ديدارهاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر در حالي از فردا پنج شنبه 13 بهمن آغاز مي شود كه در پايان هفته بيست و سوم، فونيكه سي مهاجم تيم صنعت نفت آبادان در صدر جدول برترين گلزنان ليگ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، فونيكه سي با عملكرد بسيار خوب خود توانسته است تا به اين جاي مسابقات صدرنشين جدول گلزنان باشد اگر فونيكه سي بتواند تا پايان ليگ اين جايگاه خود را حفظ كند، چهارمين مهاجم خارجي است كه در فوتبال باشگاهي كشورمان به مقام آقاي گلي دست پيدا مي كند.

پيش از وي ادموند بزيك، دني اولروم و عماد رضا به عنوان بازيكنان خارجي به آقاي گلي رسيده بودند.

پس از فونيكه سي، كريم انصاري فرد از تيم سايپا البرز در رتبه دوم جدول گلزنان قرار دارد انصاري فرد توانسته است 13 گل در اين ليگ به ثمر برساند. در رتبه سوم جدول گلزنان اين ليگ، رضا عنايتي از تيم صبا قم و رضا نوروزي از تيم فولاد خوزستان، و مجتبي جباري از استقلال با 10 گل قرا دارند.

همچنين فرهاد مجيدي از تيم استقلال تهران و اميدعاليشاه از راه آهن هر يك با 9 گل در رتبه چهارم برترين گلزنان جهان قرار دارند.

همچنين عماد رضا از تيم سپاهان اصفهان، علي كريمي از تيم پرسپوليس تهران و ايمان موسوي از تيم نفت تهران هر يك با 8 گل در رتبه پنجم جدول گلزنان قرار دارند.

با اين حساب تيم هاي صنعت نفت آبادان، سايپا، صبا، فولاد استقلال، سپاهان، راه آهن، پرسپوليس و نفت تهران توانسته اند در صدر جدول گلزنان سهمي داشته باشند.

گفتني است، در اولين دوره ليگ برتر رضا عنايتي با 17 گل زده از تيم ابومسلم خراسان به مقام آقاي گلي دست پيدا كرد.

در دومين دوره ليگ برتر ادموند بزيك از تيم سپاهان اصفهان با 13 گل زده توانست آقاي گل شود.

در سومين دوره ليگ برتر علي دايي از تيم پرسپوليس توانست با 16 گل زده در مقام برترين گلزن آن ليگ قرار گيرد.

در چهارمين دوره از ليگ رضا عنايتي از تيم استقلال تهران با 20 گل زده توانست به مقام آقاي گلي برسد.

در پنجمين دوره ليگ برتر باز هم رضا عنايتي از تيم استقلال با 21 گل زده برترين گلزن ليگ شناخته شد.

در ششمين دوره از ليگ دني اولروم از تيم ابومسلم با 17 گل زده به مقام آقاي گلي رسيد.

در هفتمين دوره ليگ برتر محسن خليلي از تيم پرسپوليس با 18 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفت كه در اين دوره پرسپوليس با سرمربي گري افشين قطبي، به قهرماني رسيد.

در هشتمين دوره ليگ برتر آرش برهاني از تيم استقلال تهران با 21 گل زده توانست با مقام آقاي گلي دست پيدا كرد.

در نهمين دوره ليگ برتر عماد رضا از تيم سپاهان اصفهان با 19 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و بالاخره در دهمين دوره ليگ برتر، رضا نوروزي از تيم فولاد خوزستان با 24 گل زده به مقام آقاي گلي دست پيدا كرد.

گلزني در مسابقات ليگ به عوامل متعددي از قبيل مطلوب بودن شرايط مالي ، آرامش روحي – رواني و بستر مناسب در تيم بستگي دارد و ممكن است بازيكني كه در يك دوره از ليگ عملكرد درخشاني داشته است در دوره بعد با افت شديدي مواجه شود و اين از اتفاقات طبيعي فوتبال است.

بهرحال بايد منتظر ماند و ديد در هفته بيستم و چهارم ليگ چه تغييراتي در ستون هاي اصلي جدول گلزني ليگ بوجود مي آورد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار