سازمان توسعه تجارت به منظور حمايت از خودروهاي با آلايندگي کم در راستاي حفظ محيط زيست کاهش 40 درصدي تعرفه خودروهاي هيبريدي را در دستور کار بررسي خود قرار داده است.

صافدل مدير عامل سازمان توسعه تجارت ايران در همايش روز جهاني گمرک با بيان اين مطلب به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تعرفه ساير خودروهاي وارداتي همچنان براساس دستور دولت همان رقم قبلي است و هيچگونه کاهشي در خصوص تعرفه خودروهاي بنزين سوز در دستور کار نيست.

وي با بيان اينکه کاهش تعرفه خودروهاي هيبريدي در راستاي استفاده از خودروهاي جديد با فناوري نوين براي حفظ محيط زيست کشور است، ادامه داد: براساس ماده (1) قانون توسعه تجارت، تعرفه خودروهاي هيبريدي در حال بررسي است که براساس نرخ‌هاي در نظر گرفته شده کاهش 40 درصدي تعرفه خودروهاي هيبريدي در دستور کار است.

* سامانه الکترونيکي ثبت سفارش بين سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزي به منظور جلوگيري از خروج بي رويه ارز

مدير عامل سازمان توسعه تجارت ايران ادامه داد: در راستاي اجراي ثبت سفارش براي واردات کالا از اين به بعد تجار براي دريافت ارز مورد نياز خود بايد ابتدا ثبت سفارش را به طور کامل در سامانه اين سازمان انجام داده و به همين منظور سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزي در يک همکاري مشترک از طريق سامانه الکترونيکي بعد از ثبت سفارش واردات کالا و تاييديه آن از سوي سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونيکي تمام موارد ثبت شده در اختيار بانک مرکزي براي ارسال به بانک هاي عامل قرار مي گيرد که براساس اسناد ثبت شده براي واردات ارز مورد نياز در اختيار تجار قرار مي گيرد. به همين علت، سازمان توسعه تجارت از تجار و بازرگانان مي خواهد که در صورت بروز مشکل مراتب را به سازمان توسعه تجارت به صورت تلفني اطلاع دهد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار