مدير كانون پرورش فكري كودك و نوجوان استان قم نقش خانواده‌ها را در نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان موثر و بی‌بدیل توصیف کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد خبري نمايشگاه‌هاي كتاب استان قم، محمد مخلصي اظهار داشت: كانون پرورش فكري كودك و نوجوان استان قم با بيش از 300 عنوان كتاب و سرگرمي‌هاي سازنده در نخستين نمايشگاه تخصصي كتاب كودك و نوجوان شركت كرده است.

وي ضمن استقبال از برگزاري نمايشگاه تخصصي کتاب در حوزه كودك و نوجوان گفت: اگر كار به صورت تخصصي در حوزه خود انجام شود، در مخاطب بيشترين اثر را گذاشته و نگاه اجتماع نيز در آن حوزه تغيير خواهد كرد.

مدير كانون پرورش فكري كودك و نوجوان استان قم تصريح كرد: انحصار ويژه كودك در قم كه استان فرهنگي و در حوزه چاپ و نشر رتبه بالايي دارد، مي‌تواند تاثيرات ملي و فراملي داشته باشد.

وي عنوان كرد: اهميت دادن به نشر کتاب ویژه كودك و نوجوان در استان قم در خور توجه است و اميد مي‌رود ناشرين با ارائه آثار مناسب بتوانند خوراك خوبي براي مخاطبين فراهم كنند.

مخلصي ابراز داشت: رسالت اوليا و مربيان كودكان و نوجوانان ايجاب مي‌كند كه تنها به صرف خريد كتاب به نمايشگاه نيايند بلكه بايد زمينه‌هاي ترغيب به مطالعه و كتاب خواندن را در كودك نهادينه كنند تا در بزرگسالي با كتاب مانوس باشند.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري تخصصي كتاب‌هاي كودك و نوجوان سبب انتقال تجارب ناشرين شده و مي‌تواند ناشرين بومي استان را به سوي ايجاد خلاقيت در محتواي منابع ارائه شده در شكل ظاهري كتاب سوق دهد.

مدير كانون پرورش فكري كودك و نوجوان استان قم ايجاد نمايشگاه تخصصي كتاب كودك و نوجوان را در رقابت سالم بين ناشرين سراسر كشور بي تاثير ندانست و گفت: اين رقابت سالم بين ناشرين تاثيرات خوبي در استان در سال‌هاي آينده خواهد داشت.

وي ادامه داد: با بهره‌گيري از زبان كودك و نوجوان بايد مسائل مبتلا به آنها را شناسايي كرده و با ابزار هنر به ارائه مطالب جذاب در اين حوزه پرداخت.

مخلصي خواستار مشاركت اوليا و مربيان كودك و نوجوان در امر نهادينه سازي مفاهيم اسلامي شد و گفت: با كمك خانواده‌ها باید مفاهيم مدنظر اسلامي و مذهبي را به صورت غير مستقيم به اين قشر منتقل كرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.