فيلم "پيشوني سفيد" برخلاف ظرفيت هاي بالاي خود در حوزه گريم،موسيقي و صداگذاري براي راهيابي به بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر به دليل بي توجهي به هيئت داوران موفق به شركت در اين بخش نشد.

مسعود اطيابي،تهيه كننده و كارگردان در گفتگو با خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت:عملكرد جشنواره امسال با هدف و نياز به اخلاق،آگاهي جامعه امروز ايده خوب و درستي است كه نگاه و رويكرد آن بايد در آثار بعدي فيلمسازان مورد توجه قرار بگيرد و هماهنگي،  نوع برنامه ريزي جشنواره سي ام بايد در جهت ارتقاي سينماي ايران باشد.

وي افزود:اميدوارم تلاش هايي كه در جشنواره سي ام صورت گرفته در سالهاي آينده جشنواره فيلم فجر تكرار شود و اعتبار اين جشنواره و گستردگي آن را به دنبال داشته باشد.

اطيابي درخصوص وظيفه رسانه ها براي مطرح شدن جشنواره فجر در سطح جهان اظهار داشت:رسانه ها موظف به طرح جشنواره فيلم فجر در سطح جهان به عنوان يك جشنواره معتبر هستند.

اطيابي درخصوص اهميت جايزه جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: دريافت سيمرغ برايم اهميت زيادي ندارد و موضوع مهم جشنواره رويكرد آن اهداي جايزه با رويكردي فني هنري است.

وي بيان كرد:طراح گريم،موسيقي،صداگذاري فيلم "پيشوني سفيد" قابليت شركت در بخش مسابقه را داشت كه متاسفانه مورد توجه هيئت داوران قرار نگرفت. اين فيلم در جشنواره كودك جايزه مردمي و بازيگر را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد:فيلم "پيشوني سفيد" به تهيه كنندگي من كارگرداني سيدجواد هاشمي با گذراندن تمام مراحل كاري خود به بخش نگاه نو جشنواره سي ام راه يافته است.

وي ادامه داد:فيلم "پيشوني سفيد "داراي حدود 8 شخصيت اصلي با نامهاي آهوي پيشوني سفيد،عفريته،عجوزه،سالار،گرگ،روباه، خرس، پليس و .. است.فيلمنامه را سيدجواد هاشمي،به رشته تحرير درآورده و داستان فيلم به گونه اي طراحي شده كه در آن شخصيت هاي فولكلور قديمي و معروف ايراني از جمله خاله سوسكه و آقا موشه حضور دارند.

گفتني است؛اين فيلم در ژانر كودك و درباره مراقبت از كودكاني است كه زود گول مي‌خورند.اين فيلم يك كار شاد كودكانه و موزيكال كه در حدود 14 ترانه در آن اجرا مي شود و كودكان و نوجوانان را با مسائل پيش رو آشنا مي كند. فيلم سعي دارد در كنار اين اثر شاد آسيب هاي اجتماعي اين قشر را نيز مطرح كند.

امين حيايي ،امين زندگاني،گوهر خيرانديش، محمدرضا شريفي نيا،نيلوفر خوش خلق، ترلان پروانه در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته اند.

گفتني است؛فيلم "ريسماني نزديك تر از رگ" به كارگرداني مسعود اطيابي،كه داستان فيلم درباره چگونگي زندگي شانزده ساله در اشغال لبنان توسط رژيم صهيونيستي است.بازيگران اين فيلم همه لبناني هستند و زبان فيلم عربي است.موسيقي فيلم توسط يك آهنگساز سرشناس عرب ساخته شده است و فيلم "ريسماني نزديك تر از رگ" برگفته از رماني به همين نام است كه نويسنده آن نيز عرب است.تدوين فيلم توسط مستانه مهاجر در ايران صورت گرفت و اين فيلم آماده براي حضور در جشنواره سي ام است.

مسعود اطيابي با دو فيلم "پيشوني سفيد" به عنوان تهيه كننده در بخش نگاه نو و فيلم "ريسماني نزديك تر از رگ"به عنوان كارگردان در بخش سينماي جهان در ضيافت بزرگ سينماي ايران كه از 12 تا 22 بهمن با نمايش 71 فيلم برگزار مي‌شود،شركت مي كند./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار