سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از اقدام خود در وتوي قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص سوریه دفاع كرد و واكنش غرب را "هيستريك" خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، لاوروف که در حاشیه دیدار با وزیر خارجه بحرین با دفاع از تصمیم روسیه مبنی بر وتوی اين قطعنامه گفت: در پیش نویس این قطعنامه مطالباتی از مخالفان درخواست نشده، حال آنكه از دولت و نیروهای دولتی سوریه خواسته شده است.

لاوروف تصریح کرد روسیه از دولت اسد می خواهد اصلاحات دموکراتیک را با سرعت بیشتری اجرا کند، اما برخی مخالفان از جنبش اعتراضی در سوریه برای "تغییر رژیم" استفاده می کنند.

قطعنامه ضد سوری سازمان ملل از درخواست اتحادیه عرب مبنی بر لزوم واگذاری قدرت توسط بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حمایت می کند.

غرب در حالي از اين اقدام مسكو به خشم آمده كه مردم روسیه از اقدام دولت این کشور و چین در وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب و بعضی کشورهای عربی علیه سوریه استقبال کردند و معتقدند مسکو پیروزی دیپلماتیک دیگری در شورای امنیت به دست آورده و به آمریکا، اعضای ناتو و اسرائیل نشان داده که زمان تغییر کرده است و دیگر واشنگتن نمی تواند خواست خود را به جهان دیکته کند و اراده ملتها را نادیده بگیرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار