کاظم راست گفتار گفت: یازده مورد اصلاحات در فیلم «چک» انجام شد که البته من ایرادی به این اصلاحات ندارم و همه منطقی بودند اما با این حذفیات برخی سکانس های فیلم نامفهوم و یا اضافه به نظر می رسد.

به گزارش

خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران

، نشست خبری فیلم سینمایی «چک» با حضور کاظم راست گفتار(کارگردان، تهیه کننده و نویسنده)، مریم سعادت، مژگان بیات و شاهرخ استخری(بازیگران)، آرش برومند(صدابردار) و علی اصغر کشانی(منتقد) در سالن برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست کاظم راست گفتار یادداشتی طنزگونه قرائت کرد و به نوعی در این یادداشت از حاضران خواست که پیش داوری نکنند.

این کارگردان پس از قرائت یادداشت گفت: بیماری ناشی از پیش داوری مدتی است که به وجود آمده است و هر حرکتی که آدم ها می خواهند انجام دهند تحت تأثیر این داوری ها قرار می گیرد. من در این فیلم می خواستم نشان دهم که آدم ها می توانند با وجود اختلاف عقیده ها براساس منفعتی مشترک با هم کنار بیایند.

وی افزود: اگر چیزی در ذهن من وجود داشته باشد و نتوانم آن را برای مخاطب مطرح کنم مقصر من هستم. احساسم این است که با یک بار دیدن فیلم در جشنواره نمی توان به برخی از جزئیات آن پی برد.

راست گفتار در مورد حزفیات فیلم توضیح داد: یازده مورد اصلاحات در فیلم انجام شد البته من ایرادی به این اصلاحات ندارم و همه منطقی بودند اما با این حذفیات برخی سکانس های فیلم نامفهوم و یا اضافه به نظر می رسد مانند سکانس نماز جمعه اما حیف بود که این سکانس ها به صورت کامل حذف شود زیرا اولین دوربین سینمایی که توانسته بعد از 33 سال از نماز جمعه فیلمبرداری کند دوربین ما بود و من نمی خواستم این اولین بار بودن را از دست بدهم.

وی در مورد ژانر فیلم گفت: ما در ایران اصلاحات مختلف و ژانرهای گوناگون اختراع می کنیم. به نظر من این فیلم در دسته فیلم های جاده ای قرار می گیرد البته با حذفیات فیلم قصه پس از سکانس نماز جمعه تخت می شود و ریتم از بین می رود.

آرش برومند (صدابردار) از مسوولان برج میلاد به دلیل تغییرات عمده ای که در سیستم صوتی و تصویری سالن ایجاد شده است، تشکر کرد.

شاهرخ استخری هم درباره بازی در این فیلم گفت: سر صحنه فیلم همه چیز مشخص شده بود و اگر قرار بود نظری داده شود همه پیش از کلید خوردن فیلم بیان شده بود.

در ادامه این نشست مریم سعادت با اشاره به انرژی زیاد و خستگی ناپذیری کارگردان اظهار کرد: فکر می کنم در بازی مشکل عدیده ای برای آقای راست گفتار ایجاد نکردم.

مژگان بیات هم در مورد سختی های بازی در نقش یک مسافرکش گفت: برای این که نقش را به خوبی بازی کنم به مدت یک هفته به اتفاق یکی از اعضای گروه با پژویی که در فیلم بود مسافرکشی کردم و این تمرین خیلی به من کمک کرد.

علی اصغر کشانی هم در نقد فیلم بیان کرد: از تیتراژ فیلم به بعد اشاره های اجتماعی خوبی در فیلم وجود دارد اما منطقی که موقعیت ها را می سازد گاهی ساده انگارانه است در حالی که موقعیت ها باید نسبت منطقی با کل اثر داشته باشند. مشکل دیگر ثابت نبودن دوربین است که دائم روی دست می چرخد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار