رییس كل دادگستری ایلام گفت: شعبه های ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمامی شهرستان های استان تشكیل شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛فارس نوری با بیان این مطلب افزود: این شعب در دادسراها و دادگاه های كیفری هشت شهرستان استان ایلام و همچنین در دادگاه تجدید نظر ایلام تشكیل شده است.
وی ادامه داد: به محض دریافت گزارش و مستندهای لازم مبنی بر بروز تخلف انتخاباتی، به جرایم انتخاباتی نامزدها و یا هواداران آن ها در این شعب خارج از نوبت و به صورت ویژه و در كمترین زمان رسیدگی خواهد شد.
نوری با بیان اینكه در صورتی كه مواردی از تخلف یا هرگونه رفتار ناسالمی كه منجر به اختلال در وضعیت انتخابات مجلس نهم یا آرا مردم گزارش شود، برخورد قاطع با آن صورت می گیرد، اظهار داشت: فعالیت این شعب در زمان تبلیغات انتخاباتی بیشتر خواهد شد.
وی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف مجاز به رسیدگی به تمام جرایم انتخاباتی نبوده و از وظایف آن ها محسوب نمی شود.
رییس كل دادگستری استان ایلام گفت: دستگاه قضایی به عنوان نهادی بی طرف، مباحث و موضوع انتخابات را به طور جدی و با حساسیت بالا پیگیری می كند.
رییس كل دادگستری استان ایلام با بیان اینكه دستگاه قضایی با حساسیت خاص برای صیانت از آرا مردم تلاش می كند، بیان كرد: دستگاه قضا با جرایم انتخاباتی بدون اغماض برخورد خواهد كرد.
تخریب، افترا، تهمت، پاره كردن پوستر تبلیغاتی نامزدها و استفاده از تجهیزات و امكانات دولتی در انتخابات از نظر قانون انتخابات جرم و تخلف محسوب می شود.
نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفندماه سال جاری برگزار می شود./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.