رییس انجمن آرتروسکوپی زانو و آسیب های ورزشی اعلام کرد بیشترین آسیب های ورزشی به فوتبالیست ها وارد می شود.

دکتر محمد رازی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: آسیب زانو در ورزش فوتبال به حدی است که برخی پزشکان این بازی را ورزش نمی دانند بلکه آن را یک بیماری زانو معرفی می کنند.
وی افزود: پارگی مینیسک و رباط صلیبی (رباط Acl)، پیچ خوردگی مچ پا و آسیب های غضروف مهم ترین آسیب هایی است که به فوتبالیست ها وارد می شود، که از بین این آسیب ها پیچ خوردگی مچ پا به دلیل اینکه گچ گرفته می شود یا به دلیل اینکه کمتر مورد توجه قرار گرفته و رسیدگی نمی شود، زیاد به چشم نمی آید.
وی با اشاره به اینکه در دنیا آسیب های رباط صلیبی در خانم های ورزشکار بیش از آقایان است، گفت: البته آسیب های زانو در ورزش هایی مثل وزنه برداری، بسکتبال، والیبال و هندبال نیز مشاهده می شود ولی این آسیب ها به حد فوتبال نیست.
دکتر رازی با بیان اینکه هر ورزشی آسیب های مخصوص به خود را دارد و به عنوان مثال شکستگی در بین ورزش های رزمی بیشتر مشاهده می شود، گفت: در ورزش هایی نظیر، کشتی، تکواندو، کاراته، جودو و بوکس این شکستگی ها بیشتر مشاهده می شود.
وی با اعلام اینکه حدود 20 تا 24 درصد آسیب های ورزشی به دلیل عدم رسیدگی مزمن می شوند، اظهار داشت: این امر در فوتبالیست ها بیشتر مشاهده می شود به نحوی که یک فوتبالیست حرفه ای به دلیل تعهدی که به باشگاهش دارد در طول یک فصل بازی توجه جدی به آسیب خود نمی کند و گاهی مشاهده می شود که رباط صلیبی او 5 سال آسیب می بیند ولی از عمل جراحی سرباز می زند.
وی از ورزشکاران خواست با مشاهده علائم آسیب های ورزشی از جمله درد زانو سریع تر به پزشک مراجعه کنند./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار