خبرگزاري فرانسه گزارش داد: مذاكرات ایران و هیات اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی در فضاييي كاملأ مثبت برگزار شد و طرفين بر سر ادامه گفتگوها توافق کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پایان سفر سه روزه هیات شش نفره آژانس، دو طرف درباره زمان دور بعدی گفتگوها به توافق رسیدند.

مذاکرات بین ایران و این هیات آژانس در "فضایی مثبت و سازنده" برگزار شد و دو طرف همچنين در مورد زمان مذاکرات آینده و تداوم آن توافق کردند.

این هیات هیچ بازدیدی از مراکز و سایتهای هسته ای ایران نداشته است.

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس گفت: موافقت ایران با انجام این سفر نشانگر تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رفع ابهامات و برگزاری نشستی توام با تفاهم بر مبنای تعهدات دو طرف در چارچوب مباحث فنی و تخصصی است.

محمد ‌صالح صدقيان مدير مرکز مطالعات عربي ­­- ايراني در تهران هم تأكيد كرده است: ايران خواهان نشان دادن شفافيت و همکاري حرفه‌اي‌اش با آژانس بين المللي انرژي اتمي است.

وي در مصاحبه با روسيه اليوم گفت: ايران نمي‌خواهد آژانس گزارشي صادر کند که متناسب با موضع و ديدگاهش درباره برنامه هسته‌اي آن باشد بلکه تهران از آژانس مي‌خواهد که گزارش‌هايش متناسب با واقعيت‌ها باشد. همه مراکز و تاسيسات هسته‌اي ايران اکنون تحت نظارت و بازرسي شديد آژانس قرار دارد.

صدقيان ادامه داد: با وجود اينکه ايران پروتکل الحاقي معاهده منع انتشار سلاح‌هاي اتمي را امضا نکرده است همه تاسيسات را به روي بازرسان باز کرده است و بازرسان حتي به تاسيسات نظامي، صنعتي و حتي دانشگاه‌ها و بخش هاي علمي ايران وارد شده‌اند. اين اقدام ايران همکاري با آژانس است. بنابراين، در موضع ايران تغييري ايجاد نشده است، موضعي که خواهان شفافيت و همکاري حرفه اي است، اما ايراني‌ها رويکرد حرفه‌اي عالي را که مدنظرشان است از سوي بازرسان آژانس نديده‌اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار