سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر در آذربایجان‌شرقی حدود 65 واحد فعال صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کنند که حجم سرمایه‌گذاری این واحدها 614 هزار و 462 هزار دلار است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی، محمدعلی عسگری افزود: کشورهای سرمایه‌گذار در حوزه‌های صنعتی و معدنی استان بیشتر از ترکیه، آذربایجان، آلمان، گرجستان، فرانسه، چین، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ارمنستان، افغانستان، تاتارستان( روسیه) و ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این 65 واحد در امر فولاد، پوشاک، چوب، نساجی، رنگ، مبلمان، محصولات پلی‌اتیلن، انواع پروفیل، کیسه‌های پلاستیکی، قطعات خودرو، اکتشافات معدن طلا و مس، مواد شوینده، انواع کاشی و سرامیک، منسوجات نبافته، تجهیزات پزشکی، سنگبری و ... هستند.

عسگری با بیان اینکه 34 واحد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 29 واحد نیز در حال اجرا است و از این تعداد یک واحد در حال بهره‌برداری یعنی مذاکره برای عقد قرارداد و یک واحد دیگر نیز در مرحله اجرا یعنی خرید زمین است.

وی، وضعیت سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی را در مقایسه با بعضی از استان‌های دیگر امیدوارکننده دانست و اضافه کرد: نسبت به ظرفیت‌های زیادی که هست هنوز فاصله زیادی تا سطح دلخواه داریم.

سرپرست سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در ابعاد گوناگون صنعتی ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی دارد که باید تلاش کنیم سرمایه‌های داخلی و خارجی را برای استفاده از این ظرفیت‌ها جذب و جلب کنیم.

وی همچنین گفت: اگر بپذیریم که تداوم و پایدار بودن رشد و توسعه در استان موضوع حساس و مهمی است، ضرورت جذب سرمایه برای پیشرفت و حفظ سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته فعلی و نیز استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های جدید بیشتر محسوس می‌شود.

عسگری در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی نیازمند استراتژی توسعه است و توسعه محتاج سرمایه‌گذاری مداوم، اظهار داشت: بالا بودن تعداد نیروهای جوان و آماده به کار، وجود ظرفیت‌های خالی و استفاده نشده در بخش‌های گوناگون و مراقبت از صنایع فعلی از جمله عواملی هستند که ضرورت سرمایه‌گذاری را برای استان بیشتر مطرح می‌سازند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.