نخستين نشست خبري دوازدهمين جشنواره بين المللي راديو و چهارمين اجلاس جهاني صدا ظهر امروز با حضور محمد حسين صوفي،‌معاون صدا،‌بهروز رضوي نژاد،دبير جشنواره بين المللي راديو،‌کاظم داداشي رئيس کميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره در سالن کنفرانس صدا واقع در ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛در محل محمد حسين صوفي، معاون صدا ضمن بيان اين مطلب که سال 90 سال توليد برنامه و ايجاد خلاقيت بود،‌افزود: سال 90 سال خوبي براي راديو و انجام اقدامات آن در زمينه توليد و ايجاد خلاقيت ها و انعکاس آن در رسانه هاي گوناگون بود.

وي اظهار داشت:راديو با سابقه بيش از 70 سال فعاليت رسانه اي و نيز با توليد و پخش برنامه هاي متنوع،‌توانست از جايگاه بالايي در بين ديگر رسانه ها برخوردار شود.

صوفي تصريح کرد:پخش برنامه هاي گوناگون و نيز تکيه بر تجربه ها و وام گيري از آموزه هاي انقلاب ،روحيه دست اندرکاران برنامه ها را به سمت و سوي مثبت و شادي گرايش داده است.

معاون صدا درخصوص اهداف جشنواره اظهار داشت:دستيابي به ايده هاي خلاق،بازانديشي و ارتقاي دانش عملي همکاران در حوزه رسانه اي راديو ايجاد شرايطي براي اظهار وجود عوامل برنامه ساز،ايجاد شرايط براي جلوه دادن امکاناتي،برنامه سازان از اهداف ديگر ما است.

وي ادامه داد:ايجاد زمينه اي براي همگرايي و تعامل بيشتر برنامه سازان با شبکه هاي اختصاصي و تخصصي از اهداف مهم اين جشنواره است.

وي افزود:بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اتفاقاتي متفاوت در شبکه برون مرزي و نيز 20 شبکه راديويي افتاد که باعث ايجاد رقابت بين برنامه سازان راديو شد تا به کيفيتي مورد توجه دست يابيم.

وي با اشاره به رعايت اصل ابتکار و خلاقيت اين جشنواره ادامه داد:رعايت اصل ابتکار،خلاقيت و نو آوري،در جشنواره دوازدهم اين جشنواره نسبت به جشنواره قبلي متفاوت کرده است.

صوفي با اشاره به بخش هاي متفاوت جشنواره دوازدهم تصريح کرد:با ايجاد بخش رويش،‌برنامه سازان مي توانند با توليد برنامه با هر عنوان شغلي حضور بهم رسانده و آثار خود را با توجه به استعداد و دسته بندي کرده و به جشنواره ارسال نمايند.

وي افزود:افرادي که در رسانه ملي کار مي کنند،از ذوق و استعداد هنري خاصي برخوردار بوده و اين استعداد به توليد کيفي آثار کمک مي کند.

صوفي با اشاره به اينکه داوري هاي برنامه ها براساس قالب و ساختار صورت نمي گيرد،افزود:در جشنواره دوازدهم،قالب و ساختار کنار رفته و جاي خود را به امتيازات مشاغل داده است .

معاون صدا ادامه داد:با افتتاح شبکه راديويي نمايش انتخاب و قضاوت داوري ها به صورت ويژه اي خواهد بود و حضور مشاغل متفاوت رنگ و بوي متفاوتي به اين جشنواره مي دهد.

وي با اشاره به افزايش برنامه سازان گفت:حضور عوامل برنامه ساز،‌چه در عرصه داخلي و چه در عرصه خارجي افزايش پيدا کرده و بسياري از برنامه سازان خارجي مشتاق آوردن دانشجويان خود براي يادگيري بعضي از تکنيک ها به ايران هستند.

صوفي درخصوص آثار ارسال شده در بخش داخلي،اظهار داشت: 511 اثر از بخش داخلي با مضامين محيط زيست،دفاع مقدس،دين و زندگي،علم و فن آوري، خانواده،ورزش و سلامت،‌و جهاد اقتصادي، به دست ما رسيده است.

وي ادامه داد:درحوزه بين المللي 288 اثر پذيرفته شده که 121 اثر اختصاص به شبکه داخلي و 75 اثر به مراکز و 83 اثر مربوط به کشورهاي خارجي است که با توجه به حضور 21 اثر و 30 ايستگاه راديويي ما شاهد 61 درصد افزايش و رشد نسبت به جشنواره قبلي بوده ايم.

وي در خصوص قالب هاي در نظر گرفته شده درباره اين اثار افزود:اطلاع رساني،سرگرمي،مستند،‌آنونس،نمايش هاي کوتاه و بلند و برنامه سازي توام با تفکر از موضوعات مورد توجه حوزه بين الملل است.

وي افزود:دربخش بين الملل شاهد موضوعات ديگري چون بشردوستي،آموزش،‌شهروندي،‌محيط زيست،‌سلامت،اخلاق،اميد بخشي،خانواده سالم،صلح و عدالت، خواهيم بود.

وي درخصوص توليد نشريه اي مکتوب اظهار داشت:ما اقدام به توليد نشريه صداي ماندگار کرده ايم و اين نشريه به صورت CD به مخاطبان ارائه مي شود.

صوفي با اشاره به بحث آموزش افزود: استفاده از اساتيد داخلي و خارجي از اتحاديه هاي گوناگون شبکه هاي راديويي و تلويزيوني اروپايي و اقيانوسيه از ديگر برنامه هاي ما در جشنواره دوازدهم است.

وي در خصوص 3 فعاليت جديد کارگاه آموزشي اين جشنواره تصريح کرد: امسال با وجود برنامه هاي جديد مي توانيم با کوتاه ترين زمان در حدود يکصد ثانيه ،‌برنامه هاي عميق و محتوايي را در اختيار مخاطبان قرار داده تا بتوانيم فرصت و مديريت را در راس کار قرار دهيم.

وي اظهار داشت:با يک برنامه جديد ديگر عوامل برنامه ساز مي توانند موضوع گزارش را به قصه تبديل کنند.

صوفي افزود:چهارمين اجلاس جهاني صدا را با مشارکت اتحاديه راديو و تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه برگزار خواهيم کرد و فراخوان و مقاله هاي آن به کشورهاي گوناگون ارسال شده است.

وي با اشاره به موضوعات در نظر گرفته شده براي چهارمين اجلاس اظهار داشت:راديو و اقتصاد راديو و هويت ملي و جهاني ،‌راديو و درام،راديو و جامعه،راديو در عرصه رسانه هاي ديجيتال از موضوعات مورد نظر بوده و ايجاد فضايي با تشکيل ميزگردها، بيان مقالات،ايجاد فضاي گفتگو و بخشهاي تخصصي از ديگر اهداف اين اجلاس است.

*جشنواره دوازدهم فرصتي براي همدلي است

همچنين،بهروز رضوي نژاد دبير جشنواره بين المللي راديو افزود:اين جشنواره فرصت خوبي براي گردآوري برنامه سازان و بالا بردن علم و آگاهي و تجربيات است.

وي تصريح کرد:بحث بالابردن علم و تجربيات در حوزه صدا جستجو مي شود و به تبادل نظرهايي خواهيم رسيد.

*پيوند بين رسانه هاي مکتوب هدف ماست

همچنين،کاظم داداشي،رئيس کميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره دوازدهم افزود:چهارمين اجلاس جهاني صدا و جشنواره دوازدهم به همت محمد حسين صوفي‌،معاون صدا برگزار شد،تا رسانه هاي ديداري گسترش بيشتري پيدا کنند.

وي خاطرنشان کرد:پيوند بين رسانه هاي مکتوب و ديداري به منظور جذب مخاطبان راديو از ديگر اهداف برگزاري اجلاس و جشنواره است./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار