تفاوت قائل نبودن بين واقعيت هاي اجتماعي و توليد يك درام در سريال "تا ثريا" واكنش هاي منفي مردم و حتي مديران ارشد تلويزيون را به دنبال داشت.

منوچهر اكبرلو،منتقد در گفتگو با خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت:سريال "تاثريا" تفاوتي بين واقعيت هاي اجتماعي و توليد يك درام تلويزيوني قائل نبود،اين معضل در بسياري از سريال هاي تلويزيون آشكارا به چشم مي خورد،از جمله سريال هايي كه به صورت واكنش هاي منفي به اين گونه سريال ها همان است.

وي افزود:واكنش هاي بسيار منفي كه حتي مديران ارشد تلويزيون را مجبور به توقف پخش آن و توبيخ توليد كنندگان مي كند.

اكبرلو تصريح كرد:اگرچه اين واكنش ها موقتي است و براي آرام كردن مخالفان صورت مي گيرد،اما با روال موجود ساخت سريال هايي بدين گونه بارها تكرار خواهد شد؛چرا كه بعيد مي دانم در مرحله تصويب طرح و فيلمنامه به بازتاب هاي اجتماعي اين گونه سريالها توجه شود.

وي ادامه داد: اگر در مرحله فيلمنامه از وجود كارشناسان بويژه روانشناسان و جامعه شناسان استفاده مي شد،از همان آغاز به خوبي مي شد بازتاب هاي منفي درباره اين سريال را پيشبيني و مسير آن را اصلاح كرد.

اكبرلو اظهار داشت:به نظر مي رسد در سريال"تا ثريا" فيلمنامه نويس و كارگردان بدون درنظر گرفتن نيازهاي جامعه و فقط تابع فضاي عمومي جامعه يعني با مشاهده فضاي تلخ و ناآگاهانه،همان فضا را در آثار خود منعكس مي كند،در حالي كه وظيفه هنرمند چيز ديگري است.

وي افزود:البته وظيفه هنرمند سرپوش گذاشتن به تلخي هاي اجتماع نيست؛بلكه وظيفه او بيان آنها توسط مديوم هنر با رويكردي ظريف و سرگرم كننده است،نه اينكه به مانند خود آن واقعيت هاي تلخ باعث آزار و فشار به مخاطب شوند.

اكبرلو خاطرنشان كرد:سخن گفتن از تلخي ها؛به معناي تلخ كردن روح و روان تماشاگر نيست./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.