اگر مدام گرفتار خواب رفتگی عضلات می شوید بخوانید!

گیر افتادن و تحت فشار قرار گرفتن موضعی اعصاب محیطی از شایع ترین علل احساس خواب رفتگی دست و پا است.

دکتر محمود جبل عاملی، متخصص ارتوپدی، جراحی استخوان و مفاصل در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از حواس پنج گانه، حس لامسه است كه  وظیفه اصلی این حس مراقبت کردن مخفی ما در مقابل عوامل مضر محیط است، اگر مشکلی در حس لامسه به وجود آید می توان خود را به صورت خواب رفتن، گز گز کردن، سوزن سوزن شدن با احساس ناخوشایند در هنگام تماس با اشیا  نشان دهد .شایع ترین این حالت همان خواب رفتن یا سر شدن است که بیشتر از همه در انتهای اندام ها یعنی در دست ها و پاها تظاهر پیدا می کند.
این فوق تخصص در ادامه گفت: گیر افتادن و تحت فشار قرار گرفتن موضعی اعصاب محیطی از شایع ترین علل احساس خواب رفتگی دست و پا است زیرا این اعصاب در طول مسیر خود در محل های به خصوص مستعد گیر افتادن یا آسیب های فشاری هستند.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: خواب رفتن دست و پاها علل بسیار زیادی دارند که به مهم ترین آنها اشاره می کنم .در تمام این موارد مشکلی در مسیر انتقال پیام حسی به مغز وجود دارد.

*خواب رفتن ناشی از فشار خارجی به اعصاب محیطی

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: تا بحال برای شما پیش آمده است که وقتی هنگام خواب دست خود را زیر سر گذاشته اید و یا با خواب رفتن دستها از خواب بیدار شده اید یا بعد از مدتی نشستن در حالت چهار زانو متوجه شوید پای شما خواب رفته است این موارد در همه اتفاق می افتد و امری طبیعی است و علت آن فشار مستقیم بر روی اعصاب محیطی در مسیر آن می باشد.
وی ادامه داد: بعضی از اعصاب محیطی به علت مجاورت آنها به استخوان ها بیشتر در معرض این آرزدگی هستند از جمله عصب " اولفا" در آرنج، عصب رادیال " در بازو و عصب " پرو نئال" در زانو است. این علامت همانطور که ذکر شد بیماری نیست و به صورت غیر عادی تکرار شد یا بیش ازحد عادی طول کشید باید به دنبال عللی که به صورت سیستماتیک باعث ضعف عمومی اعصاب محیطی می شود باشیم.
وی اظهار کرد: از جمله عوامل شایع در  این موارد حالت خستگی ، گرسنگی، استرس و نیز ضعف عمومی بدن می باشد.

* خواب رفتن ناشی از فشار داخلی روی اعصاب محیطی

جبل عاملي تشیريح کرد: اعصاب محیطی در مسیر خود برای ارسال اطلاعات از پوست به سیستم عصبی مرکزی از قسمت هایی می گذرند که ممکن است تحت فشار قرار گیرند این مناطق معمولا تونل هایی هستند که عمدتا تا یک قسمت آن را استخوان و قسمت دیگری را بافت همبند ضخیم تشکیل داده است.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: معمولا در حالت عادی این تونلها، اندازه کافی برای عصب و نیز انتقال آزاد اطلاعات در عصب جا دارند اما در حالت مرضی در این فضا بسته به عصب فشار وارد می شود.
وی اظهار کرد: شایع ترین این بيماری ها" تونل مچ دستی" است که درا ین بیماری به علت تورم  تاندون ها می تواند کار زیاد، تغییرات هورمونی در زمان یائسگی یا بارداری و یا حرکات تکراری زیاد انگشتان باشد.علائم این بيماری به صورت گزگز و خواب رفتگی در دست و عمدتا در انگشتان شست اشاره و میانی است که شب ها باعث می شود بیمار از خواب بیدار شود و بیمار با تکان دادن دست های خود و مشت کردن انگشتان باعث رفع این خواب رفتگی می شود.

* خواب رفتن ناشی از فشار به ریشه اعصاب محیطی
این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: اعصاب محیطی هنگام خروج از کانال نخاعی در سوراخ بین مهره ای و از مجاورت دیسک بین مهره ای می گذرند در موارد فتق دیسک بین مهره ای این اعصاب ممکن است تحت فشار قرار بیگرد.
وی اظهار کرد: دیسک بین مهره ای در گردن باعث خواب رفتگی دست ها و دیسک کمری باعث خواب رفتن پاها می شود این بیماران معمولا علاوه بر بی حسی در اندام ها،‌درد گردن یا درد کمر هم دارند و معمولا به درمان های غیر جراحی که مهمترین آنها ورزش های تقویت کننده عضلات اطراف ستون فقرات است پاسخ می دهند اما گاهی کار به درمان غیر جراحی می رسد.

* خواب رفتگی در مسیر انتقال پیام حسی در سیستم اعصاب مرکزی
جبل عاملی تشريح کرد: اعصاب محیطی پیام حسی را از محیط به سیستم عصبی مرکزی می برند.
وی ادامه داد: در آنجا پیام های عصبی به سلول های عصبی دیگری منتقل می شود تا پیام به مغز برسد این مسیر، مسیرهای تعریف شده است در نخاع، بصل النخاع و مغز هستند.
و آرزدگی دراین مسیر ها می تواند باعث خواب رفتگی اندام شود که معروف ترین این بیماری MS است.

* سردسته بیماری هایی که منجر به آزردگی اعصاب محیطی می شود" دیابت" است
این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: اعصاب محیطی ممکن است در اثر عوامل داخل یا خارج از بدن دچار بیماری و آزردگی شود.
وی ادامه داد: بیماران از شروع بیماری به تدریج دچار اختلال عملکرد اعصاب محیطی شود این اختلال در اعصاب معمولا خود را به صورت خواب رفتن دست نشان می دهد.
یعنی این اختلال در مسیر یک عصب محیطی خاص نیست بلکه تمام دست و پا دچار خواب رفتگی می شود و هر چه به انتهای اندام می رویم این حالت خواب رفتگی بیشتر می شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه درمان موثری برای این حالت نداریم اما ممکن است استفاده از ویتامین ها بخصوص ویتامین "ب" و بخصوص کنترل دقیق قند خون بتوانند از شروع یا تشدید آن جلوگیری کند.
جبل عاملی بیان کرد: از بیماری های مهم دیگر از این خانواده می توان از بيماريهاي هورمون تیروئید چه پر کار و چه کم کار نام برد.
وی خاطر نشان کرد: این موارد می تواند طولانی تر از این باشد اما مهم ترین علل خواب رفتگی اندام را شامل می شوند.
جبل عاملی تاکید کرد: اگر خواب رفتگی اندام به صورت مکرر و به صورت طولانی ادامه یابد حتما باید به آن اهمیت داد و به دنبال علت آن گشت./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خانمی ۴۰ ساله هستم حدود ۱ ماه است که سمت چپ زیر شکمم خواب میره میتونین راهنمایی کنین؟علتش میتونه از عوارض لیزر باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۲۱:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود اقای دکتر مدتی دست وپام هنگام خواب بخواب میرن واز سدنس بیدار میشم گاهی هم گوشام این اتفاق میفته چند روز هست بازوهام قسمت پوست احساس سری میکنم دلیلش چیه وباید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر من خانم ۵۰ ساله هستم چند ماهی هست که نشینمنگاهم خواب می ره به طوری که نشستن و به پشت و پهلو نمیتونم دراز بکشم باقرص لرازپام بیشتر اوقات میخابم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
یوسف علیرضایی
۱۶:۰۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
سلام من ۲۲سالم هست و وقتی به یک سمت از بدنم میخوابم موقع بیدار شدن آن قسمت کاملا خواب رفته و همچنین موقع نشستن دست وپاهایم خواب میره لطفا راهنمایی کنید به چه دلیل ایجوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ی دو سه سالی میشه تو خواب دیده‌ام بی حس میشه بعضی وقتا چنان سپیده که فکر می کنم دستم فلج شده جدیدا جوری بی حس میشه که خواب بم حروم میشه و اینکا یکی از انگشتری دستم از قبل شکسته شده و اون یکی دستم آسیب بش وارد شده ممکنه به خاطر همین ضربه ها باشه یا نه من ۳۳ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام من کل بدنم درد میگیره و سوزن سوزن مشه و بدنم بی حس میشه هر دکتری هم که میرم نمیدونن علتش چیه لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید خانمی هستم 27 ساله نزدیک یک ماه دست پام خواب میره بعضی شب هاتو خوابم این مشکل برام پیش میاداز خواب بیدار میشم باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
من خانمی ۵۰ ساله هستم دیکس گردن و کم کاری تیروید وفشارخون ومیگرن ومعده درد دارم داروهم میخورم
ولی مدت زیادی هست که دست وپاهایم گزگز وخواب میروند
اما دوهفته هستش که کل بدنم خواب میره
لطفا راهنماییم کنید
باتشکر ازشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید مدتی هست که در خواب پاهام سر میشن و یه دفه از خواب بیدار میشم پاهام فلج میشن تقریبا نیم ساعت باید به شدت تکان بدهم که برگرده لطفاً راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۸:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام خدمت شما من خانم 45 ساله هستم ومدتی که هرشب توی خواب انگشتها دستم مخصوص انگشت کوچیک طوری به خواب میره که انگار دستم مرده ودر ران پاها هم سر میشد تقریبا هر دو دست و پا مرتبا سر میشد ممنون میشم که راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
گیوکی
۱۷:۲۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من 17سالمه وقتایی که به پهلو میخوابم ران پام و پهلو ها یم به شدت درد میگیره در حدی که در راه رفتم مشکل ایجاد میکنه حالا باید چکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سما
۲۲:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام دختر ۱۴ سال هم هر وقت که می شینم سریع پا هام خواب می ره خیلی زیا دلیلش چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۰۱:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام جناب دکتر یک مدت هست موقع استراحت دست پاهام خواب میرود لطفا راهنمای کنینن
Iran (Islamic Republic of)
سیدرحیم اصلانی
۱۶:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
مدت یکی دوما میباشد که صبحا.پای راستم از زانو به بالاخانه میره وسوزن سوزن میشود راهنمایم کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام
۵۸ ساله مرد.
جدیدا وقتی از خواب بیدار میشم گاهی پشت سرم فکر میکنم حدود بصل النخاع باشه دقیقا نمی‌دونم درد میکنه ضمنا به پشت میخوابم.
۱۵ ساله قرص ضد افسردگی ( لاموترژن و فلوکستین میخورم)
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام خانمی ۳۰ ساله هستم هنگام خواب دستام خواب میره به نظر شما چه خطرناکه؟ باید دکتر مراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام خانمی ۲۲ ساله هستم هردوتا پاهام گزگز سوزن سوزنی میشن بنظرتون علت چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد سلامی
۰۳:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر چند ماه میشه هر دو دستم خواب میره علتی میتونه باشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر من مدتی هستم دستام پاهم گزگز میشه سنگین میشه توخواب لطفا منو راهنمای کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام وقتتان بخیر ،،بنده مدت ی سال تمام بدنم خواب میر ه عادت رو شکم خوابیدن دارم چند ساله تیروئید کم کار هم دارم،خواب رفتن،بعضی از قسمتهای بدنم موقع تماس با زمین یا مبل،که تحت فشار باشه،مثلا نشستم اون قسمتی که به زمین تماس داره خواب میر ه و اگه خوابیدم اون سمتی که روی زمین هست خواب میر ه،،مشکلم چیه با تشکر ،،،
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh Shakeri
۰۱:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
ببخشید من خیلی وقته ک نمیتونم چهار زانو بشینم چون پاهام خوا میره الان جدیدا روی کمر ک میخوابم احساس میکنم عضلا پشتم دچار گزگز و خوا رفتگی میشه
و اصلا پاها فقط میتونم بصورت کشیده بزار هر جور دیگ باشه خواب میرن باید چیکار کنم ایا بیماری خاصی هست
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۲۲:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر ، مدتی هست رونای پام خواب میره و گز گز میکنه و اینکه نمیتونم خیلی روی پاهام‌بشینم چون بازهم اذییت میکنه
۲۲ ساله هستم قد ۱۷۲ وزن ۶۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خانم ۴۰ ساله هستم درد وخواب رفتگی پای چپم که از زانو به نک انگشتام هست از یک سال پیش شروع شده جدیدا یک ماه هست زیاد تر شده البته فشار عصبی خیلی روم هست همه نوع آزمایش دادم مشکلی نداشتم فقط از بیماری ام اس میترسم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چند وقت است که دست وپام به خواب میرن یعنی گزگز میکنن بنم و بیشتر شبها که خوابم مشکل چیه
United States of America
ایران نظری
۰۹:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام .من خیلی وقته دو طرف ران هام از بیرون سر میشه اذیت میشم چرا اینجوریه . ممنون میشم راهنماییم کنید
Denmark
معصومه کوهی لواسانی
۱۲:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
پشت کردم گرگر می‌کند وخواب رفتگی دارد دربعضی ساعات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام.من چند وقت است. زبانم.خواب گرفتگی پیدا می کند. وسردرد هستم . باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی فتوحی
۲۳:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام خستنه نباشید من نزدیک یک ماه پشت پاهام از باسن به پایین در می‌کنه پاهام خواب میره کف پا هام سرد میشه از راهنمایی شما ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۳:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من چند هفتست که صبح وقتی از خواب بیدار میشم همه تنم درد میکنه آیا میتونه دلیلش ناراحتی و عصبی بودن باشه ?
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۲۱:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسه نباشد.من مدتیه قسمتی از ران پام خاب میره کزکزمیکنه دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من خانومی 35 ساله هستم سمت چپ لبم و بارون خواب رفته باید چیکار کنم لطفا راهنمایم کنید دارم از بی حسی میمیرم
France
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام من حدود هشت سال هست که کمر درد دارم ولی الان دوسال میشه که طرف راست کمرم بی حس میشه بعد به پاهام میزنه و همیشه کف پاهام تب دارن ودرد شدید علت چیست
France
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام من خانمی ۴۹ ساله مدت دو هفته اس گرفتگی عضلات کمر گرفتم انگشت پا هام گزگز میکنه میشه منو راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
هما
۰۰:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۸
با سلام من حدود یک ماهه که دست چپم از انگشتان شروع به گز گز کرد ولی حالا ادامه پیدا کرده تاپشت وکتف برطرف سینه چپم میاد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
عالی بود،سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من دراثر فشارعصبی به مدت 10 روز گزگزپا ولمس شدن سرم روداشتم ایا مشکوک به ام اس ام؟
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۰۷:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
سلام.دخترم ۱۵ سالش هست.ازپارسال تاحالا مرتب می گفت پشت سرم دردمی گیره ومتاسفانه من پیگیرنشدم .فک میکیردم چیزمهمی نیست.الان چندروزی میشه که دست وپاهاش خواب میره وبی حس میشه .به طوریکه حتی توخواب اذیت میشه وبیدارمیشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
سلام من دوروز نوک انگشتان دستم بی حس شده مثل خواب رفتگی چرا اینجوری شدم
Iran (Islamic Republic of)
سید ابراهیم
۱۰:۰۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
باسلام مدت شش ماهه که زیرکتف سمت راستم کزکز وحالت خواب رفتگی داره الان به سمت زیرسینه وسینه راستم هم میزنه قبلاً چند روز یکبار بود الان روزی چند باره قبلا دردنداشت الان دردهم داره لطفا راهنمایی کتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام من الان یک سالی میشه که کل بدنم خواب میره و یهو کل بدن داغ میشه گر میگیرم وحشتناک هیچ کسی هم دلیلشو نفهمیده بعد چنان از خواب میپرم که تو دلم خالی میشه استرس میگیرم میشه لطف کنین کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
امیر امیری زاده
۱۱:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید. بنده تا میخوام استراحت کنم چه ظهر چه شب فرقی نمیکنه حالتی مثل خواب رفتن میاد سراغ پاهام اونم فقط از زانو به پایین و به صورت سینوسی کم و زیاد میشه به طوری که به سختی خوابم میاد.ممنونم از شما.
Germany
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام من هم همین مشکل رو دارم علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام دست چبم خیلی درد.میکنه می زنه بهشانه ام رفتم پیش جراح مغزوعصاب امارای گرفت نوارعصب میگفت که مشکل خاصی نداری بروفیزیتورابی الان تعادلم ازدست دادم نمیدونم چیکارکنم لطفامنوراهنمایی کنیدباتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
با عرض سلام منم داخل دست ام وزیر پا هام دچار گزگز میشه وقتی دست به موهای سرم میکشم کل بدنم دچار گزگز میشه لطفا علت را بفرمایند اگر کسی سررشته داره.از اساتید ودکترای گرامی ممنونم
38سالمه 175قدو100کیلووزن
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۱۸:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من ۲۷ سالمه الان دوماهه که وقتی یکمی راه برم پای سمت چپم خواب میره نمیدونم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا حسینی
۲۰:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشید ۴۳ سلم هست حدود دو سال هست که دچار سر شدن هستم اول کمر تا پاهایم بعد یک سال ونیم کمرم خوب شده ولی ازران تا نوک اگشتان پاهایم سر میشود یا تیر میکشد که وقتی استراحت میکنم برایم بلند شدن سخته لطفا دکتر عزیز توضیح مدهید درمان دارد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نازگل
۲۳:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من هر ده دقیقه کل بدنم خواب رفتگی داره خیلی دردناکه موفق نشدم دکتر برم میترسم خیلی خطرناکه نمیدونم از چیع میشه کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام من یه هفته است دست چپم خواب می‌ره یکسره خوابه میشه بگید از چی ممنون
United States of America
شهرام
۰۱:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام و عرض ادب خدمت شما، اینجانب مدتیست پایین کمرم میسوزه و تیر میکشه و همیشه یکی از پاهام یا کمی میسوزه یا هرزگاهی زیاد میسوزه و هراز گاهی هم دست وپاهام خواب میره رفتم دکتر دکتر برایم یک ازمایش چکاپ نوشت خیلی جزی کلسترول دارم کلسترلم ۲۳۰ میباشد ولی با قرص چربی دارم کلسترلمو میارم پایین ایا علت کمی سوزش پا و کمر و تیر کشیدن نشانه چیست؟ ممنون از شما.
Germany
جوادجوادپور
۰۴:۰۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
سلام من مدت یک ماهه که در ناحیه زیر سینه چپ به سمت پشت درد و حالت سوزن زدگی دارم والان مدت سه روزه که سمت چپ بدنم پوستم حالت بی حسی داره نه گاهی بلکه کلا همین شکلی شده میشه سریع یه راهنمایی کنید منو ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۹:۲۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
من ۱۴سالمه کمتر از یک دقیقه که ثابت میشینم پاهام خواب میره بعضی ها میگن به علت کم خونی نظر شما چیه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۲۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
منم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۹:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام وقتتون بخیر.به مدت یک هفته اس که پاهام مثل زمانی که به خواب میرن شده از داخل احساسی سردی دارن ولی سرد نیستن ولی میتونم راحت راه برم فقط از درون مور مور میشن و حسش مثل حالت خواب رفتگی هستش،دوسال پیش مشکوک به ام اس بودم ولی نرفتم ام آر ای بگیرم چون مریضیم بهبود پیدا کرد،از مفصل پا به پایین تا نوک انگشت این حس رو دارم و کف پای راستم یک نقطه درد داره،من 25 سالمه و خانوم هستم،ممنون میشم راهنمایی کنید منو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۴ تير ۱۳۹۷
سلام وقتتون بخیر من چندسال هست ک پهلوی سمت چپم ودستم خواب میرن ازمایش وسنو دادم میگن چیزی نیس ممنون میشم توضیحتونو بشنوم
Iran (Islamic Republic of)
مریم م
۰۰:۴۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام من گاها بدنم به صورت چرخشی یعنی گاهی دست چپم گاهی پای چپم گاهی پای راستم گاهی دست راستم و حتی صورتو... دچار خواب رفتگی میشه علتش چی میتونه باشه خیلی نگرانم
United States of America
روح الله
۲۰:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با عرض سلام و وقت بخیری ممنونم بابت این مطالب مفیدتون من در واقع مدت زیاد هست ک وقت میشینم و یا پاهامو از قسمت زانو خم میکنم و یا روی پا میشینم اگه یکم طولانی تر باشه دچار گزگز و خواب رفتگی شدید پا میشم حتی در بعضی مواد وقتی میخوابمو دستامو به بغلم جم میکنم وقتی بیار میشم احساس کرختی مچ دست دارم ممنونم میشم اگه درمانی و یا پیشنهادی برای این مشکلم راهنمایی کنین.
Iran (Islamic Republic of)
فیضی
۱۷:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام اقای دکتر من 47سال دارم وخانوم هستم مدت یک سال داروی افسردگی استفاده کردم از لحاظ روحی بد نیستم امادمدت دوماهه که به شدت احساس خستگی زیاد دارم تمام بدنم گز گز میشه از نو ک سرم تا نوک پا حتی زبونم هم خواب میره ازمایش دادم هیچ مشکل داخلی ندارم اما به شدت اذیت میشم تو رو خدا بهم بگید چرا راهنمایم کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۹:۴۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من تمام بدنم به شدت به خواب میره و دچار مشکل دستگاه گوارش شدم گاهی کمی ضعف می کنم و تعادل راه رفتنم به هم می خوره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۲۱:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام جناب دکتر
من با نشستن به مدت کوتاه پاهام خواب میرود
و اکثر مواقع پاها از یک وجب بالای زانو تا نوک انگشتانم احساس خستگی و گزگز میکند ممنون میشود راه چارهای بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۰۴:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام سمت چپ شکم زیر قفسه تا ران سمت چپ ام گزگز میکنه واین گزگز بیشتر موقع خوابیدنم اتفاق میفته دکتر رفتم گفته گرفتگی عضله هس میشه لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۰۴:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام سمت چپ شکم زیر قفسه تا ران سمت چپ ام گزگز میکنه واین گزگز بیشتر موقع خوابیدنم اتفاق میفته دکتر رفتم گفته گرفتگی عضله هس میشه لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام وقتی چهار زونی میشینم خیلی زود از زانو به پایین سر میشن!چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا ف
۱۶:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۶
سلام بسیاری از اعضای بدنم حتی لاله گوشم بیشتر درحالت خواب ، نیمه حواب میرند و بی حس میشوند. چندین بار دکتر رفتم نتیجه ای نداشته . خودم احساس می کنم شاید خونم غلیظ شده و گردش خونم بخوبی انجام نمیشود. . لطفا کمکم کنید علت چیست
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۸:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام .من الان مدت دوروز ران سمت چپم حالت خاب رفتگی خفیف داره علتش چیه.ممنون میشم جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
سلام من همیشه در کل اعضای بدنم احساس گزگز و خواب رفتگی میکنم علتش چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
سلام من همیشه در کل اعضای بدنم احساس گزگز و خواب رفتگی میکنم علتش چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم.ف.ک
۲۱:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سلام. گاهی اوقات سمت راست شکمم از زیر دل تا زیر ناف انگار خواب میره. علت چیه؟ 29 سالمه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
با سلام ۳۴سالمه دستام از انگشتام تا. بازوم درد میکنه و خیلی خوا ب میره پاهام همچنین. سوزن سوزن میشه احساس ناتوان ی زود خسته میشم نمیتونم زیاد وایستم.انگشتامو تا کمی ازش کار میکشم درد میکنه لطفا راهنمایم کنید.سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
نشانه ام اس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۲:۰۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سلام من کل بدنم از گردن به پایین کلا ۲روز خواب رفته چرا ؟چرا انقدر طولانی ؟چیکارکنم حداقل موقتا خوب بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
بهرام لاهوتی
۰۸:۵۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
باسلام وعرض خسته نباشید.مفیدوکامل وقابل استفاده.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۹:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
با سلام
31 سالمه دستام از انگشتام تا. بازوم درد میکنه و خیلی خوا ب میره پاهام همچنین. سوزن سوزن میشه احساس ناتوان ی زود خسته میشم نمیتونم زیاد وایستم.انگشتامو تا کمی ازش کار میکشم درد میکنه لطفا راهنمایم کنید.سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۵:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام علت خواب رفتگی گردن رو لطفا توصیح دهیدمتشکرم
Iran (Islamic Republic of)
رضا کورد
۰۱:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
مادر من ۴۲دارن بدنش به خواب میره وگلو خشک میشه دلبل چیه بگین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
با سلام . .:
حدود یک سال درد باسن دارم، تقریبا گاهی راست بدن هست گاهی سمت چپ تا پشت پاهامم تیر میکشه درده.چند بارم برام پیش اومده که خواستم بلند بشم یهو لرزید خوردم زمین هفته ای سه چهار شبم پاهام خواب میره زمانایی ک میخوابم یا میشینم بیشار از پنج دقیقه حتی دستامم خواب میره یکمی هفته ای دو بار تقریبا رفتم دکتر بهم گفت دیسک کمر داری مهره پنجمت فشرده شده.میخواستم بدونم وضعیتم چطوریه میتونم با اب درمانی و قرص خوب بشم یا نه اوضام حاد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
با سلام من نزدیک بر دو سال هست که پشته قلبم یا همان خواب رفتگی پشته کمر و بعضی وقتا درد گرفتن گرفتار هستم و بسیار زیاد فکرم را مشغول کرده راهی حلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
من حتی سرم هم خواب میره
Iran (Islamic Republic of)
امين
۰۸:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام
خسته نباشيد
من 29سالمه يه مدتي هست دست چپ و پاي چپم موقع خواب و موقعي كه دراز ميكشم خواب ميره دليلش رو نميدونم
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۲:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
باسلام
من يك مادر بادو فرزند ١ ساله (شير خوار) و٤ساله هستم
مدتي است كه در قسمت پشت كتف راست ام ، دچار خواب رفتگي موضعي
و كف پاي چپ ام رچار سوزن سوزن شدن ميباشم
لطفا راهنمايي فرماييد
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام من سی و هشت سالمه پاهام خیلی خواب میره دوماهه صبح ها که پا میشم ی طرف بدنم کلا خوابه الان دیگه شکم و صورتم هم خواب میره خیلی کلافه کننده است خصوصا اگر ام اس باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام من ۲۷ سال سن دارم به مدت ۳ماه هست که من هنگام خواب دو دستم گزگز وخواب میره باید حتما حرکت کنم تا برطرف بشه علت چی هس
Iran (Islamic Republic of)
پ.ن
۱۰:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام .همسر من مدتی است دچار خواب رفتگی در دست ها و پاهاشه. وقتی ناحیه خواب رفترو تکون می ده که از این حالت خارج بشه دچار درد شدیدی میشه که فریاد میزنه از درد .البته ایشون خیلی کم تحرکه دچار چربی خون بالا و قند هم هستن .ممکنه این خواب رفتگی به همین علت باشه
Iran (Islamic Republic of)
حاج احمد
۱۳:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
مدت شش ماه است آنزو قلب کردم هردوپا خواب می رود تازه مهره سوم بالای باسن درد دارد تاتوی دستم خواب می رود چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۵
با سلام من 32سالمه تقریبا دو سال ازدواج کردم حدود یه سال بدنم سست و زود خسته میشه و بیشتر وقت ها خواب رفتگی. واقعا دچار مشکلم بدنم قوت نداره. چکار. کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
باسلام مدتی است اعضای بدنم دشار گزگز و خواب رفتگی میشود حتی اعضای صورت و زبانم حتی ابروهام علتش چیست چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
با سلام
الان چند ماهه عضلات پام خواب میره و خیلی بی حس می شود.
لطفا راهنمایی رو به ایمیلم بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید .
در بهمن ماه 94 از ناحیه کف دست راستم دچار شکستگی استخوان انگشت پنجم شدم ،که پس از بهبودی و فیزیوتراپی از اواسط اردیبهشت ماه دچار خواب گرفتگی در قسمت سر انگشتان شصت و اشاره می شوم به طوری که گاهی از شدت بی حس بودن و درد از خواب بیدار می شوم.
لطفا راهنمائی ام کنید،برای بهبودی چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
سلام
مدت 1 ماه است که عضلات سمت راست صورتم مدام دچار خواب رفتگی می شود از اونجایی که از اطرافیام شنیدم این نشانه سکته خفیف میباشد آیا این مورد صحت دارد یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
لام
مادر من ۵۱سال دارن و مدتی هست که در ناحیه کمر و پا دچار خواب رفتگی میشن
میخواستم در صورت امکان دلایل به وجود امدن این مشکل رو بدونم و اینکه ایا ممکن است این مشکل به علت بیماری خطرناکی باشد؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ضیائی
۰۹:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
احتراماً به اطلاع میرساند مدت 3هفته هر دوتا پاهایم از زانو به پائین در مدت شبانه روز دچار خواب رفتگی میشود حدوداً 6ماه پیش که چکاپ دادم مشکلی نداشتم مراتب جهت رهنمود لازم.در صورت امکان به ایمیل پاسخ دهید.
باتشکر
94/06/03
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۸:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
با سلام
برادرم ۲۵سال سن دارد و در کودکی یک بار دچار تشنج به علت تب بالا شد, و از همان کودکی دارای استرس فراوانی می باشد و همچنین به شدت عصبی است,, او مدت زیادی است که دچار خواب رفتگی در دست و مخصوصا پاهایش می شود و این مشکل به بالاتر از زانوهایش نیز رسیده میخواست راهنماییم کنید که ایشان را نزد چه نوع متخصصی باید برد و از چه راهی میتوان مشکلش را تشخیص داد, با سپاس تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۰:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
باسلام وخسته نباشید. من مدتی است که صبهاهنگامیکه ازخواب بیدارمیشدم دست سمت راستم هنگامیکه میخواستم انگشتان دستم راخم کنم بسختی خم میشدن مدتی بعد خواب رفتگی دستم هم به این مشکل اضافه شد.به اضافه سوزن سوزنی شدن دستم بیشتر درنوک انگشتان خیلی کم احساس درداستخوان هم دارم گاهی اوقات.تمام این مشکلات تنها دردست راستم اتفاق افتاد درحالیکه دست چپم سالم وبدون هیچ علامتی است. لطفاپاسخ دهید.بسیارنگرانم.و راهنمایی کنیدچه ازمایشهایی رابدهم. باسپاس وتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۳۵ ۱۵ دی ۱۳۹۲
با سلام
بنده به مدت یک ماه دستانم درهنگام خواب دچار خواب رفتگی میشد بعد از مدتی در قسمت زانو احساس بی حسسی و گزز کرده که این از قسمت زانو به پایین نمایان شد بعد از یک ماه این حالت کمتر شد ولی به صورت خفیف در ماهیچه های بدنم احساس کرختی داشتم نتیجه ام ار ای وجود ms نفی کرد ولی با این وجود در حالت بیداری هم ار مقدار کمی فشار بر روی دست و پایم بیاد زود دچار خواب رفتگی میشود؟؟؟ تا به حال چندین دکتر رفتم ولی نتوانستند تشخیص درستی بدهند؟؟!!!!!! لطفا بنده را راهنمایی کنید.
با تشکر
آخرین اخبار