مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت:يكي از مسایل مهمي كه در نشست آب وزارت نيرو مطرح می شود و مورد تاكيد قرار دارد، مقاوم سازي تاسيسات و سازه هاي آبي در كشور و به ویژه استان تهران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،خسرو ارتقايي ،مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران امروز (يكشنبه) در جريان مانور زلزله فرضي در محل ستاد اين شركت، گفت:مقاوم سازي سازه هاي آبي شامل خطوط لوله، مخازن و ساير تاسيسات آبي يكي از برنامه هاي ضروری مديريت بحران در استان تهران به شمار مي رود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران افزود: يكي از مسایل مهمي كه در نشست آب وزارت نيرو مطرح می شود و مورد تاكيد قرار دارد، مقاوم سازي تاسيسات و سازه هاي آبي در كشور و به ویژه استان تهران است.

وي با بيان اينكه برگزاري مانور زلزله فرضي در شركت آب منطقه اي تهران از اهميت ويژه اي برخوردار است،‌ گفت: اهميت اينكه در چنين حوادثي و به ویژه پيش از حادثه، بتوان ساختمان ها و منابع در معرض آسيب شامل سدها، منابع آب و خطوط انتقال را مقاوم سازي کرد، بر كسي پوشيده نيست.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با قدرداني از پرسنل شركت كه در اجراي اين مانور فرضي همكاري مناسب و سرعت عمل لازم را نشان دادند، افزود: مديريت بحران شركت بايد تلاش کند تا موضوع ها و مباحث مديريت بحران و پدافند غيرعامل را در سدها و خطوط انتقالي كه آب مردم را تامين مي کند، با جديت و دقت دنبال کند.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: در زلزله بم با قطع شير يك منبع آب پنج هزار مترمكعبي توسط يكي از اهالي، آب مورد نياز مردم آسيب ديده از اين زلزله تا پايان تامين و از خسارت ها و تلفات احتمالي بيشتر جلوگيري شد.

ارتقايي با ابراز اميدواري نسبت به افزايش آگاهي و آمادگي پرسنل شركت با برگزاري مانورهاي مختلف، گفت: اميدواريم با برگزاري مانورهاي مختلف از جمله مانور زلزله فرضي، از آثار و آسيب هاي احتمالي ناشي از حوادث طبيعي و غيرطبيعي پيشگيري کنيم.

دبير كميته و مجری طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شركت آب منطقه اي تهران نيز با قدرداني از سازمان مديريت بحران استان تهران و ساير ارگان هايي كه در اجراي مانور زلزله فرضي در ستاد شركت همكاري داشتند، تاكيد كرد: اهميت دادن و جدي گرفتن بحران هاي مختلف از جمله زلزله در بين پرسنل و خانواده هاي آنان مي تواند در مهار بحران آثار مثبت قابل توجهي بر جاي گذارد.

"جلال جهانبخشي" زلزله تهران را امري بديهي و طبيعي دانست و گفت: زلزله و هيچ بحران طبيعي ديگري به انسان آسيب نمي زند مگر اينكه آمادگي لازم در برابر بحران وجود نداشته باشد و انسان دچار آسيب شود.

وي تصريح كرد: حضور و همكاري پرسنل و نيروهاي امدادي و همچنين نيروهاي عملياتي مشاركت كننده در اين مانور در سطح بسيار مطلوبي بود كه اميدواريم با همكاري و توجه كاركنان شركت، اين سطح از آمادگي همچنان ادامه يابد.

مانور زلزله فرضي ستاد شركت آب منطقه اي تهران با همكاري نيروي انتظامي، ستاد پيشگيري از بحران استان تهران، مديريت بحران شهرداري منطقه شش تهران، هلال احمر و اورژانس و نيروهاي آتش نشاني با هدف افزايش آگاهي و آمادگي پرسنل شركت امروز (يكشنبه) برگزار شد./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار