده می کنند که معمولا قشر مرفه جامعه هستند . این هم یک قانون دیگر به سود مرفه نشینان . چرا صنایع داخلی و مونتاژ خودرو را در داخل تقویت نننوده و قیمت خودرو را بیشتر کنترل نمی نمائید . اون صادر کننده ما چه چیزی می خواهد صادر کند که بتواند در قبال آن خودرو وارد کند . وکلای مردم بروید چاره ای بهتر در جهت صنعت خودرو ایران بیندیشید که هر دقیقه از وقت شما بسیار گران به پایتان نوشته خواهد شد .
هر خودرو داخلی نزدیک به۸۰تا ۲۰۰ میلیون تولید نقدینگی میکنه مردم خودرو نمی خرن که چون نیازدارن بلکه طرف میخره میبره بیرون با قیمت بالا میفروشه الان تمام نمایشگاه ها پر از ماشینه
مالیات ورود ماشینهای خارجی کمک خوبی به بودجه دولت میکند و دود هم کمتر میشه
باید خودروهای باکیفیتی وارد کنن که مردم ضعیف هم بتونن ماشین با کیفیت بخرند و سوار شوند
اگر راست مگویند از ایشان دعوت به بازگشت به وطن و شرایطی ایجاد کنند که وی بتواند تولید خودرو الکتریکی را آغاز کند
Jamshjdarianassl@
کلا تو هر صنعتی قیمت در دستان دلال ها و واسطه هاست.
کلا تو هر صنعتی قیمت در دستان دلال ها و واسطه هاست.
مسئولین که به فکر مردم نیست ولی شما که خبرها خوبی مثل این خبر نشر میدید حداقل سوال کنید که چه کسی میتونه این طرح واردات اجرا کنه ؟ چطوری ؟ اصلا جواب میده ؟ میشه واقعا بدون خروج ارز اجرایی کرده ؟ یا فقط ی عده خاسی به سود میرسن ؟ باشگاه خبرنگار جوان مسئولیت خبرنگاران خیلی بیشتر از اینهاست شما چشم و گوش و زبان مردم هستید خواهشمند شما هم انحصار کسی نباشید اخه مابیام نظر بدیم هیچ اتفاقی نمی افتد ولی شما می تونید مسئولین مجبور کنید آزاد باشید اگه آزاد نباشید حرف نزنید کشور پیشرفت نخواهد کرد مطالبه مردم محقق نمیشود بخواهید از مسئولین پاسخگو باشند ان شاء الله همه چی درست خواهد شد .
اما با این حرفا من و شما را فردا میکنند تو گونی
آخه همشون همینند که میگی
خخخ
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
مردم ایران وقتی ماشین کشورهای دیگه حتی عراق و افغانستان رو میبینن حسرت میخورن. این چه ظلمیه که پایان نداره؟ مافیای خودرو کی تموم میشه
رقابت بر سر افزایش قیمت روزانه دو لگن ساز وطنی !!!!!!!!!
فقط ما این رقابت را طی دو سال آنهم با سرعت سرسام آور و جت مانند دیدیم!!!!!!
مگه چقدر میشه تحمل کرد
بد به حال خودرو ساز ایرانی
تو این زمینه هنوز دستمون به شرکت های غربی درازه! اونم بعد از چهار دهه
اونوقت میگید چرا اقتصاد اینجوریه - این همه گرونی برای چیه - چرا ارزش پول ملی رو به زواله
بخاطر تنبلی و بی ارادگی شماست دیگه!
که دیگه بجای قرعه کشی و دپو این خودروسازان های گردن کلفت بیفتن به التماس
وقعا تحقیر آمیزه که برای فروش ۱۰۰ خودرو قرعه کشی میکنن درحالی که با ارز آهن مس رنگ و هزار کوفت دولتی و یارانه ای دیگه
۱۰۰۰۰ خودرو تولید میکنن و دپو میکنن و دوبرابر تعداد قرعه به دلال میفروشن
واقعا این دزدی از مردمه
بر فرض خودرو وارد شود چه خودرویی وارد می شود؟ آیا خودرویی با قیمت پایین تر از پراید به دست این مردم می رسد؟ کلا کلا
مدیران ابن دو شرکت کاری بهشون کردن که از ایران فراریشون دادن
50 سال پیش همین کشوروهمین ملت کادیلاک ایران وشورولت ایران بیوک ایران نیسان رنو اریا شاهین سیمرغ وانت جیپ اهو کامیون ماک اتوبوس مینی بوس خلاصه همه چی توتمام زمینه هالوازم خانگی وغیره تولید میکردن وباوجودی که وارداتم ازادبود ولی اکثر مردم تولیدداخل رواستفاده میکردن چون هم کیفیتشون خوب بود هم قیمتش بنظرتون علتش غیرازناکارامدی نظام مدیریتی چیزدیگه میتونه باشه.
خانه ازپای بست ویران است.
رفاه برای مردم یا اقتصاد مقاومتی. با برگزاری همه پرسی از مردم سوال بپرسید
كاري كنيد اين خودرو به دست مردم عادي برسه
من كارمندم ، بودجه ندارم صادر كنم
پس دوباره آقازاده ها نفع مي برن
ما هم دوباره پرايد!!!!!!!!!!
اینکه بدون خروج ارز خرید انجام بشه ، یعنی خرید خودرو خارجی باز هم دست یک سری افراد خاص قرار میگیره.
و از اونجا که این مملکت صاحب نداره ، هر کسی یه قیمتی برای خودرو میده ، پس به احتمال خیلی زیاد شاهد فروش خودرو خارجی با قیمت های چندبرابر نسبت به قیمت های واقعی اون خواهیم بود. (نمونه خودرویی که قیمتش 400 میلیون تومان هست ممکنه با قیمتی نزدیک به 1 تا 2 میلیارد به فروش برسه)
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند!!!!!عالیه
فقط ماشینهای خارجی مالیات خوبی به بودجه دولت میدهند واجناس دیگر بالا نمیره !!!!!عالیه
باید تبصره از رده خارج کردن یک خودرو فرسوده نیز اضافه می شد!!
١- سایپا و ایرانخودرو که بیارن چندین برابر بفروشن
٢-افراد صاحب نفوذ و سرمایه که بیارن چندین برابر بفروشن
نتیجه؟
این بازی جدید برای پر کردن بودجه دولت هسته جانم
این بازی جدید برای پر کردن بودجه دولت هسته جانم