با سلام وعرض ادب شورا اگه عرضه داره به اون ۲درصدی که وزارت کشور به عهده تاکسیهای اینت نتی گذاشت وحالا دارن از راننده میگرن ورود کنه به کمیسیون ۲۰ درصدی ورود کنه چون پشت پرده سبیل اقایون چرب میشه ورود نمیشه من کاربر اسنپ وتپسی هستم مسافر سوار کردم دو مسیره جنوب وغرب تهران ساعت ۶توی اون شلوغی خیابون گاندی مسافر گفت وایسا از عابر پول بگیرم واسادم در. رو باز کرد فرار کرد به پشتیبانی تپسی زنگ زدم میگه اگه یک بار دیگه مسافر این کارو انجام بده حساب کاربریش رو مسدود میکنیم اینقدر هم با شرفن که کمیسیون همون سفررو ازم کم کرده بعد ۱۰هزار تومن بهش بدهکار میشی سریع حسابتو مسدود میکنه از ۲۷۰ هزار تومن من راننده راحت گذشتن اما از ۱۰تومن خودشون نه
بعد از چندین ماه نه کرایه درست شدند نه وضعیت کمیسیون تاکسی اینترنی خارج کشور کرایه منطقی است با کمیسیون منطقی با کرایه کم پایین نگه داشته شده منطقی نیست
هیچگاه ما رانندگان زحمتکش تاکسی اینترنتی از میزان بالای قیمتها ناراضی نیستیم بلکه از پایین بودن آن ناراضی هستیم چون هیچگاه دخل و خرج ما یکی هم نمیشود و ماشینهایمان که سرمایه زندگی مان است در حال فرسودگی شدید است و توان مالی رسیدگی ندارین
اسنپ فقط وهن و تحقیر رانندس
با خودرودی 300 میلیونی که فقط سالانه 11 درصد افت ارزش داره، کرایه 20، 30 تومنی میزنه
هزینه استهلاک و قطعات یدکی هم بماند
تازه 20 درصدم کمیسون میگیره
#اسنپ_برده داری نوین
مسافرکشی داخل شهر شرف داره به کار برای اسنپو تپسیو ماکسیمو هرچی تاکسی اینترنتیه، از وقتی کمیسیون بیشتر شده کار نکردم، حاضرم خودمو ماشینو اتیش بزنم ولی به خواری نون نخورم،تنها درامدم از اسنپ بود ولی نونی که با خونت پخته بشه خوردن نداره....
کمیسیون چرا باید زیاد بشه؟ درسته نرخ کرایه بیشتر شده ولی خوب همون ۲۰٪ازش میبره اسنپ ، اگر ب فرض مثال فلان مسیرو قبلا ۱۰تومن کرایه میگرفتیم ۲تومنشو میبرد ب عنوان کمیسیون همون مسیر الان شده ۲۰تومن.خوب قاعدتاً ۲۰٪کمیسیون میشه ۴تومن ،حالا هر چقدر کرایه گرون بشه بازم ب همون میزان کمیسیونه بیشتری باید بدیم دیگه، ولی الان که کمیسیون برای تهران شده ۲۱٪ و برای منه شهرستانی شده ۲۳٪ اگر همون مسیر با کرایه ۲۰تومنو در نظر بگیریم کمیسیونش برای من میشه ۴,۶۰۰ برای تهرانی ها ۴,۲۰۰ . نمیدونم متوجه منظورم میشید یا نه ، اقا اسنپ الان ک کمیسیونو افزایش داده داره ۲نونه حق راننده رو میخوره، خداشاهده از وقتی کمیسیون بیشتر شده تا الان یه مسیر هم نرفتم و کلا حذف کردم. درسته تنها راه درامدم اسنپ بود ولی حاضرم بمیرم ولی اجازه نمیدم حقمو بخورن.
سلام .اینها همش شعارمیدن کسی به فکرقشر ضعیف جامعه که یکیش رانندگان هستند توجه ای نمیکنه همین باعث شده افرادی اونی که به نفع خودشونه انجام بدن ظلمی که اسنپ تپسی به رانندگان میکنه واقعاستودنیست .مطمئن باشید اینها هم کاری نمیکنند چون وچرا به خاطرهمین مشکل که وجودداره
سلام .اینها همش شعارمیدن کسی به فکرقشر ضعیف جامعه که یکیش رانندگان هستند توجه ای نمیکنه همین باعث شده افرادی اونی که به نفع خودشونه انجام بدن ظلمی که اسنپ تپسی به رانندگان میکنه واقعاستودنیست .مطمئن باشید اینها هم کاری نمیکنند چون وچرا به خاطرهمین مشکل که وجودداره
سلام وعرض ادب خدمت مسئولین من یک راننده اسنپ هستم صحبتی که العان میخام بکنم مشکل ۹۹ درصد رانندهای اولا که کرایهای اسنپ وتپسی واقعا به صرفه نیست العان من فقط یه تیکه از گرونی رو میگم اونم ماشینم پراید مثلا کم استهلاک رفتم روغن زدم شده ۴۵۰ هزار تازه هر ۱۵ روز باید عوض کنم چون رفتو آمدم زیاد بماند دیگه خرج لاستیک خرج موتور خرج گیربکس خرج بنزین این تازه برای ماشینه خودمون هم که کرایه خانه که سر به فلک کشیده العان ما رانندها خرج دوتا خانواده رو میدیم خود ماشین خرجش بیشتر تو رو خدا یه فکری به حال ما رانندهها هم بکنید بخدا بزور داریم زندگی میکنیم ماشینمون که خراب میشه عذا میگیریم که از کی قرض کنیم از کجا وام بگیریم بخدا اصلا با این کرایها اصلا نمیصرفه ولی اسنپ اصلا به فکر رانندهای نیست فقط خاستم بگم اگه میشه کرایرو یخورده به تورم نزدیک کنید همین ممنون
سلام به دوستان اسنپی و تپسی ،هر چه دوستان میگن درسته و حق با ماست جالب این که مسافرا طلب کار و انگار ما راننده ایی هستیم که بهشون ارث رسیدیم و خیلی سبک و بی ارزش به رانندگان نگاه میکنن وتازه تا جلوی در پله خونشون نرسن پیاده نمیشن .من تا الان چندین مسافر داشتم که با این که میدونن وضعیت کو چه شون از نظر دست انداز و باریک بود" و سختی عبور از کوچه زیاده ولی بازم کوتاه نمیان و میگن حتما تا در خونه باید برید چون ماشین دربست گرفتم ،بابا بی انصاف لااقل یه ۵۰ قدم رفتن داخل کوچه رو که میتونی پیاده بری خوب برو دیگه چرا تو هم یه بار رو دوش ما و یه خرج اضافه واسه ماشین درست میکنی اخه .تازه اخرش هم بده کار میشی !اقایون مسولین و مسافران گرامی جان جان عزیزاتون نکنید .شاید شما هم تو دوست و اشنا و فامیل راننده اسنپ داری پس پای درد دلشون بشینید میفهمید .
تو این کشور خیلی وقت که وجدان وشرف مرده الان یک پفک 3000هزار شده بعد کرایه 5000هزارتونی با 15درصد کمسیون برای مسافر زیاده بابا یک عده تا الان تو غار زندگی میکردند که از تورم خبر ندارن با این مشکلات خرید لوازم یدکی که سر بفلک کشیده
تو این کشور خیلی وقت که وجدان وشرف مرده الان یک پفک 3000هزار شده بعد کرایه 5000هزارتونی با 15درصد کمسیون برای مسافر زیاده بابا یک عده تا الان تو غار زندگی میکردند که از تورم خبر ندارن با این مشکلات خرید لوازم یدکی که سر بفلک کشیده
تو این کشور خیلی وقت که وجدان وشرف مرده الان یک پفک 3000هزار شده بعد کرایه 5000هزارتونی با 15درصد کمسیون برای مسافر زیاده بابا یک عده تا الان تو غار زندگی میکردند که از تورم خبر ندارن با این مشکلات خرید لوازم یدکی که سر بفلک کشیده
من از قبل سال ۹۸ و گرون شدن بنزین تو اسنپ بودم والله بعد گرون شدن هم قیمتا همون بود ماشینی که صدا ازش درنمیومد تو این ۴سال شد اوراق بردم تعمیرات میگه ۱۴میلیون خرجشه نه کمک فنر مونده نه لاستیک نه دیسک و صفحه کل اتاق صدا گرفته از۱۲شب تا ۶صبح کار میکنم به والله شده شبی ۱۰۰ تومن کارنکردم یا نت ها داغونه کرایه ی محل ماهم مه هنوز۱۰/۱۵ هزارتومنه چقدر جون داریم مگه بااین خیابوناو چاله چوله ها من که ۶ماهه دیگه نمیرم و نخواهم رفت مگه برده ایم ما.؟؟؟؟؟
خیلی جالبه
اون دسته آدمایی که فک میکنند ورود شورا به دو شرکت تاکسیرانی خوبه تو اشتباهی
شورا ورود میکنه چون به فکر خودشه
دیده کمیسیون عالیه ورود کرده نه بخاطر شماها یا خودم
فکر کردین تو کشور چقدر راننده اسنپ تپسی ماکسیم هست.
کمیسیون چقدر برمیدارن؟فک کن مغزت سوت میکشه
سلام و ادب
من خودمم مدنیه به خاطر بیکار شدن و اینکه راه دیگه ای واسه کسب درآمد ندارم مجبور به کار اسنپ شدم و این ویژگی وجه مشترک همه ی راننده های اسنپ هست
اون دوست عزیزی که میگه اگه کرایه های اسنپ پایین هست خب کار نکنید ،شاید درد بیپولی و مجبور شدن رو حس نکرده ،آدم مجبور انتخاب نمیکنه و فقط انجام میده حتی اگه با اون کار موافق نباشه ،مدیران اسنپ و توسی هم از همین ویژگی مجبور بودن و نه انتخاب کردن راننده ها استفاده میکنم و با قیمت پایین و سفر حداکثری فقط سود خودشون رو افزایش میدن و اونچیزی که تو این سیستم ارزش نداره رضایت آدم مجبوره !
متاسفانه نه فقط تو سیستم تاکسی اینترنتی بلکه تو همه ی بخشهای اقتصادی دیگه هم این نگاه از بالا به پایین وجود داره و علت همشون هم نرخ بالای بیکاری و بالا بودن هزینه های زندگی هست ! به امید روزی که تمام بیکار شده های جامعه بتونم به شغلهای اصلی خودشون برگردن و اینجوری سیستم عرضه و تقاضا و دست نامرعی بازار قیمتهای سفر اسنپ و همکاراشو واقعی میکنه
آقا یه چی بگم هیچکس تا حالا نگفته تورا به خدا جو گیر نشید وقتی مسافر ازتون میپرسه کاسبی چطوره نگید عالیه که هر کسی از راه میرسه میشه راننده اسنپ خیلی دست زیاد شده
هیچ وقت عدالتی نبود ونیست بیچاره راننده های اینترنتی واقعا چاره ای ندارن دخل ناچیز خرج بی حد باتوجه به تورم اقتصادی مسافت میری تازه تو مبدا لغوم میخوری بعد از شرکت پیام میدن عذر میخوایم یعنی مضحکه شدیم
چرا شما چرتوپرت مینویسین و شورای شهر چی میدونه و میفهمه هزینه های بالا و استعلاک ماشین و کرایه های پایین بعد ناراضی هستن.ناراضی ما راننده های اینترنتی هستیم نه شما.
من ۵ساله اسنب کار نکنم هرروز شرمنده زن بچه های خودم شدم با این کمسیون بال وکریه کم وهزییه زیاد ماشین تا مسافر کش نباشید درد رانندگان نمی فهمید تازه بعضی از مسافرها کرایه پرداخت نمی کنند فرار میکنند من مسافر زدم به گفته خودمسافر گفت به تاکسی گرفتم برای همین مسیر گفته ۳۵هزارتومان اون وقت من بیچاره با دادن کمیسیون باید ببرمش ۱۵ هزار تومان
با این همه هزینه بالا کوچکترین هزینه ماشین 200هزار،300هزاره یه چیز خیلی ساده از اون ور کرایه از10هزار تومن تا 30هزار تومن مسیر دور در تبریز میزنه نزدیک نیم ساعت باید راه بری اونم 5تومن کم میکنه 25هزار برات میمونه خیلی افتضاحه خیییلی
تعرفه بالااااااااااا !!!!!!! نمیدونم کی هستی ولی برو ببین تسمه تایم ۴۰۵ شده ۸۰۰ هزار تومن ! از لاستیک و یدکی های دیگه نمیگم . ۳ نفر ساعت ۱۰ شب از عباس آباد برای چهاردیواری پونک ماشین میگیرن ۳۶ تا ۴۰ تومن یعنی نفری ۱۲ تا ۱۷ تومن زیاده؟!!! تازه تابستون هم بشه کولرهم میخوان . راست میگین اتوبوسهای شرکت واحد رو بکنین ۵۰۰ تومن تا همه راضی بشن . انگار راننده تاکسی اینترنتی با خونواده هاشون فقط آب میخورن و فتوسنتز میکنن .
بنده بیش از ۵ساله راننده اسنپ هستم و همیشه کرایه اسنپ بیش از نصف کرایه واقعی پایین تره و همیشه بنفع مسافره و هوای مسافر داره و کمیسیون از راننده میگیره و مسیری که کرایش بیش از ۵۰هزارتومان هست اسنپ میزنش ۱۸هزار و ۳الی۴هزار هم کمیسیون میبره و اصلا بفکر رانندگان نیست و همیشه بنفع مسافره و راننده بدبخت باید استحلاک و هزینه های سنگبن ماشین و خرج زندگی دربیاره،و اسنپ باید ماشین های که بنزینی هستن سفرهای خاص و جداگانه بهشون بده که دخل و خرجشون بهم بخوره درضمن عزیزانی که بازنشسته هستین همتون اومدین توی اسنپ و تمام قیمت هارو خراب کردین و چون حقوق ثابت دارین بفکر قیمت سفر نیستین و درجا سفرهای قیمت پایین میگیرین ولی نمیدونید امسال ما که خرج زندگیمون میدیم به مشکل میخوریم و اسنپ هم روز به روز قیمتارو پایین میاره
۴۲سال از عمرم رفته به هیچ جا نرسیدم
من موندم چیه پراید که همیشه تعمیر گاه هست تو یک سال اخیر سه بار تعمیر موتور انجام دادم
۷تومن هشت تومان تو اسنپ کار کردم و یکجا به مکانیک و لوازم یدکی دادم خودم هم هیچ هشتم گرو نه
اسنپ یعنی بیگاری و پر کردن جیب مالکان اسنپ
سلام به همکاران اسنپی ، به نظر شما در سال ۱۴۰۲ ، با ۶۵۰۰تومن چه چیزی میشه خرید!!!!؟
من تربت حیدریه (یکی از شهرهای خراسان رضوی ) زندگی میکنم، برای یک خونه ۷۰ متری یک خوابه ، ماهی ۳.۵میلیون با ۷۰میلیون پیش ، دادم.
اینجا ۷۰درصد کرایه های داخل شهری ، ۶۵۰۰تومان هستش، در هر ساعت اگر خودمون رو بکشیم میتونیم ۳۰.۰۰۰ تومان کار کنیم. بعد از ۶ ساعت پشت فرمون نشستن ، با کمردرد و پادرد از ماشین پیاده میشیم و باید ۶ ساعت استراحت کنیم که بشیم یه آدم نرمال. دست آخرم ، اگر به خرابی ماشین نخوریم ، به زور اجاره خونه و شکم زن بچه رو سیر میکنیم.
کاری که اسنپ و ... میکنن، دقیقا استسمار و به بردگی گرفتنِ افراد هستش. درآمدی که حتی از پول نزول کثیف تر و حروم تر هست.
شخصی که لیسانس عمران داره و از شرکتی که در اون کار میکرده ، بخاطر ورشکستگی ، بیرون امده؛ مجبوره بیاد اسنپ کار کنه. خرج زن و بچه و خونه که سر جاش هست، تازه بیشتر هم شده.
این شرکتها هم با سواستفاده از وضعیت کشور و تعداد بالای افراد بیکار، دقیقا با همین سیاست کثیف ، کار خودشون رو پیش میبرند.
وقتی کرایه دربستی یک مسیر در شهر من، ۲۶۰۰۰تومان هست و کرایه یک کورس برای یک نفر با تاکسی های داخل شهری ، ۶تومان! فقط یک دیوانه از اسنپ استفاده نمیکنه !
همیشه هم ۴نفر پیدا میشن که وصف درآمد دروغین اسنپ رو شنیده باشن و گول تبلیغات این شرکتها رو بخورن و با اینکه روزانه تعداد زیادی از افراد از کار در اسنپ ، کنار میکشند؛ باز این ۴نفر جایگزین میشن. چرا استخدام آنلاین و کنار خیابونی این شرکتها تمومی نداره! چرا همیشه در حال جذب راننده هستن!!!؟؟؟ جواب معلومه .
شگرد فعلی اینها استفاده چند روزه و چند ماهه از افرادی که تازه بیکار شدن و از سر ناچاری و نداشتن اطلاعات کافی، میان شروع ب کار میکنن و بعد یه مدت ، پشیمون میشن و کنار میکشند، ولی باز ۴تا آدم ساده دیگه جذب میشن و پول به جیب صاحبان شرکتها میریزن. ضمنا کمیسیون اسنپ در سال جاری ، ۲۱درصد شده ، نه ۱۵ درصدی ک یکی از دوستان گفتند.
یاعلی
آقا یونی که میگین کرایه اسنپ بالاست هزینه تعمیر ونگهداری وقیمت بالای قطعات ماشین را در نظر میگیرین؟همین الانش هم بدون در نظر گرفتن هزینه ها اصلا کرایه ها بالا نیستند خیلی کم پیش میاد مسافر یک یا دو نفر باشند چهار نفری بخوای هزینه تاکسیهای بیرون را حساب کنی برا مسیری که طی میشه هزینه اسنپ از نصف هم کمتر میشه به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را
لطفا کسانی که اطلاعی ندارند نظر بیخود ندهند
سلام بر همه دوستان.تاکسی اینترنتی یعنی ماشین در دسترس . پس باید کرایه طبق همه تاکسیها یکسان باشه چون کمیسیون هم میگیرن . به هر حال فقط از جیب راننده هم به نفع مسافر میشه هم شرکتها پول به جیب میزنن.ما که راضی نیستیم چون مجبوریم.
آسنپ مسولین آسنپ بویی از انسانیت و وجدان نبرده آمد .مثلاپارک ملت تا قلعه حسن خان میزنم 42هزار بعد 11هزارش خودش میبره 5هزارهم تخفیف میده از کیسه خلیفه 55کیلومتر بری ارزش داره این اوج وقتها است
سلام من یک خانم هستم راننده اسنپ دوتادختردارم محصل فکرکنیدبااین قیتمهای بی نهایت پایین بی نهایت من چکاربایدبکنم مستاجرهستم قصدوام دارم خرج دوتادخترهم دارم توروخدایک نظری بندازین رواین قیمتهاکلاانگارحمالیم ما
کارگرساختمانی صبح میبرن سر کار عصر برمیگردونن صبحانه و نهار بش میدن 500حقوق میگیره مااسنپیها صبح بنزین میزنیم بعد سروکله بامشتری بعدمشکلات ماموران راهنمایی بعد خرابی خودرو هزینه تعمیر خوابیدن ماشین جهت تعمیر دادن کمیسیون آخرشب 100تومان ته جیب مانده نمیدونیم چ کنیم بعد دولت میگه 60درصد حقوق اضافه شد چی گیر من میاد بازنشستگی کجاس تا موقع مرگ باید کار کرد بعد رفت قبرستون بمیریم
باید حداقل کرایه تعیین بشه، و کمتراز ۵۰ تومن اصلا اقتصادی نیست! همینکه در هر شرایط جوی و درون کوچه های تنگ و ۶ دقیقه تا مبدا جلوی مسافر میری و تا مقصد میرسونیش ،همین بیشتراز ۵۰ تومن ارزش داره ...
من ۳ نفر و دوتا بچه را با این شرایط سوار کردم که مسیرش ۳ کورس تاکسی خطی بود کرایه ای که زده بودن ۱۷ هزار تومن بود.! کارکردن در این تاکسی ها فقط حماقت راننده هست و به کشی از ما
باسلام ب همگی ۴ ساله اسنپ کار میکنم آهی در بساط ندارم هر روز هم فقیر وفقیرتر با ماشین داغونتر از رو ناچاری کار میکنم کرایه ها بسیار پایین اصطلاحک تورم.بالا الان ماشینم روغن سوزی افتاده رو دستم ۱۵میلیون خرجشه بعد۴سال نتونستم۴میلیون پس انداز کنم تابرسه۱۵میلیون واقعا اندازه ی کارگر ساختمانی هم کارنکردم ....این انصاف نیست با ای کرایه های پایین
سلام.بر رانندگان عزیز.در تهران بازم خوبه.ولی توارومیه.هم کمیسیون زیاده هم کرایه ها پایینه.اول ماشین زیاد بود ولی حالا.خیلی کم شده.بعضی وقت ها ماشین پیدا نمیشه.خدا وکیلی.کرایه ها فقط 20هزار 15هزاره زیاد نداره. من که کار نمیکنم.رفتم مدرک مکانیکی گرفتم.الان مشغول مکانیکی هستم درآمدشم خوبه.واسه سرتون کلاه نره برید دنباله شغل پر درآمد.تازه واردها میان دوسه ماه کار میکنم بعد میبینن ماشین خرجش زیاده.میگن وای خودمونو الاف کردیم.پس به فکر کاره آینده دار باشید جوانها.گناه دارید.از فن حرفه ای میتونید بگیرید
اسنپیا نه بیمه دارن ، نه درآمد رو نرخ دلار ۵۰ تومنی ، من خودم برا ۱۵ تومن زورم میاد ماشین ۳۰۰ میلیونی رو برا ۱۵ تومن استارت بزنم ، شمایی که کارمندی ذوزی ۵۰۰ بهت میدن ، تا ۳ ظهر سرکاری ولی اسنپی باید ۸ صب بزنه بیرون تا ۱۰ شب تا بتونه ۵۰۰ کار کنه ، اینقدر کرایه ها پایینه ک بعضیا سوار میشن ۱۰ تومنم اضافه میدن
هرکس ناراضیه بساد کارگری....بیشترتون برای فرار از کارگری رفتید رانندگی.....پس به همون کمشم راضی و قانع باشید و صداتونم در نیاد....انتظار پولدار شدن از راه رانندگی هم نداشته باشید
اونایی ک اسنپ تپسی کار میکنن شغل دوم دارن.اگ واقعا کسی ک کارش فقط اسنپ،با این کرایه های کم کمیسیون کار نمیکنه.اگ مجبوره بره مسافرکشی تو خیابون،عین من دیگ اسنپ تیسی کار نکنه تا کرایه ها بالا بره و مزایا خوب بدن.همش شرکت داره میبره،ماهم باید بدیم خرج ماشین اخرش اگ چیزی بمونه.نرو اقا نرو سرویس،توی ک با این وضع میری سرویس اسنپ تپسی هربلای سرت بیاد حقته.اعتصاب کنید نرید عین من ۳ ماه کار نمیکنم،برید بچرخید مسافر بگیرید کنار خیابون،کمتره کمیسیونم نداره
سلام درایور اسنپ هستم دارای ۶ سال سابقه و ۳ ماشین در اسنپ تعویض کردم درخواستم از شما عوامل ذیربط که کمیسیون اسنپ را کاهش داده و در شهر جنوبی از جمله بندرعباس طرح کولر افزایش کرایه ها را لطفا اعمال بفرمایید. با تشکر
مطمئن باشید یک نفر که از کرایه ها ناراضی باشه و کار نکنه ، بجاش دو نفر آماده هستند که بروند تو اسنپ کار کنند . این نا هماهنگی تو اکثر شغلها وجود داره و این باعث میشه که صاحب کارها و شرکت ها قدرت اینو داشته باشند که کارگرها و دیگر زحمت کشان را استعمار کنند و به بردگی بکشند . بنده بیست و پنج ساله که شاطر سنگکی هستم . قبلا ها چون شغل شاطر سنگکی سوای سنگین بودن ، فنی هم محسوب می شد ، تقریبا شاطرها دو سه برابر کارگر معمولی مزد میگرفتند . ولی به خدا الان شاطر های تازه کاربا نصف حقوق یک کارگر معمولی شاطری میکنند . و بنده هم به ناچار کار خود را رها کردم و با یک پراید قراضه وارد اسنپ شدم و به معنای واقعی برده داریه نوین و سازمان یافته پی بردم یعنی بیشتر کار کنی ولی هیچ وقت تامین نشی و یک دفعه بعد از چند سال از خواب بیدار بشی و ببینی که نه تنها پیشرفت نکردی ، بلکه بدبخت هم شدی و سالهاست که یک برده بدبخت بودی که کسی هم ازت تقدیر و تشکر نمیکنه .
والا من به پول کار تو اسنپ نیازدارم دو سال بیکارم،ولی دیگه کارد به استخونم رسیده ،یه ماهی هست دیگه اسنپ رو خاموش کردم از بس بی انصافه،گرسنگی بکشم بهتره تا حمال این .......بشم.
واقعن قیمت کرایه های اسنپ وتپسی خیلی ارزونه، این شغل شده برده داری مدرن در کشور شارلاتان ها و دزدها، خداوکیلی کرایه ها باید 100 درصد افزایش پیدا کنه راننده ها نباید هر کرایه ای رو با هر طرح مسخره تشویقی قبول کنند
باسلام.میدونید از جهت اصلی نگاه کنیم این دو شرکت بی همه چیز مردم رو مقابل هم قرار داده راننده و مسافر.منه راننده از کم بودن کرایه مینالم مسافر از کرایه بالا هر دو سمت هم حق دارن بلاخره تو وضعیت فعلی حاکم بر جامعه همه زندگیامون تحت شعاع قرار گرفته ولی من بعنوان یک راننده که الان ۶ ساله توی اسنپ هستم یک سوال از مسافرای محترم دارم در بعضی مسیر ها شده قیمت کرایه تاکسی که شما باید پیاده از درب منزل تا جایی که ایستگاه تاکسی هست یا تا کنار خیابون پیاده روی کنید تا تاکسی سوار شید یا اگه حتی در هر حالتی شما هر جا سوار بشید تاکسی همون کرایه کاملو میگیره اما توی اسنپ راننده بنده خدا با سلام صلوات و احترام عزت میاد درب منزل شیک سوار میکنه باید کلی چیزارو رعایت کنه یا مثل راننده تاکسیا غُر نزنه حرف نزنه صدای ظبط رو زیاد نکنه یا کلا روشن نکنه بعد با کلی سلام صلوات پیاده کنه بیخ مقصد ی ماشین کامل دربست مسافره بعد همون کرایه ای که تاکسی از یک مسافرش میگیره راننده اسنپ برای کل مسیرش از مسافر میگیره بعد این الان جز بیگاری و سود مسافر چی برای راننده داره تازه از همون کرایه ۲۰درصد هم کمیسیونمیده ک تاکسی نمیده حالا مسافرابدونن همین داستان در کرایه های ۵۰تومنی تا کرایه های بالاتر هم صدق میکنه یعنی هر چی کرایه بالاتر فقط رقمو شما میبینید ولی مثلا من یکسفر ۲۰۰تومنی بگیرم اگه آنلاین زده بشه اول اعتبار اسنپیو که در پنل راننده هستو پر میکنه بعد کمیسیونسفرو برمیداره ته تهش برای من راننده از ۲۰۰تومن ۱۲۰تومن یا۱۳۰تومن بمونه که با این وضعاستهلاک ماشینو بدم یاخرج زندگیمو یا قسطای عقبموندمو پس مسافرین عزیز و بزرگوار مطمعن باشید اگه درصدی راننده حس کنه از کارکردش مقداری که در حد زحمت کشیش هست دستش بیاد نمیاد ناله کنه اینهمه راننده همه مشکلشون دقیقا یکیه پس اینکار از بیس مشکل داره از راننده بی دفاع نبینید چون راننده حرفیم بزنه درجا مسدود میشه.
سلام کی مگه قیمت کرایه تاکسی اینترنتی بالایی اسنپ الان با این اصطلاک بالا ماشین تا شب چشم خودتو کور کنی به 300تومان هم نمیرسی مگر ما تاکسی اینترنتی نیستیم چرا مسیر تاکسی رو را ما نمتونیم بریم خوتون اون بالا نشتین خبر از چیزی ندارین اگر کاری به نفع مانمکین بدتر نکین همه چیز بالا شده عیر کرایه ما که بیشتر کرایه خوده اسنپ مخوره
اگه کرایه تاکسی اینترنتی گرونه پس چرا درخواست سفر از طرف مسافر از تاکسی و آژانس بیشتره دم در سوار میکنیم دم در پیاده میکنیم ده دقیقه منتظر میشیم مسافر لباس بپوشه بیاد سوار بشه آره راس میگین خیلی گرونه خودم کردم که لعنت بر خودم باد
دوستم یکسال شبانه روز کار کرد و تونست به زحمت هزینه ها خورد و خوراک زندگیشا از این راه تامین کنه و در آخرم یه تصادف کرد و ۵۰ میلیون خسارت خورد و مجبور شد ماشین را بفروشه
یک ساله کار نمیکنم با ماشین ۴۰۰ ملیونی و بااین خرج ها بالا اونم تو شهرستان کرایه دربست خداوکیلی ۵۰۰۰ هزارتومان هست اسنپ دزد هست دزد تاکسی دربست داخل شهر ۲۰۰۰۰هزار تومان ببین چقدر میزنند تا شب کار کن ۲۰۰ تومان بعد برو بده لنت و روغن و بنزین
سلام بر همکاران گرامی من در شهرستانها بجنورد فعالم باور میکنید کرایه ۵ تومنی داریم بیشترین مبلغ هم ۲۵ تومن هس تو اوج شلوغی بیشتر از ۲۰ کیلومتر مسافت تازه کمیسیون هم کم میشه بخدا از سر ناچاری کار میکنم این کرایه ها فقط واسه استعلاک ماشین
کرایه اسنپ موتوراینقدرپایینه که ارزش رفتن حتی به مبدا راهم نداره.تازه مثل برده باراننده موتوربرخوردمیکننداسنپ همش طرفدارمشتری هستش.اگه مانباشیم کی برای استپ کارمیکنه؟مخصوصااسنپ دکترواسنپ شاپ که همش کرایه ۱۰ تومانی میزنه.خدایی خودشونومسخره کردند.ادم بایددیگه بااین شرکتهاکارنکنه
با سلام بعضی از آقایان فقط دنبال این هستند که ما رو به جون هم بندازن ظلم کارگر و راننده ندارم یه راننده با به خطر انداختن جان و مالش داره کار کنه کارگر هم همینطور
نیروی کار از خودت سرمایه هم که ماشین هست از خودت تمام هزینه ها مثل بیمه و تعمیر و ببمه و بیماری با خودت سودش میره تو جیب اسنپ
اسنپ زیر مجموعه ایرانسل هست ایرانسل زیر مجموعه وزارت ارتباطات هست وزارت زیر مجموعه دولت راننده های نگون بخت شدن حمال بی جیره ومواجب دولت
ب نظر من هرکسی ک ناراضیه یک روز بیاد تو اسنپ وتپسی کارکنه ببینم بازم میگه کرایه بالاس بره ازتعویض روغنی قیمت روغن وسرویس کامل رو بپرسه بعد ی سر بره مکانیکی فقط اجرت مکانیکو بپرسهدخرید قطعه رو بیخیال. بااین کارها اسنپ وتپسی نابود میشن بعد برید آژانس بگیرید ببینید قیمتا چ خبره
خدا شاهده یک سال و نیمه به خاطر یک سری شرایط اسنپ کارمیکنم.خرج ماشینم در نمیاد گیر بکس داغون،موتور داغون،لاستیک صاف،اعصاب داغون. پنجاه میلیون ناقابل میخوام سر پاش کنم،ندارم. واقعا برای اسنپ ومسولین بی مسولیت کشورم که تو خواب خرگوشین متاسفم.
برای نفرین کردن کسی بگویید انشالله مجبور باشی از بیکاری بری اسنپ یا تپ سی کار بکنی و زحمت کار پرزحمت و بهره برداری این دوشرکت که راننده اسنپ وتپ سی به اندازه یه کارگر ساده درآمد نداره و کسی انگار تواین مملکت نیست صدای این رانندگان اسنپ وتم سی رو نمیخاد بشنوه و سطح درآمد یه راننده رو بااین ترافیک واین کرایه پایین و کمیسیون که یک سوم کرایه رو شرکت برمیداره
کدوم دردوبگم مسافربلانصبت نامردوبگم که گوشیمو دزدیدمسافری که کرایمونداد.واسنپی که طرح تشویقی منوبعدده بارزنگ وتیکت آخرم واریز نکردویک،سوم کرایه رابرمیداره مثلاً کمیسیون.من توشهرستان کرایه ۶هزارتومن کارمیکنم.که بالا ترین کرایه ۱۲هزاره.بخداازناچاری وبی عرضگیه خودمه که با ماشین کار میکنم.یکی یه کاری درحد۶و۷تومن پیدا کنه برای من.اقایی کنید ممنون.
شورای رقابت میخواد هر دو طرف راًی باشن عالیه
اولا کمیسیون اسنپ و تپسی رو نهایت بکنه ۳ تا حداکثر ۵ درصد
دوما راننده هایی که روزانه ده سفر رو انجام ميدند در یکی از این دو شرکت یا مجموع کا در این دو راننده فعال اون روز شناخته بشن تا مثل تاکسیهای زرد معاف از پرداخت تردد در طرح زوج و فرد و ترافیک باشن پس بل انجام ده سفر معافیت از پرداخت جریمه طرح ترافیک
سوم بخصوص با سهمیه و جیره بندی امسال بنزین دستکم ماهانه ۳۰۰ لیتر بنزین لیتری ۲ تومن بهشون بدن به شرط کیلومتر پیموده شده نه آلات که حتی هنوز اسفند پارسالم همون سهمیه تعهد بسیار اندک رو هم ندادن
چهارم کرایه برای یک تا دو نفر محاسبه شده باشه و چنانچه تعداد مسافران از ۲ نفر بیشتر بود یعنی ۳ یا ۴ نفر به ازای هر نفر بیشتر ۱۵ درصد روی ک آیه بره و به ازای داستان بار ۱۰ درصد روی کرایه بره
و آخرم و از همه مهمتر کرایه بر اساس زمان طول سفر (رسیدن به مبدأ مسافر+ معطلی آمدن مسافر + رسیدن به مقصد مسافر) و پیک ترافیک همگی محاسبه بشه نه بر اساس پرمسافر بودن یا کم مسافر بودن مکانی که مسافر درخواست سفر میکند که الان اینجوره متاسفانه و جایی که مسافر زیاده مثل صبح و عصر زمان رفت و برگشت کارمندان به ضرر مسافر میشه و جایی که کمه که اکثرا مسافر کمه به ضرر راننده
شورای رقابت بیاد این کارها رو بکنه یک ریال هم نمیخواد کرایه ها رو بیشتر کنه.
پس وقتی برای رانندگان سهمیه بنزین ۲ تومنی ۳۰۰ لیتر در ماه بشود، سهمیه رایگان تردد در طرح داشته باشند، کمیسیون پایین و منطقی ۳ تا ۵ درصد بشود، تعداد بیش از ۲ مسافر بر روی کرایه افزوده بشود و راننده از نقطه ای که به دنبال مسافر میرود نه مبدأ مسافر بعلاوه معطلی آمدن مسافر تا تایم و ترافیک رسیدن به مقصد حساب بشود و ملاک تعیین کرایه تایم و ترافیک و معطلی رسیدن به مبدأ مبدأ بعد مقصد مسافرا باشه نا جایی که مسافر کم یا زیاده اونوقت:
هیچکدوم از ما رانندگان یک ریال هم بیشتر از پارسال کرایه نمیخوایم.
جواب اون عزیزی که میگه درآمد نداره کار نکن عرض میکنم ،آخه طرف از سر خوشی وتفریح نمیره تاکسی اینترنتی مجبوره تو سرما و گرما با همه جور آدم سر کله بزن به خاطر کرایه های مفت که یه مقدارش کمیسیون و مالیات و استهلاک و سوخت هزینه های ثابت مثل لاستیک وتسمه تایم و روغن وهزار کوفت و زهرمار دیگه وتهش هیچی دست طرف رو نمیگیره من یه مدت کار کردم ولی این کرایه ها کرایه نیست توهینه
دوست عزیزی که میگی درامد پایینه کارنکن
یاشما از مابدبخت تری که نمیتونی ماشین بخری ومفت بری که سفره شو اسنپ وتپسی برات پهن کرده برای ترددت شده نعمت الهی یا از مزدوران اسنپ وتپسی هستی .
مردحسابی تا دوسال پیش میخواستی اژانس بگیری تن وبدنت میلرزید به تلفنت شماره اژانس وبگیری وکف خیابون التماس تاکسی میکردی که سوارت کنه برای تو امثال تو بهشته برین شده اگه یذره وجدان داشتی میفهمیدی کرایها از دوسال پیشم پایینتره ومخارج ماشین وزندگی چندین برابر شده .
ما رانندهای اسنپ سرمایهمون همین ماشینمونه صبح تا غروب خودمون ماشینمون بااین استلاک وهزینه مکانیکی جون می کنیم درامد ما به اندازه درامد یک گارگر ساده هم نمی شه
باسلام چرا هزینه اسنپ رومیگید بالاست من راننده اسنپ زنجانم وکرایه ها واقعا پایینه و بزور صبح تاشب که مجموع ۱۴ساعت کارکنی ۵۰۰هزارتومن کارکنی که البته ۲۰درصد کمیسیون کم میشه یک نفر خودم وماشین روهم اگه نفرحساب کنی نفری ۲۰۰تومن باز بگید کرایه اسنپ بالاست لنت میگرفتیم ۵۰تومن الان شده ۳۰۰تومن یک نمونه
باسلام
بحث کرایه و کمیسیون فقط یک بهانه برای ورود و در نهایت میخواهند از راننده بینوا که بدلیل نداری مجبور به کار در تاکسی اینترنتی شده حق و حقوقی هم برای خودشان بتراشند.در طول این چند دهه تجربه نشان داده که هیچ گربهای محض رضای خدا گربه نمیگیرد. اینها میخواهند یک منبع درآمدی برای خودشان درست کنند.
با سلام.وقت بخیر.۲۹ اسفند از طریق تپسی چند تا مسافر رو از تهران به صورت دربست بین شهری به مقصد مرز مهران بردم.مبلغ کرایه حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان بود.چیزی در حدود چهار باک بنزین مصرف و کلی هم عوارض آزادراهی پرداخت کردم.به جهت بارندگی شدید در حدود ۱۲ ساعت این سفر طول کشید.فقط خستگی راه برام موند و کیلومتر ماشین الکی رفت بالا.چون در کمال ناباوری شرکت تپسی بعد از واریز مبلغ کرایه توسط مسافر،مبلغ ۳۰۰/۰۰۰ هزار تومان بابت کمیسیون از من کسر کرد.با پشتیبانی هم تماس و به موضوع اعتراض کردم.از جواب شون قانع نشدم.در شرایط کنونی که مردم زیر بار فشار هزینه ها نمیتونن کمر راست کنن،شرکت های تاکسی اینترنتی بدون هیچ گونه حمایتی اینجوری دارن راننده مظلوم رو سر کیسه میکنن.هزینه اینترنت رو راننده پرداخت میکنه،هزینه خرابی و استهلاک ماشین و گوشی موبایل رو راننده پرداخت میکنه،هزینه جریمه متعلق به راننده س،و... لطفاً اگه دلسوز قشر زحمتکش راننده ها هستید موضوع رو پیگیری کنید.
قدیما هیچ کدام از این شرکتای اینترنتی نبود هرکس تلفن داشت زنگ میزد آژانس هرکس هم تلفن نداشت سرخیابون دربست میگرفت یکی مثل ما هم پول تلفن و دربستی و اژانسو ... نداشتیم با اتوبوس شهری جاذبه جا میشدیم
داداش من خواهر من نداری ماشین بگیری نگیر با با اتوبوس برید به کارتون برسید مثل ما این همه رفتیم چی شد ماه چیزی نمیکشه با این کرایه ها و کمیسیونها ماشینمون استان میشه باز مجبور میشیم که با اتوبوس اینور وانور بریم
با ماشین 600 میلیونی میرم دنبال مسافر دربست با کولر روشن از هفت حوض تا چیتگر میبرم 80 هزارتومن یک ساعت و نیم تو ترافیک آخرش هم 17 درصد شرکت برمیداره / تاکسی دربست این مسیر رو زیر سیصد تومن نمیبره کمیسیون هم نمیده بیمه و خونه سازمانی و غیره هم میگیره
سلام واقعا خجالت آوره که فقط به فکر مسافر هستن،نمیگن راننده بدبخت از استراحت و همه زندگیش میزنه چه اونی که پاره وقت کار میکنه چه اونی که شغل اصلیش هست ...با این هزینه استهلاک و دردسرای که سر مسافر ها دارن مظلوم واقع شدن....کمیسیون زوری که بماند ... اسنپ دزدترین شرکت تاریخه و بس ...
با خودرودی 300 میلیونی که فقط سالانه 11 درصد افت ارزش داره، کرایه 20، 30 تومنی میزنه
هزینه استهلاک و قطعات یدکی هم بماند
تازه 20 درصدم کمیسون میگیره
#اسنپ_برده داری نوین
اون دسته آدمایی که فک میکنند ورود شورا به دو شرکت تاکسیرانی خوبه تو اشتباهی
شورا ورود میکنه چون به فکر خودشه
دیده کمیسیون عالیه ورود کرده نه بخاطر شماها یا خودم
فکر کردین تو کشور چقدر راننده اسنپ تپسی ماکسیم هست.
کمیسیون چقدر برمیدارن؟فک کن مغزت سوت میکشه
خوش به حال افغانی ها حداقل میتونن به راحتی برن از ایران
من خودمم مدنیه به خاطر بیکار شدن و اینکه راه دیگه ای واسه کسب درآمد ندارم مجبور به کار اسنپ شدم و این ویژگی وجه مشترک همه ی راننده های اسنپ هست
اون دوست عزیزی که میگه اگه کرایه های اسنپ پایین هست خب کار نکنید ،شاید درد بیپولی و مجبور شدن رو حس نکرده ،آدم مجبور انتخاب نمیکنه و فقط انجام میده حتی اگه با اون کار موافق نباشه ،مدیران اسنپ و توسی هم از همین ویژگی مجبور بودن و نه انتخاب کردن راننده ها استفاده میکنم و با قیمت پایین و سفر حداکثری فقط سود خودشون رو افزایش میدن و اونچیزی که تو این سیستم ارزش نداره رضایت آدم مجبوره !
متاسفانه نه فقط تو سیستم تاکسی اینترنتی بلکه تو همه ی بخشهای اقتصادی دیگه هم این نگاه از بالا به پایین وجود داره و علت همشون هم نرخ بالای بیکاری و بالا بودن هزینه های زندگی هست ! به امید روزی که تمام بیکار شده های جامعه بتونم به شغلهای اصلی خودشون برگردن و اینجوری سیستم عرضه و تقاضا و دست نامرعی بازار قیمتهای سفر اسنپ و همکاراشو واقعی میکنه
کارگر مگه استحلاک داره کارگر مگه ۵۰۰ میلیون ماشین میاره صبح تا شب ماشینش روشن باشه
من موندم چیه پراید که همیشه تعمیر گاه هست تو یک سال اخیر سه بار تعمیر موتور انجام دادم
۷تومن هشت تومان تو اسنپ کار کردم و یکجا به مکانیک و لوازم یدکی دادم خودم هم هیچ هشتم گرو نه
اسنپ یعنی بیگاری و پر کردن جیب مالکان اسنپ
من تربت حیدریه (یکی از شهرهای خراسان رضوی ) زندگی میکنم، برای یک خونه ۷۰ متری یک خوابه ، ماهی ۳.۵میلیون با ۷۰میلیون پیش ، دادم.
اینجا ۷۰درصد کرایه های داخل شهری ، ۶۵۰۰تومان هستش، در هر ساعت اگر خودمون رو بکشیم میتونیم ۳۰.۰۰۰ تومان کار کنیم. بعد از ۶ ساعت پشت فرمون نشستن ، با کمردرد و پادرد از ماشین پیاده میشیم و باید ۶ ساعت استراحت کنیم که بشیم یه آدم نرمال. دست آخرم ، اگر به خرابی ماشین نخوریم ، به زور اجاره خونه و شکم زن بچه رو سیر میکنیم.
کاری که اسنپ و ... میکنن، دقیقا استسمار و به بردگی گرفتنِ افراد هستش. درآمدی که حتی از پول نزول کثیف تر و حروم تر هست.
شخصی که لیسانس عمران داره و از شرکتی که در اون کار میکرده ، بخاطر ورشکستگی ، بیرون امده؛ مجبوره بیاد اسنپ کار کنه. خرج زن و بچه و خونه که سر جاش هست، تازه بیشتر هم شده.
این شرکتها هم با سواستفاده از وضعیت کشور و تعداد بالای افراد بیکار، دقیقا با همین سیاست کثیف ، کار خودشون رو پیش میبرند.
وقتی کرایه دربستی یک مسیر در شهر من، ۲۶۰۰۰تومان هست و کرایه یک کورس برای یک نفر با تاکسی های داخل شهری ، ۶تومان! فقط یک دیوانه از اسنپ استفاده نمیکنه !
همیشه هم ۴نفر پیدا میشن که وصف درآمد دروغین اسنپ رو شنیده باشن و گول تبلیغات این شرکتها رو بخورن و با اینکه روزانه تعداد زیادی از افراد از کار در اسنپ ، کنار میکشند؛ باز این ۴نفر جایگزین میشن. چرا استخدام آنلاین و کنار خیابونی این شرکتها تمومی نداره! چرا همیشه در حال جذب راننده هستن!!!؟؟؟ جواب معلومه .
شگرد فعلی اینها استفاده چند روزه و چند ماهه از افرادی که تازه بیکار شدن و از سر ناچاری و نداشتن اطلاعات کافی، میان شروع ب کار میکنن و بعد یه مدت ، پشیمون میشن و کنار میکشند، ولی باز ۴تا آدم ساده دیگه جذب میشن و پول به جیب صاحبان شرکتها میریزن. ضمنا کمیسیون اسنپ در سال جاری ، ۲۱درصد شده ، نه ۱۵ درصدی ک یکی از دوستان گفتند.
یاعلی
لطفا کسانی که اطلاعی ندارند نظر بیخود ندهند
من ۳ نفر و دوتا بچه را با این شرایط سوار کردم که مسیرش ۳ کورس تاکسی خطی بود کرایه ای که زده بودن ۱۷ هزار تومن بود.! کارکردن در این تاکسی ها فقط حماقت راننده هست و به کشی از ما
فقط زورشون به راننده اسنپ رسیده گرونش نکردن
والا برا پاره وقت عالیه.اگه بخوای کار اصلیت باشه همش استهلاکه
اسنپ زیر مجموعه ایرانسل هست ایرانسل زیر مجموعه وزارت ارتباطات هست وزارت زیر مجموعه دولت راننده های نگون بخت شدن حمال بی جیره ومواجب دولت
اولا کمیسیون اسنپ و تپسی رو نهایت بکنه ۳ تا حداکثر ۵ درصد
دوما راننده هایی که روزانه ده سفر رو انجام ميدند در یکی از این دو شرکت یا مجموع کا در این دو راننده فعال اون روز شناخته بشن تا مثل تاکسیهای زرد معاف از پرداخت تردد در طرح زوج و فرد و ترافیک باشن پس بل انجام ده سفر معافیت از پرداخت جریمه طرح ترافیک
سوم بخصوص با سهمیه و جیره بندی امسال بنزین دستکم ماهانه ۳۰۰ لیتر بنزین لیتری ۲ تومن بهشون بدن به شرط کیلومتر پیموده شده نه آلات که حتی هنوز اسفند پارسالم همون سهمیه تعهد بسیار اندک رو هم ندادن
چهارم کرایه برای یک تا دو نفر محاسبه شده باشه و چنانچه تعداد مسافران از ۲ نفر بیشتر بود یعنی ۳ یا ۴ نفر به ازای هر نفر بیشتر ۱۵ درصد روی ک آیه بره و به ازای داستان بار ۱۰ درصد روی کرایه بره
و آخرم و از همه مهمتر کرایه بر اساس زمان طول سفر (رسیدن به مبدأ مسافر+ معطلی آمدن مسافر + رسیدن به مقصد مسافر) و پیک ترافیک همگی محاسبه بشه نه بر اساس پرمسافر بودن یا کم مسافر بودن مکانی که مسافر درخواست سفر میکند که الان اینجوره متاسفانه و جایی که مسافر زیاده مثل صبح و عصر زمان رفت و برگشت کارمندان به ضرر مسافر میشه و جایی که کمه که اکثرا مسافر کمه به ضرر راننده
شورای رقابت بیاد این کارها رو بکنه یک ریال هم نمیخواد کرایه ها رو بیشتر کنه.
پس وقتی برای رانندگان سهمیه بنزین ۲ تومنی ۳۰۰ لیتر در ماه بشود، سهمیه رایگان تردد در طرح داشته باشند، کمیسیون پایین و منطقی ۳ تا ۵ درصد بشود، تعداد بیش از ۲ مسافر بر روی کرایه افزوده بشود و راننده از نقطه ای که به دنبال مسافر میرود نه مبدأ مسافر بعلاوه معطلی آمدن مسافر تا تایم و ترافیک رسیدن به مقصد حساب بشود و ملاک تعیین کرایه تایم و ترافیک و معطلی رسیدن به مبدأ مبدأ بعد مقصد مسافرا باشه نا جایی که مسافر کم یا زیاده اونوقت:
هیچکدوم از ما رانندگان یک ریال هم بیشتر از پارسال کرایه نمیخوایم.
یاشما از مابدبخت تری که نمیتونی ماشین بخری ومفت بری که سفره شو اسنپ وتپسی برات پهن کرده برای ترددت شده نعمت الهی یا از مزدوران اسنپ وتپسی هستی .
مردحسابی تا دوسال پیش میخواستی اژانس بگیری تن وبدنت میلرزید به تلفنت شماره اژانس وبگیری وکف خیابون التماس تاکسی میکردی که سوارت کنه برای تو امثال تو بهشته برین شده اگه یذره وجدان داشتی میفهمیدی کرایها از دوسال پیشم پایینتره ومخارج ماشین وزندگی چندین برابر شده .
بحث کرایه و کمیسیون فقط یک بهانه برای ورود و در نهایت میخواهند از راننده بینوا که بدلیل نداری مجبور به کار در تاکسی اینترنتی شده حق و حقوقی هم برای خودشان بتراشند.در طول این چند دهه تجربه نشان داده که هیچ گربهای محض رضای خدا گربه نمیگیرد. اینها میخواهند یک منبع درآمدی برای خودشان درست کنند.
داداش من خواهر من نداری ماشین بگیری نگیر با با اتوبوس برید به کارتون برسید مثل ما این همه رفتیم چی شد ماه چیزی نمیکشه با این کرایه ها و کمیسیونها ماشینمون استان میشه باز مجبور میشیم که با اتوبوس اینور وانور بریم