مدیر عامل شركت پایانه های نفتی ایران گفت: كار طراحی مقدماتی پایانه نفتی جاسك پایان یافته و پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری از این پروژه، تمدن صنعتی جدیدی در این منطقه محروم شكل گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران (شانا)؛ سید پیروز موسوی گفت: بخش خصوصی برای ساخت 14 مخزن ذخیره نفت با ظرفیت 10 میلیون بشكه در منطقه گناوه مشاركت دارد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه برای ساخت مخازن ذخیره سازی گناوه 330 میلیارد تومان برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این مخازن توان ذخیره‌سازی نفت خام كشور به 38 میلیون بشكه افزایش یابد.

*امضای 40 میلیارد ریال تفاهمنامه پژوهشی

موسوی در خصوص امضای چهار تفاهمنامه همكاری با شركت‌ها‌ و موسسه های تحقیقاتی داخلی برای بهبود عملكرد این شركت، گفت: این قرارداد‌ها مربوط به پروژه‌های طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای ارتقای كیفیت، سرعت و دقت ذخیره سازی و صادرات نفت خام، طراحی و ساخت بازوهای بارگیری، طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشكیل رسوب مخازن و طراحی و ساخت نمونه پوشش سیمانی اسكله های نفتی خارگ است.

وی ارزش ریالی این تفاهمنامه‌ها را 40 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: برخی از این تفاهمنامه‌ها با جهاد دانشگاهی و برخی دیگر نیز با قرارگاه خاتم‌الاوصیا امضا شده است. /ق2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار