روزهای ماه محرم و صفر فرصت مغتنمی است جهت ارتقاء سطح فرهنگ دینی جامعه، بصیرت بخشیدن و عبرت گرفتن از حادثه کربلا در جهت ظلم ستیزی و زدودن زنگارهای انحرافات و حمایت از حریم ولایت و رهبری که بیش از سیزده قرن است که ندای هل من ناصر سیدالشهداء(ع) در گوش زمان طنین افکن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله در روزهای ماه محرم و صفر ویژه برنامه های مختلفی از جمله برگزاری گفتمان های دینی با موضوع محرم و صفر برگزار می کند، که امسال نیز همچون سال های گذشته این گفتمان ها در سطح مناطق 22 گانه پایتخت از سوی ادارات تبلیغات اسلامی استان تهران در مدارس و مراکز آموزشی برگزار شده است.

اجرای گفتمان هاي دینی « فرهنگ سرخ حسینی » در شمال غرب

حبیب جمشیدی، مسئول اجرایی گفتمان‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شمال غرب تهران، گفت: اين برنامه‌های گفتمان، به منظور آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با فلسفه قیام امام حسین(ع) و فرهنگ حسینی، در سه دبیرستان منطقه 5 شهرداری تهران به اجرا درآمد.
وی افزود: حجت الاسلام علی محقق، از اساتید حوزوی همکار با این اداره، به عنوان سخنران این گفتمان‌ها ، با بیان اهمیت اهداف عزاداری برای امام حسین(ع) تاکید کرد: یکی از دلایل مهم قیام اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا، متوجه ساختن مردم به مسئولیت بزرگی بود که در اصلاح امور جامعه، بر عهده داشته اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجالس عزاداری باید حساسیت مردم را در جهت اصلاح امور جامعه ایجاد کند و عزادار حسینی باید بداند که در این حوزه مسئول است و این خواسته آن امامی است که برای او به سر و سینه می‌زند.

*برگزاری گفتمان دینی فرهنگ حسینی در شهریار

در ادامه ،حجت الاسلام ایرج محرابی، کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهریار با اعلام این خبر گفت: این گفتمان با حضور مربیان و دانش آموزان آموزشگاه فاطمیه شهریار امروز برگزار شد.
محرابی افزود: حجت الاسلام میرهاشمی، استاد این گفتمان ضمن اشاره به قیام اباعبدالله الحسین(ع) و تبیین فلسفه آن گفت: امام حسين(ع) براي حفظ شرف و آبروي مردم و براي حفظ عظمت و شکوه اسلام قيام کرده و امروز پس از ساليان سال، يکي از مهم‌ترين وظايف ما در برابر اين حرکت جاودان امام حسين‌(ع) و ياران با وفايش، معرفي ارزش‌هاي اين حماسه تاريخي است.

*سه گفتمان دینی در جنوب غرب تهران

در ادامه؛ جعفر کامکار، دبیر اجرایی گفتمان های دینی تبلیغات اسلامی جنوب غرب تهران گفت: اين گفتمان ها،امروز در دبیرستان های نمونه هدایت ، ابوریحان و شیخ مفید واقع در منطقه 17 از سوی اداره تبلیغات اسلامی جنوب غرب برگزار شد.
وی افزود: خسرو کی منش ، سخنران این نشست ها در خصوص فرهنگ سرخ حسینی و آثار و تأثیرات ارزشی آن در جامعه و عشق مردم به قیام حماسی حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد:نهادینه شدن این فرهنگ در نزد مردم ، نتیجه برپایی مجالس روضه خوانی و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) و حضور عاشقان اهل بیت (ع) در این مراسم هاست.
وی اظهار داشت : در ادامه این جلسات به سوالات مطرح شده از سوی دانش آموزان توسط کارشناس مذهبی پاسخ داده شد.

*برگزاری 3 گفتمان دینی در ورامین

در ادامه، حجت الاسلام کنگرلو، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: به مناسبت ماه محرم و به منظور آشنایی جوانان با فرهنگ حسینی، 3 گفتمان با موضوع عبرت‌های عاشورا توسط اداره تبلیغات اسلامی ورامین در دبیرستان ایثارگران، هنرستان فدک و دبیرستان فضیلت شاهد اين شهرستان امروز برگزار شد.
وی افزود: خانم کوشک باغی، از مبلغات اعزامی از حوزه علمیه قم با اشاره به جریان شکل گیری قیام امام حسین(ع) گفت: کینه بنی امیه از پیامبر اکرم(ص) و امیر المومنین(ع) و انحراف از مسئله غدیر و امامت و دنیا طلبی، موجب پیدایش این قیام شد و در این فضا، روشنگری امام حسین و حرکت ایشان، از مدینه به مکه و حضور در مراسم حج، فلسفه قیام آن حضرت را روشن کرد و با ریختن خون خود و یارانش و اسارت اهل بیت (ع) اسلام را زنده کرد.

وی اظهارداشت: در این نشست که 200 نفر دانش آموز دختر در آن حضور داشتند، استاد کوشباغی، به سئوالات جوانان در خصوص حوادث عاشورا، خصوصیات امام حسین(ع) و علت قیام آن حضرت پاسخ داد.

*برگزاری دو گفتمان دینی «عبرت های عاشورایی» در شمال غرب تهران

در ادامه، حبیب جمشیدی، مسئول اجرایی گفتمان‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شمال غرب تهران، گفت: دراین گفتمان‌ها، حجت الاسلام مصطفی جوادی، از اساتید همکار با این اداره، در سخنانی بیان داشت: امام حسین(ع) مظهر صبر و استقامت بود و تنها با یاد خدا، مصیبت‌هایی که وارد می شد را تحمل می کرد.
جوادی، با مهم خواندن برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم افزود: در این مجالس باید روح مبارزه و تقابل با توطئه‌های دشمنان و بدخواهان دین اسلام و جامعه اسلامی، در میان عزاداران ایجاد شود که همواره آماده مقابله با قدرت‌های ظالم عالم باشند، همان طور که، امام حسین(ع) در قیام روز عاشورا این روح حق طلبی را به همگان نشان داد.

*توزیع اقلام فرهنگی به فرهنگیان شمیرانات

در ادامه، عبداله دربند سري، كارشناس امور قرآني اداره تبليغات اسلامي شميرانات گفت: به منظور ارتقاء آموزه هاي قرآني و ديني معلمين مدارس شميرانات، تعداد 70 جلد كتاب با عنوان زندگي با سوره مباركه انعام و خطبه حضرت زهرا (س)، توسط این اداره بین معلمان مدارس منطقه يك آموزش و پرورش طی هفته جاری توزیع می شود.
وی افزود: این اداره در راستای فعالیت های تعریف شده در حوزه کاری خود، آماده تعامل با تمامی سازمان ها است./ز
گزارش از رقیه بقائی
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار