اشعار انقلابي بايد با لحن حماسي خود ضمن ايجاد جوشش و حرکت مردم در جهت دگرگوني جامعه و رسيدن به اهداف ملي گام بردارد.

حميد سبزواري شاعر برجسته و انقلابي کشورمان در گفتگو با

خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

گفت: اشعاري که در مورد انقلاب سروده مي شوند بايد داراي لحني حماسي باشند، زيرا حماسي بودن اين اشعار موجب جوشش و به حرکت درآوردن مردم مي شود.

وي ادامه داد: شعري که داراي اين ويژگي مهم يعني ايجاد جوشش و به حرکت درآوردن مردم نباشد در واقع شعري مرده به حساب مي آيد و ديگر نبايد آن را در زمره‌ي اشعار انقلابي قرار دهيم.

سراينده ترانه‌ي "خميني اي امام" اظهار داشت: شعر انقلاب با ايجاد تحول و دگرگوني در جامعه موجب آگاهي مردم و در نتيجه تلاش آن ها براي رسيدن به ‌آرمان هاي موردنظرشان مي شود.

سبزواري در خصوص تفاوت شعر انقلابي در زمان انقلاب و دوران پس از آن گفت: شعرها در اوايل انقلاب اسلامي بايد با توجه به نياز جامعه براي رسيدن به پيروزي سرورده مي شد بنابراين شاهدان در آن زمان تلاش زيادي در جهت سرودن اشعاري داشتند که مردم را براي ادامه‌ي راه تشويق کنند همچنين شعر انقلابي پس از انقلاب اسلامي نيز بايد آميخته با آرمان هاي هم جهت و هم سو با تحقق اهداف ملي و ضد استکباري کشورمان باشد.

وي خاطرنشان کرد: ملت ما در دوراني که دشمنان از هر سو سعي در شکست انقلاب را داشتند با جان و دل از ايمان و کشور خود به رغم خالي بودن دستشان و با قدرت بازوي خود پايداري و حراست کردند اکنون نيز وظيفه‌‌ي ما و مسئولان ما نگهباني و پاسداري از ارزش هاي انقلابي و اسلامي کشورمان با جان و دل است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار