اقلیتهای مذهبی استان اصفهان، سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران وبراساس گزارش روابط عمومی دفتر خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، این مراسم جشن با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در مجتمع استاد فرشچیان اصفهان برگزار می شود.  

 در این برنامه، اسقف 'بابكن چاریان' پیشوای مذهبی ارامنه حوزه جنوب كشور به همراه دیگر نمایندگان اقلیتهای مذهبی در مجلس به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.  

 همچنین امسال شورای خلیفه گری ارامنه ی اصفهان با هماهنگی خانواده شهدا، طرح نامگذاری بعضی خیابانها و كوچه های جلفا به نام شهدای ارمنی جنگ تحمیلی را به شهرداری اصفهان و شورای نامگذاری ارایه كرده است كه مراسم رسمی آن در دهه فجر برگزار می شود.   

مدارس ارمنی جلفا نیز در تمامی مقاطع تحصیلی، برنامه هایی به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه 'گلبانگ انقلاب' برگزار می كنند.   

برپایی همایش بین المللی ادیان توحیدی، بیان افتخارات علمی، سیاسی و نظامی كشور، قرائت روز شمار انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاههای كتاب و عكس و مسابقات فرهنگی و هنری، كتابخوانی، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، اهدای هدیه به دانش آموزان متولد بهمن ماه و برگزاری اردو و بازدید از مراكز فرهنگی، تاریخی و علمی از دیگر برنامه های دفتر خلیفه گری ارامنه در ایام دهه فجر 90 است.  

یادآور می شود: ارامنه ایران در سال 1605 در زمان 'شاه عباس' به ایران كوچ كردند كه بیشتر آنان به ترتیب در شهرهای تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی اقامت دارند.   

در استان اصفهان هشت هزار شهروند مسیحی زندگی می كنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.