توليد ميگو در سال جاري 7.5 هزار تن است كه با بسته حمايتي ميگو رشد 100 برابري را شاهد خواهيم بود.

غلامرضا رازقي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: از فعالان صنعت ميگو كه به هر دليلي از اين صنعت دور هستند، براي افزايش توليد و صادرات خواستار بازگشت آنها به اين صنعت هستيم.

وي ادامه داد: پيش بيني شده در بودجه سال آينده صنعت ميگو را بيشتر مورد توجه قرار دهيم.

رازقي تصريح كرد: در بودجه سال جاري 100 ميليارد تومان اعتبار به صنعت ميگو اختصاص داده شده كه كارگروهي در استان ها به مسئوليت استاندار ساحلي و عضويت نمايندگان بانك هاي عامل، در استان ها تشكيل شده و اين رقم با بانك ها در حال نهايي شدن و رقم تخصيص داده شده با هماهنگي بانك ها تا پايان بهمن ماه پرداخت مي شود.

وي درخصوص صادرات ميگو در سال 89 افزود: 2602 تن ميگو به كشورهاي ديگر صادر و با ارزشي بالغ بر 11561 هزار دلار صادرات داشته ايم.

رازقي درخصوص حمايت از مصرف كننده تصريح كرد: در دو ماه گذشته در سطح كشور پايانه ها و مراكزي در استان ها همانند مازندران افتتاح شد كه اين پايانه دو منظوره براي مصرف داخلي و خارجي هستند.

وي ادامه داد: تمام فروشگاه هاي سنتي براي دسترسي مصرف كننده به يك محصول بهداشتي جمع آوري شد.

رئيس شيلات ايران خاطرنشان كرد: سازمان شيلات براي بهبود كيفيت، فرآوري و بسته بندي محصولات برنامه ي خوبي دارد و حضور تشكل ها در جهت تامين نيازهاي داخلي مصرف كنندگان بسيار موثر است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار