اگر عشق ماشین خارجی داری باید کارخانه اش در ایران تولید کنه درایران تا جوانان ما بیکار نباشند وتو را نگاه کنند که سوار تانک چیفتن شدی وداری جلو یه عده بیکار رژه میری !!!!!!!
افزايش توليد همراه با برداشتن قيمت گذاري دستوري و آزاد سازي واردات يك بازار رقابتي خواهد ساخت كه نهايتا هم توليد كننده و هم خريدار راضي هستند.كلا همه چي آزاد شود .
اگر قوطی حلبی ها و ارابه های مرگ سایپا و ایران خودرو رو سوار نشوید قطعا در تصادفات آسیب زیادی نخواهید دید . هیچ تویوتا یا لکسوسی وجود نداره که صاحبش رو به کام مرگ فرستاده باشه .
هر چقدر هم فرهنگ رانندگی و جاده ها درست باشن ، تصادفات اجتناب ناپذیر می باشد !
تصادف بالاخره رخ میدهد. پس چه بهتر که از خودروهای امن و باکیفیت خارجی استفاده کنیم
همون206 فرانسه رو میاری ایران بعد از یه مدت ایرانی ها مچاله شده اش رو تحویل اوراقی ها میدن ،،، پس نتیجه می گیریم مشکل جاده و فرهنگ رانندگی بیشتر از خود خودرو به ایرانی ها آسیب زده است
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز نویسنده نگاه کن ببین یک ماشین از عقب میزنه به یک پراید کل پراید جمع میشه و سر نشینان عقب میمیرن ایا اگه کیفیت خودرو بالا باشه این اتفاق میفته اکثر تصادفات در کشور ما امکان نداره کشته نداشته باشه
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کوچ دلا ل ها از مسکن به خودرو با چراغ سبز لابی ها در مجلس !!!!!!
اشتغال جوانان مهم نیست
مردم امنیت جانی نیاز دارند
باید از سوار شدن یک خودرو ، احساس امنیت کنند
متاسفانه خودروهای ساخت ایران کیفیت و امنیت مناسب و لازم را ندارند!
مردم نمی توانند برای حمایت از تولید ایرانی سوار ماشین آشغال شوند
آشغال دلال های سود جو هستند که مثل لاشخور بو می شکند کجا لاشمرده پیدا کنند یک بار به مسکن کوچ می کنند یک بار به مرغ وتخم مرغ ویک بار به ماشن و....
مصلح
۰۶:۳۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
هدف از اشتغال باید تولید باشد. نه هدف تولید اشتغال. عزیزی که تو همه پست ها نظر دادی که من و امثال من با واردات بیکار می شویم. من یه شغل براتون دارم. صبح تا ظهر آجرها را بدون ملات روی هم می چینی. ظهر تا عصر هم آنها را بر می داری. بهت حقوق می دهند. به نظرت این اشتغال محسوب میشه. ترکیه یکی از بزرگترین قطعه سازان دنیاست. خودرو داخلی هم نداده.
مگر زمانی که واردات خودرو داشتیم خودروسازها بیکار بودن که حالا با جلوگیری از واردات میخواهید در صنعت خودرو سازی اشتغال ایجاد کنید در همان زمانیکه واردات بود افراد کم درامد به صورت قسطی وبا قیمت کمتر خودرو میخریدن ولی الان با جلوگیری از واردات وگران شدن خودرو های داخلی افراد کم درآمد بطورکامل از خرید خودرو محروم شدن ایا این ظلم به افراد کم دآمد نیست؟
آسیب شناسی کنید مشکل در کدام مرحله است ؟! در صنعت خودرو : مرحله تولید مشکل ندارد واگر دارد قابل دیدن وحل است مرحله توزیع وفروش سر وسامان ندارد مثل مرغ وتخم مرغ وکالا های دیگر !!!باید با نظارت محکم وقاطع حاکمیت توزیع در تمام استان ها دقیق واستاندارد شود ودست بدست نشود !!!
در مرحله توزیع مشکل داریم مثل مرغ وتخم مرغ و.........
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بنگاه داری در کشور باید تحت کنترل قانون قرار گیرد
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صنعت خودرو را در دام دلا ل ها وسود جویان نیندازید زیرا آنها به محض احساس خطر صحبت از ورود خودرو می کنند !!!مسیر را از باند ودلال پاک کنید وبنگاه ها راشناسنامه دار کنید
دلا ل های خودرو در کف خیابان چشم به لابی های قدرت ونیرو های خود در درون حاکمیت بخصوص مجلس دوخته اند که بر اراده جمعی در سال جهش تولید اثر منفی بگذارند تا با گل آلود کردن آب ماهی بگیرند !! ولی همه می دانند که صنعت خودرو در کشور بومی شده وصدها نفر شبانه روز مشغول کارند وخواهند بود به کوری چشم دلا ل ها!!!
اگر بتوانند پیکان را چند برابر قیمت به مردم بفروشند چرا که نه
نوشادی
۱۶:۵۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
من که فکر میکنم تمام گرونی خودرو به این شکل واندازه بدست کسانی هست که در واردات خودرو دست دارند و میخواهند به دولت و مجلس فشار بیاورن و سر مردم عادی هم شیره بمالن تا راه واردات به نفع خودشون باز شود
سلام
عرضه ندارید بازار کنترل کنید می خواهید قیمت ببرید بالا؟
تا کجا مگه کم قیمت بالا بردید؟
چرا همش از افزایش قیمت حرف می زنید ؟
چرا نمی گید با تولید بالا و کاهش قیمت باید بازار کنترل بشه؟
اینها همه بهانه است میخواهید قیمت افزایش بدید
بی چاره ما که هی پول جمع کردیم این ماشین بی کیفیت بخریم هی قیمت رفت به بالا
کاش ایرانی نبودیم ای کاش
ای کاش انقلابی تر بودیم و در دکان ظلم و بیداد و اینهمه گرانفروشی را میبستیم
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
چرا این مسولین این قدر مردم گول میزنند گرانی همه چیز و خودرو دلیل گرانی دلار است نه چیز دیگه .اگر الان قیمت خودرو کارخانه ای خودرو با بازار یکی بشه ان فقط یک روز است فردا قیمت خودر داخل بازار میشه 450 ملیون و داخل کارخانه 300 ملیون و این روند همینطور ادامه دار میشه نه اینکه قیمت خودرو پایین می اید مشکل گرانی داخل کشور ما نبود ثباط قیمت ارز است ولی اگر واردات خودرو ازاد بشه هم خودرو ساز ما طرز فکرش را عوض میکند و کارگران خودرو سازی و مدیران با وجدان کار میکنند تا یک خودرو با کیفیت زیبا و مشتری پسند تولید کنند اما الان خیالشون راحته انحصار هر چه تولید کنند مردم مجبورند بخرند و اگر قیمت ان پایین بیاید دست نگه می دارند تا خودرو در بازار کم شود و قیمتها بالا برود و ان وقت می فروشند با چنین خودرو سازهای هیچ وقت ارزوی پیشرفت نکنید اینه همش خیال باطل است که ما داریم شغل ایجاد میکنیم بسوزه همچه شغلی که فقط کلاه سر مردم بگذارید این گونه نان خوردن حرام است.
اخیرا" کره جنوبی 2000 ماسک به ما داد !!!!!!وکل دنیا دیدند !!!! ما همانطور که در ساخت وتولید لوازم خانگی وصادرات به اروپا بر تو گوش کره زدیم در ساخت وتولید ماشین هم همین را ه را 80% رفته ایم
متاسفم برای خودم که تو مملکتی زندگی میکنم که برخی مسولین دزد و برخی نیز خودشونه به خواب زدن. یکی نیست بگه اگه فکرمیکنید دلار بازی باعث گرونی ماشین هست و برای از بین بردنش باید قیمت با بازار یکی بشه پس این عدم توان تولید داخل در تیراژ تولید مقصرش کیه؟ تاوان بی عرضگی خودرو سازان و مردم باید بدن؟ آفرین که مثل گربه تمام تجزیه تحلیل هاتون به نفع خودرو سازان. آفرین. خدا آن شا ا... نسل تون رو منقرض کنه.
بهترین حرف رازدید مونتاژخودروبی کیفیت باقیمت گزاف با تکنولوژی قدیمی به بهانه تولیداشتغال فریبی بیش نیست خودرووارد کنید با خدمات پس از فروش اشتغال ایجاد می شود
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آن 2% که دنبال خودرو خارجی هستند به میلیون ها جوان بیکار خیانت می کنند !!!!
یک پیغام دارم برای مدیران و کارکنان خودروسازهای فاسد
بدونید ما راضی نیستیم و اون نونی که می برید سر سفره حلال نیست چون پول خون برادران و خواهران مسلمان هست
اینکه یه عده به بهانه اشتغال یه عده خون کل ملت رو کردن تو شیشه دلیل نمی سه خودتونو بخواب بزنید
و یک پیام هم برای فرزندان مدیران خودروساز دارم
اینکه خجالت بکشید که از یک همچین لجنی می خورد ننگ بر شما
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هر کس می تواند هر خودرویی که مطابق میلش است سوار شود و با مال خود هر کاری که می خواهد انجام دهد .
برای دیگران نسخه نگیرید!
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تند نرو 25/000/000نفر فقط وفقط از کنار صنعت داخلی خودرو نان می خوردند وتو جز ع 2%هستی وحق نداری برای 98%تعیین تکلیف کنی ما می خواهیم دست به زانوی خود بگیریم ویا علی بگوییم
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
اولویت اشتغال است نه میل اشتغال هزاران تحصیل کرده بیکار
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز خیانت نیست بیش ازسی ساله دارن غالب میکنن سوبله به اسم همین جوان بیکار وبه قیمت ریشه زدن همه مردم .رونق داخل را همه دوست دارن ولی این قیمت سوبله کمک به کارداخلیه؟!!!!!
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ساکت شو بابا . دو درصد کجا بود
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
5/000/000 نفر در صنعت خودرو سازی داخلی مشغول کارند و25/000/000نفر نان می خورند نان !!!!
فرهنگ سود پرستی وسود جویی و سود خواهی بر ارکان روح وروان جامعه مثل سرطان رسوخ کرده وهزاران جوان تحصیل کرده وبیکار را نمی بیند !!!و فقط سود خود را در نظر دارد
همه برای سود مسابقه گذاشته اند وچیز دیگری نمی بینند فقط سود خود سود خود سودخودسود خود سود خود سودخود سودخود سودخودسودخود سودخود سودخوددددددددددددددددددددددد
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
سود نیست چنگ اندازیها برای خجات از ورشکست نشدنه و روپا شدنه آنهم رفتن بر روی گرده ی مردم ! چرا در این نقطه ایم مدیریت اشتباه و لحظه نگر ی و نه دورنگر
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خودت جواب خودتو میدی ؟ حالت خوب نیستا
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واقعا"درسته اول صبح از در خونه که بیرون می آیی آدم نمی بینی همه سود پرست بر وزن بت پرست می بینی : نانوا ،بقال ،راننده ،و......همه به یک چیز واحد فکر می کنند : سود ! سود ! سود ! ............!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تمام صنایع کشور حکومتی برای همین هر چه میتوانند دارن گران میکنند بعد انقلاب تمام کارخانه ها مصادره بین دوستان تقسیم و نابود شدن چیزی به اسم خدمت به مردم ندیدیم
سلام بهترین راه کار واردات خودرو از همه مدل از تمام دنیا مخصوصا خودروهای ساخت ژاپن .انوقت هم خودرو ارزان میشود وهم دو غول خودرو داخلی که خودروهای بنجل را باقیمت ده برابری به مردم می دهند فکر کیفیت ورقابت در استاندارد کردن وقیمت واقعی ان می افتند
سلام. راهکار دبیر محترم انجمن خودرو سازان بسیار عالی و تحلیل ایشان کاملا صحیح است. به نظر میرسد واردات خودرو در صورتی که تعرفهی ۱۰۰ درصدی داشتهباشد، آسیبزا نباشد.
یعنی خاک بر سر مدیران خودروسازی و خاک بر سر وزارت صنایع و نیرو و دفاع که به خودکفایی این صنعت تا کنون نرسیدند و تولید انبوه و قطبها را گسترش ندادند و تولید ایران را به یک سوم ژاپن و کره و چین هم نرساندند
همه تولید خودرو و تولید انبوه در حد شعاره و فکر نکن ایران بتونه با تولید انبوه و گسترده و گسترش خودروسازی ها و قطعه سازی ها خودکفا بشه پس اگر عقل و هوش دارید بس کنید و واردات خودرو را هم آزاد کنین چون دهها سال است که بازار در دست همین دو قطب بی خاصیت است .
اگر درک و فهم و عقل و هوش و شعور دارید این را بفهمید چیز زیاد پیچیده ای نیست.
تنها دلیل حمایت بی چون و چرای مسئولین از صنعت خودرو سازی(فرغون سازی) ایران میزان نسبتا بالای اشتغال تو این بخش صنعته.و همیشه خودرو ساز از این مسئله به عنوان اهرم فشار روی دولتها استفاده کرده.وگرنه صنعت خودرو سازی برای ما به هیچ وجه صرفه اقتصادی نداره.خیلی از کشورهای دنیا خودرو ساز نیستن و مردمشون هیچکدوم از مشکلات مارو ندارن.کیه که ندونه اکثر قریب به اتفاق خودروهای تولیدی ما به هیچ وجه شرایط رقابت تو بازارهای بین المللی رو ندارن.یا کاملا ناامن و بی کیفیت هستن مثل پراید تیبا و جی ال ایکس یا اگه تا حدودی کیفیت دارن قیمتهای خیلی بالاتری از رقبای خارجی دارن مثل دنا پلاس.
پژو پارس در کارخانه ۱۴۰ میلیون و در بازار حدود ۳۰۰ میلیون قیمت داره
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
نه افزایش تولید نه آزادسازی واردات!تنها راه حل،ارتقاء کیفیت و بالابردن سطح ایمنی و صادرات خودرو هست.چرا خودروسازان همان خودرویی را که میخوان وارد کنن خودشون نمی سازن؟اینقدر بی عرضه هستن؟یا واقعا کلا خدمتگزار نیستن و خائن هستن؟ نه ایران خودرو موتور پیکان را ول میکنه نه سایپا پراید را.دنبال چی هستن؟دلالی و سودجویی یا خدمت به کشور ملت؟
خودرو ساز لوس و تن پرور و بی عرضه ما توان تولید بهتر از پراید و ۴۰۵ و نداره وگرنه تولید میکرد.سایپا با اون همه تشکیلات عریض و طویل بعد از این همه سال تجربه هنوز نتونسته یه موتور جدید تولید کنه.الان اگه قرار باشه هواپیما هم تولید کنه مجبوره موتور پراید روش بذاره.
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آفرین فقط تولید داخلی صدها نفر کار تولید می کند
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
این نعمت بخش چرا عوض نمیشه ، بنظرم تا این هست وضع خودروی کشور درست نمیشه
یعنی چه که در حاشیه بازار بفروشند یعنی قشنگ میخواد به این بهانه قیمت رو دوبرابر کنه، تا وقتی تولید پایین هست و خودرو ساز تولید رو بالا نمیبره تا بتونه به قیمت بیشتر بفروشه همین وضع رو داریم ، نعمت بخش هم بخشی از این نقشه ست
دولت دستور داه خودرو بی کیقفیت تولید کنید تا زود خراب شوند و کارگران کارخانه بی کار نشوند چون خودروهای داخلی را هیچ کشوری جز مردم فهیم و عزیز داخل کسی دیگر نمی خرد و هر کارخانه ای که در کشور راه اندازی میشود فقط باید مردم داخل کشور کالای ان را خریداری کنند اگر چه خراب و بی کیفیت باشند والسلام
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
خودتون از این تیتر خندتون نمیگیره؟ توسعه؟ خودرو ایرانی؟ اینا فقط فکر فریب مردمن
برای پیشرفت در تولید داخل باید واردات هر نوع کالای خارجی و ارز بر با جدیت تمام ممنوع شود
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آزاد سازی اقتصاد را از بین می برد
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
هر نوع کالا نه فعلا واردات خودرو باید آزاد شود.
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
صد ها تحصیل کرده بیکارند بیکار
مهدی
۱۲:۰۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
چرا نمی خواهید قبول کنید که مدیران خودرو سازها رانتی هستند و کاملا بی عرضه بازار انحصاری و عالی ، کارگر تقریبا مجانی ، انرژی مفت در مورد تجهیزات هم واقعا کم و کسری نیست و کاملا جوابگو هستند و ...... این شعار ها رو ول کنید مفت خور ها رو حذف کنید مدیر یا مشاور واقعی از چین یا اروپا وارد کنید خودرو یقینا بهتر خواهد شد
دوست گرامی مشکل ما مشاور و مدیر خارجی نداشتن نیست. سود بالای بانکی برای تولید کننده،عدم ثبات اقتصادی (حتی برای یک ماه).تکنولوژی قدیمی (که تحریم اجازه ورود تکنولوزی جدید رو نمیده).عدم رقابت واقعی .مدیران صرفا بله قربان گو و سفارشی و الی ماشاءالله از این موارد.
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
افزایش تولید باید در اولویت باشه؛ منتها اگر تولید پاسخ گوی نیاز داخل نباشه و باعث بشه قیمت ها بره بالا باید از خارج وارد کرد؛ چون هدف خدمت به مردمه در حکومت اسلامی
اوایل که خودروهای کره ای اومده بودند اونا را با خودروهای اورپایی و ژاپنی مقایسه میکردیم و میگفتیم چقدر کیفیت پایین هستند! اما حالا کره ای ها کجا هستند! و این چینی ها که تا بیست سال بیش فقط سه چرخه تولید میکردند حالا کجا هستند! ما که مونتاژ کار خودروهای روز ( اون ور آبی بودیم ) حالا بعد چهل سالم نمیتونیم مونتاژ خودرو 30 پیش اون ور آبی رو با کیفیت اولیه خود اون محصول بزنیم! با شعار دادن دیگه راه به جایی نمیبریم!
خدا شر شما مسئولان و خودروسازان شیطان صفت را از سر ما ملت ایران هرچه زودتر کم و کوتاه. صد رحمت به حکومت شاه . اگه اونا وطن فروش بودن پس شماها چی هستید .
با پول مملکت سرپاست ولی حتی نیاز قشر متوسط رو هم تامین نمیتونه بکنه قشر ضعیف که هیچ که هر کدوم یه ماشین دستشان دارن که حتی از پس هزینه شم بر نمیان توان و اراده نوسازی هم ندارن چه توسعه ایی توسعه یک چرخه و زنجیر نه بخشیش!!!
فقط باید واردات آزاد بشه مثل سایر کشورها تا مردم قدرت خرید و حق انتخاب داشته باشند اینکه قرعه کشی ها حذف شود و پول اضافی به جای جیب دلاال به جیب خودروسازان برود برای مصرف کننده چه فرقی می کنه مهم قیمت مناسب است .
نظرات این افراد معلوم الحال به اصطلاح کارشناس رو میخونم حالم بهم میخوره.. مشخصه اینا کارشناس سود و دلالی خودروسازهای مکار و حیله گرن با اون باندهای فسادشون
فقط به فکر جیب خودروسازن
صنعت خودروی کشور در مسیر توسعه { خالی کردن جیب مردم با کم فروشی و گران فروشی (خودرو ها به شش تا ده برابر قیمت واقعی فروخته میشود ) }
افزایش تولید یا آزادسازی واردات، کدام راهگشای بازار خودرو است؟
بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ خودروسازان جریان نبود قطعه و بدهکاری خودرو سازان مظلوم نمائی و بهانه ایست برای گران کردن
ما اجازه نمی دهیم پول مملکت را بیش از این صرف واردات خودرو کنید بس است بس مگر خودمان دستمان کج است که نتوانیم بهترین تولید کننده باشیم با هزاران شغل ؟!؟!!
فعلا هم دست مجید و هم خائن و هم چشم و گوش و هوش بسته و هم تنبل .
تولید خودرو ایران مرز ده ملیون را باید بشکند.
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
غیرازدلال بازی وپول محصول بی کیفیت توجیب یه عده رفتن چه حسنی داشته برای مردم..
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات خودرو هم احترام به نوع انتخاب ملت هست هم جهش فكرى توليد كننده را در نوع توليد بالا مى برد و هم رقابت در بروز رساني را در ضمن بستكى دارد كه وارد كننده جقدر به ايرانى بودن خودش احترام قائل باشد ولياقت خودش را در حد واردات از كشورهاى بيشرفته بدأنا يا مثلند درحد هنوستان
ساخت کم نه ساخت زیاد و تولید انبوه با قیمت مناسب و فراوانی در بازار و کیفیت خوب.
با این روند اصلا
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باعث ارامشه اما بعد از تصادف.اون زمان ادم به ارامش ابدی ملحق میشه
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
منظوررتون بی کیفیت بودنوقیمت سرسام آورشه..یا ایمنی این خودروها
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بنظر میرسد گفتن ما تولید میکنیم یا باید تولید کنیم یک بازی هست همه چیز وارد میشود موانع اصلي تولید خیلی هست از قوانین غیرقابل قبول در دنیای مدرن گرفته تا تکنولوژی روز دنیا.
افزایش تولید و آزادسازی واردات
اونایی که انحصار باعث شد خودرو را گران کنند .با افرادیکه در... و حتی من نوعی تفاوت چندانی ندارند .این قوانین هستند که باعث فروکش کردن نیروی حرص انسانها می شوند
بايد دولت وردات خودروهاي باكيفيت برقي و هيبريدي رو براي اسقاط خودروهاي فرسوده بي كيفيت و آلوده باز بزاره تا قيمت ها واقعي بشه دلال بازي ها حذف بشه مردم
خودرو هیبریدی را هم می توانیم مثل خورو های معمولی تولید کنیم همت واراده می خواهد
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دلال و دلال بازی راهی برای کسب درآمد بیشتر برای مسئولان حکومت است و دلال واقعی همینها هستند وگرنه تا بحال دودمان دلالان به باد داده بودند
Bakhtiyari
۱۰:۲۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
همین حالا هم میبایست چندین قطب خودرو ساز برقی میداشتیم ما در صنعت خودرو ضعفهای بسیاری داریم.
دست کم خودروهای برقی بدون دریافت هیچ گونه تعرفه ای باید وارد این کشور شوند مخصوصا خودروهای سواری و باری برقی آنهم با تعرفه صفر !
زیرا که ما در تولید این خودروها بسیار ضعیفیم.
خخخخخخخخخخ
واقعا یا خوابی یا از دنیا بی خبر نویسنده عزیز
ژاپن تولیدش نزدیک به بیست ملیون و چه بسا بیشتر هم باشد آنهم با بیش از ده خودرو ساز از جمله تویوتا،نیسان،هوندا،ایسوزو،سوزوکی،میتسوبیشی و ....اونموقع ما چه ؟؟ایران خودرو و سایپا !!!
چین با بیست و پنج ملیون تولید در سال!
رشد و پیشرفت را از چین و کره و ژاپن بیاموزید.
مدیریت اشتباه است ولی در زمانهایی ما صادرات هم داشتیم اواخر دولت احمدی نژاد کار بجایی رسیده بود که هر کس ماشین می خرید اگر میخواست بفروشد زرر میکردیعنی ماشین از کالای اقتصادی به کالای مصرفی تبدیل شده بود
صنعت خودرو باید به سمت داشتن دهها خودروسازی و داشتن صدها و هزاران قطعه سازی به پیش بتازد و تولید خود را به ده ملیون در سال آنهم با دهها قطب خودرو ساز برسد و گر نه واردات خودرو آزاد و اینقدر دو خودرو ساز خون مردم را در شیشه نکنند.
صداقت
خودروسازها برای افزایش قیمت اقدام به احتکار خودرو و دلال بازی با برنامه قرعه کشی و پیش فروش نکنند.
خودرو را به قیت واقعی بدست مردم برسانند.
قیمت بهترین محصول ایرانخودرو معادل مجموع حقوق ۱ سال کارمند باشد
این مسخره ترین کار است که ماشین درجه چندم وارد کنیم چون بهترش را خودمان می سازیم واردات فقط وفقط شخصی ،محدود ،هایتک ،خوردوهای برقی ،پیشرفته با تعرفه بالا جهت الگو برداری ونمونه
هم واردات و هم تولید خودرو در صورتی که برنامه ای برای تولید بیشتر و رسیدن به ده ملیون تولید در سال نداشته باشیم همان بهتر که واردات خودرو آزاد و رقابت واقعی شکل بگیرد.
هدف اصلی ایجاد اشتغال برای هزاران بیکار است در صنایعی همچون : خودرو ،لوازم خانگی،ساختمان ،پوشاک و...... در غیر این صورت ملت بی کار وبی پول کجا می تواند وسیله خارجی بخرد ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!وتا کی باید چشمش بدست کره وژاپن و......باشد
این آقای نعمت بخش نمونه عینی « تعارض منافع » است !!!
ببینید چقدر حرفهای غیر منطقی در حمایت از مافیای خودرو سازان داخلی میزند !
میگوید: مابه التفاوت 150 میلیونی هر خودرو هم باید به جیب مافیای خودرو سازی برود !!
و با پیشنهادات دیگرش میخواهد یک آشفته بازار دیگری درست کند که تا نظام خودش بیاید پول یک کارخانه دیگر از کنار این اجحافها برای کارخانجات فعلی حاصل شود!!!
واقعا نان تعارض منافع به دهان برخی چقدر شیرین است !!!!
با سلام.ببخشید کسانی که از همین خودروسازها حمایت می کنند تحویل بگیرند ،معلوم شد که عمدا خودرو دست مردم نمی دهند،با گستاخی تمام می گوید چون مردم پژو پارس رو ۳۰۰ میلیون می خرند ما هم ۳۰۰ بفروشیم
به نظر من دولت بایدبه درخواست خودروسازان برای تعیین قیمت خودروبه مدت سه سال عمل کندوواردات خودروراباشرایط زیرواعلام قبلی آزادنمایددرسال اول سودگمرکی راصدوپنجاه درصدد سال دوم صددرصد درسال سوم پنجاه درصدتعیین کندحالا شرکت های داخلی سه سال فرصت دارندخودشان رانشان داده وبه استانداردهای خارجی برسانندمردم هم انتخاب میکنند چه خودرویی سوارشوندوالسلام
نظر تو هیچ اهمیتی نه برای مردم کشورت و نه برای خودرو سازان ندارد زیرا کمر مردم خردتر و خودرو سازان هم گوششان به این حرفها بدهکار نیست این نیم قرن است که خودرو سازان همین مسیر را میروند و هنوز هم سرهم بندند و نه سازنده و یقینا پراید هم ملی نیست چه برسد به سورن و سمند و تیبا و ساینا و شاهین و تارا و....
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بیشتر و همیشه دولت با تولید کننده است و نه مصرف کننده دوست عزیز
حامد
۰۸:۴۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
راهگشا فقط رفع تحریمهاست، این جلسات و کارها چهار ساله داره انجام میشه و بی فایدست، برید دنبال لغو تحریم ها،
تنها راه مبارزه با مافیای بزرگ خودروسازان آزادسازی واردات همراه با کاهش سنگین حق گمرکی هست که مطمین هستیم عملی نخواهد شد به همون عللی که خیلیهامون می دونیم
قسمت اول و متوجه نشدم ! یعنی خودرو ساز قیمت تمام شده پژو پارس و با قیمت دلال و بازارسیاه مقایسه کرد.
خداوکیلی این پژو پارس تولید کارخونه همون 140 میلیون هم زیادشه
با دلار 27 هزار تومنی با 140 میلیون راحت میتونی یه هیوندای وارد کنی
تفسیرشونم جالبه !!! هر هفته 5 میلیون کاهش پیدا میکنه میشه 200 میلیون تک نرخی. بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
دبیر انجمن خودروسازان: خودش از اون مافیای فروش خودرو هست، کل حرفش به سود دلالان خودرو نه مصرف کننده
چقدرم حرف بی منطقی میزنه میگه قیمت کارخونه با بازار یکی باشه
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یه زمانی با جمع کردن شش ماه حقوق کارمندی میتونستی یه سمند بخری الان باید دو سال دست به حقوقت نزنی تا بتونی یه ساینا یا تیبا بخری
افزایش تولید خودرو با کیفیت همراه با آزاد سازی واردات خودرو با کیفیت بصورت هوشمند راهکار بازار آشفته خودرو است. دولت می تواند آزاد سازی واردات را با هدف کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت بشرط از دور خارج کردن دو عدد خودرو فرسوده در مقابل یک خودرو با کیفیت و ارزان قیمت وارداتی از وارد کننده طلب کند واقعا چرا دولتها تا به حال این کار را نکرده اند و مورد خودروهای فرسوده را به راحتی حل نکرده اند
اسقاط دو خودرو فرسوده به جای واردات یک خودرو!!!!!!!!
خخخخخخخخخ،چرا؟؟؟
نوشهری
۰۶:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واردات گزینه خوبیه. این به این معنی که من محصولات داخلی را ارزانتر بخرم. نه اینکه تولیدات داخلی با همین قیمت فروخته، واردات هم با خودروی های لوکس و گران قیمت.
هر چقدر هم فرهنگ رانندگی و جاده ها درست باشن ، تصادفات اجتناب ناپذیر می باشد !
تصادف بالاخره رخ میدهد. پس چه بهتر که از خودروهای امن و باکیفیت خارجی استفاده کنیم
مردم امنیت جانی نیاز دارند
باید از سوار شدن یک خودرو ، احساس امنیت کنند
متاسفانه خودروهای ساخت ایران کیفیت و امنیت مناسب و لازم را ندارند!
مردم نمی توانند برای حمایت از تولید ایرانی سوار ماشین آشغال شوند
عرضه ندارید بازار کنترل کنید می خواهید قیمت ببرید بالا؟
تا کجا مگه کم قیمت بالا بردید؟
چرا همش از افزایش قیمت حرف می زنید ؟
چرا نمی گید با تولید بالا و کاهش قیمت باید بازار کنترل بشه؟
اینها همه بهانه است میخواهید قیمت افزایش بدید
بی چاره ما که هی پول جمع کردیم این ماشین بی کیفیت بخریم هی قیمت رفت به بالا
کاش ایرانی نبودیم ای کاش
بدونید ما راضی نیستیم و اون نونی که می برید سر سفره حلال نیست چون پول خون برادران و خواهران مسلمان هست
اینکه یه عده به بهانه اشتغال یه عده خون کل ملت رو کردن تو شیشه دلیل نمی سه خودتونو بخواب بزنید
و یک پیام هم برای فرزندان مدیران خودروساز دارم
اینکه خجالت بکشید که از یک همچین لجنی می خورد ننگ بر شما
برای دیگران نسخه نگیرید!
تا توی صنعت خودروسازی رقابت نباشه همین آش و همین کاسس
البته اگه تعرفه گمرک ماشین وارداتی ۳ برابر ارزش خود ماشین نباشه
اگر درک و فهم و عقل و هوش و شعور دارید این را بفهمید چیز زیاد پیچیده ای نیست.
یعنی چه که در حاشیه بازار بفروشند یعنی قشنگ میخواد به این بهانه قیمت رو دوبرابر کنه، تا وقتی تولید پایین هست و خودرو ساز تولید رو بالا نمیبره تا بتونه به قیمت بیشتر بفروشه همین وضع رو داریم ، نعمت بخش هم بخشی از این نقشه ست
فقط به فکر جیب خودروسازن
افزایش تولید یا آزادسازی واردات، کدام راهگشای بازار خودرو است؟
بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ خودروسازان جریان نبود قطعه و بدهکاری خودرو سازان مظلوم نمائی و بهانه ایست برای گران کردن
تولید خودرو ایران مرز ده ملیون را باید بشکند.
با این روند اصلا
اونایی که انحصار باعث شد خودرو را گران کنند .با افرادیکه در... و حتی من نوعی تفاوت چندانی ندارند .این قوانین هستند که باعث فروکش کردن نیروی حرص انسانها می شوند
دست کم خودروهای برقی بدون دریافت هیچ گونه تعرفه ای باید وارد این کشور شوند مخصوصا خودروهای سواری و باری برقی آنهم با تعرفه صفر !
زیرا که ما در تولید این خودروها بسیار ضعیفیم.
واقعا یا خوابی یا از دنیا بی خبر نویسنده عزیز
ژاپن تولیدش نزدیک به بیست ملیون و چه بسا بیشتر هم باشد آنهم با بیش از ده خودرو ساز از جمله تویوتا،نیسان،هوندا،ایسوزو،سوزوکی،میتسوبیشی و ....اونموقع ما چه ؟؟ایران خودرو و سایپا !!!
چین با بیست و پنج ملیون تولید در سال!
رشد و پیشرفت را از چین و کره و ژاپن بیاموزید.
راهکار رقابت است نه رفاقت بر سر تولید بی ارزش و خارج از رده
خودروسازها برای افزایش قیمت اقدام به احتکار خودرو و دلال بازی با برنامه قرعه کشی و پیش فروش نکنند.
خودرو را به قیت واقعی بدست مردم برسانند.
قیمت بهترین محصول ایرانخودرو معادل مجموع حقوق ۱ سال کارمند باشد
ببینید چقدر حرفهای غیر منطقی در حمایت از مافیای خودرو سازان داخلی میزند !
میگوید: مابه التفاوت 150 میلیونی هر خودرو هم باید به جیب مافیای خودرو سازی برود !!
و با پیشنهادات دیگرش میخواهد یک آشفته بازار دیگری درست کند که تا نظام خودش بیاید پول یک کارخانه دیگر از کنار این اجحافها برای کارخانجات فعلی حاصل شود!!!
واقعا نان تعارض منافع به دهان برخی چقدر شیرین است !!!!
اشباع نشدن بازار مهمترین چیز است ،
در هر زمینه ای .
شما فکر کنم تو خواب بودی ندیدی
الان دوباره بریم؟؟؟؟
خداوکیلی این پژو پارس تولید کارخونه همون 140 میلیون هم زیادشه
با دلار 27 هزار تومنی با 140 میلیون راحت میتونی یه هیوندای وارد کنی
تفسیرشونم جالبه !!! هر هفته 5 میلیون کاهش پیدا میکنه میشه 200 میلیون تک نرخی. بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
چقدرم حرف بی منطقی میزنه میگه قیمت کارخونه با بازار یکی باشه
خخخخخخخخخ،چرا؟؟؟