استاندار مركزي در ديدار با معاون وزير صنايع عراق بر توسعه مناسبات و همكاري هاي دو جانبه تاكيد كرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از استانداري مركزي، علي اكبر شعباني فرد در نشست مشتركی با معاون وزير صنايع عراق كه در استانداري برگزار شد، گفت:
استان مركزی آماده است تا با دعوت دوباره از مسوولان، صنعگران و تجار عراق زمینه بازدید از صنایع این استان و توسعه مناسبات اقتصادی دو جانبه را فراهم كند.
وي بيان كرد:‌ ایران حامی عراق است و استان مركزی آمادگی راه اندازی خطوط تولید همه صنایع خود در آن كشور را دارد.
شعبانی فرد در تشریح ویژگی های استان مركزی عنوان كرد:این استان زادگاه امام خمینی(ره) و بسیاری از بزرگان ایران است و هم اكنون 10 درصد از جمعیت یك میلیون و چهارصد هزار نفری آن دانشجو هستند.
وی خاطر نشان كرد: با توجه به اتصال خط ریلی ایران به استان بصره عراق می توان محصولات مورد نیاز را در كمترین زمان با هزینه پایین جا به جا كرد.
استاندار اظهار كرد: استان مركزی دو هزار و 700 واحد صنعتی كوچك و بزرگ، 19 شهرك صنعتی، دو نیروگاه دو هزار و 500 مگاواتی برق، چهار خط لوله بزرگ انتقال گاز به سایر نقاط ایران و اروپا، كارخانه تولید شمش آلومینیوم، دو پالایشگاه و پتروشیمی دارد.
شعبانی فرد بیان كرد: كشورهای زیادی قصد فعالیت در عراق را دارند اما هم زمان به دنبال گسترش سلطه گری خود در این كشور نیز هستند ولی ایران با ایجاد بستر همكاری مشترك بین بخش خصوصی دو طرف، زمینه استقلال بیشتر عراق را فراهم می كند.

معاون وزیر صنایع عراق، ایران را اولویت اول توسعه روابط تجای با كشورش عنوان كرد و گفت: روابط سیاسی دو كشور همسایه نیز در حد خوبی است.
مكی حمودالدیری افزود: طبق ارزیابی كارشناسان عراقی توان تجاری و صنعتی این استان مطلوب برآورد شده و امیدواریم از این ظرفیت برای گسترش بیش از پیش مناسبات اقتصادی دو جانبه استفاده شود.
وی، هدف از سفر یك روزه به استان مركزی را بازدید از شركت تولید تجهیرات سنگین اراك(هپكو) بیان كرد و ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده ظرفیت و فناوری شركت هپكو مورد قبول كشورعراق است و تفاهم نامه ای برای ایجاد یك شركت تولید ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در عراق با سرمایه گذاری مشترك منعقد می شود.
معاون وزیر صنایع عراق بیان كرد: مشاركت با سایر صنایع استان مركزی در اولویت های بعدی تجار و صنعگران عراق قرار دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.