رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری ازداشتن امکانات مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛

صفدر نیازی گفت: در دی ماه امسال تعداد 11 فقره جواز تاسیس در ارتباط با طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی شامل تولید فراورده های لبنی، تولید عصاره گیاهی،میوه جات خشک شده، خدمات سردخانه ای، تولید رب انار، برنجکوبی، صنعتی تولید کود آلی دامی و گیاهی وتولید و بسته بندی گردو صادر شده است.

وی به ظرفیت اسمی جوازهای صادر شده در بخش صنایع کشاورزی اشاره و تصریح کرد: جمع ظرفیت اسمی جوازهای صادر شده در بخش کشاورزی بیش از 60 هزار تن است و پیش بینی می شود برای 197 نفر اشتغال ایجاد شود.

نیازی با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی تولیدات کشاورزی در استان بسیار پایین بوده است، افزود: به برکت تلاش خدمتگزاران بخش کشاورزی، در سایه فرهنگ جهادی، استفاده از روشهای نوین کشاورزی و فعالیت تولیدات بخش کشاورزی در استان به بیش از یک میلیون تن افزایش یافته که امنیت غذایی استان را تا حد بسیار زیادی تامین کرده است.

وی بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی توانست تحولی شگرف در صنعت کشاورزی و تولیدات مواد غذایی بوجود بیاورد.

نیازی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش ضریب فرآوری محصولات کشاورزی از طریق ایجاد، گسترش و نوسازی صنایع تبدیلی کشاورزی می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.