مدیر موسسه شهید باقری گفت: با حمایت شهردای تهران بخشی از دست نوشته های سردار شهید حسین باقری در خصوص وقایع روزانه جنگ در 5 مجلد به چاپ رسیده که شنبه 8 بهمن ماه از آن رونمایی می شود.


فتح الله جعفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: اهتمام و علاقه مندی مجموعه مدیریت شهری به انتشار پیام دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت طی سالهای گذشته با برگزاری یادواره های شهدا به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای 8 ساله دفاع مقدس در سطح شهر به خوبی نمادین شده است.
وی تصریح کرد: در آستانه 6 بهمن ماه سالگرد شهادت سردار حسن باقری به همت شهرداری تهران و تلاش های زیاد همکاران در موسسه شهید باقری مجموعه دست نوشته ها و گزارش هایی که ایشان به عنوان خبرنگار و فرمانده در دوران 28 ماه حضورشان در منطقه جنوب به رشته تحریر درآورده اند در 5 مجلد تحت عنوان وقایع روزانه جنگ رونمایی می شود.
جعفری با اشاره به نقش سردار باقری در جنگ افزود: سردار باقری جوانی تحصیل کرده در رشته حقوق بود و در زمان حضورشان در جنگ تنها 24 سال و در سن 26 سالگی به شهادت رسید.
وی خاطر نشان کرد: این سردار از تفکری بزرگ برخوردار بود و توانست با شجاعت و بصیرت خود نقش مهمی در شناسایی مختصات جنگی دشمن و استراتژی های آنها ایفا کند.
جعفری گفت: این تفکر به همراه تاکیدی که سردار باقری در پیروزی بی چون و چرا از رهنمودهای امام راحل داشتند توانست نقش بسزایی در آزاد سازی مناطق اشغال شده ایفا کند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار