ویژه برنامه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مجموع در زمانی معادل 120 دقیقه در شبکه سحر تولید می شود.

* ویژه برنامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر
ویژه برنامه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مجموع در زمانی معادل 120 دقیقه در شبکه سحر تولید می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، برای پخش از هر یک از 6 سیمای انگلیسی، فرانسوی، بوسنیایی، آذری و اردو 2 برنامه 10 دقیقه ای به زبان فارسی تهیه و تولید می شود و پس از دوبله و بازسازی از سیماهای فرانسوی، اردو، کردی، آذری، انگلیسی و بوسنیایی پخش خواهد شد.

بخش هاي مختلف سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از جمله "فجر استاني"، "راديو تئاتر"، "نمايشنامه خواني"، "کارگاه هاي آموزشي" و "اجراهاي نمايش هاي آييني" در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد و در قالب نریشن تصویر، مصاحبه با بازیگران نمایش ها، مصاحبه با تماشاگران و ... به آنها پرداخته می شود.

گفتنی است سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از 5 تا 22 بهمن ماه سال جاري علاوه بر تهران در استان هاي البرز، گلستان، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالي برگزار می شود.

عوامل تهیه "ویژه برنامه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر" عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: محسن روخ دوست- علیرضا مهدوی، تدوین: سید محسن موسوی، تصویربردار: سید سعید شاهچراغ، دستیار تصویربردار: فرشید رضایی- غلامرضا آریانی، نریتور/ گزارشگران: امیرحسین دلیریان (سیمای فرانسوی)، عادل حاج محمدویچ (سیمای بوسنیایی)، سید حسن زیدی (سیمای اردو)، جبار اعلایی (سیمای آذری)، مهدی باباگل زاده (سیمای انگلیسی) و مهرداد احمدزاده (سیمای کردی).

علاوه بر ویژه برنامه یاد شده، خبرنگاران 6 سیمای شبکه سحر نیز به طور مستمر و در طول برگزاری جشنواره تئاتر فجر، به تهیه گزارش از بخش های مختلف جشنواره پرداخته و در بخش های خبری سیماها و ... به پخش می رسانند.

* نوای موسیقی فجر در شبکه سحر

همچون جشنواره های فیلم و تئاتر فجر، جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر نیز زیر ذره بین گزارشگران و برنامه سازان شبکه سحر است.

براساس این گزارش، علاوه بر تهیه گزارش های منظم از روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر، سیمای بوسنیایی شبکه سحر، گزارش برگزاری جشنواره موسیقی فجر را در دو قسمت تهیه و پخش می کند.

این برنامه به تهیه کنندگی سعید دیانتی در 2 قسمت 10 دقیقه ای تولید می شود و شامل بخش هایی همچون پلاتوی مجری، تهیه گزارش و مصاحبه از گروه های موسیقی شرکت کننده در این جشنواره، مصاحبه با مخاطبان و بازدید کنندگان و نریشن- تصویر است.

سید محسن موسوی تصویربرداری و تدوین این برنامه را بر عهده دارد و عادل حاج محمدویچ مجری آن است.

گفتنی است، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش های موسيقي کلاسيک ايراني، کلاسيک غير ايراني، آواز جمعي و آهنگسازي 24 تا 30 بهمن ماه در تهران، شیراز، کرج، قزوین، یاسوج و گرگان برگزار می شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار