تفاهم نامه همكاری چهارجانبه بین شركت شهركهای صنعتی استان ، استانداری خوزستان ، شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب و انجمن سازندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی خوزستان به ارزش یك هزار میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی استان خوزستان در این ارتباط گفت: بر اساس این تفاهم نامه شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب یك هزار میلیارد ریال به سازندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی استان خوزستان ارجاع سفارشات خواهد داشت.

'رضا طاهری' بیان كرد: این تفاهم نامه همكاری به منظور بومی سازی ساخت قطعات ، ایجاد اشتغال پایدار در استان و همچنین حمایت از صنایع كوچك منعقد و آمادگی افزایش آن نیز تا سطح بالاتری وجود دارد.

وی افزود: با سپردن كار به تولید كنندگان داخلی علاوه بر اشتغال زایی ، حجم بیشتری از تقاضاها و سفارش های صنعتی و كالایی در داخل كشور انجام می شود و به خودكفایی دست خواهیم یافت.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی استان خوزستان با اشاره به اینكه هم اكنون 200 سازنده تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی در استان خوزستان فعالیت دارند گفت : 30 درصد این سازندگان به عنوان سازندگان پیشرو در زمینه ساخت مجموعه های پیچیده مورد نیاز صنعت نفت كشور فعالیت دارند.

وی اظهار امیدواری كرد با انعقاد این قرارداد بخش عمده ای از نیازهای كشور از جمله شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب تأمین شود.

در صنعت نفت و گاز كشور بالغ بر 77 هزار قلم كالا مورد استفاده قرار می گیرد كه سازندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی خوزستان سهم بسزایی در تولید این اقلام بر عهده دارند.

پیش از این نیز تفاهم نامه ای بین سازندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی استان خوزستان با شركت ملی حفاری منعقد گردیده بود.

این تفاهم نامه همكاری چهارجانبه در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی خوزستان منعقد شد.

این نمایشگاه تا 12 بهمن ماه (امروز) در محل دایمی نمایشگاه بین المللی اهواز برپاست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.