معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: مسئولان استان از تمام‌ سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای شرکت در فعالیت‌های اقتصادی این استان دعوت به همکاری کرده‌اند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از استانداری آذربایجان غربی، غلامرضا دیزج‌نژاد اظهار داشت: استان آذربایجان غربی به عنوان قطب محصولات کشاورزی و دارای زمین‌های مستعد و حاصلخیز است از این رو این ویژگی سبب شده تا این استان در زمینه کشاورزی در کشور رتبه‌های برتری کسب کند.

وی با اشاره به تولید کنسانتره در استان افزود: استان آذربایجان غربی 60 درصد کنسانتره کشور را تولید و بخشی از آن را به کشورهای منطقه صادر می‌کند.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 17 رشته فعالیت صنعتی در استان انجام می‌شود گفت: تمرکز بر روی کانی های غیرفلزی و منسوجات در دستور کار قرار دارد و در این زمینه دو کارخانه طلا و شناسایی معادن جدید آهن و معدن تیتان که مجوز فعالیت آن صادر شده و از معدود معادن کشور است از ظرفیت‌های صنعتی و معدن استان به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه این استان با داشتن امکانات و منابع غنی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چشمگیری برای سرمایه‌گذاری داراست تصریح کرد: جایگاه ممتاز آذربایجان غربی در ترانزیت کالا و حمل و نقل با توجه به همسایگی با سه کشور، این استان را به یکی از استان‌های مستعد و آماده برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تبدیل کرده است.

وی با تاکید بر تضمین سرمایه توسط دولت بیان کرد: مسئولان استان از تمامی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای شرکت در فعالیت‌های اقتصادی این استان دعوت به همکاری کرده و سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که سرمایه آن‌ها از سوی دولت تضمین می‌شود.

دیزج‌نژاد ادامه داد: وجود هشت گمرک رسمی با سوابق بالا و هفت بازارچه مرزی که منشا فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد برای مرزنشینان هستند آذربایجان غربی را در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری قرار داده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد تجاری ماکو و شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه در مرز بازرگان به تصویب رسیده‌اند از این رو این موارد ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ایجاد کرده‌اند.

دیزج نژاد با اشاره به حمایت دولت از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: کشور دارای قوانین خوبی در حمایت و حفاظت از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران دارد از این رو سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با اطمینان خاطر در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.