فرماندار چایپاره از ایجاد 42 صندوق رای در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مجید هاشمی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از این میزان 27 صندوق ثابت و 15 صندوق سیار است، افزود: از این تعداد نیز 15 صندوق شهری ثابت و سیار و 27 صندوق روستایی ثابت و سیار بوده که در دو بخش مرکزی و حاجیلار آرای مردم در آنها جمع آوری می شود.

وی از نظارت بر روند صحیح برگزاری انتخابات توسط 500 نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و نیروی انتظامی در چایپاره خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 350 نفر عضو هیئتهای اجرایی و بازرسی و 150 نفر عضو  هیئت نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس است.

فرماندار چایپاره بر لزوم قانونمداری در انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: عرصه انتخابات نمایش حضور و اقتدار ملی ما ایرانیان بوده که حضور پررنگ در آن می تواند توطئه های دشمنان را خنثی و اقتدار نظام اسلامی را ارتقا دهد.

هاشمی با بیان اینکه انتخابات یک پیش زمینه و تمهیدات لازم خود را می طلبد، ادامه داد: در عملکرد هیئتهای اجرایی و نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس تنها ملاک عمل ما قانون بوده  و تبلیغات نیز باید منطبق بر موازین قانونی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاذبه های گردشگری چایپاره گفت: وجود روستای شش هزار ساله در بخش حاجیلار، تمدن 2800 ساله اورارتو با نماد آن یعنی قلعه بسطام و چورس، مسجد قرمز چورس، پل دوققوز گوز کسیان، حمام بیگجوان به همراه تکیه حضرت ابوالفضل (ع) از جمله جاذبه های بی نظیر گردشگری است.

وی از حضور سالانه بیش از یک میلیون زائر و گردشگر در چایپاره خبر داد و افزود: 750 هزار نفر از این تعداد فقط  برای عرض ارادت به خاندان نبوی به تکیه حضرت ابوالفضل (ع) زائر شده که حضور گردشگران خارجی نشان از غنای تاریخی و پتانسیل بسیار قوی این شهرستان در جذب توریسم بویژه توریسم مذهبی است.

فرماندار چایپاره همچنین از افتتاح  22 طرح عمرانی، آموزشی و خدماتی طی دهه فجر سالجاری خبر داد و با بیان اینکه برای اجرای آنها بیش از 157 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، ادامه داد: پایگاه اورژانس شهری در قره ضیاء الدین، 820 مسکن مهر شهری و روستایی و 30 واحد خانه مددجویی کمیته امداد از جمله این طرحها است.

هاشمی افتتاح 17 واحد مسکن مددجویی بهزیستی، دو باب مسجد در روستاهای تاج خاتون و پیریادگار، یک باب مدرسه سه کلاسه در قره ضیاالدین، مقاوم سازی چهار مدرسه با 19 کلاس، تامین آب شرب روستاهای بادکی و قنات میرزا جلیل، افتتاح جایگاه سوخت روستای نعلبند را از دیگر طرحهای افتتاحی دهه فجر دانست.

وی اظهار داشت: اصلاح خطوط برق رسانی از جمله احداث خط فشار متوسط به طول 500 متر و نصب ترانس 100 کیلو واتی، احداث پست هوایی شهرک فرهنگیان، توسعه شبکه فشار قوی و ضعیف شهری و روستایی با دو کیلومتر طول نیز دیگر طرحهای آماده افتتاح این طرح طی دهه فجر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.