سرانجام پس از گذشت یکسال از امضاء قرار داد همکاری ایران و قطر برای ایجاد ذخیره‌گاه جانوری در سیرجان این طرح با حضور مسئولان ایرانی و قطری در دشتهای سیرجان کلید خورد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛پروژه ایجاد ذخیره گاه جانوری و به عنوان بزرگترین مرکز از این نوع در کشور عصر شنبه در سیرجان آغاز شد، این پروژه در پی عقد قرارداد بین وزیر محیط زیست قطر و رئیس سازمان محیط زیست ایران در کرمان سرانجام پس از گذشت یک سال آغاز شد.

این طرح با هزینه ای معادل 500 میلیون دلار در محیطی با ابعاد سه هزار هکتار در دشتهای سیرجان آغاز شد و مهمترین هدف آن نیز پرورش هوبره است.

استاندار کرمان در حاشیه کلنگ زنی این پروژه گفت: این پروژه نشان از اهمیت محیط زیست و همکاری در این سطح بین کشورهای ایران و قطر انجام می شود.

اسماعیل نجار با ابراز رضایت از سرمایه گذاری طرف قطری در محیط زیست کرمان گفت: این مرکز به یکی از قطبهای تحقیقاتی برای ادامه حیات حیوانات در معرض انقراض تبدیل می شود.

وی ادامه داد: استان کرمان با توجه به اینکه بزرگترین استان کشور است دارای  مجموعه گسترده ای از گونه های جانوری و گیاهی است و امیدواریم با فعالیتهای مطلوبی که در استان کرمان انجام می شود گونه های در معرض خطر شناسایی و به این مرکز منتقل شوند.

استاندار کرمان با اشاره به مساعد بودن استان کرمان برای پرورش هوبره گفت: این پرنده کم یاب به خوبی در محیط زیست استان کرمان رشد می کند و باید در این زمینه و برای نسل این پرنده از انقراض حرکتی انجام می شد که درنهایت این مرکز با سرمایه ای معادل 500 میلیون دلار در حال احداث است و امیدواریم در زمان مقرر به بهره برداری برسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.