مديرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: به مناسبت سي و سومين بهار انقلاب 166 مسابقه ورزشي در سطح کشوري، استاني و منطقه اي در اين استان برگزار مي شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پايگاه خبري ورزش و جوانان، فرهاد عبدالهي در آخرين جلسه کميته برنامه ريزي و هماهنگي مسابقات و برنامه هاي ورزشي دهه مبارک فجر استان کردستان اظهار داشت: 55 همايش نيز در سطح استان شامل پياده روي و کوهپيمايي همزمان با دهه فجر در دستور کار قرار گرفته است.
وي همچنين بيان کرد: برنامه ريزي هاي لازم براي برگزاري مسابقات مختلف در سطح روستاهاي استان کردستان در سال جاري نيز صورت گرفته است و در زمينه برگزاري مسابقات و برنامه هاي مختلف ورزشي در مناطق شهري و روستايي در اين ايام اداره ورزش و جوانان استان کردستان هيچ گونه مشکلي ندارد.
مدير کل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: با توجه به اهميت سرانه ورزشي در استان در سال جاري شاهد احداث سه باب سالن کشتي در شهرهاي سنندج، مريوان و بانه هستيم و برنامه ريزي براي بهره برداري از پروژه ها ورزشي در سال جاري در دست اجراست.
عبدالهي يادآور شد: افتتاح سالن تمرين در روستاي ارندان در صورت وصل انشعابات مورد نياز، افتتاح هفت باب زمين ورزشي روستاي در استان از جمله کارها و اقدامات صورت گرفته در زمينه افزايش سرانه ورزشي در روستاهاي استان کردستان به شمار مي رود.
وي با اشاره به اينکه اعضاي کميته تربيت بدني و ورزش استان هر ساله با حضور هميشگي خود اداره ورزش و جوانان استان را در راستايي فعاليت هاي ورزشي در دهه فجر ياري داده است، گفت: انتظار مي رود در مسابقات سال جاري نيز مسئولان هئيت هاي ورزشي همکاري لازم را با اين اداره کل داشته باشند.
مدير کل ورزش و جوانان استان کردستان بيان کرد: کسب عناوين مختلف تيمي و انفرادي توسط ورزشکاران استان بدون شک نتيجه تلاش هئيت هاي ورزشي و خود ورزشکاران توانمند استان است و اداره کل ورزش و جوانان نيز آمادگي لازم براي حمايت از اين بخش را دارد.
مسابقات دهه فجر در کردستان به نام شهدا نامگذاري مي شود
معاون امور ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نيز در بخش ديگري از اين جلسه اظهار داشت: کليه مسابقات دهه فجر سال جاري با هماهنگي هاي انجام گرفته توسط بنياد شهيد استان کردستان با نام شهدا نامگذاري مي شود.
فرهنگ مکتبداري گفت: در سال جاري استان کردستان ميزبان مسابقات کشوري در رشته هاي کشتي، کبدي و تکواندو است که انتظار مي رود با حمايت هئيت هاي ورزشي اين مسابقات به بهترين شکل ممکن برگزار شود.
وي بيان کرد: مسابقات کشتي، تکواندو، کبدي و دوچرخه سواري با حضور 10 تيم برتر ايران در رده هاي سني جوانان و نوجوانان برگزار مي شود.
معاون مدير کل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: برگزاري دو مسابقه کشوري کبدي در رده هاي سني نوجوانان و جوانان براي اولين بار در ايران به ميزباني استان کردستان و در شهر سقز برگزار مي شود.
مکتبداري ادامه داد: 15 تيم در رده هاي سني نوجوانان و جوانان و 12 تيم در رده هاي سني بزرگسالان در مسابقه کبدي شرکت مي کنند.
وي با اشاره به برنامه هاي زمانبندي رقابت هاي دهه فجر يادآور شد: اهداء جوايز به قهرمانان، ورزشکاران و دست اندرکاران، يکسان سازي جوايز به نفرات اول تا سوم مسابقه ها، برگزاري رقابت هاي تيراندازي با کلاشينکف، تيراندازي با کلت و تفنگ بادي آقايان، همايش کوه پيمايي است.
معاون مدير کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: مسابقه هاي شنا بانوان و آقايان، دارت آقايان و بانوان، تنيس روي ميز بانوان، تيراندازي با تفنگ ليزي بانوان، تيراندازي با تفنگ بادي و شرکت پرشور ورزشکاران در راهپيمايي 22 بهمن از ديگر برنامه هاي اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در دهه فجر سال جاري است. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.