معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان با داشتن امكانات و منابع غنی، ظرفیتها و قابلیتهای چشمگیری را برای سرمایه گذاری داراست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، غلامرضا دیزج نژاد در یك برنامه خبری افزود: جایگاه ممتاز آذربایجان غربی در ترانزیت كالا و حمل و نقل با توجه به همسایگی با سه كشور، این استان را به یكی از استان های مستعد و آماده برای جذب سرمایه گذار خارجی تبدیل كرده است.

وی اظهار كرد: وجود هشت گمرك رسمی با سوابق بالا و هفت بازارچه مرزی كه منشا فعالیت های اقتصادی و ایجاد درآمد برای مرزنشینان هستند آذربایجان غربی را در موقعیت مناسب سرمایه گذاری قرار داده است.

وی یادآور شد: همچنین منطقه آزاد تجاری ماكو و شهرك صنعتی مشترك مابین ایران و تركیه در مرز بازرگان كه مصوب شده اند از دیگر امكاناتی است كه بیانگر پتانسیل های خوب استان در امر سرمایه گذاری است.

دیزج نژاد گفت: آذربایجان غربی یك استان كشاورزی با زمین های مستعد است كه تولید 60 درصد كنستانتره كشور در آن صورت می گیرد و منابع آبی فراوان زمینه موجود برای كار در این بخش را فراهم كرده است.

معاون برنامه ریزی استاندار اذربایجان غربی افزود: هم اكنون 17 رشته فعالیت صنعتی در استان انجام می گیرد و تمركز بر روی كانی های غیرفلزی و منسوجات در برنامه قرار دارد.

وی اظهار كرد: دو كارخانه طلا و شناسایی معادن جدید آهن و معدن تیتان كه مجوز فعالیت آن صادر شده و از معدود معادن كشور است نیز جزو ظرفیتهای صنعتی و معدن استان به شمار می رود.

دیزج نژاد با بیان اینكه كشور دارای قوانین بسیار خوبی در حمایت و حفاظت از سرمایه های سرمایه گذاران است

گفت: آذربایجان غربی از استان های امن برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: مسئولان آذربایجان غربی از تمامی سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای شركت در فعالیتهای اقتصادی این استان دعوت به همكاری می كند و سرمایه گذاران مطمئن باشند كه سرمایه آنان از طرف دولت تضمین می شود.

در ادامه این برنامه خبری تلویزیونی مدیران سازمان جهاد كشاورزی، صنایع و معادن، میراث فرهنگی، آب منطقه ای آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از عملكرد این بخش ها در استان پرداختند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.