"اردشير عماني" رئيس كميته دوستي ايرانيان آمريكا، طي يادداشتي فاش كرد گروه اپوزيسيون مسلح دولت سوريه تحت حمايت و وابستگي آمريكا و كشورهاي عربي قصد دارند از طريق جنگ داخلي قدرت را در سوريه به دست بگيرند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، "عماني"، نويسنده و تحليلگر سياسي و رئيس كميته دوستي ايرانيان آمريكا در اين يادداشت مي نويسد، گروه اپوزيسيون مسلح سوريه در رسيدن به هدف خود يعني، در دست گرفتن قدرت، وابسته به ايالات متحده و رژيم هاي عربي ارتجاعي است. اپوزيسيون قصد دارد از طريق جنگ داخلي به هدف خود برسد.

ميزان وابستي و بردگي اپوزيسيون به آمريكا وقتي خود را نمايان مي كند كه هيلاري كلينتون دوستان سوريه دموكراتيك، را دعوت به اتحاد و صف آرايي در برابر بشار اسد مي كند. اين فرمان يك روز پس از آن صادر شد كه مجوز مداخله نظامي در سوريه توسط روسيه و چين صادر نشد و آنها مجبور شدند طرح آمريكا براي حمله به سوريه را وتو كنند.

"هيلاري كلينتون" در ادامه فرمان خود بار ديگر گفت: جامعه جهاني وظيفه دارد انتقال قدرت سياسي را كه منجر به سقوط بشار اسد مي شود، انجام دهد. "كلينتون" اين دستور خود را هنگامي داد كه سرگرم ديدار از بلغارستان بعنوان يكي از ده كشور فقير اروپا با بدهي 19.7 درصد توليد ناخالص داخلي بود. اين نشان مي دهد كه امپرياليسم آمريكا با در سر داشتن طرح هاي سلطه جويي، انهدام و تخريب و غارت و چپاول حتي از فقيرترين كشورهاي جهان استفاده مي كند تا بار ديگر كشورها مانند سوريه و ايران به مخالفت برخيزد و اهداف جنايتكارانه خود را به انجام برساند.

كلينتون كه پا جاي پاي "دیک چني"، "دونالد رامسفلد" و "كمپاني" گذاشته به شدت از روسيه و چين انتقاد كرد و گفت: با توجه به اين كه با يك شوراي امنيت خنثي مواجه شديم ما بايد به همراه دوستان و شركايمان تلاش هاي خود را در خارج از شوراي امنيت دو برابر كنيم.
فرستاده اتحاديه عرب به سازمان ملل متحد، كه توسط "سوزان رايس" نماينده آمريكا در اين سازمان به اتاق مجمع عمومي هدايت مي شد، در مجمع خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه شد.

اگر هيچ اعتراضي به قطعنامه تهيه شده توسط دولت آمريكا وجود نمي داشت، آن وقت آمريكا دست به كار مي شد و به كمك ائتلافش و مجوزي كه در دست داشت، شروع به بمباران لجستيك سوريه، هر نوع انبار اسلحه شبكه برق، كارخانجات، انبار مواد غذايي، مخازن آب، سيستم فاضلاب، مدارس و بيمارستان ها مي كرد.

شش ماه قبل، قدرت هاي غربي پس از اخذ مجوز تحميل منطقه پرواز ممنوع برفراز ليبي آن كشور را با خاك يكسان كردند و نفت خام آن را آزاد كردند و موفق شدند يكي از روساي ارشد شركت نفتي "اي ان آي" بزرگترين شركت نفت ايتاليا را به عنوان وزير نفت ليبي منصوب كنند و ظرف دو ماه شركت هاي نفتي غرب روزانه 1.3 ميليون بشكه نفت ليبي را بمكند.

اين بار وظيفه تهيه پيش نويس قطعنامه به نماينده مراكش در سازمان ملل متحد واگذار نشده بود. اين طرح از دولت سوريه مي خواست تمام نيروهاي مسلح خود را از نقاط پرجمعيت خارج كرده و به پادگان هاي برگرداند اما در اين قطعنامه به تقاضاي روسيه مبني بر دوري كردن اپوزيسيون سوريه از گروه هاي افراطي كه عليه غيرنظاميان دست به خشونت و جنايت مي زنند، توجهي نشد. دومين خواسته روسيه كه به آن هم توجهي نشد، اين بود كه وقتي نيروهاي مسلح سوريه شهرها را ترك كردند، گروه هاي اپوزيسيون مسلح بايد حمله به مردم و نهادهاي دولتي را متوقف كنند. نپذيرفتن اين موارد و امتناع از گنجاندن اين شروط در پيش نويس قطعنامه فقط يك معني دارد و آن تجزيه كشور سوريه و يك تغيير كلي رژيم است.

نويسندگان اين پيش نويس به جاي عذرخواهي شروع به انتقاد از دولت روسيه كردند.

نماينده مراكش دولت روسيه را به ناديده گرفتن موضع مشترك اعراب متهم كرد و نماينده فرانسه نيز چين و روسيه را شريك جرايمي كه دولت سوريه انجام داده، دانست. از آنجايي كه روسيه و چين شاهد پيامدهاي وحشتناك در ليبي بودند، فقط يك راه براي آنها باقي مانده بود و آن وتو كردن قطعنامه بود.

چين و روسيه از جريان ليبي درس گرفته بودند و در برابر فريب خوردن دوباره مقاومت كردند، اما آمريکا و هم پيمانانش به نفع قطعنامه رأي داده بودند و مايل بودند آنچه در ليبي انجام داده بودند در سوريه انجام دهند آمريكا هيچ جايگزيني را براي قطعنامه نپذيرفت كه باعث شد چين و روسيه قطعنامه را وتو كرده و آن را به شكست سوق دهند.

در نوامبر سال 2011، ناتو با همكاري طرفداران امپرياليست و كشورهاي شيخ نشين ارتجاعي مانند بحرين، كويت، قطر، امارات متحده و تركيه قصد حمله به سوريه و استقرار يك رژيم دست نشانده را داشتند.

براساس مقاله اي كه در پايگاه اينترنتي البوابه منتشر شد، مقامات ارشد اروپايي فاش كردند كه جنگنده هاي عرب و احتمالا هواپيماهاي جنگي تركيه كه از سوي لجستيك آمريكا حمايت مي شوند پس از آن كه اتحاديه عرب خواستار مداخله نظامي در سوريه باشد اين كشور منطقه پرواز ممنوع تحميل خواهند كرد.

منابع به روزنامه الرأي كويت گفتند، كاميون ها، تانك ها و وسايط نقليه نظامي سوريه از حمله جنگنده ها در امان نخواهند بود. آمريكا و اروپا كه در بحران عميق اقتصادي هستند به دنبال بازتوليد سرمايه داري از طريق جنگ گسترده با كشورهاي درحال توسعه، قبل از ورود به جنگ با چين و روسيه هستند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار