گور بابای همشون به چه ربطی داره برن کشور خودشون کار کنن تمام بچهای ما بیکار منازل گرون کردن کارهااز بچهامون دزدیدن نه امنیت هست تمام کارگاها مراکز کاری پر افغانی هست .
آخه مهاجر پناهنده هزار نفر ده هزار نفر صدهزار نفر نه دیگه ده پانزده ملیون افغانی ریختن تو ایران باعث تورم شدید کمبود خانه افزایش وحشتناک اجاره بها کمبود مواد غذایی ووو...مملکت و به امان خدا ول کردید برید از اردوغان یاد بگیرید چه جوری کنترل کرد افغانی هارو
من نه با شیعه افغان مخالفم نه با اهل سنت افغان ، فقط با تعداد زیاد مهاجرین مخالفم به خاطر اینکه ظرفیت کشور محدود است،من برای جراحی آپاندیس به بیمارستان دولتی مراجعه کردم ولی چون بیمارستان پر از اتباع مجاز و غیر مجاز افغان بود من را پذیرش نکردند مجبور شدم برای درمان در بیمارستان خصوصی ۹ میلیون تومان پرداخت کنم (باقرض گرفتن از دیگران ) این بیمارستان دولتی که پر از اتباع افغانی بود، علاوه بر من که پذیرش نشدم بسیاری از بیماران بد حال ایرانی را پذیرش نکردند، مسولین باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.
اینها که از افغان ها حمایت میکنند ببرید داخل خونتون و رایگان از آنها پذیرایی کنید
ولی اموال عمومی یک ملت ارث پدری شما نیست که در مورد آن نظر بدید .در ضمن افغانستان منابع آبی ب
های و زیر زمینی دست نخورده ،معادن زیاد دارد وجدیدا نفت و گاز هم دارد
.خدا را خوش میاد این همه منابع برای سی میلیون نفر باشد ..و ایران با نود میلیون جمعیت هزاران مشکل و آب های زیر زمین که نابود شده ده میلیون مهاجر را هم راه بدهد از کشوری که آب و منابع معدنی زیاد دارد
اینقدر شیعه و سنی
خواهر برادر ،عروس ودوماد کاکا ونوه نکنید ،فقط نظر شما که مهم نیست نظر ملت هم مهمه
به ما ملت چه ربطی داره جدیدا برادر خونده پیدا کردید
ایران جایگاه ایرانیان از هر قومی و با هر دین و مذهبی است و بیگانگان باید از ایران بروند خواه افغانی باشند خواه پاکستانی خواه عراقی خواه روسی خواه آمریکایی خواه انگلیسی و فرانسوی خواه چینی.ایران فقط و فقط مال ایرانیان است.
مهاجرت همه جای دنیا آهسته و پیوسته انجام میشود
مثل ورود این خواهر برادر آن افغان شکل نمیگیرد .این مهاجرت نیست کشور گشایی است
هیچ جای دنیا به این نمیگن مهاجرت ..
ایران آمار پنهان حداقل ده میلیون مهاجر عراقی افغانستان ی ،بنگلادسی نیجریه و سوری و فلسطینی. وجود دارد که آهسته و پیوسته آمدند طی چند دهه .
اما پنج میلیون افغان تو چهار ماه وارد شدن این مهاجرت نیست ..از اوکراین چهار میلیون مهاجرت کردند و در تمام اروپا بین بیست. تا سی کشور پخش شدند به خاطر شرایط بحرانی مهاجران تازه به یک کشور نرفتند و بین تمام اروپا پخش شدند
ما در مقابل نسل آینده تعهد داریم چون بسیار از نظر فرهنگی متفاوت هستیم
وقتی مهاجرت آهسته و پیوسته به کشور صورت بگیرد مهاجران به مرور با فرهنگ کشور جدید آشنا میشوند
اما این نوع مهاجرت هیچ وقت
۱۷:۴۶ تو یک افغانی هستی که از خودت استقبال می کنی و این چیز عجیبی نیست.برو در اروپا یک کشور اجاره کن اصلا و تمام هشت میلیون افغانی را ببر انجا مهمان دائم خودت و به خرج خودت فقط در ایران نمانید و سعی هم نکنید بین اقوام ایرانی و ادیان و مذاهب ایرانی تفرقه بیاندازید که موفق نمی شوید و خشم مردم رو هم برمی انگیزید.لطفا از ایران بروید تمام.خودتان بروید بهتر است.
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره؛ هیچ کس از افغانی جماعت استقبال نمیکنه مگر اینکه خودش افغان باشه.
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
تویی که استقبال میکنی یا افغانی هستی یا یک کارفرمای منفعت طلب
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
شما سخنگوی ملت ایرانی ؟؟؟
البته ممکنه ! بله . در حمام .
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
نه حتما شما از افغانستان سخنگوی ملت ایرانی!!!
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ایران باید لاتاری بذاره مثل آمریکا برای مهاجرای دنیا
ای افغانی ها شما حق ماندن در ایران و استفاده از منابع آن را ندارید و ایران فقط متعلق به ایرانی ها است. پس برید از ایران برید بیرون. چقدر از مردم ایران راضی ندارند شما در ایران باشید ودر آن زندگی کنید.
من بلدم نژاد پرستی بازی در بیارم هاااا افغان ها مهمان ما هستن ! این حرف ها یعنی چی اگه اینطور شما ترک ها و اذری ها و کرد و عرب و بلوچ و گیلکی و قشقایی و ترکمن و تالشی و مازنی ها از ایران برید ایران مال فارس هاست ها چیه سوختی !
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
۱۵:۳۲ هیچ کس حرف از قومیتهای ایرانی و ادیان و مذاهب ایرلنی نزد.توی افغانی نمی توانی بین ما ایرانی ها تفرقه بیاندازی.ما ایرانیانیان اصیل و شیعه اعلام می کنیم ایران متعلق به ایرانیان از هر قوم و دین و مذهبی است و توی بیگانه موفق نمی شوی بین ما تفرقه بیاندازی.برگرد به کشورت.خودت بری بهتره.
م
۲۰:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۵:۳۲
موضوع نه شیعه سنی است نه نژاد پرست
مهاجرت همه جای دنیا آهسته و پیوسته انجام میشود
مثل ورود این خواهر برادر آن افغان شکل نمیگیرد .این مهاجرت نیست کشور گشایی است
هیچ جای دنیا به این نمیگن مهاجرت ..
ایران آمار پنهان حداقل ده میلیون مهاجر عراقی افغانستان ی ،بنگلادسی نیجریه و سوری و فلسطینی. وجود دارد که آهسته و پیوسته آمدند طی چند دهه .
اما پنج میلیون افغان تو چهار ماه وارد شدن این مهاجرت نیست ..از اوکراین چهار میلیون مهاجرت کردند و در تمام اروپا بین بیست. تا سی کشور پخش شدند به خاطر شرایط بحرانی مهاجران تازه به یک کشور نرفتند و بین تمام اروپا پخش شدند
ما در مقابل نسل آینده تعهد داریم چون بسیار از نظر فرهنگی متفاوت هستیم
وقتی مهاجرت آهسته و پیوسته به کشور صورت بگیرد مهاجران به مرور با فرهنگ کشور جدید آشنا میشوند
اما این نوع مهاجرت هیچ وقت
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
۱۵۳۲ تو خودت افاغنه هستی از ایران برو بیرون اقوام ایرانی ایران سرزمین انهاست افاغنه خود کشور دارندن
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۵:۳۲ ، همه اینایی که گفتی ماله ایران است ولی افغانی ها مال کشورشون افغانستان است ، معلومه افغانی هستی
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
من یک ایرانی هستم وکیل ووصی هم نمی خوام که از جانب من حرف بزنه،خودتون مثل. . .برای رفتن به اروپا وآمریکا موس موس می کنی تا برید پادویی کنید این بدبختا رو هو می کنه سالوس
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکای هیبرید
و انگلیس دو گانه سوز
و اسرائیل بنزینی
آل صعود گازی
فرانسه برقی
و کانادای نفتی
خب باشه. بیا پایین سرمون درد گرفت! الان دنیا دست همین امریکای هیبریدی و انگلیس دوگانه سوزه!
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
یکی از راه های اشتغال زایی،خروج افغان هاست،ولی از آنجایی که بابت این افغان ها مسئولین ازسازمان ملل دلار دریافت میکنندتافرزندانشان درکشور هایی مثل آمریکای جهان خوار وانگلیس خبیث آسوده و راحت زندگی کنند،متاسفانه برایشان نمی صرفد.
بابا ول کنید افغانی هراسی افغانی هراسی... ما خیلی وقته افغانی هراسی داریم چند سال که جنگ داخلی داشتند ایران شده بود براشون هتل و خیلی هاشون خونه خریدن بخدا تو اصفهان میشناسم کارخونه داره... الان دیگه چرا هجوم آوردن ایران؟ خوششون از طالبان نمیاد ... تاوانش رو ملت ایران باید بدن؟ برید پارکها جوانهای افغانی جدید رو ببینید لباسهای گرانقیمت ظاهر آراسته و پولدار دیگه اینا آواره و کارگر و خانواده بی پناه نیستند و هیچ گناهی در راه ندادن این مدل گردن ما نیست .... باید جلوی ورود این قشر از جوانهای مجرد افغانی رو بگیرند وگرنه اینها در آینده مسئله دار میشن
همان ایرانیهایی که از طالبان حمایت میکردند و این ظالم ضد زن را بر مردم افغانستان تسلط دادند و به حرفهای مردم ایران گوش ندادن که اینقدر از طالبان حمایت نکنید
.الان پر
مدعا وارد شدند و از مهاجران حمایت میکنند باید هم روی کند کاری های خود را بپوشانید
مقصر مسئولین هستن مرز رو ول کردن بی حساب کتاب وارد شدن حالا امدن میگن افغانی هراسی..عزیزان این حرفها چیه تحویل مردم میدید مهمان جای خود .قانونی وارد شدن جای خود..کجا اینقدر بی حساب کتاب هست ول کردن هر چی تکفیری وارد کشور شدن جان مردم رو تهدید میکنن بعد امدن میگن افغانی هراسی اختلاف شیعه و سنی ...تمام این مشکلات از بی تدبیری و بیخالی شماست
به تاریخ و ساعت پیام ها دقت کنید یک افغانی از بیستم ۳:۳۰شروع کرده با اسامی مختلف از،علی و رسول و پوریا و...می خواد ما ایرانی ها رو بندازه به جون هم و مدام می گه غیر مسلمانان از ایران خارج شوند.ما ایرانیان مسلمان شیعه اعلام می کنیم غیر ایرانیها از ایران خارج شوند و اگر خودشان خارج نشدند اخراج شوند.
درست مثل ده شصت دوباره با دامن زدن به رفتار منافقانه در حال تکرار است منتها اسلام غربی با ابزار دلار تبلیغات و جهالت در پشت صحنه دنبال هزینه تراشی با جان و مال و ناموس مسلمانان میکنند هدفشان هم که اگر اعتقادات مردم را بگیرند خاورمیانه ثروتمند با جماعت جاهل از آن شان است
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۱۰:۲۶.چراذهر چی رو باب میل شما نیست فورا به اونبر ابر آب ربط میدهید
ما نه ضد انقلاب هستیم
نه کشته مرده انقلاب
چون شما نقلاب ها هم مثل مردم به بیراهه رفتید خیلی ادعا انقلابی گری نکنید
امام خمینی هیچ وقت به جز سخنرانی در بیرون مرزهای ایران دخالت نمیکرد اما شما تمام اموال عمومی فدای خارج از ایران و منطقه کردید .در لباس طلبکار هم وارد شدید و به مردم طعنه میزنید آلبانی نشین ،غربکرا ،غربگدا،شما بیراهه رفته آید نه ما ملت
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
وای جی سی باید آی پی افراد و آدرس مک دستگاه و نوع استفاده از مرورگر رو هم تو نظرها بیاره تا ببینم ، افغانیها دارن خودشون ایرانی معرفی میکنند بعد از افغانیها حمایت میکنند
کشور و به افغانها بدیم بهتره..آنها از منابع ایران استفاده میکنن از خاک و آب و گاز نفت گرفته تا اقلام خوراکی و نبودش و گرانی رو مردم ایران نوش جان میکنن..خجالت هم خوب چیزیه ۴ میلیون افغانی یعنی چی ٕ؟چرا کشورو میفروشید مگه آنها چی دادن به ایران فقط از ایران دارن تغذیه میکنن..آب سد شونو برای ایران بستن ..مردم ایران بیکارن فقط بخاطر این که افغانیها کارهارو گرفتن برین باغ سپه سالار ببینین چه کارگاه هایی زدن ..پیمان کاریهای شهرداری دست افغانیهاست ..ما اگر با کشوری دشمن نباشیم وهمه را دشمن ندانیم احتیاج به لشکر فاطمیون نیست که آنها باشن...چرا ایران و مردم باید غم امت عرب و افغانو بخورد ...ایران شده گاو شیرده همین
افغنها یک حق آب ما رو که قانونی باید به ما بدن ندادن اما حکومت ما هشت میلیون افغانی مهاجر راه میده که ده برابر اون حق اب ما دارن آب مصرف میکنند و برق مصرف میکنند و گاز بعد تابستون هم باید برق و آب رو جیره کنید
ما خواهشمندیم رئیس جمهور محترم همه افغانیهای ساکن ایران رو اخراج کنند تا شغل برای کارگرهای ایرانی فراهم بشه البته رئیس جمهور محترم خودش یکی از علتهای افزایش مهاجر به کشور ایران هستن و درکی از تاریخ و تمدن ایران نداره
سیزده به در رفتیم پارک آزادی ، هر سمتی را میدیدیم افغانی بودند، یک لحظه شک کردم نکنه آمدیم افغانستان بخاطر همین برج آزادی را نگاه می کردم ببینم ایرانه یا نه
۹۹ درصد مهاجرای ایران ساکن اروپا یا دکترا دارن یا پزشک و پرستار و متخصص فنی هستن یا باخودشون سرمایه دلاری بردن.چند درصد افاغنه ساکن در ایران دیپلم دارن؟چند درصدشون پزشک و باسواد و فنی هستن؟چند درصدشون ورزشکار و هنرمند هستن؟چند درصدشون پولدار بودن و با خودشون سرمایه آوردن.؟
نجف
۰۳:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ایران یک کشور اسلامی متعلق به همه است مرزها رو باید به تمام کشورهای اسلامی باز کرد و باید از مهاجرین بیشتری استقبال کرد
افغانی تو حق رأیی در مسائل ایرانی ها نداری برگرد کشورت.
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این شخص یک افغانی است که با اسمهای نجف و رسول و پوریا و محمد و علی پیام داده و همه رو هم پشت سر داده بس که ضریب هوشی اش بالاست و می خواهد ما ایرانیان را به جان هم بیاندازد.ایران خانه ایرانیان است با هر دینی.بقیه بروند.ما ایرانیان شیعه به این معتقدیم.
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
از طرف خودت حرف بزن نه همه مردم.کشور ایران متعلق به همه ایرانی هاست نه خارجی ها
حسین
۰۴:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اولا مردم هر کشوری باید در کشور خودش باشد نه در کشور دیگر چه اسلام باشد چه نباشد ...قرا نیست که ایران اسلام دارد هر کسی توش زندگی کنه ..مگه مردم ایران تو افغانستان هستن یا پاکستان فرهنگ هر کشور فرق میکند ...کشور مال ایران و ایرانی است نه غیر ..مگه ایران صندوق صدقات است که هر کسی بیاد چیزی بخواد
رسول
۰۳:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
باید تمام خدمات برای افغانی ها رایگان شود چون آنها مهمان ما هستند
اینجا رسول رو داریم فردی از افغانستان.رسول مرد باش و به کشورت برگرد.
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا باید رایگان بشه؟ خدمات برای خود ایرانی ها که زاده این اب و خاک هستن رایگان نیست بعد تو داری میگی برای افغانی ها باید رایگان باشه؟ لطفا از کیسه خلیفه بذل و بخشش نکن
پوریا
۰۳:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
از برادران افغانی باید در زمینه ی دینی بهره برد و باید به سمت دین هدایت شوند
دلتون بهدحال این افغان ها نسوز ه
این قدر به زنان و کودکان کشور خودشان ظلم میکنند که حد حساب نداره اینها ضد زن هست ضد کودک هستند حتی زنان و کودکان افغان
همین که دولت نمی تواند یک آمار واقعی از تعداد افغانی های ساکن در ایران بدهد خود نشانه ی عمق فاجعه است ، خودمان را با کلماتی مانند افغان هراسی گول نزنیم ، دولت لطف کند جهت جلوگیری از افغان هراسی شرایطی را ایجاد کند که حتی یک افغانی بدون کارت شناسایی مجاز در کشورمان نباشد و گرنه مردم ایران همیشه مهمان نواز بوده اند
ی سوال لطفا نشر دهید بدون ویرایش آیا ما ۸ سال تموم عراق با توپ وتانک بدبختمون کرد ایهمه شهید دادیم اوموقع افغانستان کمک کرد اصلا ی ایرانی فرار کرد بره اونجا آقایون مسوول جواب بدین اصلا شما خبرنگار نبایس ایی تیترو میزدین دیدین ک چقد مخالف داشت
مسئولینی که ملی گرا و وطن دوست انتخاب نکنید همینم میشه مرزها رو باز میذارن پدر مردم خودشون درمیارن نمیدونند وقتی هشت میلیون ناگهان به جمعیت ایران اضافه میکنند یعنی هشت میلیون نان باید بشتر تولید بشه واردات گندم باید بیشتر بشه پول نفت بیشتری برای جمعیت بیشتر خرج بشه فقط یک نان مثال زدم دیگه شغل و الودگی محیط زیست و بهداشت و فرهنگ و اموزش که هیچی سر به فلک میزنه
عزیزان بر طبل اختلاف نکوبید که همین اختلافها پدر شرق رو درآورده ببینید آمریکا یی ها و اروپاییها همش اتحادیه دارن ولی تو شرق ما همش فتنه و جدایی حالا یه نفر اینکارو کرد نمیشه زد پای یه ملت باید فقط رسمی بیان غیر مجاز و افکار تکفیری نیان ...والسلام
به صرف حماقت یک فرد نباید به سایر ادیان قوم وقبیله بی احترامی کنیم عزیزان افغانستانی پاکستانی ترک بلوچ وعرب وغیر همردمانی با بصیرت دارد وازادیخواهی وحق طلبی انها بایستی الگوی ما باشد پس خوبان خوبند اگر ما خوب ببینیم همین عزیران افغانستانی برای حقوحقیقت چه ها نکردهاند مردم فهیم ایران گرچه دلسوخته شهادت چهار طلبه در مشهد گلستانند ولی این را به حساب دین وقوم نمی گذارند
بابا حرف مفت نزن ، کی از قومیت حرف زده؟ چرا امثال شما هیچ وقت فکر نمیکنید فقط واژه های ایدئولوژیک القایی رو تکرار میکنید ، انگار همه تون یه تعداد طوطی هستین که فقط چیزی که بهش مثلا تو فلان گروه واتساپی گفتن تکرار میکنه ، حداقل قبل از اینکه حرف بزنی چشمت رو باز کن ببین طرف مقابلت چی میگه
مخلص کلام:
حدود 8 میلیون مهاجر به اسم پناهنده جنگی بدون هیچ گونه نظارتی وارد کشور شده اند که موجب معضلات بالقوه بسیاری هست ، باید فکری بشه
الان هم جنگ در افغانستان تموم شده برگردند به کشور خودشون.تمامممممممم
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
باید ب کشورشون برکردن تموم ... برن بجنگن مگ ما ۸ سال زیر توپ وتانک نبودیم کی فرار کردیم کشورای همسایه
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا افغانی ها که مربوط به کشور افغانستان هستن خودشونو با قومیت های ایرانی مثه بلوچ و ترک و عرب قاطی میکنن معلوم نیست
ناشناس
۰۵:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دارن قوم تراشی میکنند اگه میخواید افغانی ها رو یک قوم ایرانی معرفی کنید خاکشونم بگیرید هرات به ایران پس بدن بعد هشت میلیون بفرستید تو هرات ساکن بشن
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
احمدینژاد گفت حمایت نکنید از طالبان یه چیزی هست پست در بسته اگرم خوب بود چرا آنها آمدن ایران را گرفتن نادر شاه کجای یادش بخیر بیا ببین افغانی بدون جنگ کشور را گرفتن
آقا این حرفا چی ما خودمون نون نداریم بخوریم اینها هم شدن مصیبت برای کشور ما هرجا میرم پر شده از افغانی دکتر نانوایی ...هم جا دولت سود میبره از این قضیه وگرنه تا الان بیرون کرده بود.
نظرات رو میخوندم برام خیلی جالب بود
عقلانیت و واقع بینی رو میشد تو نگاه کسانی که مخالف حضور افغان ها هستند دید ، به ندرت خبری از تعصب یا ملی گرایی و ... بود دو طرف ماجرا رو دیده بودندو بیشتر بر داده ها و امنیت و ... متمرکز بود
و واقعا یکی اط نظرات خیلی خوب بود که نوشته بود وقتی متوجه این مشکل امنیتی میشید و ضربه ش رو میخورید که دیگه کار از کار گذشته
ولی از اون طرف دیدگاه متعصبانه و ایدئولوژیک و بدور از واقع گرایی رو میشد در نظرات موافقین دید ، از قیاس های مع الفارق گرفته تا استدلالات ضغیف و ندیدن واقعیت و یکطرفه و ... مثل همین متن این تحلیل آبکی
بهرحال الان دیگه افغانستان تو شرایط جنگی قرار نداره باید برگردن به کشور خودشون
مهاجرت حساب کتاب داره
اگه داعش به ایران حمله کنه بازم برگردن یا بمونن فاطمیون تشکیل بدن تا مثل گوسفند سرتو نبرن
علی110
۰۰:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
کلا تو فاز اسم رمز و اسم شب و جنگ هیبریدی و این حرفای غلمبه هستید...چرا جو میدید الکی...ولا اگر چند میلیون آمریکایی هم میخواستن مهاجرت بی حساب کتاب داشته باشن به کشور ما میگفتیم مهاجرت باید حساب کتاب داشته باشه یه اصولی داره یه فروعی داره...یه حدی داره یه حدودی داره...البته غیر از اونایی که عاشق این یانکی ها هستن و اونا رو سرشون جا میدن...شما ها باز میامدین میگفتین بین ما و برادرای امریکایی تفرقه نندازین و امریکایی هراسی نکنین؟؟؟مگر بحث افغانی ایرانی اروپایی سنی شیعه هست؟؟؟حداقل برای من و خیلی آدمهای دنیای واقعی این چیزا پشیزی ارزش نداره...آدم بودن مهمه...عاقل بودن مهمه...با تقوی بودن مهمه...نه این برچسب های تهی از مغز...همونچیزایی که برای خدا مهمه...اصلا کی گفته افغانیها بدن یا ترسناکن یا چی..اصلا شما بگو همشون فرشته...ولا فرشته ها هم میلیونی از آسمان مهاجرت کنن به زمین بی حساب مشکل درست میشه...افغانیها اکثرشون انسانهای شریف و محجوب و زحمت کشی هستن توشون نخاله هم پیدا میشه درست مثل ایرانیها و اروپاییها و امریکاییها...میگن مار گزیده از ریسمون سیاه سفید میترسه مثل شماست...تا یه چی میگیم نگاه عاقل اندر سفیه میکنن که شما مردم حواستون نیست...البته قبول دارم یه عده از مردم یکم مخشون سه میزنه ولی اکثریت مردم فهمیده هستن باشعورن با مرامند...خداوکیلی کدوم ملتی رو تو کجای دنیا تو طول تاریخ سراغ داریم که خودشون چهل و خورده ای سال تحت شدید ترین تحریمها باشن درگیر فقر و بیکاری باشن و بدون هیچ کمکی ولی باز هم در کمال انسانیت و نوع دوستی و خدا دوستی به بی پناهان و آواره های کشورهای دیگه بدون هیچ منتی مهمان نوازی کنن و همون سفره های نون و ماست فقیرانه ولی باصفای خودشون رو با دیگران شریک بشن...ایرانی جماعت از لحاظ انسانی توسعه یافته ترین و پیشرفته ترین مردم دنیاست از نظر من...
در ضمن این همه زحمت میکشم وقت میذارم تایپ میکنم بی انصافی نکن منتشرش کن...سلیقه ای عمل نکن...خودم ملاحظات رو رعایت میکنم...انقدر نترسید...
جناب باشگاه خبر نگاران جوان من هم با چند تا از برادران افغانی به واسطه کارفرمایی رابطه دوستانه دارم . بهشون احترام میزارم و این احترام دوطرفه هست. ولی اینکه شما همه چیو ماست مالی میکنی خوب نیست. شما دارید همه چیو قاطی میکنید مردم خودشون خوب وبد را تشخیص میدهند افغانی هراسی نیست واقعیت هست که تعداد نزدیک به ده میلیون افغانستانی داخل ایران هست و عموما بدون تخصص هستند و بازار کار را از کارگرای ایرانی گرفته اند کاگر ایرانی چون کار کم داره هم گرون حساب میکنه و بدون انگیزه کار میکنه. اکثر افغانی ها سن و سال خیلی کم دارند و قدرت بدنی خوبی دارند چون از بچگی کار کرده اند. ولی جامعه کنونی ایران به نیرو های متخصص نیاز داره هر چند کارگر ارزانتر به نفع من هست ولی واقعیت این هست که پول های زیادی از ایران خارج میشه . حساب کن ۱۰ میلیون در روز ۲۰۰ هزار تومان کار کنن در ماه چقدر میشه؟؟ بعضی جاها هم ۲۵۰ هزار تومان میگیرن متاسفانه جامعه ما و جوانان ما از روز اول بد آموزش دیدند و با گرفتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی توقعشون بالا رفته و دست به کار های ساده نمیزنن. از بس مدرک های دانشگاهی الگی اومده و همه کارشناس شدن کلاسشون بالا رفته کار کارگری نمیکنن. این مملکت نیاز به تغیرات اساسی و پایه داره. به جای مدرک دهی متخصص بسازیند فقط افراد توانا از نظر هوشی وارد دانشگاه بشن تا هرکس که نمیتونه روی بیاره به کار کارگری .نفر توی اطرافم میشناسم به نون شب محتاجه ولی روبه روش کارگر افغانی ماهی ۶ تومان درآمد داره .
به هر کسی که می خواهیم کار بدهیم باید بررسی کنیم که مدارک هویتی اش درست باشه. چه طوری این فرد تونسته غیر قانونی وارد کشور بشه؟
مواظب باشیم کسی رو مستاجر خونه مون کنیم که مدارک هویتی اش درست باشه یا به کسی خونه بفروشیم که مدارک هویتی اش درست باشه
باید هم خودمون و هم مسئولین دقت ها رو بالا ببرند
باشه برادر افغانستانی.خواهشا به کشورت برگرد یا اونجا رو آباد کن یا با طالبان مبارزه کن یا به کشوری که امکانات زیاد داره مهاجرت کن ایرانی برای مردم خودشم کم داره
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام به مردم انگلستان، میگن انگلیسی. به مردم هندوستان، میگن هندی. به مردم ازبکستان،میگن ازبک. چرا به مردم افغانستان، میگن افغانستانی؟ زبان فارسی چه گناهی داره که باید دستخوش تغییر بشه، به خاطر این که واحد پول افغانستان، افغانیه؟
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
شما هم به ما بگو ایرانی ما مشکلی نداریم اگه از اسم افغانی خوشت نمیاد اسم کشورت تغییربده صدا و سیما ایران که بجای اینکه تخریبتون کنه ازتون داره حمایت میکنه یکم نمک نشناس نباشید من بارها دیدم تو سایتهای خبری افغانستان اصلا نظر من انتشار نمیدادن راحت از ایرانیها بد میگفتن
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
از کی به حالا بلوچ شناسی شدی بلوچ ایرانی فرخ داره تو بلوچ پاکستانی هستی
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اخراج اتباع خارجی غیر قانونی و اتباع بدون تحصیلات یا غیر متخصص یا غیر سرمایه گذار از کشور لازمه، اروپا و آمریکا و کانادا با شرایط خاصی افراد رو راه میدن کشورشون، نه اینکه هر کس هر وقت اراده کرد از مرز رد بشه بیاد داخل کشور. این نه افغان هراسی، نه نژاد پرستی نه تفرقه افکنی. بارها رفتار توهین آمیز دیدم از افغانی های ساکن ایران بعضی ها واقعا گستاخ شدن و فراموش کردن اینجا مهمان هستن. با کمال احترام به افغانستانی ها و پاکستانی های متمدن و شریف، نظری که دادم درباره افرادی بود که لیاقت زندگی در ایران رو ندارن وگرنه همه افغانستانی ها بد نیستن و همه جا خوب و بد داره.
روز قیامت به خدا باید جواب داد نه مردم . دوم این که بر فرض که روز قیامت باید به افراد جواب داد اون افراد باید مؤمن باشند پس تو اون دنیا ایرانی بودن مهم نیست مؤمن بودن مهم است
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
این افغانی ها را سریعا از ایران بیرون بریزید خیلی از قتل و غارت ها کار اینها ست شما به فکر مردم خود باشید نه افغانستان گرانی را به مردم خودتان تحمیل میکنید وفقط حرف میزنید وبه افغانیها مال مردم را میدهید چه کسی به این کار راضی میشود
همه انسانها ازهر نوع قوم ونژاد ازنظر آفرینش یکسان هستند وتفاوتی بین آنها نیست ملاک برتری انسانها ایمان است حالا یک فرد خارجی تبار با اندیشه نجس تکفیر دست به اقدام زده است این دلیلی بر بد بودن یک قوم ونژاد ندارد
کسی نژاد پرست نیست ملت شغل ندارن مسئولین نیروی کار جدید میارن عجیب هست
شهرام
۲۳:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
در مناطق ترک نشین ایران هیچ افغانی وجود نداره می دونین چرا چون ملت ترک اجازه ورود آنها رو به شهرها شون نمی دن ساکنین شهرهایی که افغانی وجود داره باید خودشون دست بکار بشن و اونا رو بیرون کنن وگرنه خیلی طول نمی کشه شهرها شون نا امن میشه امنیت شون از بین میره
در یک کلام افعانستان را باید با فاطمیون شناخت و بس
نه عده معدودی
در تمام جوامع اشخاص خوب و بد وجود دارد
تنها کارتی که کدخدا برای بازی سیاسی برایش باقی مونده
نفاق بین ادیان .اقوام و زبانهاست
هم وطن های گلم وارد کارت سیاسی استعمار نشوید که
بازی را خواهید باخت
کدخدا در مکان امن نشسته و به جان یکدیگر انداختن شماها را نظاره خواهد کرد
با طناب او به ته چاه نروید
میدونی حقوق مقرری این فاطمیون از جیب من و شما داده می شود
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بزار ایران یک روز حقوق این فطمیون عزیز شما را ندهد ببنیدید همین عزیزان شما چی جرم و جنایتی در ایران انجام دهند
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تمام این اتفاقات یه برنامه جدید برای یه فتنه جدیده.حضور افغانیا تو ایران مسئله تازه ای نیست که همین دو سه ماهه اتفاق افتاده باشه.اما این حجم از تبلیغات هر روزه بر علیه حضور افغانیا نشون دهنده یه نقشه جدید تو این زمینه هست.اتفاقاتی که تو پاکستان می افته ،رپورتاژ خبری بر علیه حضور افغانی ها تو ایران همش با این نقشه صورت میگیره تا احساسات مردمو نسبت به مهاجرا تحریک کنن ،بعد تو افغانستان احساسات مردم اونجارو بر علیه ایرانیا تحریک کنن و بعد یهو داعش اینبار از شرق ایران سردربیاره و به راحتی افغانی هایی که تحریک شدنو جذب کنه و بعد دیگه خودتون میتونید حدس بزنید چه اتفاقی می افته.این وسط مردم ایرانم شدن پیاده نظام نقشه های آمریکایی.البته مطالبه رسیدگی به وضع مهاجرا و مشکلاتی که برای ایرانیا به وجود آومده حق مردمه،ولی نباید این مطالبه شکل توهین و نزاع و نژادپرستی بگیره
دقیقا درست گفتی معضل مهاجرت بی رویه امر دیگریست و پروژه افغانی هراسی و برعکسش یه توطعه جدید و کثیفه . این چنر روز تمام مجازی پر شده از تهدیدهایه مثلا یک زن افغان که دشنام میده ایرانیها رو . شبیه به این و از اونور عکسها و فیلم هایی از توهین و ضرب شتم افغانها توسط ایرانی ها ... با هوش باشیم و زود جو زده نشیم . من سالمترین کارگرم ی افغان بود که میتونستم زندگیمو بهش بسپارم . دوستان میگن فرصت کار و از ایرانیها گرفتن؟؟ بخدا که اینجور نیست من برایه کارگر ساده برایه شرکت ماه ها تو دیوار و روزنامه دنبال کارگر ( ایرانی بخاطر بیمه و اینا) گشتم هنوز پیدا نکردم . طرف حقوق بالا میخواد بدون تخصص .. یکسری کارهارو اگه همین دوستان نبودن هیچ ایرانی انجام نمیده .. واقع بین باشیم من خودم منتقد حکومت هستم اما الان بوی نفاق و جنگ میاد ... تشکر از همه دلسوزان وطن
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همه اینها حساب شده است و سالها رویش فکر شده وجود اینها هم حساب شده و از روی عمد است دلیلش را یه خورده فکر کنبد متوجه میشوید ضربه به قشر بزرگ متوسط به پایین و جلوگیری از قوی شدن و تقویت این طبقه اجتماعی
مگه ایران واسه معادن افغانستان دندان تیز کرده که این حرف رو میزنین؟ ورود ۸میلیون تبعه آن هم بدون حساب و کتاب در حالیکه نیمی از این ۸میلیون ممکنه داعشیهایی باشند که با لباس افغانی وارد کشور شده باشد.راه خدمت به همسایه خیلیه و میشه جوری دیگر بهشان خدمات داد که امنیت جانی و شغلی و فرهنگی ایرانیان در خطر نیفته ! بحث چیز دیگست .
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
معدنشون دست چینی هاست این هشت میلیون تو ده سال میشن 80 میلیون
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اگ ایقد منابع معدن بی نظیر داره لطف کن برو همونجا زندگی کن .... چرا همتون مهاجرت کردین ایران ب لطف صدقه سری مسوولئین بیفکر بی لیاقت ما
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
در معدن ساران در کیلان شهر گیلاوند کل ساکنین این شهر افغانی هستند و ایرانی فقط در حد پاسگاه و چند فروشگاه هست ایران بصورت باور نکردنی داره ترکیب جمعیتش تغییر میکنه خدا به داد ملت برسه از مسئولین وطن فروش خائن
اکثریت ویلا ها و باغ های دماوند در اختیار سرایداران افغانی هست ، در بنگاه های باربری نیز همچنین ،خود مقامات می دانند ولی افغانی های بدون مجوز در آینده مشکل ساز هستند البته بماند که دولت بابت پناه جویان مبلغی را از سازمان های بین المللی دریافت می کنند
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شماها وضعیت اقتصادی مردم و تورم رو مهار کنید و بفکر مردم خودتون باشید ...بعد همسایه ها
تهران شده کابل خجالت بکشید چرا از این افغان ها حمایت میکنید برای شما که در رفاه هستید ضرر نداره دودش بیشتر می ره تو چشم اون کارگر بدبخت که تو این اوضاع نبود کار وضعیتش بدتر میشه یا اون مستاجر که باید پول بیشتر بده از چند ماه پیش شما می خواستید افغان ها رو در صدا سیما تو چند فیلم خوب در نظر مردم جلوه بدهید خوب بدشون به کنار اصلا معصوم به ما چه کشور و مردم این تعداد رو نمی تواند بپذیرند هر چه خوبی هم کنی آخر بدهکاره ایران شما نگاه کن یه رودخانه از تو کشور افغانستان به ایران وارد میشه چیکار میکنند حقابه رو نمیدن چند سال مثلا دارید صحبت میکنید حالا فکرش رو بکنید نون آب ما دست اینها بود شما اول به فکر مردم خودتون باشید
بجای این همه حمایت از این قشر مهاجر، بهتر نیست به مردم محروم سیستان و بلوچستان خودمون کمک و حمايت بشن. نانی که به خانه رواست به مسجد حرام است. مهاجران رو از کشورمون دیپورت کنید خودمون به اندازه کافی جوون بیکار داریم. الان جواب خانواده این دو هموطن رو کی میخواد بده؟! درد بی پدری با هیچ مرهمی آروم نمیشه
بابت مردم عزیز بلوچستان که از سازمانهای بین المللی پولی نمی گیرند.
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بسته مهمونی تمام شد افغانستانی های گرامی جمع کنید برید....برق و آب و گاز مفت و حق کارگر ایرانی رو بیش از اندازه چپاول کردید.کاش چشم و رو داشتید.yjcمن نه منافقم نه در آلبانی حرف بسیاری از هموطنانم رو زدم شجاعت داشته باش نظرم رو بنویس
یک مدرسه هست وسط شهر قدیمی هست کسی اونجا ایرانی درس نمبخونه بچهای افغان درس میخونن ..من رفتم آب بخورم تابستان بود خانم افغان مدیر مدرسه را تو حیاط مدرسه به تمام معنا شست و مدیر مدرسه که آقا بود بنده خدا سکوت کرده بود هیچی نمی گفت ،سررثبت نام نمیدونم چه مشکلی داشت
هر که توهین بود کرد و رفت
ایرانی هیچ وقت جرات نمیکنه تو مدرسه اینجور مدیر مدرسه را بشوره
نه عزیزم من یک معلم هستم که ۱۰ سالش را مدیر مدرسه بودم . بعضی از اولیا ی ایرانی خودمون چنان گستاخانه با معلمها و مدیر برخورد می کنند که نگو و نپرس و در عوض بعضی از اتباع بسیار قدردان هستند . دربین همه ی اقشار خوب وبد وجود دارد
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آدمهایی مثل شما با یه غوره سردیش میشه و یا مویز گرمیش. درست شش هفت ماه پیش بود تو اینترنت کمپین راه انداخته بودین چرا نمیریم افغانستان با طالبان بجنگیم و از کسی مثل احمد مسعود یه اسطوره ساخته بودین. حالا برعکس شده، چپ و راست به افغانیا توهین میکنید به خاطر اینکه یکیشون یه کار اشتباه کرده. آدمهایی مثل شما همیشه از یه طرف بوم می افتینو و بقیرو به زحمت میندازین، چون هیچ وقت سعی نمیکنید عاقلانه به مسائل فکر کنید
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۲۲:۰۴
همین شما و فکارذشماهاباعث شدید طالبان بر مردم افغانستان تسلط پیدا کنددو الان آواره ایران شوند .سگ شاه مسعود مبارزه به طالبان اون وقت اومدن ایران گرفتنددباززشما پز ادعا ها طلبکار در اومدید به طرفداری از مهاجران چرا زمان حمله طالبان وقتی این بدبخت تو کشورشان بودن. لال مانی گرفته و از آنها حمایت نکردید
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
توجه توجه افغان واحد پول کشور افغانستانه نگید افغانی ..درست مثل اینست که به ما بگن ریالی ......افتاد مجید دلبندم باید بگید افغانستانی ......
عزیز دل برادر، این در زبان ما ایرانی ها درسته. مانند انگلیسی لبنانی عراقی ارمنی دیگه نمیگیم ارمنستانی که.
حسام بهرامی
۲۰:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام جیگر،به ازبکستانی ها هم میگن ازبکی.به ارمنستانی ها هم میگن ارمنی.اینا خلاصه گویی هست. اگر به افغانستانی ها بگن افغانی چه اشکالی داره؟ حالا این وسط واحد پولشون با اختصار افغانستان تشابه داره ما چکارکنیم.ضمنا اگر ایران اسمش ریالستان بود به ما میگفتن ریالی هیچ اشکالی نداشت یا اگه واحد پولمون ایرانی بود و به ما بگن ایرانی باید بگیم به ما نگین ایرانی چون واحد پولمون ایرانی هست؟
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
برگردین کشور خودتون تا همونجوری که دوست دارین صداتون کنند. نمک می خورن و نمکدان رو میشکنن
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
همون افغانی راحتره // همه هم میدونن که واحد پولشان را نمیگی
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شما واحد پولیتون تغییر بدید ما هم اگه واحد پولیمون بود ایرانی شما به ما میگفتین ایرانی مهم نبود ناراحت نمیشدیم
جالبه صدا و سیما هم پشتیبان افغانیهاست من احساس میکنم ما مهمان شما هستیم نه شما
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
واحد پولشونو عوض کنن تقصیر ما نیس که واحد پولشون با اسم کشورشون نزدیکه
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
هر کسی با زبان خودش، شما که خودت افغانی هستی بگو افغانستانی
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مادر کشورمان عرب و ترک و کرد و لر و بلوچ و ترکمن و خراسانی و افغانستانی داریم پس نمیتوان همه را بد دانست ،انسانهای بسیار خوب و نیکی در هر قومی وجود دارند و باید همه با هم دوست و برادر باشیم هر چند در بین عده ای تروریست هم باشد اما باید برادری
و خواهری و خوبی ها نباید بین ایرانیها از بین بروند.
قوم افغانی تو ایران نداریم الکی برای ایرانیها قوم تراشی نکنید اگه افغانیها میخوان عضو ایران بشن با کشور و خاکشون الحاق ایران بشن نه مردم خالی اینها یک قطره نمیذارن اب رودخونشون تو ایران بریزه بعد ما هشت میلیون راه دادیم!
بخدا مسئولین وطنپرست نیستن
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
قومیت افغانستانی در ایران نداریم بلکه افغانی هایی داریم در ایران که از کشورشان افغانستان به ایران فرارکردن و دارن از منابع ایرانیها استفاده میکنن
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اگر در کشوری جای نخبگان با فرار مغزها با ورود بی کفایتان پر شود ایا این بهتر راه برای نابودی سرزمین نیست ؟سانسور چی yjc نامی از جایی نبردم منتشر کن
افغانستانیها اگر بدیهایی داشته باشند خوبیهای زیادی هم دارند که داشتن نیروی کار خوبی هستند که برای ساخت هزاران پروژه و دهها هزار بیمارستان و دانشگاه و درمانگاه و در ساخت و ساز میلیونها ساختمان میتوان از این زحمتکشان عزیز استفاده کرد ،نباید فراموش کنیم بسیاری از این همزبانان و همسایگان عزیز و بیچاره آزارشان به مورچه هم نمیرسد.و برای نان و نام تلاش میکنند
و بسیاری از پروژه های ساختمان سازی و برج سازی بدون وجود اینها سرعت کمتری دارد.
گچ کاره نقاشه لوله کشه سنگ کاره کجا بره کار کنه از کجا خرج زن و بچه ش رو بیاره سر سفره زن و بچه ش چی بزاره؟ کارگر ایرانی کار نمیخاد نون نمیخاد؟؟؟؟؟؟؟ پیمانکاران ساختمانی از خدا بی خبر تمام کارهای ساختمانی رو به افغانستانیا میدن باید جلوی اینکار گرفته بشه
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
کارگر ایرانی بیکار بمونه ک افغانستانی بیاو سرکار؟؟؟
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خوبی هایشان را ببرن و کشور خودشان را بسازن
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اره بنفع کارفرماها و پولداراس که حقوق کارگرا پایین بمونه بتونن راحت ازشون بهره کشی کنن اگه راست میگین وزیر یا مدیر افغانی بزارین نوبت به شما میرسه نمیزارین جاتون تنگ بشه.
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اره هر نمای ساختمان دو نفر بودن. دویست میلیون دستمزد برای ساختمان دو طبقه گرفتند برای سنگ نما تو شش ماه چهار ساختمان نما کردند هشتصد ذمیایون. نماکار دستمزد گرفت بدون اینکه مالیات بدهد
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خب چ ربطی داره زحمت میکشن پولم میگیرن ... نظر مردم اینه برن کشور خودشون چندین ساله تو کشور ما هستن بسه دیگ چ کشوری ایقد بهشون مهلت میده مگ فقط ما مسلمون هستیم ب ولا ایران فقط مردمش مسلمان هستن مسوولئین بنام دین اسلام ومسلمان بودن ماروبدبخت کردن ابروی اسلام بردین ب ولا
زاگرسی
۲۰:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
میتوان شرق کشور را با مهاجرین افغان آباد و آنها را در همان جا اسکان داد
پول گندم برق یارانه گاز از جیب کی بره
اونا باید یا سرزمینهایشان به ایران ملحق میشدند نهدخالی خالی بیان ایران بگیرند
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
برن کشور خودشونو اباد کنن ما به اندازه کافی نفر داریم که اگر دولت و حکومت بزاره کشورمونو اباد کنیم
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
که با تغییر ترکیب جمعیتی از خاک پاک ایران جداش کنن دیگه نه؟!معلومه تو افغانی هستی نه زاگرسی!
سهیل
۲۰:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام با تمام این تفاسیر ایا درسته که این همه تعداد از مهاجرین افغانی در ایران بدون ساماندهی وجود داشته باشه هر کشوری که ماباهاش بیشترین ارتباط فرهنگی و اقتصادی رو داشته باشیم باید مردمش هجوم بیارن سمت کشور ما مهاجرین افغانی که اکثرشون از جوان های لات و بدون فایده هستند در حالی مهاجرینی که دارای فرهنگ وعلم و دانش هستند به کشور های اروپایی می روند خواهشا به فکر مردم و اسایش ما باشید همین طور ایران با بحران کمبود انرژی دست و پنجه نرم می کنه
چرا هرچی تحصیل کرده وپول دار افغانی تو اروپا وامریکا پناهده میشن هرچی بد بخت وبیچاره البته درظاهر میان ایران مطمین باشید از حس مهمان نوازی ما سواستفاده میشه وبا ظاهر فریبنده یک روز بلای سر ملت ایران میارن که محمود افغان دراورد اونومقع بگرد دنبال نادر شاه
جوانان فاطمیون شیعه بودن و هیچ اذن و دستوری از دولت مرکزی افغانستان نداشتن و زیر نظر سپاه تعلیم و تجهیز شدن و برای نبرد با داعش به سوریه رفتن و مبارز جهادی و داوطلب بر مبنا و اصول اعتقادی خودشون رفتن به جنگ داعش و نه مزدور بودن و نه اجبار براشون بود فداکاری این گروه را پای کشور و ملت افغانستان ننویسید این مطلب اول مطلب دوم جوانان عاشق و غیور اصفهانی زیادی چون اذن و اجازه رهبری را نداشتن رفتن هویت افغانستانی گرفتن تا راحتر پذیرش بگیرن چون ایرانی و پاسدار نبودن رهبری اجازه نمی داد در شهرهای دیگه هم همین طور بوده
# نه به حضور میلیونی مهاجرین
حق امروز چنان روشن است که هیچ نیاز به استدلال آنچنان پیچیده ندارد امروز جریان شیطانی به رهبری آمریکا دنبال اعمال حاکمیت ظالمانه خود بر کل جهان است و یک جریان مقابل او هم به رهبری جمهوری اسلامی ایران با پیروی از قرآن کریم و اهلبیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین به فضل الهی بوجود آمده که از حاکمیت مطلق ظلم و کفر و شرک بر جهان جلوگیری کند و این سنت الهی است که در مقابل هر فرعونی موسی ای بفرستد و تا هم اجازه ندهد لشگر کفر و شیطان یکه تاز عرصه جهان باشد و هم اتمام حجتی باشد بر کسانی که ادعای طرفداری از حق می کنند و هم نقطه امیدی باشد برای طرفداران واقعی راه حق و لذا امروز هر کس به هر شکل در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته و در جهت تضعیف آن قدم برمی دارد باید بداند که در جبهه کفر و لشگر یزید قرار دارد .
باید یکسری سختگیریها و فیلترها برای ورود اتباع افغان به کشور باشه. اینطور که نمیشه. این پنج میلیون بر چه اساسی وارد کشور شدن. چه نفعی برای کشور ما دارن. جز تحمیل هزینه های جانبی بر مملکت و مردم.
ملت رو با گزارشات گول نزنید ملت خودش خبر داره تو این مملکت خراب شده چی میگذره از ترس جونشون هیچی نمیگن ...یه افغانی هم تو این مملکت زیادی هست چه برسه به 5هزارتاش
درسته که افغانی راحت میاد ایران ولی خود مردم مقصرند بساز بفروشاکارگر افغانی میگیرن مرع داریها کارگر افغانی میگیرن تو مغازه میوه فروشی هستن مردم بهشون خونه اجاره میدن پس مقصر مردم هستن
متاسفانه روزی برسه که شما از ترس افعانیا جرات نکنی زن وبچه تو تنها بفرستی بیرون همین الان تمام جاهای تفریحی رو قرق ردن شما جرات نمیکنی بری عرب و شرق تهران برا تفریح خدا به دادمون برسه چن وقت دیگه نمیتونی از خونت بری بیرون من رفتم تجریش سریع برگشتم واقعا آدم میترسه بیرون بره خدا باعث بانیش رو لعنت کنه
مرزها رو تجهیز کنید.حصارکشی کنید.ورود مهاجران رو ممنوع کنید سیاست تک فرزندی و ازدواج بالای ۲۵ سال رو در بین مهاجرین و استان سبستان بلوچستان اجباری کنید .ما نمیخوایم پاکستان دوم بشیم
بدم میاد از اونایی که مسئله رو قومیتی می کنن. شیعیان افغانستان به اندازه کافی هر روز دارن از طالبان تکفیری به همین نحو و تازه بدتر صدمه می بینن. حق دارن بیان ایران که یه کشور شیعه هست و شیعه نشین هست و هم فرهنگ با شیعیان افغانستان هست
صف نانوایی
ولی اموال عمومی یک ملت ارث پدری شما نیست که در مورد آن نظر بدید .در ضمن افغانستان منابع آبی ب
های و زیر زمینی دست نخورده ،معادن زیاد دارد وجدیدا نفت و گاز هم دارد
.خدا را خوش میاد این همه منابع برای سی میلیون نفر باشد ..و ایران با نود میلیون جمعیت هزاران مشکل و آب های زیر زمین که نابود شده ده میلیون مهاجر را هم راه بدهد از کشوری که آب و منابع معدنی زیاد دارد
اینقدر شیعه و سنی
خواهر برادر ،عروس ودوماد کاکا ونوه نکنید ،فقط نظر شما که مهم نیست نظر ملت هم مهمه
به ما ملت چه ربطی داره جدیدا برادر خونده پیدا کردید
موضوع نه شیعه سنی است نه نژاد پرست
مهاجرت همه جای دنیا آهسته و پیوسته انجام میشود
مثل ورود این خواهر برادر آن افغان شکل نمیگیرد .این مهاجرت نیست کشور گشایی است
هیچ جای دنیا به این نمیگن مهاجرت ..
ایران آمار پنهان حداقل ده میلیون مهاجر عراقی افغانستان ی ،بنگلادسی نیجریه و سوری و فلسطینی. وجود دارد که آهسته و پیوسته آمدند طی چند دهه .
اما پنج میلیون افغان تو چهار ماه وارد شدن این مهاجرت نیست ..از اوکراین چهار میلیون مهاجرت کردند و در تمام اروپا بین بیست. تا سی کشور پخش شدند به خاطر شرایط بحرانی مهاجران تازه به یک کشور نرفتند و بین تمام اروپا پخش شدند
ما در مقابل نسل آینده تعهد داریم چون بسیار از نظر فرهنگی متفاوت هستیم
وقتی مهاجرت آهسته و پیوسته به کشور صورت بگیرد مهاجران به مرور با فرهنگ کشور جدید آشنا میشوند
اما این نوع مهاجرت هیچ وقت
البته ممکنه ! بله . در حمام .
موضوع نه شیعه سنی است نه نژاد پرست
مهاجرت همه جای دنیا آهسته و پیوسته انجام میشود
مثل ورود این خواهر برادر آن افغان شکل نمیگیرد .این مهاجرت نیست کشور گشایی است
هیچ جای دنیا به این نمیگن مهاجرت ..
ایران آمار پنهان حداقل ده میلیون مهاجر عراقی افغانستان ی ،بنگلادسی نیجریه و سوری و فلسطینی. وجود دارد که آهسته و پیوسته آمدند طی چند دهه .
اما پنج میلیون افغان تو چهار ماه وارد شدن این مهاجرت نیست ..از اوکراین چهار میلیون مهاجرت کردند و در تمام اروپا بین بیست. تا سی کشور پخش شدند به خاطر شرایط بحرانی مهاجران تازه به یک کشور نرفتند و بین تمام اروپا پخش شدند
ما در مقابل نسل آینده تعهد داریم چون بسیار از نظر فرهنگی متفاوت هستیم
وقتی مهاجرت آهسته و پیوسته به کشور صورت بگیرد مهاجران به مرور با فرهنگ کشور جدید آشنا میشوند
اما این نوع مهاجرت هیچ وقت
و انگلیس دو گانه سوز
و اسرائیل بنزینی
آل صعود گازی
فرانسه برقی
و کانادای نفتی
.الان پر
مدعا وارد شدند و از مهاجران حمایت میکنند باید هم روی کند کاری های خود را بپوشانید
ما نه ضد انقلاب هستیم
نه کشته مرده انقلاب
چون شما نقلاب ها هم مثل مردم به بیراهه رفتید خیلی ادعا انقلابی گری نکنید
امام خمینی هیچ وقت به جز سخنرانی در بیرون مرزهای ایران دخالت نمیکرد اما شما تمام اموال عمومی فدای خارج از ایران و منطقه کردید .در لباس طلبکار هم وارد شدید و به مردم طعنه میزنید آلبانی نشین ،غربکرا ،غربگدا،شما بیراهه رفته آید نه ما ملت
اون وقت منت امنیت هم از صبح تا شب سرمان میکوبند
این قدر به زنان و کودکان کشور خودشان ظلم میکنند که حد حساب نداره اینها ضد زن هست ضد کودک هستند حتی زنان و کودکان افغان
مخلص کلام:
حدود 8 میلیون مهاجر به اسم پناهنده جنگی بدون هیچ گونه نظارتی وارد کشور شده اند که موجب معضلات بالقوه بسیاری هست ، باید فکری بشه
الان هم جنگ در افغانستان تموم شده برگردند به کشور خودشون.تمامممممممم
عقلانیت و واقع بینی رو میشد تو نگاه کسانی که مخالف حضور افغان ها هستند دید ، به ندرت خبری از تعصب یا ملی گرایی و ... بود دو طرف ماجرا رو دیده بودندو بیشتر بر داده ها و امنیت و ... متمرکز بود
و واقعا یکی اط نظرات خیلی خوب بود که نوشته بود وقتی متوجه این مشکل امنیتی میشید و ضربه ش رو میخورید که دیگه کار از کار گذشته
ولی از اون طرف دیدگاه متعصبانه و ایدئولوژیک و بدور از واقع گرایی رو میشد در نظرات موافقین دید ، از قیاس های مع الفارق گرفته تا استدلالات ضغیف و ندیدن واقعیت و یکطرفه و ... مثل همین متن این تحلیل آبکی
بهرحال الان دیگه افغانستان تو شرایط جنگی قرار نداره باید برگردن به کشور خودشون
مهاجرت حساب کتاب داره
در ضمن این همه زحمت میکشم وقت میذارم تایپ میکنم بی انصافی نکن منتشرش کن...سلیقه ای عمل نکن...خودم ملاحظات رو رعایت میکنم...انقدر نترسید...
مواظب باشیم کسی رو مستاجر خونه مون کنیم که مدارک هویتی اش درست باشه یا به کسی خونه بفروشیم که مدارک هویتی اش درست باشه
باید هم خودمون و هم مسئولین دقت ها رو بالا ببرند
نه عده معدودی
در تمام جوامع اشخاص خوب و بد وجود دارد
تنها کارتی که کدخدا برای بازی سیاسی برایش باقی مونده
نفاق بین ادیان .اقوام و زبانهاست
هم وطن های گلم وارد کارت سیاسی استعمار نشوید که
بازی را خواهید باخت
کدخدا در مکان امن نشسته و به جان یکدیگر انداختن شماها را نظاره خواهد کرد
با طناب او به ته چاه نروید
آمریکا شیطان بزرگ
هر که توهین بود کرد و رفت
ایرانی هیچ وقت جرات نمیکنه تو مدرسه اینجور مدیر مدرسه را بشوره
همین شما و فکارذشماهاباعث شدید طالبان بر مردم افغانستان تسلط پیدا کنددو الان آواره ایران شوند .سگ شاه مسعود مبارزه به طالبان اون وقت اومدن ایران گرفتنددباززشما پز ادعا ها طلبکار در اومدید به طرفداری از مهاجران چرا زمان حمله طالبان وقتی این بدبخت تو کشورشان بودن. لال مانی گرفته و از آنها حمایت نکردید
جالبه صدا و سیما هم پشتیبان افغانیهاست من احساس میکنم ما مهمان شما هستیم نه شما
و خواهری و خوبی ها نباید بین ایرانیها از بین بروند.
بخدا مسئولین وطنپرست نیستن
و بسیاری از پروژه های ساختمان سازی و برج سازی بدون وجود اینها سرعت کمتری دارد.
اونا باید یا سرزمینهایشان به ایران ملحق میشدند نهدخالی خالی بیان ایران بگیرند
# نه به حضور میلیونی مهاجرین
واقعا ۵ میلیون؟؟؟؟؟ خودتونو زدید به نفهمی؟