بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مد و لباس گفت: جشنواره مد و لباس اتفاق جدیدی است که با تحول عرصه طراحی لباس و ایجاد مدل‌های اسلامی‌ـ ایرانی موجب دلگرمی بانوان و بازیگران ایرانی می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به‌نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره مد و لباس فجر، آرام جعفری اظهار داشت: نخستین جشنواره مد و لباس فجر اتفاق خوشایندی است که موجب رونق هنر طراحی لباس و دلگرمی بانوان و بازیگران ایرانی می‌شود.

بازیگر سینما و تلویزیون افزود: طراحان برتر این رشته با حضور در جشنواره به عنوان نامی برتر در حوزه مد و لباس مطرح شده و لباس‌هایی که آنها تولید می‌کنند به عنوان مدل‌های برتر مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد.

جعفری افزود: طراحی لباس مانند رشته‌های دیگر یک تخصص است و باید طراحانی که تحصیلات خود را در این رشته گذرانده‌اند در این حوزه به ویژه در طراحی لباس سینما و تئاتر فعالیت کنند.

بازیگر سریال قهوه تلخ خاطر نشان کرد: لباس‌هایی که برای پوشش بازیگران استفاده می‌شود اغلب لباس‌های کهنه و قدیمی هستند، این مشکل با اختصاص بودجه به طراحان با استعداد و خلق مدل‌هایی که رنگ‌های متنوع و مدل‌های اسلامی‌ـ ایرانی دارند حل می‌شود.

وی با اشاره به زیبایی ایده‌های طراحان تصریح کرد: توجه به تلفیق مدل‌های سنتی و مدرن می‌تواند به ایجاد طرح‌های بسیار زیاد کمک کند که بانوان به راحتی بتوانند لباس مورد نیاز و مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنند.

جعفری تاکید کرد: در فیلم‌های کنونی اغلب اوقات هنرمندان سایر رشته‌های هنری به طراحی لباس مشغولند و تخصصی در این زمینه ندارند و این موضوع از اختصاص نداشتن بودجه به این بخش ناشی می‌شود که برای بازیگران موضوعی ناراحت کننده است.

این بازیگر کشور در پایان اظهار کرد: امیدواریم جشنواره مد و لباس موجب تحول این هنر شود و کارگردانان و تهیه کنندگان به این هنر همان‌طور که شایسته آن است اهمیت دهند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.