معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استان قزوین با ظرفیت بسیار بالای خود قادر است به تنهایی معادل کل سرمایه گذاری های خارجی کشور را جذب خود کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ بهروز علیشیری در سفر یک روزه به استان قزوین از 2 واحد صنعتی سرمایه گذاری خارجی سرو کاسپین تولید کننده انواع دستمال کاغذی و پوشاک نوزاد و سکویا پارس تولید کننده انواع درب چوبی MDF بازدید کرد.

وی در این بازدید روند سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین را بسیار مطلوب ذکر کرد و گفت: شرکت های توانمندی با تولید محصولات کیفی در قزوین حضور یافته اند که می تواند الگوی خوبی برای سایر مناطق کشور هم باشد.

رییس کل سرمایه گذاری و کمک های فنی و اعتباری ایران تصریح کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و تکیه بر ظرفیت سازی بنگاه های اقتصادی مهمترین هدف از جذب سرمایه گذاری خارجی است که این موضوع در قزوین بخوبی محقق شده است.

علیشیری اضافه کرد: سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران هیچ وظیفه ای جز حمایت از سرمایه گذاری خارجی نداشته و برای این منظور طی سال گذشته مبادرت به ایجاد مراکز خدمات سرمایه گذاری در تمامی استان های کشور به ریاست استانداران کرده است.

رییس کل سرمایه گذاری و کمک های فنی و اعتباری ایران ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی بدانند که از همان حق و حقوقی برخوردارند که سایر سرمایه گذاران داخلی نیز از آن برخوردار هستند.

وی گفت: طی 33 سال گذشته ما همواره شاهد رشد نرخ در بخش های تسهیلات، بازار، وام های دولت، توسعه مناطق محروم و از همه مهمتر شاخص های سرمایه گذاری خارجی بوده ایم که این مساله بیان کننده داشتن یک اقتصاد تنومند، پویا و قابل رشد است.

عليشيري اضافه کرد: در چنین شرایطی بستر هدفمندسازی یارانه ها از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی به اجرا در آمده که این خود بیانگر آن است که اقتصاد ما امروز از ثبات و رشد بسیار بالایی برخوردار است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار