مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای آیین نامه ایمنی کار در ارتفاع از سوی کارگران و کارفرمایان گام مهمی در جهت پیشگیری از حوادث ناشی از کار برداشته می شود.

اصابتی در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

افزود: با ابلاغ آیین نامه ایمنی کار در ارتفاع و اجرای آن از سوی کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی ، صنعتی و ساختمانی گام مهمی در جهت پیشگیری از حوادث برداشته می شود.

وی افزود:‌با توجه به ماهیت خطرناک کار در ارتفاع و وجود ریسک بالای خطر در این گونه فعالیتها و مواجهه با تجهیزات و ابزار کار و همچنین بالا بودن شدت حادثه و ضرایب وفور آن و به ویژه نبود مقررات و آیین نامه های مشتمل این آیین نامه تخصصی با کار کارشناسی طولانی مدت و کسب نظرات اساتید بازرسان کار تشکل های کارگری و کارفرمایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه ها و در جهت صیانت از نیروی انشانی و ایجاد شرایط ایمن در محیط کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شده است.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این آیین نامه شامل 8 فصل 35 ماده و 3 تبصره و با هدف ایمن سازی محیط کار و حفاظت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور در کارگاه های مشمول ماده 85 قانون کار تدوین و به تصویب وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

در ادامه لطفی نژاد مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان تهران با عنوان اینکه مشاغل خانگی از مواردی است که اگر ساماندهی و حمایت نشود بسیاری از محصولات داخلی کشور و تولیدات داخلی از بین می رود اظهار داشت: تولید کنندگان مشاغل خانگی می توانند یک فرد موسسه و یا یک شرکت باشند که هر خانه را با تولیدات خانگی و درایت و استواری به کارخانه ای تبدیل کنند.

مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد:‌چنانچه حلقه رابط بین تولیدات ملی با رویکرد صادرات رابا تولیدات خانگی برقرار کنیم بخش عظیمی ازصادرات کشور ارز آور می شود که البته این امر از امتیازات و تصمیمات شورای عالی اشتغال کشور است که مورد توجه قرار گرفته است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار