با افزایش صادرات میگو و ماهیان گرمابی، کاهش صادرات ماهیان خاویاری جبران مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مانا؛ علی اکبر خدایی دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان گفت: در هشت ماهه امسال، کل صادرات آّبزیان كشور به رقم 28 هزار تن رسيد كه 96 میلیون دلار درآمد ارزی به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال 89 و در مدت مشابه، صادرات آبزیان 26 هزار تن و درآمد ارزي حاصله 93 میلیارد دلار بوده است.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آّبزیان تاکید کرد: این آمار حاکی از آن است که صادرات آزیان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر صادرات خاویار گفت:ا مسال از صادرات خاویار، 210 هزار دلار درآمد عاید کشور شده و این در حالی است که سال گذشته از محل صادرات خاویار دو میلیون و 970 هزار دلار درآمد کسب شده بود.

این مقام مسئول در اتحادیه صادرکنندگان آبزيان تصریح کرد: هر چند در سال های اخیر بخش اعظم درآمد ارزی صادرات آّبزیان را خاویار به خود اختصاص می داد اما طی سال های گذشته با کاهش ذخایر این گونه ماهیان و به دنبال آن کاهش صادرات، به نظر می رسد صادرات میگو و انواع ماهیان گرمابی توانسته تاحدودی کاهش درآمد ارزی حاصله از صادرات خاویار را جبران کند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار