مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال 15 تا 20 بهمن ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، احمد سعیدی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی پس از 16 سال تبعید، سرافرازانه و با استقبال پرشور مردم صورت گرفت.

وی افزود: ورود ایشان به کشور شتاب خاصی به حرکت انقلاب اسلامی بخشید و 10 روز بعد از ورود امام به کشور، انقلاب پیروز شد.

سعیدی تصریح کرد: به لطف الهی جمهوری اسلامی توانسته شعارهای انقلاب را عملا ثابت کرده و وابستگی‌ها را پشت سر بگذارد و شایستگی و توانمندی خود را در حوزه‌های مختلف نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران جای خود را در میان ملت‌های آزاده دنیا باز کرده و مردم این کشورها با الهام‌گیری از ایران اسلامی به مبارزه با حاکمان ظالم برخاسته و آن‌ها از کاخ‌های ستم به پایین می‌کشند.

سعیدی بیان داشت: همه ما به ویژه اصحاب رسانه باید تلاش خود را به کار گرفته و حق خود را نسبت به نظام و شهدا و همه کسانی که بسترساز این انقلاب بوده‌اند، ادا کنیم.

وی افزود: در ایام دهه فجر باید دستاوردها و عزتمندی انقلاب اسلامی و جایگاه آن را تبیین و برای مردم تشریح کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: باید بیان شود که جمهوری اسلامی در سال 57 در جایگاه ضعیفی قرار داشت و امروز بعد از انقلاب اسلامی در چه جایگاه و قله‌ای قرار گرفته است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در راستای مأموریت و مسئولیت خود فعالیت‌های لاینقطعی را با حجم وسیع انجام داده و همچنین در این راستا همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن کریم نکوداشت مرحومه طاهره صفارزاده مترجم قرآن کریم و چهره جهانی استان را برگزار می‌کنیم.

سعیدی گفت: نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان کرمان 15 تا 20 بهمن ما جاری در محل حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: 75 شرکت از سراسر کشور محصولات خود را در قالب 65 غرفه در این نمایشگاه ارائه می‌کنند که بیش از 7 هزار عنوان نرم‌افزار ارائه می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه انواع نرم‌افزارها با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود و علاوه بر غرفه‌های فعال در نمایشگاه 10 بخش متنوع دیگر خدمات خود را ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه فرصت استثنایی برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز با هزینه کمتر می‌باشد.

سعیدی افزود: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است و در پایان برگزاری کارگاه‌ها گواهینامه به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش کشورهای غربی در راستای تلقین افکار انحرافی خود به کودکان و نوجوانان در قالب بازی‌های رایانه‌ای، غرفه بازی‌های رایانه‌ای نیز در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال دایر است و در این زمینه بحث‌های مناسبی برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: در زمینه جنگ نرم و حوزه فضای سایبر و رسانه نیز غرفه‌هایی در نمایشگاه دایر می‌شود که تلاش کرده‌ایم در این حوزه قوی و وسیع‌تر کار شود.

وی بیان داشت: بخش شهدای فناوری و اطلاعات، معرفی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری مسابقات از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان کرمان است.

سعیدی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، چند خانه فرهنگ دیجیتال که در راستای ترویج اینترنت پاک فعالیت می‌کنند‌ در استان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه خانه‌های فرهنگ دیجیتال در استان کرمان تاکنون 10 مرکز مصوب شده و تعدادی از مساجد نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان سال جاری در برگزاری جشنواره فیلم فجر مشارکت می‌کند که در این راستا در کرمان و هشت استان دیگر از 17 تا 21 بهمن ماه جاری جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بلیت جشنواره در تهران 40 هزار ریال است که برای استان‌ها 40 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و اگر نهادها و ارگان‌ها درخواست داشته باشند، تخفیف بیشتری به آن‌ها داده می‌شود.

سعیدی افزود: در اختتامیه جشنواره فیلم فجر چهره‌های شاخص و مؤثر سینمای کشور و هنرمندان شاخص استان حضور دارند که از هنرمندان استانی فعال در مرکز کشور تجلیل می‌شوند.

وی افزود: فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر 17 تا 21 بهمن ماه جاری در سینما شهر تماشا شهر کرمان در سه سانس نمایش داده می‌شوند.

سعیدی گفت: مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرستان‌های رودبار جنوب، منوجان، کوهبنان، شهربابک، عنبرآباد و تالار آمفی تئاتر شهرستان راور پروژه‌های اماده بهره‌برداری هستند.

وی تصریح کرد: باید در برگزاری برنامه‌های دهه فجر به نشاط و شادابی مردم توجه شود و در این راستا برگزاری جشن‌های شادی در استان در نظر گرفته شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد توسط ادارات ارشاد شهرستان‌ها، حضور گروه‌های موسیقی جشنواره فجر در استان، جشنواره هنرهای تجسمی، جشنواره خوشنویسی استان کرمان ... از برنامه‌های دهه فجر سال جاری است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.