حضور پرقدرت ایران و ارائه آخرین دستاوردهای تجهیزات پزشکی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی امارات مهمترین رویداد بسته سلامت این هفته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی 2012 در امارات برگزار شد که در این نمایشگاه بیش از 60 کشور از سراسر دنیا آخرین توانمندی های خود را در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند و این نمایشگاه جزء 3 نمایشگاه بزرگ تجهیزات پزشکی دنیا محسوب می شود اما در این نمایشگاه کشورمان با بیش از 50 تولیدکننده تجهیزات پزشکی و دارویی حضور پیدا کرد که 5 عدد از آنها بیمارستان هایی هستند که در زمینه جذب بیمار خارجی فعالیت دارند.

یک تولیدکننده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ما برای سومین بار در دنیا می توانیم ادعا کنیم که مانیتورینگ میزان دی اکسید کربن را در سیستم های تنفسی تولید کرده ايم.

*کیت رادیو دارو تولید شد

یک تولیدکننده دیگر افزود: کیت رادیو دارو برای جلوگیری از خون ریزی هاست و باید به این کیت ماده رادیو اکتیو اضافه کنیم و با استفاده از خون همان مریض این ماده را به بیمار تزریق کنیم.

*تخت بومی ایرانی ساخته شد

تولیدکننده تخت های کاملاً ایرانی در ادامه تصریح کرد: تکنولوژی این تخت کاملاً بومی است و جنس آن سرد است و اگر عمل جراحی ساعت های طولانی طول بکشد هیچ گرمایی روی دست پزشک و بدن بیمار ایجاد نمی کند.

*استقبال بی نظیر کشورهای اروپایی از محصولات ایرانی

کشور جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی خوش درخشید به گونه ای که برای سرمایه گذاری در حال مذاکره با ایران بودند حتی کشورهای ایتالیا و آمریکا محصولات ایران را برای ورود به کشور خود خریداری می کردند.

یک تولیدکننده ایرانی افزود: سال گذشته حدود 11 میلیارد دلار صادرات داشتیم به گونه ای پیش بینی می شود که امسال هم حداقل این رقم را داشته باشیم.

یک تولیدکننده دیگر گفت: ما شرکت هایی داریم که برخی 5 میلیون دلار در سال صادرات دارند و این توان خیلی خوب کشور را نشان می دهد، از جمله این صادرات می توان به سیستم امحای زباله، دستگاه مانیتورینگ و یونیت دندانپزشکی اشاره کرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار