عروسک‌های دارا و سارا با لباس‌های مختلف توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین نمایشگاه کتاب استان قم عرضه شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عرضه 50 عنوان مجموعه بازی‌های سرگرم کننده و فکری در غرفه خود توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

این بازی‌ها که از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، علاوه بر سرگرم کردن کودک، پرورش ذهن و ایجاد خلاقیت در وی را به همراه دارد.

مجموعه مجسمه‌های مقوایی یکی از این سرگرمی‌هاست که آشنایی با روش‌های طراحی و ساخت حجم‌ها، افزایش مهارت و دقت، آشنایی با سازه‌های متحرک و روش‌های ایجاد و انتقال حرکت از جمله اهداف آموزشی این سرگرمی است.

این مجموعه که برای گروه‌های سنی بالای 12 سال طراحی شده، شامل عناوینی مانند گوزن ورزشکار، دارکوب متحرک، گردونه تصویری و بز کوهی است.

بازی کانگورو که به منظور آموزش مهارت نوشتاری زبان انگلیسی برای کودکان طراحی شده از بازی‌های آموزشی غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

جورچین معماری ایرانی نیز از دیگر سرگرمی‌های ارائه شده در این غرفه است که با ساختن برخی حجم‌های معماری ایرانی علاوه بر تقویت خلاقیت کودک، او را با اشکال متداول در معماری ایرانی آشنا می‌کند.

آشنایی با حجم‌ها، ایجاد زمینه خلاقیت ذهنی، ایجاد هماهنگی میان چشم و دست و کشف روابط میان حجم‌‌ها از جمله اهداف آموزشی این بازی شمرده شده است.

این سرگرمی که شامل 110 قطعه در 15 نوع مختلف است، بر اساس معماری ایرانی در دوران صفویه طراحی شده و برای استفاده دانش‌آموزان و هنرجویان معماری نیز مناسب است.

عرضه عروسک‌های ایرانی از دیگر ویژگی‌های غرفه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در نخستین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان استان قم است.

عروسک‌های دارا و سارا و عروسک مبارک از جمله عروسک‌های طراحی شده به دست طراحان ایرانی است که در این غرفه عرضه شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در راستای تولید سرگرمی‌های سالم و متناسب با فرهنگ ایرانی، از یک عروسک دیگر به نام عمو نوروز رونمایی کرده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

مجموعه عروسک‌های بند انگشتی که شامل 20 عروسک و متناسب با گروه سنی سه تا هفت سال است، نیز در این غرفه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.