نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
باریکلا به مردم اصفهان .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خدا رحمت کنه پرفسور کروندی رو یادمه میگفت تو استانی چون اصفهان که میزان بارندگیش کمتر ار ۱۰۰ میلی متره چه لزومی داره کشاورزاش برنج که محصول پر آبی هست کاشت کنن یا صنایعی باشه که بجای استفاده از اب دریا از آب شیرین استفاده کنن خشکسالی هم که هست که این بر میگرده به عدم مدیریت صحیح وگرنه با فریاد و تظاهرات چیزی درست نمیشه اگر هم سد رو باز کنن سال آینده آب آشامیدنی هم برای اصفهان وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ای کاش امروز تصاویر برگزاری نماز باران در بستر زاینده رود همه جا مخابره میشد
خبرنگاران عزیز ما دستمون به مسوولین نمیرسه از ائمه جمعه و جماعات بخواهید نماز باران سراسری در کشور برگزار کنند. امام رضا که امام معصوم بودند نماز باران اقامه کردند چرا آقایان حالا نماز نمیخوانند. دعای 19 صحیفه سجادیه رو به مردم بشناسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
با سلام.من بچه چهارمحالم.شاید باورتون نشه ولی بجان عزیزام وبجان بچم آب شهرمون نیترات دارهبا کاهش بارندگی من وامثال من به اجبار از سر چاهای شخصی یا قنات های نیمه خشک آب برا آشامیدن مصرف خونه میاریم.حالا هی بگید آب میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۹:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
میدونی مشکل شما و مردم استادتون اینه که مردم نجیبی هستید ، هر روز کف خیابان چادر نمیزنید ، چشمتون دنبال آب و منابع استان های دیگه نیست ، لابی نمی کنید ، دنبال منافعشون نیستید ، مغلطه نمی کنید وگرنه نباید با این مشکلات روبرو میشدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
متاسفم واسع این دولت ......
آیا میدانید ایران آب صادر میکند
آیا میدانید امارات تمام آب خود را از شیرین کردن آب دریا بدرست می آورد در صورتی که ایران از امارات ثروت مند تر است ؟؟؟
آیا میدانید اصفهان دومین استان مالیات بده بعد از تهران است در صورتی که رتبه ۱۸ ام بودجه را دارد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۰:۲۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام کاری ندارد از استان های محروم که نماینگان آنها سخنی نمی گویند ( مثل لرستان و ... ) تامین کنید . سنگی را نادانی به چاه می اندازد با صد تا دانا بیرون نمی اید . هر چه کارخانه پر مصرف اب است در اصفهان تجمیع شده نتیجه جز این نمی شود . بنده در همین رسانه وای جی سی بار ها آسیب های اتوبان تهران شمال و مشکلاتی که طی چند سال اینده برای ملت بدنبال دارد را اعلام کردم و کسی توان ایراد بر مطالب را نداشت خبر نگاران جوان نیز فقط منعکس کردند دیگر از مدیران نظالم مطالبه گری نکردند که حداقل جلوی پیشرفت کار را بگیرند و دیگر خسارت بیشتر نزنند . چندین سال دیگر تهرانی ها ، شمالی ها بیرون خواهند ریخت و دیگر کاری نمی توان انجام داد . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
کشاورزی تو استانی که فرونشست بر اثر بی ابی داره چه صیغه ایه مصلحت چهارتا کشاورز رو فدای زندگی چند میلیون نفر و چند نسل نکنید کشاورزی فله ای درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بجای اعتراض بهتر بود نماز باران میخواندند دولت با تانکر آب بریزه تو زاینده رود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!اعتراض نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سدها خالی است. نماز باران بخوانید و به لطف و کرم پروردگار کریمتان امیدوار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اگر هر کسی سرش به کار خودش باشه، همه چی درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوب وقتی اصفهان زاینده رود اب نداره چرا اجازه کشت برنج رو در اون استان میدن برنج مازندران وگیلان برا کل کشور وصادرات کافیه انقدر برنج ۳ تا ۴ سال پیش برنج کاران تو انبارها خراب شده اجازه کشت برنج رو حتی یک متر مربع به اصفهان ندن واز جاهایی واستانهایی که اب فراوان دریا دارن ابشون رو سرازیر کنند به اونجا نه به قیمت خشک کردن یک استان دبگه اینا رو که دولت خشک نکرده اما باید وزرا همت کنند تا کار رو دشمنان به فتنه واشوب نکشیدن به هر حال کشاورزی اگه از بین بره مملکت ومردم فقیر میشن ووقتی فقر بیاد انجا شیاطین وفساد لانه میکنه پس باید بسیجی وجهادی مثل رزمندگان دفاع مقدس یک شبه پل درست میکردن وعملیات موفق صبح انجام میشد همینطوری کار واقدام کنند به هر حال اعتراض بجایی بود به نفع کشوره تا بعضی از مسئولین بدونند چرت نزنند کار کنند وبدونند این مردم دیگه مطالبه گرن ونمیزارن تنبلی وکار نکنید واز شما کار وراه حل میخوان بخور وبخواب وفقط یک بازدید صرف جواب نمیده پس مواظب باشید تا مملکت رو به فتنه واشوب نکشند دشمنان واز سیاسی بازی دست بردارید وکار گنید این مردم مملکتشون رو دوست دارن که اعتراض درست وقانونی کردن چون نمیخوان محتاج بیگانه باشن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
میشه بگی کجا برنج میکارند یا از حافظ چندسال پیشت استفاده کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
یعنی مردم خودشون خبر از خشکسالی و کمبود آب ندارند . تجمع کردن باعث نزول بارون میشه! بهتر نیست به جای این اعتراض ها یک نگاهی به خودشون بندازند .
Poland
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا خیلی نمی فهمید اگه بهش رسیدگی نشه یک شهر بی خانمان میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بله
Portugal
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مردم اصفهان هم صنعت میخوان هم فضای سبز هم کشاورزی هم اشتغال هم حق آبه استان‌های دیگر رو اصفهان فقط باید قطب گردشگری باشه
Poland
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کاش می فهمیدید که زمین دچار فرونشست شده و اگه بهش رسیدگی نشه یک شهر بی خانمان میشن!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هیچ میدونی نصف مردم اصفهان از لرستان و خوزستان و کهکیلویه هستن هیچ میدونی نصف کادمندای فولاد مبارکه و ذوباهن از مهاجران هستند هیچ میدونی ابی که این دو کارخونه استفاده میکنن آب تصفیه شده فاضلاب است هیچ میدانی اگه این دو تا کارخونه نبودن اقتصاد کشور میخابید اگه نمی دونی خرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۹:۱۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حتما باید وضع به اینجا برسه تا آقایون یادشون بیاد باید فکری کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
برادری
۱۹:۱۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
تجمع وداد خواهی حق است ولی اگر از خداوند هم طلب بارندگی می کردن ودعای باران هم بود بهتر میشد هم از خدا بود هم از انهای که حق مردم نادید میگیرندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ایران با این منابع محدود آبی ظرفیت یک سوم این جمعیت رو هم نداره. بیشتر مصرف آب برای کشاورزی و تازه ایران خودش وارد کننده محصولات کشاورزیه. حالا تصور کنید همین تولید ناکافی داخل هم نباشه با این جمعیت همه از گرسنگی میمیرند. تنها راه کاهش جمعیته و برای اینکار چاره‌ای نیست جز عدم اختصاص هر گونه کمک و یارانه به زوجهایی که بچه دار میشند. باید مردم رو تشویق کرد به نداشتن فرزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
تشنگی خوزستان را بعد از یک ماه نشون دادید خوش به حال اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تشنگی خوزستان؟ خوزستان رتبه اول مصرف آب کشور رو داره. به ما چه مدیریت آب اون استان افتضاحه. بعد همین اصفهان پره از مهاجرای خوزستانی.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۱۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی صنایع رو بدون توجه به مسائل محیط زیستی ایجاد می‌کنند باعث چنین مشکلاتی هم خواهد شد
گویا کوه های سرزمینم تونل های دیگری را تحمل کنند تا همچنان برنج و فولاد در کویر اصفهان تولید شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سرچشمه همه منابع متعلق به همه مردم ایرانه وباید عادلانه تقسیم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوزستانی ها ولرهاازاصفهان برن شهرای خودشون زندگی کنن کسی که تو یه شهری زندگی میکنه بایددلسوزاون شهرباشه.چقدرنسبت به این شهرکینه دارید.چرابرازندگی انتخابش کردید.برگردیدشهراتون..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اطراف پل رابه شکل حوضچه مصنوعی اب کنن...تا انشالله مشگل اب حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
الان کسی به فکر دریاچه ارومیه هس اگر ما اعتراض میکردیم میشدیم اغتشاشگر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دریاچه ارومیه هم باید احیا بشه ولی اصفهان وضعش فرق میکنه خشکسالی اصفهان به خاطر انتقال آبش به استان‌های دیگس و مردم اصفهان به همین موضوع اعتراض دارن
Iran (Islamic Republic of)
م ت
۲۰:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
احسنت، می خوان آب خوزستان رو بدزدن برا کویر که گوجه بکارن
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۲:۲۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
شما هم مانند مردم فهیم اصفهان ،با درایت و غیرت و فهم موضوع در صحنه باشید.و‌خودتان باعث اغتشاش نشوید موردی نیست‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چون اونجا ممکن هست تجزیه طلبها استفاده کنند اما حداقل اصفهان تجزیه طلب نداره
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۴۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کشاورزای بیچاره چه جنجالی برپاکردن که قضاوت میکنی
توهم ناراحتی برو اعتراض کن حرف هم نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چرتکه انداختن دیدن کرونا بگیرن تواین شلوغی باصرفه تره
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان بختیاری
۱۸:۴۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هی روزگار !!به زمانی مردم پایین دست از مردم بالادست در شعرهایشان میخواستند آب را گل نکنند حالا بر عکس ما مردم بالادست از مردم پایین دست میخواهیم آب را گل نکنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
کجا مردم بالادست آب را گل آلود می کردند مگر نشنیده ای که مردمان سر رود آب را می فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بالادستی عزیز رود خانه 18000ساله با کشت های نوک کوه خشک کردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اينها اغلب از کشاورزان اطراف اصفهان همراه با خانواده هاشون بودن
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
یعنی تا وقتی مردم طلب نکنند مسولان پیوسته در خواب خواهند بود.!!!؟ ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اینها رفتن اول بیابانهارا تسطیح کردن بعد دنبال آب میگردن جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوشم میاد این اصفانیا حقشون را میگیرند ولی نه با خشم بلکه با سیاست واقعا متحد و خیلی با هوشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام
مردم اصفهان نمی دانند که حق آبه شرعی آن ها خرج صنعت و فولاد و می شود و کشاورزی آن ها از ازل دیمی بوده و الان حق مردم چهارمحال رو دارن به صورت غیر شرعی حرام و غیر قانونی می برن
این کارها و نمایش های رسانه ای بی ارزش غیر از این که باعث خشکی بیشتر ایران و به ویرانی کشیدن منطقه چهارمحال و خوزستان میشه هیچ نتیجه ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ابر و بارون دست دولت هست؟!!! سده هم فقط به اندازه 2 ماه آب شرب اصفهان آب داره! بجای اینکارا از خدا بخواید براتون بارون بفرسته تا مشکلتون حل بشه ! اگر به جای دست زدن برای هم دیگه در این تجمع همه سمت قبله نماز بارون میخوندن و از خدا خالصانه میخواستن بارون بباره شاید مشکلشون حل میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی دانشش رونداریدصحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خشکسالی هست بفهمید! منحصر به ایران هم نیست زمان بوده خشکسالی اینقدر زیاد شده که رود نیل که بیش از 10 برابر زاینده رود هست خشک شده بوده . شما مردم محترم اصفهان هم باید چند سال خوشکسالی رو صبر کنید ماهم داریم صبر میکنیم راه دیگه ای نیست ابر و بارون که دست دولت و... نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خواهشا چرت نگو.وقتی دولت نمیتونه درست برنامه ریزی کنه که مثلا کشاورزان کجا چی بکارن وقتی هیچ اموزشی بهشون نمیدن.وقتی صنایعی مثل فولاد روتو یه استان کویری درست میکنن اینا همش تقصیر دولت ها بوده وهست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
میشه با بارور کردن بموقع ابرها بارش خوبی در حوضه زاینده رود ایجاد کرد. مثلا این چند روز گذشته تراکم ابر در حوزه ابریز خیلی خوب بود و میشد بارش خوبی ایجاد کرد. ولی متاسفانه کاری انجام نسد
Iran (Islamic Republic of)
م ف
۲۱:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی اطلاعات درستی نداری پس سکوت کن.... مردم اصفهان ۲۱ سال تحمل کردند و حالا تمام اصفهان دچار فرونشست شده ... تا ۹ سال دیگر اگر همین روند ادامه یابد کل اصفهان مدفون میشو....‌ شما بودید سکوت میکردید؟ لطفا اطلاعاتتون رو بالا ببرید و در خصوص مطلبی که نمیدانید اظهار نظر نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
فرض کنیم خشکسالی بلای از آسمان تپیده به این کشوره !! واصلا تقصیر آستین پاک !!!! هیچ مسئولی نیست!! اما یه نگاه به بقیه سوراخ و چاک و پارگی این جامه زمامداری بیندازیم:فقر # گرانی#تورم#بیکاری دههامیلیونی# بی خانمانی#اعتیاد بی حساب#طلاق انبوه#زباله خواری#کودکان خیابان وکار#افول فرهنگ#قهرو انزوای ملی# یاس و بی هویتی فراگیر# وووو بگیرتا آخر.... آیا این فلاکت ها هم ازآسمان تلپ کف این کشور ومملکت شده؟؟!! و بلای نازل بوده؟؟عقل خوب وبد تشخیص ده هم خوب چیزی است اگر دورش نینداخته باشیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اب اصفهان روبه یزد دادندواصفهانوخشک کردند‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ما کاری به استانهای همجوار نداریم رودخانه داخل خوداصفهان ناپدید میشه وگرنه تو همین خشکسالی بعد سد رودخونه درجریانه مردم اصفهان دنبال مسیر اصلی رودخونه هستن نه امتیاز از استانهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
شما یه سریال خونه ما ترک های روی دیوار خونه های اصفهانی هارو ببینید بعد نظر بدید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصفهان آب داره اگه نبرند یزد وقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
عزیزم ... اگر درباره خشک شدن زاینده رود اطلاعی ندارید ، لطفا بیخودی نظر ندهید .زاینده رود را خشک کردند
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۱۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
لطفا درحد سوادت حرف بزن. زاینده رود آب داره، حسابی هم داره، منتها آب رو از سرچشمه با لوله های بسیار بزرگ تک زدن بردن قم و جاهای دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بله درصورتی که واقعاخشک سالی باشه .نه آب شهرمون بدزدند برای کسای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در مورد مدیریت صحیح منابع یکم مطالعه کن و تاریخچه منابع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
طاخرا تویی که نمیفهمی. ی تحیق کوچولو بکن ببین چند متر مکعب آب زاینده رود در دقیقه به یزد. زادگاه خاتمی خائن میره. ببین چقدر از این آب داره برای کشاورزی گوجه و خیار در شهر کویری یزد هزینه میشه. چقدرش برای همین ذوب آهن و فولاد مبارکه گودر میشه تو هوا. و هنوزم ادامه داره. از اون برداشت‌های غیر قانونی و پمپازها از بستر رودخانه چهارمحال بختیاری گرفته تا پروژه جدید بن بروجن.
فک نمیکنی برای خشک نشدن زاینده رود،، فقط کسری از این آبها کافیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
م.
۰۰:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
نصف اصفهان درحال فرو نشستن هست
وپل خواجو ترک خورده
وگرنه مردم اصفهان درکشون بالاتراز شماهاییه که قضاوت الکی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
داستان چی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
با سلام ، کشاورزان اصفهان نباید فراموش کنند که مسیر چهارمحال و بختیاری تا اصفهان که اب جاری می شود جلگه نیست و کویر هست ،نباید انتظار داشته باشند اب چهارمحال را به یغما ببرند و صرف کشاورزی کنند و مردم و چهارمحال و بختیاری اب نداشته باشند ،ما بختیاری ها نمی گذاریم اب استانمان را به یغما ببرید ....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ایول
این آب حق مردم شهرکرد و چهارمحال و بختیاری هست
من به عنوان یه شهرکردی هرگز اجازه نمیدیم آب استان ما رو دوباره این اصفهانی ها به یغما ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ف م
۲۱:۴۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
در سال ۱۳۰۵ کشاورزان شرق اصفهان حق آبه پرداخت کردند و این رود حق مسلم اصفهان بوده و هست ،،، لطفا در مورد موضوعی که اطلاع نداری اظهار نظر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۱۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
فعلا که سی ساله بردن و خوردنش و هیچ کاری نکردیم.
Netherlands
پیمان
۲۳:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
کاملا با شما موافقم . الآن استان چهارمحال و بختیاری دچار بحران خشکسالیه این موضوع را عشایر عزیز این استان بخوبی درک کرده اند که حتی چشمه های دائمی که محل اتراق عشایر بودند خشک شدند و هرگز اجازه نمیدهیم همین مقدار ناچیز آب را هم دیگران بخواهند ببرند
Iran (Islamic Republic of)
googel
۲۳:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این آب حق مردم اصفهانه 75درصد این اب مال کشاورزیه کسی حق نداردجلوی این آب را بگیردیا آب تقسیم کند
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۵۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
عزیزم جغرافی خیلی ضعیف . کویری کجا بود؟
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۰۰:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
هرکجا تواصفهان پا میزاری لر بختیاری با ده دوازده تا بچه هس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
زاینده رود قبل از همه ای این حرفا بوده آب نه ارث پدر تو هست نه من این که الان خشک شده بخاطر دخالت انسانه وقتی یه عده مسیر اب عوض کردند بحران امروز درست کردند زمانی که زاینده رود جاری بود از کوهرنگ تا خود قنات های یزد وکرمان از جاری بودن آب سیراب میشدند پس به جای اینکه برا خودت حقی قایل بشی بهتره کمک کنی تا آب به مسیر خدادای خودش برگرده
Sweden
م
۰۵:۳۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو را اصفهانی ها اداره میکنند نصف جمعیتتون نون اصفهان را میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو اصفهان و شهر و روستاهای دیگه استان اصفهان پر از بختیاری و خوزستانیه. تو محله ما هرچی مغازه است مال اوناست. آب زاینده رود هم که قطع شده. من نمیدونم اصفهانیهای بیچاره دیگه چه بدهکاری به استانهای دیگه دارند. نا سلامتی اصفهان رتبه دوم مالیات کشور رو داره بعد گیر دادید به آبی که اصلا نداره و کارخونه‌هایی که ۵۰ سال پیش احداث شده و پر از نیروهای چهارمهالی و استانهای دیگه است و برای اصفهان فقط سرطان و ام.اس داره. والا ما هم آهن رو به همون قیمتی میخریم که شما میخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ما میگیم اینکه به یزد اب شرب برا خوردن بدن مساله ای نداره بدن اونها مثل ما ایرانی هستن ولی این بی انصافیه که اب برای صنایع استفاده بشه بابا تو یزد نیروگاه خورشیدی بزنید معنی نداره شهری که کم اب صنایع سنگین بزنن خیایانو تو اصفهان داره فرونشست میکنه این کم چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بارندگی نیست چرا یک مقدارش برمی گردد به ناشکری بی رحمی ندادن زکات خمس و یک مقداری هم تقسیم تا عادلانه که اونم انشالله رفع میشه امادعا کنیم. باران بیاد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۴۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حتما اروپایی ها و آمریکایی‌ها بموقع خمس و زکات میدهند که مشکلی در این زمینه ندارند.
برادر من این چه حرفی است، شرایط اقلیمی رو چرا ربط به مسائل دینی میدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
پس اروپاییا که نه زکات دارن نه خمس چی چرا اونا از این مشکلات ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
پس چرا اروپا و ژاپن بارندگی داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
باید یدونه تیتر بزودی در سراسر کشور بزنید بالای این خبر همه جا اب ندارند و درحال تبدیل خشکسالی به خشکی مطلق و ازبین رفتن همیشگی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
تا سال ها درگیر نتایج بی تدبیری های دولت اصلاحطلبان بنفش هستیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
احسنت
چرا در دولتی که باعث و بانیش بود صداشون در نیومد ولی دولتی که 3 ماهه کشور رو در اختیار گرفته همه جوره اعتراض و درخواست دارن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۴۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
الان میان آب خوزستان رو میبرن براشون.و آب های مارو هم خشک میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۲۰:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوزستان هیچ‌رودی از خود ندارد این را بفهم حداقل برو یکبار نقشه نگاه کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
کی خواست آب کارون را برداره ، آب کارون واسه خودتون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
واقعا مملکت شده عین داستان عروسکی پت و مت. عین جوک شده.حتی خارجی ها هم خنده شون میگیره ازما. اون قبلی میزنه دسته تیشه رو میشکنه و بعد جدیدی میاد دسته اره به تیشه می بنده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
ما آب خوزستان یا هر جای دیگه رو نمی خوایم
ما آب خودمون رو که دادن به یزد رو می خوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان آب خودش را می خواد شما آب ما را نبرید آب هاتون را بریزید تو دریا
Sweden
م
۰۵:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
تو الان صدقه سری اصفهان داری توشهرت زندگی میکنی
Netherlands
مخمل
۱۷:۲۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سرچشمه زاینده رود ، کارون و.... یخچال طبیعی کوهرنگه شما الان برو گوگل ارت تصویر ماهواره ای ش نگاه کن ببین اثری از برف می بینی که پایین دست دنبال آب می گردی؟ راهی جز تغییر سبک کشاورزی و الگوی کشت وجود نداره ، تا 10سال آینده گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی کشاورزی و دامداری به سبک 1000 سال پیش غیرممکن خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
احتمالا قراره آزاد راه بشه درآینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مگه نمیدونن خشکسالیه وضع هم سال به سال بدتر میشه اب سد نصف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
برا۳۰۰۰۰۰هزار نفرکار پیدا کن تا درک کنن اوکی....
ما یه قطره اب اصفهانا نمیزاریم‌بره بیرون از استان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
نه فقط شما استاد همه چی دانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چرا میدونن فقط فشار رو میخوان رو این دولت اعمال کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حق شرعی و قانونی مردم اصفهان را از این رود خانه خدادادی بدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آجی ازتوجیبمون دربیاریم مگه نخودچی وکشمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دوتاکارخانه ذوب آهن وفولاد راجمع کنند.بخش اعظم مشکل زاینده رودحل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۴۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
قبل از انتقال آب به یزد توسط خاتمی هم کشاورزی بود هم صنعت بود و هم زاینده رود زنده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام از نظر علمی اگر نگاه کنید و حتی این حرف من هم هیچی یه سرچ کنید تو گوگل معمولا کارخانه های مانند ذوب آهن و فولاد که واقعا روزانه چندین هزار لیتر آب مصرف میکنند بغل دریا تاسیس میکنند تا مشکل آب داشته نباشند ما وسط کویر درست کردیم انتظار داریم کمبود آب هم داشته نباشید جای این کارخانه ها چابهار بلوچستان ، بندرعباس بوشهر خرمشهر و بقیه جاها که واقعا دریا دارند یا آب زیاد دارند نه وسط کویر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
زاینده رود من کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
لابد رفته تو رود کارون؟!
شما اصفهانی ها که خونتون از خون همه ایرانی ها رنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
زاینده‌رود الان توی صنعت ذوب آهن و فولاد و صنایع زیادی رفته که اونهم با لابی گیری ها برای اصفهان گرفته شد، و شرب علاوه بر تصفیه خانه باباشیخ علی، در توسعه اصفهان که از تونل گلاب و بزرگترین تصفیه خاورمیانه در نزدیکی تیران که 20 مترمکعب بر ثانیه آب را انتقال به اصفهان میده حرفی زده نمیشه، کشاورزان را جلو انداختن که چی...؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
یادتون نره بیشترین شهیددفاع مقدس روکدوم شهرداشته.یادتون نره کدوم سردارهاروبرای این مملکت فداکرده که الان درحق شهرشون این نامردی رواداشته بشه..یادتون نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این چه وضعیه یعنی همه اینا ۳ تا دوز واکسن زدن ؟ هنوز روزانه بیشرازر۱۰۰ نفر میمیرن یعنی ۱۰۰ تا خانواده هر روز به خاطر کرونا عزادار میشن ، این چ وضعیه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آب رابه زاینده رودبازگردانید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چشم چون توگفتی الان پستش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
گویا باید چنتا لوله دیگه از اب خوزستان بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
والا همشهریان خوزستانی خودتون الان شاهین شهر اصفهان سکونت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۴۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بخش از آبهای سرازیر از سمت سمیرم، فریدن و فریدونشهر که از اصفهان به خوزستان میریزه را برگردانند همه چی حل میشه و نیازی به منت امثال شما نیست.
Iran (Islamic Republic of)
م ف
۱۹:۵۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوزستان مدیون اصفهانیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چندتا شهر دادیم به خوزستانیا وقتی همشون رو بیرون کردیم
Iran (Islamic Republic of)
Hh
۱۶:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هر هفته برای خوشگذرونی میان غرب استان و میبینن که آب نیست و خود کشاورزان فریدن از حق آبه محروم هستن، بازم میگن سد رو باز کنید!!! عشق و حالش رو اصفهانی جماعت بکنه، بی آبی رو ما بکشیم!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
با توجه به رفتار پیشینیان دانشمندمان، شرق ایران اکثرا توسط قنات ها و غرب ایران توسط رودخانه ها آبیاری می شود.
حفظ دریاچه ها برای جلوگیری از گرمایش و تغییرات اقلیمی شدید لازم است. کاشتن درخت با توجه به نوع آب و هوایی هر منطقه لازم و فوری است.
همین کار را اگر درست انجام دهیم، بحران های آبی کم می شود.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۲۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی مردم استان های آذربایجان درباره خشک شدن دریاچه ارومیه تذکر می دا دند، اصفهانی ها فرمودند مگر چه شده، چرا هیاهو؟ حالا آقایان خودشان تجمع می کنند و صدایشان. را بالا می برند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بابا برای منه تهرانی هم قابل درک نیست زاینده رود بی آب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بله حتما که شما اصفهانی نیستی و تهرانی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
برای احیای هزار ساله آب آب تصفیه شده خلیج فارس را به سر چشمه های آب زایند رود منتقل کنید و حیات درختان مثمر و باغی ممبکت را با آبیاری قطره ایی حقظ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصفهان تشنه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
گشنه نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بهترین جمله ای که می شد گفت همینه کاش به داد این شهر هنر دوست و هنر پرور کشورمون برسند
Iran (Islamic Republic of)
ص
۱۶:۰۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آنقدر تونل انتقال آب به اصفهان احداث شد که سرچشمه ها در چهارمحال بختیاری خشکیدند... نمیشود که به بهانه‌ی آباد کردن یک استان، استان های مجاور را به کویر تبدیل کرد؟؟ چرا باید در استان کویری اصفهان کشتِ برنج وجود داشته باشد که به آب فراوان نیاز دارد؟؟چرا باید در چنین استانی صنایع آب بَرِ فولاد و ذوب آهن ایجاد شده باشد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بله تونل احداث شد به نام اصفهان ولی به کام یزد؟!!تا گلخانه بزنند و کارخانه های بزرگ داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
پارس
۱۹:۲۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این مشکله همه کشوره که دولت باید حلش کنه .دولت باید بره به کشاورزان اموزش بده که چی بکارن وگرنه کشاورزان گناهی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بزودی فیلمی از پمپاژهای بیشمار آب رودخانه در نواحی بالادست زاینده رود که حتی تا نوک کوهها را هم درختان میوه کاشته و آبیاری میکنند پخش خواهیم کرد.به قول شما برنج مهمتر از میوه هست.و البته نباید پمپاژهای آب زاینده رود به کارخانه ها و استانهای کویری که روسای جمهوری قبل به استانهای خود کشیده اند را نیز فراموش کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۴۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه آقای خاتمی با انتقال آب به یزد زاینده رود را خشک نمود. چوم قبل از آن با وجود صنایع و کشاورزی زاینده رود زنده بود.
Netherlands
پیمان
۲۳:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
با شما موافقم . هر انسان عاقلی میداند که در مواقع بحرانی کمبود آب باید از هدر رفت آب جلوگیری کند و برای مصارف بیهوده آب مصرف نکند . شخصا شاهد بودم که در اصفهان در تابستان همین امسال از صبح تا بعد ظهر چمن آب میدهند و حتی جایی که اصلا نیاز به کاشت چمن نیست چمن کاری میکنند . خود کرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چی میگید،زاینده رود یک رود دائمی بوده نه فصلی
پدر بزرگ و پدر پدر بزرگامون تو کار کشاورزی بودند قبل از اینکه شما ها به دنیا بیاین و تونلی بوده باشه
آب استان ما را به دیگر استانها ندهند ما آب استان دیگری را نمیخواهیم
جاری باد زاینده رود،پاینده باد ایران و ایرانی
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خیلی از همین اصفهانی‌ها با زدن چاه عمیق ،باعث شدن خیلی از رودها خشک شدند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه کسی را که ندونسته میاد حرف مفت میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی حق ابه کشاورز رو پمپاژ میکنند به بالاترین ارتفاع ومیبخشند به یزد،مجبورند که چاه بزنند
Germany
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مدیریت اشتباه آبی!
همین کشاورز ها آب رو مانند رودخونه از زمین بیرون می کشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی به اینا اموزش نمیدن ،وقتی امکاناتی مثل ابیاری قطره ای دراختیارشون نمیزارن به نظرت کشاورزان چیکارباید بکنن.همش تقصیر دولت .
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari Abdollahi
۱۵:۵۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
در تمام ایران مظلوم تر و بهتر و وطن پرست تر و دیندار تر از مردمان بختیاری و زاگرس مرکزی جایی وجود ندارد سرزمینی که منبع آب و گاز و نفت و برقاست خود اینگونه محروم و غارت شده و خشک و نیست و نابود گردد آنهم با مدیریت غلط و مافیای سیری ناپذیر خاک تشنه بیابان در دو استان بیابانی شرق و غرب بختیاری همچون خوزستان و اصفهان.
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
جالبه که شما خودت قبل جزو اصفهان بودید و اکثر اقوامتون الان در اصفهان هستند و حرف های تفرقه انگیز میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اینها نمیدانند زاینده رود فصلی بوده ولا غیر .حالا هم بروند به صنایع آب بر در محدوده اصفهان ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
لطفا حرف مفت نزنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
عزیز زاینده رود فصلی نبوده.. در زمان صفویه شیخ بهایی مسول تعیین حقابه رودخانه میشه.. میره بالا دست کشاورزی نبوده برای همین هفتاد وهفت درصد رودخانه مال اصفهان.. حالا اومدن شهرک‌های توریستی زدند بالادست که مال کارکنان ذوب آهن وفولاد.. تا باغبهادران هم آب هست اونجا تونل زدند برای قم ویزد.. اصفهان کویر نبوده رودخانه هم فصلی نیست مطالعه کن داداش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از اسم زاینده رود هم نمیفهمی فصلی بوده یا دائمی
Germany
حسین
۱۵:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حداقل دو ساله که کل کشور خشکسالیه..، الان سرچشمه زاینده رود که کوههای واقع در چهارمحال و بختیاری است، کاملا خشکه...، متاسفانه سالهاست هموطن های اصفهانی که کم هم متمول نیستند، بجای کمک نقدی خودجوش در استان و برنامه ریزی برای جمع کردن قسمتی از بودجه برای دستکم انتقال آب از خلیج فارس و یا طرحهای مشابه، به دشتها و زمینهای پست استان خودشون، مسابقه خریدن دلار و ارز خارجی راه انداختند و مخصوصا توی این 3-4 سال اخیر اکثر وارد بورس بازی شدند و فقط منافع شخصی خودشون رو نگاه میکنند..، مثالش هم پروژه خط یک مترو اصفهان که بالای 10 سال طول کشید و ورزشگاه نقش جهان که بالای 20 سال نیمه تمام مونده بود...؛ و همینطور و برنج کاری بعضی از کشاورزان اصفهانی توی اون وضعیت کم آبی که آب خیلی زیادی هدر میره...؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
واقعا مردم باید کمک خودجوش بکنند و پول جمع کنند. بدبخت مردم کشوری که یکسری آدم توقع دارند از جیب شخصی واسه حل این مشکل صدقه جمع کنند.البته درست گفتی چون با این حقوق های بیست سی میلیونی و پاداشای چند صد میلیونی و اختلاس ها پولی واسه حل مشکلات نمیمونه. درست مثل بورس که دولت رسما دست کرد تو جیب تک تک سهامدارها و سرمایه هاشون رو آتیش زد.
Germany
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ورزشگاه که دست تهران بود خودموم به زور گرفتیم تمومش کردیم مترو را هم خودمون تموم کردیم اگه میخواستیم به امید مسولان پایتخت نشین بشینیم که همین ها هم نبود اینجا مثل سیستان بلوچستان بود .لطفا برید ببینید با پول اشتغال روستایی ها چطور پول کالدرون و دادن .
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۵۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
زاینده رود با کم لطفی خاتمی در انتقال آب به یزد خشک شده وگرنه الان زاینده رود زنده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
کمک نقدی خودجوش؟ ما با رتبه دوم مالیات باید کمک خودجوش هم بکنیم؟ مالیاتی که از اصفهانیها گرفته میشه از تولید ناخالص داخل استان بیشتره. قبل از اصفهان تهرانه که بودجه‌اش به مراتب بیشتر از اصفهانه. ما توی پول تعمیر خونه‌هامون که دیوارهاش داره ترک میخوره موندیم از کجا پول بیاریم از خلیج فارس آب منتقل کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
زاینده رود خیلی وقته خشکه از چند سالم به لطف خشک کردن کارون آب داخلش مونده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
Yjc آزاده باش و نظرات را هم بگذار.
اکنون این بختیاری و این زاگرس مرکزی که تشنه عدالت و حفظ محیط زیست زاگرس تشنه است بختیاری و زاگرس مرکزی که خود منبع آب و رودها و دریاهای آب از آنجا روان است خود تشنه عدالت و برابری و تشنه داشتن حق سرچشمگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
نصف شهر اصفهان اکنون از زاگرس نشینان تشکیل شده (البته ضمن خیر مقدم به این عزیزان)همه جای ایران سرای من است.باید مشکل آب را نه به شکل قومیتی بلکه با دید ملی حل کرد و البته دید علمی به خاطر وضعیت خشکسالی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۵:۴۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هی روزگار مدارس که باز شد دانش آموزا بدبخت شدن حالا هم که اینجور تجمعات شکل میگیره، سلام پیک شیشم کرونا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
پس مدارس دو سال تعطیل بودن کم بود !!؟؟هی روزگار تنبل پرور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آیا دو بیابان اصفهان و خوزستان به فکر حقابه بالادست خود هم هستند یا همانند زالو فقط درصدد کشیدن همه آبها رودها و سرچشمه ها هستند.
اینک پس از سالیان دراز و متمادی این بختیاری مظلوم و محروم و خشکیده شده است که خواهان حوزه مستقل آبی و عدالت در استفاده از منابع آبیش و تقسیم همه امکانات و ظرفیتها به عدالت است.
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
جالبه چهارمحال جزو اصفهان بود و جدا شد و الان بیشتر اقوامت ساکن اصفهان هستند و حرف های تفرقه انگیز میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهان پر از بختیاری و خوزستانیه. توی شهر اصفهان جمعیت مهاجر از جاهای دیگه از جمعیت اصلی خود شهر بیشتره. جمعیا بعضی از شهرها تقریبا بطور کامل از استانهای دیگه است.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
نه خوزستان سرچشمه کارون ونه اصفهان سرچشمه زاینده رود هستند ،چرا مافیای بیابانی در غارت منابع آبی زاگرس و سرچشمه و مبدا و منشأ اینقدر اشتهای سیری ناپذیری دارند
برای جلوگیری بیشتر از خشک شدن زاگرس و تغییر اقلیم آن و مخصوصا مناطق بختیاری لازم است که نمایندگان زاگرس بفکر احیای حوزه سرچشمه و حوزه مبدا و حوزه منشا رودها باشند تا شاهد حوادث ناگوار و تراژدی در بختیاری و زاگرس نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
فقط دستور فقط وعده دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بدبخت بیچارمون کردن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۵:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مافیای بیابان های اطراف زاگرس مرکزی و بی عدالتی قویتر از بختیاری و مردم و نمایندگان زاگرس است.
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی آب نیس باید چیکار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
پارس
۱۹:۲۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
درسته چند سالی هست که بارش ها خیلی کم شده.ولی تو همه این ۴۰ سال به این صورت بوده.همین دریاچه ارومیه ازسال ۷۰ دانشمندان هشدارمیدادن که داره خشک میشه ولی توجه نکردند.الان شده این وضع.یادت باشه بحران ومشکلات یه دفعه پیدانمیشن بلکه درطول زمان ودراثر توجه نکردن به وجودمیان .نمونشم بحران اب توکل کشوره
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی آب نیس باید چیکار کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
دولت آب آشامیدنیشون رو میده که هیچ تازه آب کارخونه فولاد و ذوب آهنشونم داره میده تازه توقع دارن آب کشاورزیشون رو هم بده
لابد منتظرن دولت آب آشامیدنی یزد رو بده اینا بریزن پای درختاشون
Iran (Islamic Republic of)
Sami
۱۸:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ب تو چ آخه ماداریم سختی تابستون میکشیم وقتی متوجه نمیشین چی بایدگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی چیزی سرت نمیشه ،چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۵۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه با انتقال آب یزد با کم لطفی خاتمی به استان اصفهان زاینده رود خشک شد.و گرنه الان مسکلی وجود نداشت. آب به نام شرب یزد در کارخانه های سرامیک و فولاد یزد مصرف میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حاجی این آب حق مردم اصفهان . نه صنعت یزد ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هیچی نگو تو که از جایی خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
داداش آبی که دارند به فولاد میدن درسته ولی پولش رو به ما نمی دند که پولش میره پیش دولت بعد این هیچی یعنی میگی ما هوا بخوریم تا از تشنگی نمیریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۲۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اینکه گفتی دولت اب اشامیدنی شون رو میده یعنی چی..نکنه میخای اب اشامیدنی هم بهمون ندن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فعلا که دولت آب آشامیدنی اصفهان رو داره میده یزد بریزن پا درختاشون و فضای سبزشون
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
صنعت آب بر در استانهای بیابانی!؟ خدمات و جمعیت در استانهای بیابانی!؟،کشاورزی غرق آبی در استانهای بیابانی!؟،دامداری های گسترده در استانهای بیابانی!؟،دانشگاه و درمانگاه و بیمارستان و ثروت و اعتراض و همه و همه در استانهای بیابانی!؟!!؟؟
این عدالت علی است که زاگرس سرسبز بیابان و بیابانهای خوزستان و اصفهان با منابع زاگرس آباد شوند.
بزرگان و نمایندگان زاگرس مرکزی هم همانند بیشتر مردم زاگرس مرکزی سالها و یا قرهاست که خوابند.
ما بختیاریان زاگرس نشین هم خواهان عدالت برای زاگرس مرکزی و مردمانش هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۹:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خوبه چهارمحال جزو اصفهان بود و جدا شد و الان بسیاری اقوامت تو اصفهان زندگی می کنند و حرف های قوم گرایانه میزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
عذرخواهی دردی رودوانمیکنه حقابشون روکه داره ازشون دزدیده میشه بهشون برگردونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هر وقت ۵٠ میلیون دز واکسن حرکت رو تحویل داد، زاینده رود رو هم احیا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اب زاینده رود مال چهار محال است و اول باید خود چهار محال سیراب بشه بعد شما معنی عدالت رو دیدیم اقای رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چی میگی رود از ابد و دهر جاری بوده این پل ها از زمان صفوی تا الان بوده دوما یک سوم اصفهان شما لرها هستید که دارید زندگی میکنید اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
اصفهانیها حق ابه رو خریدن ومسئولین اون حق آبه رو به یزد منتقل کردن !
Iran (Islamic Republic of)
Shayan
۱۵:۲۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سرنوشت هیچ قومی عوض نخواهد شد مگر آنکه خود آنها بخواهند...
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
عدالت در داشتن حق آبه مبدا و منشأ و سرچشمه است.
چهارمحال بختیاری سرچشمه کارون و زاینده رود و دز است و مدیریت این رودها باید در دست استان یرچشمه،مبدا و منشأ و این استان باشد تا در آینده هم شاهد در گیری در استانهای بیابانی و مافیای بیابانها نباشیم و هم اینکه این استان که با ناعدتلتی سالهای سال از منابع آبی خود بی بهره بود بهره مند گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
منشا وسرچشمه که داره اب رو به نوک کوهها پمپاژ میکنه هزینه برق مجانی اونو هم وزارت نیرو قبول کرده.!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ریاضی تان ضعیفه. این جمعیت چهار هزار نفر بود؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۰۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
روحانی هم نیست بندازید گردن اون موندم الان دارید به چی فکر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بله ایشون نیستن ولی آثار به جا مونده از بی تدبیری های دولتشون هنوز مونده
Romania
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
کاش صدای مردم مظلوم و محروم غرب استان اصفهان هم شنیده می شد، صدای مردم مظلوم شهرکرد، آب را از سرچشمه زاینده رود می گیرند و در صدها کیلومتر آن طرف در باغ بهادران برنج می کارنند، هر چه سرمایه است در اصفهان جمع می کنند، در جایی که فلات مرکزی ایران (خصوصا با کاهش شدید بارش های اخیر) توان این حجم از بارگزاری انسانی و سرمایه ای را ندارد، در صورتی که بخش کوچکی از این سرمایه گذاری عظیم می توانست مناطق محروم غربی را آباد کند و مانع از مهاجرت آن ها به اصفهان شود و این مشکلات هم پیش نمی آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
حرف درست و بجایی زدید. چرا باید کاری کنند که مردم از همه جا به اصفهان و شهرهای مجاور ان سرازیر شوند؟مدیریت درست اینه که سرمایه گذاری برای هر بخش در منطقه مناسب انجام بگیره.تمام کارخانه های بزرگ را اصفهان بهت کردند. مردم جویای کار هم بدنبال فرصتهای شغلی ایجاد شده روانه اصفهان و شهرهای مجاور ان شدند تا شغلی دست و پا کنند. در حالی که اصفهان کویری و شهرهای مجاورش توان جوابگویی به این خیل عظیم مهاجرت را نداشت. نوشت اکثر مشکلات اینجاست. گذشته از آن میشه با بارور کردن ابرها در زمانهای مناسب بازیهای خوبی ایجاد کرد که متاسفانه انجام نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
هر روز داریم بدبختر میشیم مسئولان ما هم فقط دروغ میزنن و وعده پوچ میدهن از رئیس جمهور بگیر تا وزیراش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی آب نیست از کجا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آبی که حقمون بوده و پولش رو دادیم و مسئولین منتقل کردن به یزد رو می خوایم
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۴:۵۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
عزیزان در شرق اصفهان کشاورزی اصلا منطقی نیست چون کاملا خاک ضعیفی داره و فقط خربزه و سیفی جات و هویج کاشت میشه . مشکل اصلی همین صنایع بزرگ آب بر که در یزدو اصفهان هستن صنایع فولادی متعدد صنایع کاشی و سرامیک متعدد که بشددت آب مصرف میکنن توسعه کشاورزی غیر عقلانی در یزد در کویر ایجاد نیروگاه های زیاد و توسعه بشدت غیر منطقی ساخت ساز اینها نتیجه لابیگری اب و مافیای آب که اکثرا وزیر ونماینده هستن باعث انتقال های اب از سرچشمه آب که در چهارمحال بختیاری هستن چرااا آب از سرچشمه به یزد به قم به کرمان انتقال پیدا کرده این خطرناکه و این اشتباه باید جبران کرد و نباید در طبیعت دستکاری کرد الان سرچشمه آب چهار محال بختیاری هم خودش داره خشک میشه چون چهار استان یزد اصفهان کرمان و قم دارن بشددت نابود میکنن و این ناجوره و خطر بیشتری داره و این لابیگری ها پایان بدید و مافیای آب که مجموعه از نمایندگان مجلس و کارخانجات هستن جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۲۰:۰۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خاتمی با انتقال آب به یزد و کم لطفی به اصفهان زاینده رود را خشک نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ای کاش آن زمانی که مسولیت استان پیگیر رشد شرکت فولاد در منطقه ای که مشکل آب دارد به کشاورزانشان بیشتر بها می دادند این مشکلات پیش نمی آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصفهانیا تو این خشکسالی که خودشون یه قطره هم آب ندارن همین که آب شرب دارن برن خدا رو شکر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
آبمون رو دادن به یزدی ها آبی که پولش رو دادیم می فهمید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شما که اطلاع نداری حرف نزن. اصفهان خودش آب نداره؟ کلی آب از سمیرم و فریدون شهر می‌ره استان های دیگه. اون موقع که آب اصفهان رو دادن برای فضای سبز یزد باید فکر این چیزا رو هم می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
کشاورزان خود بهتر می دانند که چطور مشکل حق آبه خود را پیگیری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آفرین به اصفهانی ها. در برابر ضحاک زمانه نباید سکوت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اجنبی دولت فعلی چه گناهی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
فعلا که کشاورزها با اجازه ماهیگیری ندادن به اوباش وطنفروش بدجور تو دهنتون زدند. انتظار شلوغ کاری داشتید ولی تیرتون به سنگ خورد.
Thailand
صدر اصفهانی
۱۴:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
باید آب رودخانه های کارون و دز از خوزستان و سفید رود و زرجوب از مازندران و ارس رو از آذربایجان تغییر مسیر دهیم و به سمت زاینده روز روانه کنیم تا این خطر بزرگ از اسلام رفع شود
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۲۰:۰۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
انتقال غیر قانونی آب یزد قطع بشه زاینده رود زنده میشه نیازی به منت تو نیست. التماس ادب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حق اصفهان رو نخورن نمیخاد از جای دیگه آب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این جمعیت چهار هزار نفر بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
والا این جمعیتی که هست کل رودخانه را پر کرده. این عکس از کجا گرفته شده؟ و چه زمانی گرفته شده؟ عکس های بهتری نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
4000 نفر // فکنم شمردن بلد نیستید // بیشتر از ده هزار نفر فقط تو چها باغ بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آبی نیست که جاری شود.باید قبلا جلوی کشت محصولاتی
مثل برنج هندوانه وو در استان گرفته می شد و صنایع فولاد به جای اصفهان کم آب در نقاطی مثل شمال یاآدربایجان احداث ویا جنوب احداث می شد.یا حد اقل پروژه اب رسانی از خلیج را ۱۰ سال قبل شروع می کردند .متاسفانه این بحران تمام دشت مرکزی ایران را فرا خواهد گرفت و استان های یزد و کرمان . و سیستان و جنوب فارس در گیر این مسیله خواهند شد.و متاسفانه مهاجرت به اصفهان زیاد شده واین هم معضل جدی میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۲۰:۰۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
قبل از انتقال آب به یزد زاینده رود با وجود کشاورزی و صنایع فولادی زنده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
آن زمانیکه تشریف میبرید ترکیه برای دیدن کنسرت به دولت ترکیه اعتراض کنید چرا بر روی رودهای ورودی به ایران سد میزنید تا این مسائل پیش نیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مشکل اب ایران مال ترکیه نیست. مشکل سو مدیریت هست.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مردم اصفهان زاینده رودشان را میخوان // معاون وزیر در شبکه 6 صدا و سیما میخواد چی بگه ؟؟ // میخواد گفتار درمانی کنه ؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
چه عجب بلاخره یک خبری از مشکلات اصفهان انعکاس دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
با این مدیران دولت امیدی به اصلاح امور نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصفهان زیباترین و بهترین شهر ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
احسنت، واقعاً زیباترین شهر ایران اصفهان است..... اصفهان نصف جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
به خاطر اشتباه و سهل انگاری مدیران و بی تدبیری زاینده رود خشک شد اب و هوای اصفهان تغیر کرد سفرهای زیر زمینی نابود شد و الان فرو نشست زمین اغاز شده بی توجهی دولت مردان به محیط زیست باعث فجایع جبران ناپذیری شده از تغیرات شدید اقلیمی تا نابودی سفرهای زیر زمینی متاسفانه باتلاق گاوخونی هم نابود شد کشاورزی منطقه کاملا نابود شد هر پروژه ای در درجه اول باید از نظر زیست محیطی بررسی شود
۱۲۳