عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: بررسي اقدام كينه توزانه اتحاديه اروپا در تحريم نفتي ايران در اولويت كاري اين هفته مجلس قرار دارد.

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  گفت: هفته گذشته جمعي از صاحبنظران وزارتخانه‌هاي اقتصاد، نفت، اطلاعات و امور خارجه در جلسه كميسيون امنيت ملي شركت كرده و نظرات كارشناسي خود را در اين خصوص ارائه دادند.

وي در ادامه با بيان اينكه اين اروپاست كه به نفت ايران نيازمند است و ما نيازي به فروش نفت به كشورهاي اين قاره نداريم، افزود: ايران توانسته جايگزين‌هايي براي فروش نفت خود پيدا كند، ضمن اينكه سعي ما بر آن است تا نفت را به فرآورده‌ها و مواد ديگري تبديل كنيم و از آنها در داخل كشور استفاده و يا به خارج از كشور صادر كنيم.

عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه جمهوري اسلامي اين بار نيز تهديدها را به فرصت تبديل مي‌كند، اظهار داشت: قطع صادرات نفت به اروپا باعث مي‌شود كه به مرور، اتكاي خود به فروش نفت را در بودجه كاهش دهيم و منابع ديگري را در اين زمينه در نظر بگيريم.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بررسي اقدام كينه‌توزانه اتحاديه اروپا در تحريم نفتي ايران اولويت‌ كاري مجلس در هفته جاري است و مردم و وكلاي آنان در مجلس، اين توطئه آنها را خنثي خواهند كرد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار