معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : مرحله اول امکانات گردشگری و تسهیلات رفاهی در منطقه نمونه گردشگری روستای کشه احداث و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران؛ احمد رضا مولایی" افزود : روستای کشه از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان است که قرار است در این محل در جهت جذب گردشگر، ورزش مهیج زیپ لاین یا تیرول راه اندازی شود. 

"زیپ لاین" وسیله ای است که با استفاده از آن فاصله بین دو نقطه را با سرعت و به صورت آویزان از کابلهای مخصوص طی می کنند و نوع فعالیت آن در دسته گردشگری مخاطره آمیز جای دارد. 

وی اظهار داشت :اگرچه بهره مندی از آب و هوای پاک، گشت و گذار در طبیعت و کوه نوردی از جمله جاذبه های این منطقه نمونه گردشگری می باشد اما یکی از مهیج ترین جاذبه های تفریحی و ورزشی برای گردشگران ساخت زیپ لاین (Zip Line ) است . 

وی با اشاره به اینکه روستای کشه یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق شهرستان نطنزاست،  افزود : این ورزش مفرح و مهیج برای اولین بار در استان اصفهان راه اندازی خواهد شد.

 به گفته وی ،  این روستا که در فاصله 20 کیلومتری مرکز شهرستان نطنز قرار دارد، بستر منطقه نمونه گردشگری کشه است.

 مولایی اظهار داشت: این منطقه نمونه گردشگری دارای وسعتی در حدود 30 هکتار می باشد که امکانات گردشگری و تسهیلات رفاهی در این منطقه در حال ساخت می باشد 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول این منطقه ویلاهای اقامتی، دریاچه مصنوعی، رستوران و فضای سبز در حال ساخت  است.

 به گفته وی ، میزان اعتباری که برای ساخت اماکن مذکور در مرحله اول در نظر گرفته شده در حدود 100 میلیارد ریال است . 

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : پیش بینی می شود تا سه ماه آینده بهره برداری از مرحله اول اجرایی شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.